Anna1980

evt. bækkenløsning

9 indlæg i dette emne

er der nogen af jer der ved hvornår i en graviditet det er normalt at få problemet med sit bækken? når jeg har siddet et par timer ad gangen som jeg gør på mit arbejde, som kasseassistent, så har jeg virkelig smerter når jeg skal rejse mig.. i går var jeg ved at tude da jeg skulle rejse mig...det var virkelig hårdt.. skal til læge på torsdag for at blive tjekket... kan jeg allerede nu har tidlig start på en bækkenløsning???????:( :( :( :(

Del dette indlæg

Definitionen på bækkenløsning er meget forskellig fra læge til læge. Min fys mener kun det kan kaldes bækkenløsning, når man slet ingenting kan selv og min læge mener at når der trykkes på bækkenet og det gør ondt er det tegn på bækkenløsning...

Er det dit haleben der gør ondt eller er det dit bækken? Jeg vil råde dig til at tage til fysioterapeut, det skulle jeg have gjort meget før, men det er nemt at være bagklog...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bækkenløsning kan komme meget tideligt.

Det kan gøre ondt både foran og bagved. Tal med din læge om det og hvis det er bækkenløsning bliver du nok sygemeldt, og skal slappe af og passe på med forskellige bevægelser.

Jeg ved at det gør mere end ondt, men kan trøste dig med at det går over igen, og at man efter fødslen kan få en masse hjælp.

PS snak også med din jordmoder om det, for nogle hospitaler tilbyder forskellige former for hjælp.

Held og lykke

Del dette indlæg

Annonce ♥

tusind tak for de gode råd... ser også frem til at få snakket med ham imorgen..... håber ikke det er bækkenløsning, men nu må jeg jo se...

Del dette indlæg

Annonce ♥

det er så start på bækkenløsning :-( indtil videre er det kun i højre side, og jeg har fået nogle råd og ting jeg skal gøre, fordi det er ikke så voldsomt endnu, men jeg må jo "bare" tænke mig om....

det er hårdt at der allerede er kommet det!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil stadigvæk råde dig til at tage til en fysioterapeut... Hvis det gør ondt kan de hjælpe med nogle øvelser osv.. Og så er det jo i princippet ligegyldigt om det hedder bækkenløsning eller ej, bare du har mindst mulig ondt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

det sagde min læge også at jeg kunne komme, men han havde det samme øvelser, da han havde haft mange patienter med det, så jeg fik øvelserne af ham. Og ja det er i princippet ligegyldigt, men lidt rart at få sat et navn på, så det ikke bare er ondt. Det bliver mere accepteret på min arbejdsplads. hvis det man føler har et navn...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik også behandlinger hos fysioterapeuten og jeg skulle virkelig have taget derud noget før, men jeg tænkte også at jeg havde jo øvelser, så det gik nok uden... (Bare et godt råd fra min egen erfaring)

Hvis det virkelig er bækkenløsning du har, så er det MEGET alvorligt og så skal du søge behandling, men mange af lægerne kalder det bækkenløsning "bare" man har smerter ved at blive trykket på bækkenet og der kan fyssen virkelig afhjælpe det... Jeg kan rejse mig op fra en stol nu næsten uden smerter og jeg havde virkelig ondt inden... Håber du finder det rigtige for dig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan iøvrigt godt forstå du synes det er rart at lægen kalder det "noget" jeg var selv bange for at blive opfattet som pylret, nok også derfor jeg gik med det så længe uden at få gjort noget ved det.... Men husk hvis det gør ondt, så gør det ondt og så pylre man ikke og tro mig jeg ved godt det er nemmere sagt en gjort!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER