Tornfalk

Når man skal fortælle jobbet det...

6 indlæg i dette emne

Hej,

Jeg er ny herinde, og ny i hele denne tankegang omkring at udvide familien.

Jeg er derfor i gang med at undersøge en masse praktiske ting omkring det.

Jeg arbejder i en branche, som ikke er overenskomst bestemt. Hvilket betyder barselsdagpenge fra dag 1. Men har efterhånden styr på, hvordan man skal forholde sig til det, for at få mest muligt ud af det, når nu jeg ikke vil få min løn.

Men hvordan fortæller man sin arbejdsgiver det? Giver man det på skrift, og får dem til at underskrive, at de er informeret?

Jeg har en veninde, som blev fyret. Jobbet påstod de ikke vidste hun var gravid, skønt hun havde fortalt dem det, men hun kunne ikke bevise det... Det er jo en situation, man helst vil undgå...

Håber på svar :)

Del dette indlæg

Tja, jeg sagde det mundtligt til min chef - og hun bad mig om at sende et kopi af forsiden af vandrejournal til HR afdelingen.

Så om ikke andet så har jeg da en email med vedhæftet VJ, så det burde være bevis nok. Har dog aldrig overvejet det kunne være et issue - men kan da godt se man kan blive røvrendt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej,

Jeg er ny herinde, og ny i hele denne tankegang omkring at udvide familien.

Jeg er derfor i gang med at undersøge en masse praktiske ting omkring det.

Jeg arbejder i en branche, som ikke er overenskomst bestemt. Hvilket betyder barselsdagpenge fra dag 1. Men har efterhånden styr på, hvordan man skal forholde sig til det, for at få mest muligt ud af det, når nu jeg ikke vil få min løn.

Men hvordan fortæller man sin arbejdsgiver det? Giver man det på skrift, og får dem til at underskrive, at de er informeret?

Jeg har en veninde, som blev fyret. Jobbet påstod de ikke vidste hun var gravid, skønt hun havde fortalt dem det, men hun kunne ikke bevise det... Det er jo en situation, man helst vil undgå...

Håber på svar :)

Først og fremmest, velkommen til :balloon

Sikke dog en skodarbejdsplads, din veninde var på!!! Jeg har aldrig hørt magen til frækhed. Jeg sagde det bare til min chef efter NF og fortalte, hvornår jeg gik på barsel. Jeg fik det ikke skriftligt, at de var informeret, men det kunne da være, du skulle overveje det - især hvis du er i en branche uden overenskomst (og fagforening).

Jeg håber, I snart får held med babyprojektet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min veninde var faktisk inden for pædagog verden, for at det ikke skal være løgn.

Selv om vi ikke har nogen overenskomst, så er jeg stadig medlem af fagforening.

Og de vil selvfølgelig kunne hjælpe, hvis det skulle komme så vidt.

Men da det netop er en usikker branche, da der ikke er noget til at kontrollere, så synes jeg, at jeg måske er lidt udsat...

Ikke nok med, at jeg ikke kan få løn under barsel, men har da ikke råd til at miste arbejdet...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min veninde var faktisk inden for pædagog verden, for at det ikke skal være løgn.

Selv om vi ikke har nogen overenskomst, så er jeg stadig medlem af fagforening.

Og de vil selvfølgelig kunne hjælpe, hvis det skulle komme så vidt.

Men da det netop er en usikker branche, da der ikke er noget til at kontrollere, så synes jeg, at jeg måske er lidt udsat...

Ikke nok med, at jeg ikke kan få løn under barsel, men har da ikke råd til at miste arbejdet...

Hold da kæft hvor frækt. :gal

Pædagog verdenen er da ellers et af de steder, hvor de i forhold til fagforeningen har meget. Både i forhodl til barsel og løn under barsel. og at institutionen får tilskud til vikar for den pædagog der er på barsel.

Det er jo et meget kvinde præet fag, og syntes ikke man kan finde en institution i hele dk, der ikke har en på barsel på et hvert tidspunkt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror jeg ville ringe til fagforeningen og få rådgivning - for at vide de nøjagtige tidsfrister, mv. :) Har I måske en personalehåndbog, så er det meget tænkeligt at det står der i :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER