Nitzen1987

De der skriver eksamensopgaver

19 indlæg i dette emne

I løbet af en ganske almindelig dag... Jeg er selv noget så udisciplineret og laver den ene overspringshandling efter den anden og så sidder jeg med dårlig samvittighed når dagen er omme, men alligevel gentager jeg processen den efterfølgende dag <_< :klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg skrev speciale, tog jeg en uge ud af kalenderen, og bankede den af. Derefter var der stort set kun mindre tilrettelser, og jeg skrev i alt min opgave op 14 dage (ca. 85 sider)

Det samme har gjort sig gældende, ved de 2 hovedopgaver af samme omfang plus lidt mere, jeg har lavet gennem mine forskellige uddannelser.

Jeg er bare bedst til at sætte mig ned og få det lavet på én gang. Dét med at vandre frem og tilbage til opgaven over en længere periode, gør mig totalt umotiveret, for jeg kan ikke se fremgang. Når jeg i stedet bestemmer mig for at få det overstået, går det meget nemmere. Og så vælger jeg som regel en uge, der ligger rimelig tæt på dead-line, for så er jeg tvunget til at lave det, og ikke udskyde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver ikke eksamensopgave endnu, men studieprodukter i pædagogik og dansk.. Jeg gør det at jeg knokler som en åndsvag i en eller to dage og håber så på jeg er færdig og så kan jeg derefter slappe af :) Men ofte laver jeg dem med en medstuderende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skriver ikke eksamensopgave endnu, men studieprodukter i pædagogik og dansk.. Jeg gør det at jeg knokler som en åndsvag i en eller to dage og håber så på jeg er færdig og så kan jeg derefter slappe af :) Men ofte laver jeg dem med en medstuderende...

Sådan har jeg også haft det alle de andre år... Men så nu hvor det virkelig tæller er jeg total umotiveret <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan har jeg også haft det alle de andre år... Men så nu hvor det virkelig tæller er jeg total umotiveret <_<

Håber ikke det smitter :P :P Ej nu går der lige et par år eller over et år ihvertfald inden jeg hænger i saksen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke engang fået åbnet min opgave i dag :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber ikke det smitter :P :P Ej nu går der lige et par år eller over et år ihvertfald inden jeg hænger i saksen :)

Nej det håber jeg heller ikke... Men mon ikke at det går når du nu nupper et års barsel inden at du går videre.... pyha jeg kunne godt have brugt en barsel, men det er ikke så godt for økonomien med en studerende på barsel <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke engang fået åbnet min opgave i dag :whistling

Godt at høre at jeg ikke er den eneste, der hænger lidt i bremsen :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, jeg har det ligesom dig. Jeg skriver jo bachelor (eller: jeg burde jo skrive bachelor) men jeg giiiiiiiiiiiiider ikke, og det rager mig en høstblomst. Total dumt når det er så stor en opgave :rolleyes

Men omvendt igen, så har jeg det egentlig godt med, at jeg i hvert fald ikke stresser over opgaven og at den ikke bliver hele mit liv. En bachelor er vigtig, men man bliver jo ikke mindre lærer/psykolog/whatever af at have fået et 2-tal :) Så jeg tager det egentlig ikke så tungt. :)

Pt. tror jeg, at jeg effektivt bruger 2-3 timer om dagen i snit. Men det er også fordi, jeg har hanket lidt op i mig selv nu. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ved at skrive projekt lige nu og arbejder faktisk hele tiden. Jeg har dog holdt lidt pauser for at få det ud af hovedet :)

Men vi er langt fremme og alligevel så bliver vi ved med at finde på ændringer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har arbejdet med min bachelor de sidste par måneder. Jeg arbejder nogle timer om dagen og så når ungerne er lagt. Det er hårdt synes jeg, og synes den er rigtig svær at skrive, så det tager lang tid. Glæder mig virkelig til jeg er færdig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I løbet af en ganske almindelig dag... Jeg er selv noget så udisciplineret og laver den ene overspringshandling efter den anden og så sidder jeg med dårlig samvittighed når dagen er omme, men alligevel gentager jeg processen den efterfølgende dag <_< :klap

Behøver man skrive opgave for at have det sådant? Bare fordi man har fuldtidsarbejde kan man vel sagtens være på BK ca hver halve time!! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmmm nu siger du effektivt... jeg tror det er halvdelen af tiden jeg sidder ved computeren, hvor jeg virkelig får noget brugbart nedfældet :blush Ellers går det op i dataindsamling fra internettet, BK og lignende :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da både min mand og jeg skrev bachelor, gjorde vi sådan:

De to første uger samlede vi alle noter, fandt stof, indkøbte nye bøger, osv

Derefter en uges ferie også to uger intensiv skrivning. Derefter var der kun mindre tilrettelser tilbage. En måneds ferie, hvor vi begge arbejdede freelance. Derefter rettede vi, fik andre til at læse igennem - og printe :)

Derefter havde vi 3½ måned cirka, hvor vi arbejdede lidt, holdte ferie, nød livet og forberedte forsvar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid har I haft til at skrive? Vi har ca. 3 måneder - må max. aflevere 60 sider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid har I haft til at skrive? Vi har ca. 3 måneder - må max. aflevere 60 sider.

Vi har begge (to forskellige lange videregående uddannelser) haft knap 6 måneder, og måtte maks. henholdvis aflevere 75 og 95 sider :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har arbejdet på den siden februar så det giver 3 måneder... vores skal så "kun" være 25-35 sider... Det er mange sider for mig :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behøver man skrive opgave for at have det sådant? Bare fordi man har fuldtidsarbejde kan man vel sagtens være på BK ca hver halve time!! :lol

Lige mine tanker :haha

Glæder mig til at gå på barsel - så bliver det da lovligt at hænge ud på BK kl. 8, kl. 9.25, kl. 10.05 etc. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER