Glowin

Gravide familiemedlemmer?

16 indlæg i dette emne

Jeg fik for et par uger siden at vide at min lillebror skal være far til november - allerførst skulle jeg liiiige fordøje den, men nu hvor den har sat sig er jeg rigtig rigtig glad på deres vegne :)

Vores børn bliver født med ca. 4 måneders mellemrum og får altså forhåbentlig rigtig meget glæde af hinanden ... :)

Har du oplevet noget lign? inden for din familie - og hvad har det betydet, både for dig under din graviditet og for børnene efterfølgende? :)

Del dette indlæg

Da Nadja var 1½ md kom min bror og fortalte de ventede sig og efterfølgende en måned efter fortalte min søster de ventede sig.. De fik begge piger og de er nu 17md, 8md og 7mdr. De får hele tiden mere og mere gavn af hinanden og Nadja elsker at ae ae babyerne.. og ja om et halvt år render du jo nok rundt og leger og løber sammen.. fantastisk med kusiner :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi fik Tobias (april 06), fødte mandens søster 7 mdr. senere en lille pige (nov. 06). Min bror og svigerinde fik en lille pige (maj 07) og vi fik Annika 6 mdr. senere (nov. 07). Tobias og Annika har rigtig meget ud af deres to kusiner, der er ikke nogle som har fået mere opmærksomhed i deres graviditet end andre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor jeg ville ønske jeg havde haft kusiner eller fætre på min alder som barn! Det må være SÅ fantastisk!

Jeg havde min søster, som var 2½ år ældre end mig og ellers var det, der var tættest på min morbror, som er 10 år ældre... Jeg nåede at blive 12 år inden jeg fik min første kusine - og hun var LÆNGE ventet!!

Nu har jeg desværre mistet min eneste søster, og min mands eneste bror er færdig med at få børn (de har to drenge som til min termin vil være 4 og 5½ år). Så vores børn får heldigvis bedre "vilkår" end jeg - men gad godt der havde været nogle mere jævnaldrende hun kunne lege med...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da jeg var mod slutningen af min graviditet, kom min bror og fortalte at han skulloe være far :loveshower Der er 7 måneder mellem min datter og niece og det bliver bare så skønt, når de bliver ældre og får (endnu mere) glæde af hinanden :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lærkes kusine er kun 14 dage yngrer end hende, og jeg vil sige, at det er lidt en ulempe... For uanset hvor gerne vi ikke vil det, så kan vi ikke lade være med at sammenligne, og hele familien kunne hurtigt konkludere, at det blev gjort til en konkurrence fra min svigerindes side... Dét er belastende. Morten og jeg forsøger at lukke helt ned for informationer, med mindre de selv spørger, for vi gider ikke konkurrencen børnene imellem.

På den positive front, så har pigerne meget ud af hinanden allerede når vi er sammen! loveshower.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min papsøster fik en pige 7 mdr. efter vores søn. Under graviditeten betød det ikke så meget, da vi ikke ses så meget i det daglige. Men efter fødslen har det været super :loveshower Når vi er sammen er det fantastisk så glade de er for hinanden. De er ofte sammen hos bedsteforældrene og de laver forskellige ting sammen med dem (de passer jo sammen aldersmæssigt ;) )- biografture, campingture mv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min bror fik en søn i november og jeg skal have en til juni. Jeg håber helt klart de kan få glæde af hinanden, selvom de bor i jylland og vi i kbh.

Jeg har allerede arvet en masse begynder ting -en stor pose tøj o.lign. det er jo lækkert. Jeg er også rigtig glad for at kunne trække på deres erfaring, det er deres tredje barn, hvor det er mit første.

Tror da bestemt det er en god ting. Har også altid været så misundelig på dem der havde jævnaldrende fætre/kusiner og gode forhold til dem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mands søskende har alle børn der er født med ca. 1 års mellemrum. Alle kusinerne har rigtig meget glæde af hinanden, og ses tit. De nyder at være sammen alle sammen. Ulrick følger sig dog lidt udenfor, da han er ene dreng, blandt 5 piger ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mands bror fik en søn 9 mdr. efter vi fik Sebastian, så det var jo ideelt så de kunne have fået lidt ud af hinanden.

Desværre ses vi aldrig, det er ved at være 1 år siden vi sidst har set hinanden. Mine svigerforældre har forsøgt at få deres 2 børnebørn på besøg samtidig, men min mands bror og kone melder altid deres søn fra til dette på trods af det har været aftalt nogle dage. Så Sebastian ved reelt set ikke hvem hans fætter er. De har fået et til barn, vi fik at vide de ventede sig via en statusopdatering på facebook :( og har endnu ikke set deres 1-2 mdr. gamle baby, på trods af vi har forsøgt at lave aftale med dem.

Forholdet var skidt før, vi er meget forskellige men synes jo vi skal forsøge lidt. Det har bestemt ikke gjort det bedre at vi har fået børn og vi ved virkelig ikke hvad deres problem er.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Roald har en 4 måneder ældre kusine. De er jo for små endnu til at kunne have glæde af hinanden, men det skal nok komme, og vi er alle enige om, at vi skal sørge for, de får set hinanden nogenlunde ofte. Så det skal nok blive rigtig godt :)

Der er også blevet snakket en del om vores forskelige oplevelser af graviditeten og børnene, og de har kunnet give nogle råd - måske til tider lidt for mange, men alt i alt har det været rart :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min kærestes bror har en datter på knap 2 år og har lige fået en søn, så der vil være 5 måneder mellem deres søn og vores søn. Min svigerinde synes det er topdollar at de har hinanden, især de 2 drenge. Det synes jeg også, det er en af grundene til at vi valgte at få barn nu (da mine søstre er meget yngre end jeg, så dem gide rjeg ikke "vente på"). Samtidig kan jeg godt bekymre mig over, at deres dreng hele tiden netop vil være de 5 måneder ældre og iøvrigt har forældre af en noget anden støbning end min kæreste og jeg. Det KAN få min søn til at blive den tabende part i mange henseender.

Det hjælper ikke, at min svigermor er konkurrencemenneske og går op i alt hvad hendes første barnebarn (pigen) kan og hun er også ret fremmelig af sin alder, men svigermor vil helt sikkert sammenligne alt. Og det synes jeg er synd.

Men vi må se hvordan det går :) kan jo være ungerne er ligeglade og bare hygger sig. Selv er jeg den ældste af kusinerne (og en fætter), men vi har altid haft det godt sammen, på trods af nogle år imellem...det har jo også udlignet sig endnu mere med tiden.

Derudover har vi et vennepar med en datter på 16 måneder, som muligvis godt kunne blive en god legekammerat til vores søn, hvis vi kommer til at ses tit nok. Ellers er vi stadig lidt alene med at have barn, når man lige kigger omkring os.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos os er der ingen i den nærmeste familie hvor der kommer til at være børn i samme alder som vores. Min bror har ingen børn endnu og har heller ikke planer om at der er nogen på vej i den nærmeste fremtid. Hos manden har hans lillebror tre børn, hvor de vil være henholdsvis 1, 3 og 8 år når vores lille drillepind kommer til verdenen. Ham på 1 år vil vores nok kunne få glæde af, men der kommer nok til at gå noget tid.

Tilgengæld er en af min mands kusiner gravid igen og mandens ene fætters kæreste er også gravid. Vi har termin inden for 1,5 måned alle tre. Det tror jeg bliver lidt sjovt når vi kommer til jule- og påskefrokoster hvert år. De jule- og påskefrokoster vokser fra gang til gang. Det er mandens familie hvor onkler, tanter, kusiner, fætter, evt. påhæng og deres børn mødes. I øjeblikket er der mellem 30 og 40 personer hver gang. Fætterne og kusinerne ligger alle sammen nogenlunde aldersmæssigt ens og det har de nydt godt af som yngre og også nu. De er nu selv begyndt at få børn og der kommer hele tiden nye til. De nyder også rigtig godt af hinanden når vi er sammen. Der er altid nogen at lege med :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min søster fik en søn 3 måneder før jeg fødte Julie. De har meget glæde af hinanden.

Det at være gravid samtidig med min søster var skønt, vi kunne tale med hinanden om de ting der nu stødte til og sammenlignede også maver.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en fætter, som er en dag yngre mig. Når vi sås sammen som små, havde vi meget glæde af hinanden. Men der var perioder hvor han boede i USA og Afrika, så der gled det lidt ud...

I dag synes vi jo at det bare er sjovt at der kun er en dag i mellem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh jeg ville sådan ønske at Marlon have fået jævnaldrende kusiner eller fætre....

Men min brors yngste er 3 år nu, og de skal ikke have flere... Og ingen af Kristians brødre har børn, og jeg tror heller ikke at de får det senere hen.... :(

Så hvis jeg var dig, ville jeg være lykkelig over at der kommer jævnaldrende legekammerater i familien :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER