mille1981

At skrive de forkerte ord....

22 indlæg i dette emne

Kender I det? Man sidder og skriver, og pludselig har man skrevet noget helt andet end man tænkte?

Lige før skulle jeg skrive "og", og da jeg så læste min sætning, havde jeg skrevet "ind"... Ikke engang noget der mindede om det jeg skulle skrive, men bogstever der var helt andre steder på tastaturet, og noget der slet ikke gav mening i sætningen :gal

Nogen der ved hvorfor man gør det? Er det blot fordi jeg er halvstresset og føler mig lidt presset? Eller er jeg bare ved at blive gammel og glemsom? :lol

Del dette indlæg

Nogen der ved hvorfor man gør det?

Du er halvfuld, gammel og glemsom ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik en gang en mail fra en kollega, hvor der stod

Hej Ko

- han blev meget flov da jeg gassede ham lidt for det :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg kommer ofte til at skrive Pis istedet for Pia... Og jo jeg kender det rigtig godt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

:haha

Men synes nu det er ret godt klaret, hvis jeg stadig er fuld efter de 3 glas vin og ene glas Baileys jeg drak i fredags...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Ko

Ups! Den er ikke så god ;) Jeg kom også en gang til at skrive et helt forkert navn i en email... Opdagede det først, da han svarede tilbage med "Hej Karen"...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej Ko

:lol Den er bare ikke heldig :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg oplever det tit når jeg skriver sms ér - får ofte skrevet noget jeg selv dårlige kan tyde :wacko Og nu fik jeg lige skrevet tude i stedet for tyde - fik da heldigvis opdaget det, ellers havde det da været rigtig flot :lolhit Jeg får ofte skrevet Tulde i stedet for Tilde ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg får ofte, når jeg skal logge ind er skrevet www.babyklat.dk :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg får ofte, når jeg skal logge ind er skrevet www.babyklat.dk :P

Det minder mig om, da jeg havde canaldigital som udbyder og så også havde mail hos dem ;) Når jeg skulle tjekke min webmail, fik jeg meget tit skrevet analdigital :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg gør det ofte, hvis der er nogle der snakker i baggrunden og jeg prøver at lytte imens jeg skriver.

Så kan jeg få de særeste sætninger ud af det, ved at jeg lytter og oftest skriver det som bliver sagt :P

Men jeg kan også lave tydelige tastefejl (var ved at gøre det her faktisk xD)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender I det? Man sidder og skriver, og pludselig har man skrevet noget helt andet end man tænkte?Lige før skulle jeg skrive "og", og da jeg så læste min sætning, havde jeg skrevet "ind"... Ikke engang noget der mindede om det jeg skulle skrive, men bogstever der var helt andre steder på tastaturet, og noget der slet ikke gav mening i sætningen :gal Nogen der ved hvorfor man gør det? Er det blot fordi jeg er halvstresset og føler mig lidt presset? Eller er jeg bare ved at blive gammel og glemsom? :lol

Hvis jeg nu skal være rigtig psykolognørd, så kan jeg give to bud (jeg vil ikke love, at nogle af dem er rigtige, de er sådan semitolket ud fra mine lærebøger):

1. Den biologiske forklaring: Fingrenes motorik dannes af hjerneceller, der sidder meget meget tæt i hjernen og nogle gange "rammer forbindelserne" hinanden og fucker det hele lidt op. Prøv at bøje din ringfinger. Følger din llillefinger med? Det er fordi signalet for "bøj ringefingeren" sidder tæt på signalet for "bøj lillefingeren" i hjernen. Hvis du skriver rigtig meget på tastatur, så er det nærliggende at tro, at din hjerne har dannet et "mønster" for f.eks. at skrive "og" og "ind", og så kan det glippe og du får byttet rundt på ordenen, fordi de f.eks. er af nogenlunde samme længde og derfor "ligger ved siden af hinanden" i hjernen.

Jeg tror også nogle gange, at det kan ske når man taler. F.eks. kom jeg for bare en halv time til at sige "vådt vand". Jeg ville sige "koldt vand", men måske slog min hjerne lige en kolbøtte og brugte et andet ord, der har med vand at gøre istedet.

2. Den psykoanalytiske forklaring: Nogle gange kommer vi til at røbe vores inderste (måske ubevidste) følelser, istedet for at sige det som vi egentlig ville have sagt. Et klassisk eksempel er hvis man kommer til at sige "Farvel" istedet for "Goddag" når man er på et besøg, som man helst ville have undgået. Et lidt "farligere" eksempel, er klicheen om kvinden, der råber et andet navn end sin mands i sengen ;) Det kaldes en freudiansk smutter.

- Eftersom det bare er "ind" og "og" du har byttet rundt, vil jeg i dette tilfælde tro mest på den biologiske forklaring :)

Jeg fik en gang en mail fra en kollega, hvor der stodHej Ko- han blev meget flov da jeg gassede ham lidt for det :P

Hahaha, hvor sjovt!!! :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja efter det svar, behøver vi andre jo ikke svare :lol

Ups! Den er ikke så god ;) Jeg kom også en gang til at skrive et helt forkert navn i en email... Opdagede det først, da han svarede tilbage med "Hej Karen"...

Det har jeg også prøvet. Blev helt forvirret over, hvorfor jeg fik en svarmail retur med et forkert navn, indtil jeg opdagede at jeg selv havde skrevet forkert navn :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis jeg nu skal være rigtig psykolognørd, så kan jeg give to bud (jeg vil ikke love, at nogle af dem er rigtige, de er sådan semitolket ud fra mine lærebøger):

1. Den biologiske forklaring: Fingrenes motorik dannes af hjerneceller, der sidder meget meget tæt i hjernen og nogle gange "rammer forbindelserne" hinanden og fucker det hele lidt op. Prøv at bøje din ringfinger. Følger din llillefinger med? Det er fordi signalet for "bøj ringefingeren" sidder tæt på signalet for "bøj lillefingeren" i hjernen. Hvis du skriver rigtig meget på tastatur, så er det nærliggende at tro, at din hjerne har dannet et "mønster" for f.eks. at skrive "og" og "ind", og så kan det glippe og du får byttet rundt på ordenen, fordi de f.eks. er af nogenlunde samme længde og derfor "ligger ved siden af hinanden" i hjernen.

Jeg tror også nogle gange, at det kan ske når man taler. F.eks. kom jeg for bare en halv time til at sige "vådt vand". Jeg ville sige "koldt vand", men måske slog min hjerne lige en kolbøtte og brugte et andet ord, der har med vand at gøre istedet.

2. Den psykoanalytiske forklaring: Nogle gange kommer vi til at røbe vores inderste (måske ubevidste) følelser, istedet for at sige det som vi egentlig ville have sagt. Et klassisk eksempel er hvis man kommer til at sige "Farvel" istedet for "Goddag" når man er på et besøg, som man helst ville have undgået. Et lidt "farligere" eksempel, er klicheen om kvinden, der råber et andet navn end sin mands i sengen ;) Det kaldes en freudiansk smutter.

- Eftersom det bare er "ind" og "og" du har byttet rundt, vil jeg i dette tilfælde tro mest på den biologiske forklaring :)

Tak for din psykologiske analyse ;)

Jeg vil også gætte på den boilogiske forklaring. Jeg kan dog sagtens bukke min ringfinger uden min lillefinger. Når ringfingeren er ca. 90 grader, begynder langefingeren dog også at bukke...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender det rigtig godt!

Jeg er lærerstuderende og jeg skal bruge ordet "eleverne" rigtig tit, men nogen gange smutter der et enkelt bogstav, og jeg kommer til at skrive "elverne" Hvilket jo bare giver en helt anden mening lol_hitting.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lolhit :lolhit

Jeg får tit sms'er hvor der står : Hej Mafia :lolhit :lolhit jeg hedder Nadia men det navn kende mange mobiler åbenbart ikke, ellers er det godt nok noget af et kælenavn at have fået :lolhit :lolhit

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg får tit sms'er hvor der står : Hej Mafia :lolhit :lolhit jeg hedder Nadia men det navn kende mange mobiler åbenbart ikke, ellers er det godt nok noget af et kælenavn at have fået :lolhit :lolhit

:lol Min telefon-ordbog insisterer også på, at når jeg skriver til Stine, så skal hun hedde Svine :lol

Jeg er også engang kommet til at skrive til en kollega, der hed henriksen til efternavn og med et helt andet fornavn. Men jeg skrev da glad "Hej Henrik"- Øv, det var også pinligt :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

I sms får jeg også alt for ofte skrevet Hej Sjat til min mand i stedet for Hej Skat :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol Min telefon-ordbog insisterer også på, at når jeg skriver til Stine, så skal hun hedde Svine :lolJeg er også engang kommet til at skrive til en kollega, der hed henriksen til efternavn og med et helt andet fornavn. Men jeg skrev da glad "Hej Henrik"- Øv, det var også pinligt :blush

I sms får jeg også alt for ofte skrevet Hej Sjat til min mand i stedet for Hej Skat :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror vist der var en her der havde tankerne et helt 3. sted... Har lige fået denne mail (svar på en reklamation jeg havde sendt)

Jeg syntes vi skal vi det byttet til dig, Så jeg sender et ny det defekte skal du bare skrotte så sender jeg en kreditnota til dig :)

Mon ikke jeg kan forvente de leverer et nyt? ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER