Oprettet April 5, 2011 Hej skønne BK tøser Nu begynder tiden at nærme sig, hvor jeg gerne vil have taget en beslutning om hvilken barnevogn vi skal have, så den kan nå at blive bestilt hjem inden lillepigens ankomst til verden. Jeg ved godt at der har været skrevet om det tidligere, men nu spørger jeg lige igen - håber I gider at svare alligevel :tak Vi har selvfølgelig været ude at kigge en del, og vi er kommet frem til at det enten skal være en Emmaljunga Big Star Supreme med alu-stel, eller en Odder Enjoy også med alu-stel. Vi bor i hus, så hun kommer til at sove meget ude, og det skal derfor være en vogn med stort liggemål. Vi regner også med at skulle have en bebs mere på et tidspunkt, så det skal også være en god kvalitet. Vi bor i et område med mange dejlige grusstier til gåture med hunden, så det skal være en der kan holde til at køre i grus, og have en god affjedring. Vi har stationcar, så pladsen er ikke et problem, de fylder også næsten det samme når de er klappet sammen. Vores dilemma er, at vi helt klart bedst kan lide Emmaljungas design, de er bare SÅ flotte, men vi har læst en del dårligt om deres alu-stel, som dog skulle være blevet bedre i deres version 2. Da vi prøvede at køre rundt med begge vogne inde i butikken, virkede Odderens stel da også mest stabilt, og det virkede som om den reagerede bedre når man skulle dreje, men ingen af os brød os om at holde om Odderens læderhåndtag med syningen, som vi synes er rigtig irriterende, og det er jo noget man kommer til at holde meget ved! Og så bryder vi os bare ikke ret meget om Odderens lidt gammeldags design. Til gengæld kan man få Odderen med lufthjul, som formodentlig har en bedre affjedring end de punkterfri plastikhjul på Emmaljungaen (det er lidt svært at vurdere på et fladt gulvtæppe). Jeg synes også at det er meget nemmere at tage kassen af Emmaljungaen, hvor Odderen er lidt mere besværlig pga. det fuldt understøttede stel. Desuden er man aldrig helt sikker på, om man nu får en helt objektiv vejledning i baby-forretningerne, for BabySam siger at Odder er det eneste rigtige (de har jo også eneforhandling på dem), og Ønskebørn siger selvfølgelig Emmaljunga - og hvem skal man så tro på? :unsure Så mit spørgsmål til jer er: - Hvilke erfaringer har I med Emmaljungas alu-stel, kan det holde til grusstier, skovture mm.? - Hvad med affjedring/hjul på samme stel? - Har I også erfaret at læderhåndtaget på Odderens alu-stel er irriterende at holde ved? Hvad ville I selv vælge og hvorfor? Jeg håber I vil dele jeres erfaringer med mig :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 Vi har haft Emmaljunga Big Star Supreme med læderkabine og hele pakken ;) Super fed vogn at trille den lille i. Lidt ligesom at køre i sportsvogn :) Man holder bare super godt i håndtaget når man går. Vi havde ingen problemer med affjedring. Dog syntes jeg at den var lidt "blød" i affjedringen. Vi var rigtig glade for de faste hjul, da du slipper for at punktere og påfylde luft. Vi syntes også at liften var supernem at tage af og på + vognen er nem at pakke sammen. Vi har aldrig fortrudt vores køb og slet ikke da vi skulle sælge den igen. Vi blev kimet ned og vognen blev budt 1.000 kr op, i forhold til vores udgangs brugtpris :) Venligst Martin Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2011 Vi har også valgt Emmaljunga og har kun hørt positivt fra folk der har dem.. Vi har et hold venner der ikke laver andet end at lappe og pumpe dæk, men har da også hørt om nogen der aldrig har prøvet punktering. Desuden trækker en barnevogn med lufti hjulene skævt, hvis der ikke er lige meget luft i dækkene, ikke godt for ryggen. Det nye stel skulle være super godt, det har vi ligeledes valgt... :) Håber I finder det rigtige for jer Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2011 Vi har en odder - og jeg har kun været tilfreds med den. Læderhåndtaget har aldrig generet mig ;) Vi har punkterfrie dæk på - en god investering :) Jeg havde ellers først udset mig en emmaljunga big star supreme, men fik et bedre tilbud på odderen, så den snuppede vi. skulle vi ha en ny ville valget også falde på enten emmaljunga eller odder. men med et letvægts stel. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2011 der er forresten en tråd lignende, hvor en har spurgt hvilken barnevogn man har og hvorfor man har valgt den... klik Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2011 Vi har også en Odder (Victoria med xdream II stel). Jeg elsker den barnevogn, og synes overhovedet ikke læderet er trælst at holde ved.. tværtimod. Til vores store havde vi en barnevogn med det der skumgummi-agtige noget på håndtaget, og det synes jeg var lidt trælst i regnvejr. Ved ikke om det er det samme som Emaljungas har. En af de store fordele ved Odderen, er at den er understøttet hele vejen rundt - altså under overdelen. Det er Emaljungas ikke, og derfor kommer de hurtigt til at hænge. Men om Emaljunga har lavet en ny model, der holder bedre, ved jeg ikke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2011 Vi har været ude og kigge et par gange nu og vi står også mellem Odder og Emaljunga. Inden i dag hældte jeg mest til Odder netop fordi de bl.a. er understøttet under hele kassen, men efter i dag er jeg blevet i tvivl igen. Vi har købt os til en test som Tænk har lavet og der får Emaljunga Big Star Supreme (09) 74 %, mens Odder Olivia Sport får 66 %. Emaljunga er den der har ligget nr. 1 de sidste 3-4 gange testen er blevet lavet, mens Odder har svinget mellem nr. 2 og 5. Denne gang ligger den nr. 3. Der kommer Teutonia Monsun S ind på en 2. plads med 67 %. De har alle tre fået mærket bedst i test sammen med Trille Gigant (63%). Som jeg læser testen ligger Emaljunga en del over de andre og derfor er jeg kommet i tvivl igen om hvilken jeg gerne vil have. Vi har også en Odder (Victoria med xdream II stel). Jeg elsker den barnevogn, og synes overhovedet ikke læderet er trælst at holde ved.. tværtimod. Til vores store havde vi en barnevogn med det der skumgummi-agtige noget på håndtaget, og det synes jeg var lidt trælst i regnvejr. Ved ikke om det er det samme som Emaljungas har. En af de store fordele ved Odderen, er at den er understøttet hele vejen rundt - altså under overdelen. Det er Emaljungas ikke, og derfor kommer de hurtigt til at hænge. Men om Emaljunga har lavet en ny model, der holder bedre, ved jeg ikke. Vi var ude i dag og kigge og fik at vide at det er rigtigt de begynder at hænge, men at det kan rettes op med service af vognen og at det er folk ikke så gode til at huske. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2011 Hvis jeg skulle vælge enkelt vogn i dag, og vidste jeg ville have en/flere børn, så ville jeg vælge en hvor barnevognskassen er fuldt understøttet af stellet, så man kan have et søskendesæde liggende ovenpå. Jeg anskaffede selv en brugt odder med liggemål 97 cm, og fuldt understøttet kasse af samme grund da jeg ventede mit 3. barn - ville ønske jeg havde gjort det før! Har ellers haft en Emmaljunga, men synes den hælder en smule efterhånden. Skal ud i at anskaffe søskendevogn, da der kun bliver 14 mdr. mellem de 2 yngste :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 7, 2011 Mht. håndtaget har jeg det lige omvendt med læder over det hele på letvægtsstellet vs. håndtaget på standardstellet. Når jeg tager fat i styret lander mine hænder lige dér hvor overgangen fra metal til gummi/plastik er og det føles ikke rart. Jeg har også hørt at det der skumgummistyr på Emmalljunga (og andre) skulle blive ret ulækkert med tiden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2011 Hej piger og Martin Tusind tak for jeres svar, det er altid dejligt at høre om andres erfaringer inden man beslutter sig :kram Vi har besluttet os for en Emmaljunga Big Star Supreme med uniqe stellet. Jeg har endnu ikke snakket med en eneste, der ikke har været superglad for deres Emmaljunga, og som der også bliver skrevet, får den højeste karakter i Tænks test. Vi har haft Emmaljunga Big Star Supreme med læderkabine og hele pakken ;) Super fed vogn at trille den lille i. Lidt ligesom at køre i sportsvogn :) Man holder bare super godt i håndtaget når man går. Vi havde ingen problemer med affjedring. Dog syntes jeg at den var lidt "blød" i affjedringen. Vi var rigtig glade for de faste hjul, da du slipper for at punktere og påfylde luft. Vi syntes også at liften var supernem at tage af og på + vognen er nem at pakke sammen. Vi har aldrig fortrudt vores køb og slet ikke da vi skulle sælge den igen. Vi blev kimet ned og vognen blev budt 1.000 kr op, i forhold til vores udgangs brugtpris :) Venligst Martin Uhh hvor er jeg misundelig på dig Martin. De er bare så flotte, dem med læderkassetten, men jeg må ikke få en for kæresten, han synes de er for lyse i overfladen, og derfor sårbare overfor skidt og snavs, og det kan han jo selvfølgelig godt have lidt ret i... <_< Det bliver nok deres nye model "Black Jeans" i stedet, vi synes begge den er superflot (og der er også en lillebitte smule læder på :P ) Det næste spørgsmål der melder sig på banen er så om vi skal have en lift til. Vi er på det kraftigste blevet anbefalet af stort set alle vores venner med børn at købe en Voksipose, og det har vi tænkt os at gøre, men er liften så spild af penge, eller vil man stadig bruge den...? Jeg vil jo helst have liften med, også af hensyn til et evt. salg af vognen på et tidspunkt, men vil på den anden side jo heller ikke smide penge ud af vinduet på noget man aldrig får brugt. Hvad er jeres erfaringer omkring det? Og hvad med pusletaske, har I købt den der passer til jeres barnevogn, eller valgt en anden og hvorfor? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2011 Vi har købt en Emmaljunga quadro lift, den kan bruges som lift først og efterfølgende laves om til kørepose der kan bruges i klapvognen... Og pusletaske har vi købt to, en tøset og en mere maskulin.... Jeg har købt en By Stroom, som ligner en læder dametaske, den er så fed og har altid sagt jeg ville eje den når jeg engang blev gravid :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2011 Hmm du har termin en god måned efter mig og af ekspedienten da vi købte klapvogn (også en Emmaljunga i Jeans black! :loveshower ) blev vi også rådet til at overveje om vi ville have en lift med, da han kraftigt anbefalede os at gå over til voksipose når det blev lidt koldere => vi ville kun få brug for liften i nogle få måneder. Vi valgte dog liften til, da jeg tænker at lillepigen skal bruge den som seng om natten i starten + hvis man er nogle steder, så er det rart at have liften med. Og da lillepigen gerne skulle blive storesøster, så skal vi nok få brug for den igen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2011 Vi har haft en Oddervogn til begge vores drenge, den først med almindeligt stel og den næste med X-dream, elsker Odder-vogne - og vi skal helt sikkert have en til næste barn også :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2011 Jeg har heller intet negativt at sige om vores Emmaljunga BBS - Den har været rigtig god og opfyldt alt det vi havde af forventninger til en barnevogn.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 9, 2011 Hej piger Tak for alle jeres svar. Nu er barnevognen bestilt, og det blev en Emmaljunga Big Star Supreme med uniqe stel og i farven Jeans Black :glad Vi har valgt både lift og tilhørende pusletaske til. Vi fik hjælp af en fantastisk sød og kompetent ekspedient, og hun sagde at Voksiposen nok var for varm at pakke lillepigen i midt om sommeren. Selvom den fint regulerer barnets temperatur, så ville det være rarere bare at kunne lægge et let tæppe over hende, når det er varmt. Desuden sagde hun også at det var rart at have liften som seng, når man skal på besøg/café eller andet i starten. Så selvom man måske kun vil bruge den de første måske 4-6 måneder, så synes hun vi skulle tage den med. Mht. pusletasken havde jeg fået at vide af en veninde, som havde købt den der hørte til hendes Odder-vogn, at den var rigtig træls, fordi der ikke var nogen lommer i, men bare var ét stort rum, hvor man skulle rode rundt i bunden af tasken for at finde det man skulle bruge. Emmaljungas pusletasker er heldigvis ikke sådan, de har lommer i siderne, og ekspedienten sagde, at selvom man skulle vælge en man kunne lide designet på, fordi man ofte alligevel ikke har barnevognen med, så kunne man sagtens bruge Emmaljungas. Hun sagde også, at det var en fordel at have et hel sæt med både barnevogn, lift og pusletaske når man engang skal sælge igen, fordi de bliver solgt hurtigere og til en bedre pris. God jagt på barnevognen derude, jeg håber I finder den som I bliver glad for. Jeg er i hvert fald helt sikker på at vi bliver glad for den vi har valgt :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites