Oprettet April 5, 2011 I morgen tager jeg de 4 store unger med i Build a Bear hvor de sammen skal lave en bamse til Fridas 1 års fødselsdag. De skal blive enige om hvilken bamse det skal være, hvad den skal hedde og hvilket tøj den skal have. Et stort projekt med 4 børn på 3, 6, 10 og 13 år!! Navnet er helt klart det sværeste, så jeg regner med at vi har en flok navne klar inden vi tager derind som de kan vælge mellem. De tre største har fået at vide at de skal skrive de 5 navne de bedst kan lide på en seddel og så tager jeg også nogle med (har en ide om at de ikke får det gjort ;)) Så jeg kan sige lidt navne som de vælger imellem - evt. med afstemning. Så kom frisk med jeres 5 yndlings pigebamsenavne og 5 yndlings drengebamsenavne (min hjerne er totalt tom!) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 Drengebamsenavn: Andy, Tony, Bamse, Teddy, Jonas Pigebamsenavn: Cille, Mille, Mandy, Sandy, Teodora Haha, underligt at tænke i bamsenavne - lang tid siden sidst :) Andy og Tony er de eneste navne jeg kan huske jeg har givet mine bamser lige nu.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 Her er mine (og pigernes yndlingsbamse-navne) :loveshower Bamse-drenge navne: Teddy, Bjørn, Bamme, Nulle og Nuser Bamse-pige navne: Sofie, Mimi, Maja, Tulle og Lulu Gaia og Siffs bamser hedder hhv. Sofie og Bamme (de 2 de elsker højest, altså) Knus Susanne Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 En af mine absolutte yndlingsbamser hed Tommy-bamsen. :) Derudover kan jeg huske: Onkel Søvnigkat og Tante Dansekat Pingo (som sjovt nok var en pingvin) Rufsatufsa (Fedeste navn EVER) Sydfrugten (som egentlig var en gås) Ved ikke helt om nogle af dem egner sig som inspiration :P (Det skulle lige være Rufsatufsa, men det er for mig bare et KO-navn, og ikke et bjørnenavn) Måske kunne man opkalde den efter en af de "berømte" bamser f.eks. Paddington eller Peter (Plys)? Eller Einar eller et andet navn, som børnene bare synes lyder sjovt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 Jeg havde RIGTIG mange bamser som barn, alle med navne... Det var dog oftest noget der releterede til deres farve eller figur... Havde eksempelvis en der hed Gule... Da jeg fik en magen til, kom den til at hedde... Gule 2! Havde også en skøn banse der hed Kramme... Det må være mit all time favourite bamsenavn.... En top 5 kan jeg dog ikke rigtig give dig, for den vil lyde noget i retning af Solbær, Blåbær, Jordbær, Ninus, Fido, Ninka, Brune, Elefantus og andet i den dur... God tur i Build a Bear! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 Mille hat to Bulild A Bear bamser og de hedder Futte og Tigermis :) Hun har også bamser der hedder Lina, Cirkeline, Pop, Kylling, Sarah og Hr. Kat.. Alle sammen navne hun selv har fundet på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 Fido (hvis det er en hund) Plys Pluto (hund) Nuser Teddy Bruno Buller Bamseline Marie Nutte Minnie Fie Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 julie matilde karoline bodil mille :bd walter(yngeligs bamsen) mulle krølle rasmus basse Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 Bamselejse bamsebum tingeling og lille bummelum Er det ikke sådan med bamser, at man først ved hvad de skal hedde, når man ser dem? ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 Puha, her er det heldigvis nemt at Mick vælger til hans bamser og jeg til Frejas, på nær da mor gav dem en hver, der valgte de begge navne. Vi er hyppige Build a bear gæster og har : Mick : Brustus (hund) Blue (papegøje) Ulf (ulv) Græsser (græskarbamse) Choko (chokoladeisbamse) Peter Pedal (abe) Peter Plys + Peter Plys (ja 2 styk af dem har han) Rudolf (ja rudolfen) Og så en stak der ikke har navne. Freja : Tille (hest) Pink (lyserødisbamse) bearemy (Logo bamsen) Elf (Elgen med lys) Fido (hund) Peter Plys (ja hi hi ham igen de fik en hver sidste påske af mor med påskehalløj i eller var det til fastalavn sidste år, kan ikke huske det) mormor (græskar bamse hun fik af mormor så det hedder det altså) Pøj pøj med turen :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 VI har en hunde-bamse som hedder Plet og en som hedder Pling? Så er der: Findus Conrad Frikadelle Pølse Tøffe Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2011 Hvor er det dog nogle underholdende navne mange af dem Bare kom med flere - det er altid godt at have nogle at vælge mellem. Og jeg tror også at navnet lettere komme når de får valgt en bamse, men hvis de nu går helt i stå eller ikke kan blive enige er det meget godt at have en flok i baghånden som jeg (næsten) ved at de alle vil synes er gode Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2011 Hehe jeg kommer lige til at tænke på at min nieces bamser alle har et navn, der begynder med samme bogstav som dyret... F.eks. Gert Giraf og Frede Fisk. :) Min storebror havde en mængde bamser, der var opkaldt efter Rasmus Klump. Jeg kan ikke lige huske navnene på Rasmus Klump figurerne, men jeg tror, at han brugte dem alle. Hans brune bamse hed selvfølgelig Rasmus, og så havde han en gul bamse, der hed Pelle, fordi han ikke havde en pellikanbamse ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites