Oprettet April 4, 2011 Hejsa. Jeg skal ha taget lillesøster ved kejsersnit, hvilket jeg også fik ved sønnike. Grunden er at jeg har dårlige lunger, 53 % kapacitet på den ene, og omkring 60 % på den anden lunge. Nu var jeg så til gennemscanning i onsdags hvilket gik fint, men da jeg skulle snakke med lægen bagefter mente hun at vi skulle se tiden an og at hun først ville se mig igen i 36. uge. Nu er jeg så blevet lidt bekymret. Jeg tør ikke føde selv, for da jeg ventede min søn sagde holstebro sygehus at de IKKE ville lade mig føde selv pga mine lunger, det var simpelthen for farligt. Men lægen jeg talte med i sidste uge var ikke så lydhør, og jeg er bange for at vente til 36. uge, for hvad nu hvis hun vil ud før, så har jeg jo ikke nogen aftale på plads. Jeg har tænkt mig at tale med lægen om det den 29/4 når jeg skal til 2. besøg. Men kan min egen læge gøre noget, eller er det sygehuset der bestemmer?? Jeg sagde til lægen på sygehuset i Esbjerg, at hvis de ikke lader mig føde ved kejsersnit, så føder jeg i Holstebro, for der kender de mig og min baggrund. PS. vil lige sige at min søn blev taget den 12/4-06 ved planlagt kejsersnit 19 dage før tid, det var meningen at han skulle ud den 21/4-06 men pga. at jeg fik det skidt i lungerne, blev det rykket frem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 4, 2011 Hvis du går i fødsel så får du et akut KS. Det er ikke så sjovt som et planlagt da det jo går noget hurtigere, men det kan jo også ske selvom du har en dato. Du vil ikke få en dato der er mere end 3 uger før - for så er du ikke inden for termin. Jeg ved det kan være stressende ikke at kende datoen (jeg har selv 3 ks i bagagen) men prøv at se om du kan tænke på noget andet. Langt de fleste bliver jo derinde til termin :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 4, 2011 Det er helt korrekt hvad Stikan skriver :) Har en veninde der skulle have planlagt KS tre dage før termin, men gik i fødsel 11 dage før og hun fik derfor et akut KS i stedet... Min læge ville have at jeg skulle have kejsersnit denne gang grundet min sidste fødsel, og snakkede derfor med sygehuset omkring det og de ville ikke lave KS på mig før 3-4 dage før termin, da min krop skal være parat til det og selvfølgelig også barnet :) Det er så endt med jeg i stedet skal sættes igang, men det er jo noget helt andet.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 4, 2011 Jeg tror generalt sygehusene ( eller nogle ) er blevet mere strikse omkring KS.. Har en veninde de har en veninde der skal have sit 3. kejsersnit her til maj og de vil under ingen omstændigheder lægge det før 3 dage før termin, selv om hendes to andre børn er født 14 dage før tid... Hun kan og må heller ikke føde vaginalt, så hun har også fået afvide at det ender med et planlagt KS, hvis hun igen går i fødsel før tid.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 7, 2011 Hvis jeg var dig, så ville jeg indhente en kopi af min journal fra det tidligere fødested. Så kan du tjekke, om det er noteret i din journal mhp. at du er anbefalet ikke at føde vaginalt. Hvornår skal du til jdm. igen? Måske kan du tage det med der? Du må fortælle hende, at du føler dig utrolig utryg/bange, og at du ikke kan holde den uvished ud (eller hvordan du nu vil formulere det). Jeg ville gøre alt hvad jeg kunne, for at undgå at ende ud i et akut kejsersnit! Håber du på en eller anden måde finder en løsning, som du kan have det godt med. Pøj pøj! Del dette indlæg Link to post Share on other sites