Mor til snart 2 :)

En cyste på min venstre æggestok.

9 indlæg i dette emne

Hej piger.

Jeg har gået og blødt i 3 uger nu og plejer jeg aldrig..var så ved lægen og hun sys det mærkes som en cyste på venstre æggestok, jeg er blevet henvist til en gynækolog og skal hen til dem på onsdag. er spændt på hvad de siger.?

nogen der har erfaring omkring det. min læge sagde det ikke var farlig i den alder jeg havde..

andre der har haft sådan en cyste?? og hvordan og hvorledes bliver den skåret væk eller hvad gør den.

knus herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Cyster er noget der kommer hos alle kvinder, men som regel opdager man dem aldrig fordi de springer igen uden nogen gener. Det er en del af ens cyklus.

Jeg har selv haft en cyste på en af mine æggestokke. Mit var et grelt tilfælde for den var 22 cm. i diameter, så den var så stor at det lignede jeg var gravid i 4-5 mdr.

Jeg var igennem en operation for at få den fjernet. Det gøres via en kikkertoperation hvor der bliver lavet et lille hul i navlen og to små huller i bikinilinien. Igennem disse tømmes cysten og skallen bliver taget ud igennem et af hullerne. Hvis der ingen komplikationer har været kommer du ind om morgenen og bliver sent hjem igen om aftenen. Mange gange er oppe og omkring igen i løbet af nogen dage men skal selvfølgelig være forsigtig.

I mit tilfælde opstod der en komplikation i form af en blødning de ikke kunne stoppe hvorfor de var nødt til at lægge et bikinisnit på 10 cm. (ligner et kejsersnit) for at stoppe blødningen. Det gjorde at jeg skulle blive natten over på hospitalet for at sikker at alt var i orden. Jeg var sygemeldt i 14 dage og måtte ikke særlig meget. Da jeg kom tilbage til arbejdet skulle jeg stadig passe på med at presse mig selv for meget.

Som sagt var mit tilfælde ikke normalt, men operationen foregår på samme måde :)

Håber ikke jeg har skræmt dig på nogen måde og stil gerne spørgsmål :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cyster er noget der kommer hos alle kvinder, men som regel opdager man dem aldrig fordi de springer igen uden nogen gener. Det er en del af ens cyklus.

Jeg har selv haft en cyste på en af mine æggestokke. Mit var et grelt tilfælde for den var 22 cm. i diameter, så den var så stor at det lignede jeg var gravid i 4-5 mdr.

Jeg var igennem en operation for at få den fjernet. Det gøres via en kikkertoperation hvor der bliver lavet et lille hul i navlen og to små huller i bikinilinien. Igennem disse tømmes cysten og skallen bliver taget ud igennem et af hullerne. Hvis der ingen komplikationer har været kommer du ind om morgenen og bliver sent hjem igen om aftenen. Mange gange er oppe og omkring igen i løbet af nogen dage men skal selvfølgelig være forsigtig.

I mit tilfælde opstod der en komplikation i form af en blødning de ikke kunne stoppe hvorfor de var nødt til at lægge et bikinisnit på 10 cm. (ligner et kejsersnit) for at stoppe blødningen. Det gjorde at jeg skulle blive natten over på hospitalet for at sikker at alt var i orden. Jeg var sygemeldt i 14 dage og måtte ikke særlig meget. Da jeg kom tilbage til arbejdet skulle jeg stadig passe på med at presse mig selv for meget.

Som sagt var mit tilfælde ikke normalt, men operationen foregår på samme måde :)

Håber ikke jeg har skræmt dig på nogen måde og stil gerne spørgsmål :blush

Hej mange tak for sit svar :) nej nej det har ikke skræmt mig hehe. skal til gynækolog onsdag. så må vi se hvad de siger om den måske ikke er så slem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey sødeste..

Jeg har også haft cyster... og så skulle jeg lige tage et par perioder ekstra p-piller - så tog de dem :) SÅ det kan klares nemt..

KNUS

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey sødeste..

Jeg har også haft cyster... og så skulle jeg lige tage et par perioder ekstra p-piller - så tog de dem :) SÅ det kan klares nemt..

KNUS

okay sødeste. men nu har jeg jo spiral.

i morgen skal jeg til gynækolo. så er spændt på hvad de sider.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weee, jeg er dælme lettet...

Var ved Gyn. i går og få tjekket fordi lægen synes hun kunne mærke en cyste på venstre æggestok, jeg kom ned til Gyn, og fik heldigvis at vide at alt var fint og der var ingen cyste.. wee.. det har nok bare været lidt drilleri i min mens efter min graviditet sagde gyn. lægen.

alt var normalt, en flot venstre æggestok og en flot højre æggestok.. :) :loveshower :loveshower

så nu er jeg lettet igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wee :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

takker. ja det var rigtig rart der ikke var noget. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER