Oprettet March 31, 2011 Jeg har altid syntes at vugger er så fantastisk søde og ville egentlig gerne have en. men jeg har så hørt at det ikke er godt med en vugge da barnet så vender sig til at blive vugget og når det så skal i en seng så kan barnet ikke sove der. er det rigtigt?? er det dumt at købe en vugge da babyen ikke kan ligge så længe i den?? eller skal det bare være en tremmeseng man starter med og så er det den man har indtil man skal op i junior seng? hvad har i gjort?? MVH: Ønskebaby Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Jeg har ikke noget imod vugger overhoved, men denne her gang har vi valgt en tremmeseng med tyk sengerand :) Vi havde en vugge til den første, sådan en der går i arv, men hun lå meget lidt i den.. Så denne gang er det bare lettere at starte ud med tremmesengen... Men det er helt rigtigt, der findes bare så mange søde vugger :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Ja jeg tænker også at babyen kommer til at ligge meget lidt i vuggen. havde lidt kig på sådan en man kan spænde fast til vores seng sådan så baby lå Næsten ved siden af en. men ja ved ikke hvor smart det er. Har jo aldrig rigtigt prøvet det med baby endnu. :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Tror også vi hopper over vuggen. Tænker at lillepigen i starten bare sover i liften og derefter i tremmeseng. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Tror også vi hopper over vuggen. Tænker at lillepigen i starten bare sover i liften og derefter i tremmeseng. Det samme her :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Tror også vi hopper over vuggen. Tænker at lillepigen i starten bare sover i liften og derefter i tremmeseng. se det var smart. :D det havde jeg slet ikke tænkt på. det vil jeg da overveje. :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Nadja sov i liften i tremmesengen, og derefter så bare tremmesengen. Synes da vuggen er sød og hvis man har en i arv er det da hyggeligt men vil aldrig betale penge for en.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 nej det kan jeg virkelig godt se. det lyder også meget mere overkommeligt.(økonomisk set) :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Vi brugte en slyngevugge til vores børn, og de elskede den begge, og da de var 10-11 måneder blev de flyttet i tremmeseng, uden problemer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Til mit første barn købte jeg en Leandervugge som han så ikke ville ligge i....øv spild af penge... Til mit andet barn købte jeg en tremmeseng hvor hele den ene side kunne tages af, og så satte jeg den helt op af min boxmadras, så vi lå ved siden af hinanden, dog i hver sin seng. Så blev det rigtig nemt at nå hende og lige hive hende over til en omgang amning. Hun lå på et tæppe så det trak jeg bare i og så fulgte hun jo med. Så slap jeg for at løfte hende midt om natten og dermed tumle for meget med hende. Og så var der også lunt der hvor hun lå, så hun ikke skulle lægges tilbage i en kold seng. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Alle tre unger er startet i familiekurven som også var min og min fars første seng. Jeg syede selv betræk til den :) Linus kom derefter over i tremmesengen hvor bunden blev sat op så den var 5 cm lavere end min siden af sengen og så sat sammen med vores dobbeltseng (skruetvinger i bundene) og siden taget af. På den måde kunne jeg lige hive ham over når han skulle ammes og jeg kunne lige lægge en hånd ned til ham hvis han vågnede og skulle trøstes :) Ved Frida kunne vi ikke lave tricket med tremmesengen da vi var flyttet ind på et mindre værelse med kun 7 cm på hver side af dobbeltsengen. Hun kom så på børneværelset i en flot gammel seng (som er til salg - bare sig til så finder vi en god pris ;)) (der var også sengerand på sengen da Frida sov i den - den er bare ikke til salg da hun nu bruger den i tremmesengen og billedet er fra salgsannoncen) Når de begyndte at krybe / sætte sig op er de kommet over i tremmeseng med 4 sider på så de ikke falder ud. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Nu skal vi jo forhåbentlig adoptere, så er vores kommende barn oppe i en alder, så vugge nok ikke lige er sagen. Derfor har vi allerede nu investeret i en Junoseng, som kan gøres større i takt med, at barnet vokser. En dyr løsning, men sengen, som vi bare måtte eje... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Til mit første barn købte jeg en Leandervugge som han så ikke ville ligge i....øv spild af penge... Til mit andet barn købte jeg en tremmeseng hvor hele den ene side kunne tages af, og så satte jeg den helt op af min boxmadras, så vi lå ved siden af hinanden, dog i hver sin seng. Så blev det rigtig nemt at nå hende og lige hive hende over til en omgang amning. Hun lå på et tæppe så det trak jeg bare i og så fulgte hun jo med. Så slap jeg for at løfte hende midt om natten og dermed tumle for meget med hende. Og så var der også lunt der hvor hun lå, så hun ikke skulle lægges tilbage i en kold seng. ej det er virkelig en fantastisk ide. for jeg ville jo gerne have babyen tæt på sådan så når jeg skulle amme om natten så gik det hurtigere at få den hen til mig. men det er jo billigere kun at købe en tremmeseng og ikke også den lille seng der kunne spændes fast til vores seng. det er jo billigt så. :D og det kan vi godt lide. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Alle tre unger er startet i familiekurven som også var min og min fars første seng. Jeg syede selv betræk til den :) Linus kom derefter over i tremmesengen hvor bunden blev sat op så den var 5 cm lavere end min siden af sengen og så sat sammen med vores dobbeltseng (skruetvinger i bundene) og siden taget af. På den måde kunne jeg lige hive ham over når han skulle ammes og jeg kunne lige lægge en hånd ned til ham hvis han vågnede og skulle trøstes :) Ved Frida kunne vi ikke lave tricket med tremmesengen da vi var flyttet ind på et mindre værelse med kun 7 cm på hver side af dobbeltsengen. Hun kom så på børneværelset i en flot gammel seng (som er til salg - bare sig til så finder vi en god pris ;)) (der var også sengerand på sengen da Frida sov i den - den er bare ikke til salg da hun nu bruger den i tremmesengen og billedet er fra salgsannoncen) Når de begyndte at krybe / sætte sig op er de kommet over i tremmeseng med 4 sider på så de ikke falder ud. det er nogle smarte løsninger du har haft. men ja jeg tror nu jeg hælder mest til tremmeseng ved siden af vores seng. det er billigt og praktisk. :D hehe. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Nu skal vi jo forhåbentlig adoptere, så er vores kommende barn oppe i en alder, så vugge nok ikke lige er sagen. Derfor har vi allerede nu investeret i en Junoseng, som kan gøres større i takt med, at barnet vokser. En dyr løsning, men sengen, som vi bare måtte eje... Ja jeg kom ind i min kærestes datters liv da hun næsten var 2 år. så det eneste jeg sådan har købt af møbler til børn har været en junior seng og det passer jo ikke helt til baby.. :D men kan godt forstå jeres løsning. de senge er altså også smarte at man kan gøre dem større. Vi fandt en meget gammel slags i min storebror hus, da de købte det. den kan dog ikke blive så stor. men det er nok god til sådan en toldler størrelse, når de kravler rundt. (den er nemlig ikke lige så høj som en tremmeseng) så jeg ville gøre den i stand og så se om vi fik brug for den. :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Vi fik en skøn vugge i barselsgave da vi ventede vores første datter. Den lå hun i i knap 4 mdr og så kom hun i tremmesengen uden problemer :balloon :loveshower Vi gjorde det samme med datter nummer 2 - hun var bare lidt større og lå der ikke i helt 4 mdr. Vuggen har begge gange stået for fodenden af vores seng og det har ikke været noget problem at skulle op og hente dem før amning. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 ej det er virkelig en fantastisk ide. for jeg ville jo gerne have babyen tæt på sådan så når jeg skulle amme om natten så gik det hurtigere at få den hen til mig. men det er jo billigere kun at købe en tremmeseng og ikke også den lille seng der kunne spændes fast til vores seng. det er jo billigt så. :D og det kan vi godt lide. Ja det synes vi også det var :) Og så skulle jeg heller ikke løfte hende så meget rundt, hvilke jo vækkede hende for meget. Og ja, tremmesengen koster 12-1300 kr i babysam og den bruger hun endnu 1½ år efter og skal gøre det længe endnu...nu er der dog kommet den sidste side på! :D Ja fedt at spare hvor der spares kan! :Jeg kiggede selv på de der små senge man kunne spænde fast på morens seng, men de er alt for dyre, så tricket var bare en tremmeseng :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Vi har en familie-vugge, som jeg selv har ligget i som spæd... Den vugger ikke - men står på fire ben.... Den er rigtig fin og sød og babyen kan ligge der ca 3 mdr (afhængig af babyens størrelse).. Så her vælger jeg en vugge de første mdr pga. det er en familievugge...Derefter må det så blive tremmeseng. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 1, 2011 Ja det synes vi også det var :) Og så skulle jeg heller ikke løfte hende så meget rundt, hvilke jo vækkede hende for meget. Og ja, tremmesengen koster 12-1300 kr i babysam og den bruger hun endnu 1½ år efter og skal gøre det længe endnu...nu er der dog kommet den sidste side på! :D Ja fedt at spare hvor der spares kan! :Jeg kiggede selv på de der små senge man kunne spænde fast på morens seng, men de er alt for dyre, så tricket var bare en tremmeseng :) ja det er super smart. :D jeg havde så tænkt mig at finde en brugt tremmeseng og så selv shine den lidt op. (så har jeg også noget at lave mens jeg venter på baby kommer. :D ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 1, 2011 Vi har en familie-vugge, som jeg selv har ligget i som spæd... Den vugger ikke - men står på fire ben.... Den er rigtig fin og sød og babyen kan ligge der ca 3 mdr (afhængig af babyens størrelse).. Så her vælger jeg en vugge de første mdr pga. det er en familievugge...Derefter må det så blive tremmeseng. vi har desværre ikke sådan nogle familie ting. vi har ikke engang en familie dåbskjole. Men jeg kan godt forstå at når nu i har en så skal i da klart bruge den. det er jo også sjovere når det er en tradition. :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 1, 2011 Fra vugge til tremmeseng uden problemer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 3, 2011 Vi har en vugge, som er gjort klar. Vi købte den da vi ventede vores datter - hun lå i den til hun var 4-5 måneder. og vi brugte den meget. Der er hjul under den, så den kan komme med rundt i hele huset. så foretrak at bruge den fremfor liften herhjemme. Men det med at sætte tremmesengen op af boksmadrassen er også en rigtig god ide, det tror jeg at vi vil gøre, når det blir tid til at skifte. Tror dog at vi skifter til tremmeseng noget før denne gang. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 4, 2011 Vi købte skam både en fancy Leandervugge og en Natures Sway slyngevugge. Leanderen blev aldrig brugt - han sov i sengen hos os - og gør det stadig. Slyngevuggen var til gengæld god, både til at have med, til at sove i og bare til at få ham til at falde til ro i løbet af dagen... Mange hilsner Solskin Del dette indlæg Link to post Share on other sites