Guest Cirkeline88

opvaskemaskine

24 indlæg i dette emne

hej :)

vi får snart opvaskemaskine for første gang, jeg er med på at man skal bruge afspændingsmiddel, salt og sæbe/tabletter :)

men hvilket noget sæbe/tabletter skal man bruge? kan i anbefale noget?

Del dette indlæg

Jeg køber bare dem dom der er i det supermarkede hvor jeg handler.

Men hvis vi har kørt en periode med udlukkende billige mærker kan jeg se på opvasken den lige skal have en omgang med de dyre mærker som nok er lidt mere fedt effektive.

Men jeg ved ikke om det er noget jeg bilder mig selv ind

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså jeg er lidt nervøs for kun at bruge billige mærker, men når man kigger i supermarkedet så er der sådan noget som neophos (aner ikk om det staves sådan) f.eks. så koster de jo spidsen af en jetjager :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det veklser lidt herhjemme hvad vi bruger.. Hvis Neophos er på tilbud køber vi dem, ellers køber vi de billige..

I de perioder vi bruger de billige køber vi sådan en fra Neophos til at sætte ind i maskinen og den renser den.. Den kan kun bruges én gang og koster ca 30-40 kroner.. Men den er rigtig effektiv.. Ser lige om jeg kan finde et billede af den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi bruger de billige tabs fra Rema og det fungerer fint. Er for nærig til at give det dobbelt for de andre tabs.

Held og lykke med din opvaskemaskine.

Del dette indlæg

Annonce ♥

hver gang vi køber de billige, så bliver glassene uklare og der bliver ikke vasket ordentlig op. Men med neophos og salt og afspænding er det altid flot. SÅ jeg vil hellere give det mere

Del dette indlæg

Annonce ♥

Førhen brugte vi Neophos, men vores opvasker var i stykker for et årstid siden, hvor vi havde en reparatør ude fra den butik, hvor vi købte vores opvasker i sin tid, og han sagde at vi bare skulle købe de billigste af de billigste opvasketabs og så sørge for at der var afspændingsmiddel og salt på...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger kun neophos og køber så på tilbud

Del dette indlæg

Annonce ♥

umiddelbart hælder jeg mest til de billige, også de dyre når de er på tilbud.. også selvfølgelig maskinrens engang om måneden også salt og afspænding også :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger de billige fra Rema1000 - vi bruger mini tabs, mener jeg de hedder, 52 stk for 30,- derudover kører vi en Neophos maskinrens hver 14. dag :) Hvor jeg samtidig tørre gummilister, vasker filtre og renser maskinen helt :) Vi har aldrig problemer med at opvasken ikke bliver helt ren :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange opvasketaps er lavet af det samme pulver, bare forskellige kasser ;)

Vi bruger bare dem fra Rema og Lidi, da de er billigst :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi køber også bare de billigste, oftest i Netto eller Kvickly, og de fungerer fint :)

Du skal huske at rense filteret i bunden med jævne mellemrum - vi kan se vores bliver mindre rent, hvis vi ikke lige får det renset.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi køber også bare de billigste, oftest i Netto eller Kvickly, og de fungerer fint :)

Du skal huske at rense filteret i bunden med jævne mellemrum - vi kan se vores bliver mindre rent, hvis vi ikke lige får det renset.

okay, jeg er opvaskemaskine jomfru så jeg tager gerne imod gode råd :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi køber de billige og de virker upåklageligt her :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mange opvasketaps er lavet af det samme pulver, bare forskellige kasser ;)

Vi bruger bare dem fra Rema og Lidi, da de er billigst :)

Dem fra Lidl er rigtig gode, man skal bare huske ikke at tage folien af :P Kunne ikke forstå det skulle være så svært, men hvis jeg nu havde læst hvad der stod på pakken, ville jeg vide det..

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg er lidt i vildrede her.. har nogle halvdyre glas som jeg jo ikke vil ha ødelagt fordi man bruger nogle for dårlige tabletter, men har kigget i bilka idag og de havde neophos på tilbud, og når de er det er det ca. det samme som de billige er normalt..

så i øvrigt at der både er groft og fint salt til maskinen, hvad bruger i selv?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger dem der har flest venlige miljömærker/svanemærker/allagimærker stemplet på pakken.

Vores rødvinsglas bliver brugt meget flittigt og der er aldrig rander på glassene.

Husk at åbne opvaskeren når du er færdig. Så kan dampen komme ud ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bruger dem der har flest venlige miljömærker/svanemærker/allagimærker stemplet på pakken.

Vores rødvinsglas bliver brugt meget flittigt og der er aldrig rander på glassene.

tak for dit meget brugbare svar Martin :)

det vil jeg da helt klart ha med i mine overvejelser :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har fået at vide at tørrefunktionen i opvaskemaskinen ikke virker ordentligt, hvis vi åbner den for at lukke dampen ud :unsure er det en and?

Del dette indlæg

Annonce ♥

bruger de "dyre" af rema1000 egne... de har glas beskyttelse og vandopløslig film. tænk testede dem i januar og de var nogle af de bedste kombi-taps :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min overbevisning er, at forskellen mellem de dyre og de billige er, at der i de dyre er afspændingsmiddel. Men det har man jo allerede selv hældt på maskinen, og derfor er der ingen grund til at bruge de dyre...

Mht at åbne lågen - så skal den selvfølgelig ikke åbnes før at tørreprogrammet er hel færdigt, men jo tidligere du åbner lågen EFTER at maskinen har bibbet/lyser, jo bedre tørrer dit service.

Jeg bruger altid fint maskinsalt - af den ene grund, at det har mine forældre altid gjort!! Aner ikke om groft er bedre??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min overbevisning er, at forskellen mellem de dyre og de billige er, at der i de dyre er afspændingsmiddel. Men det har man jo allerede selv hældt på maskinen, og derfor er der ingen grund til at bruge de dyre...

Mht at åbne lågen - så skal den selvfølgelig ikke åbnes før at tørreprogrammet er hel færdigt, men jo tidligere du åbner lågen EFTER at maskinen har bibbet/lyser, jo bedre tørrer dit service.

Jeg bruger altid fint maskinsalt - af den ene grund, at det har mine forældre altid gjort!! Aner ikke om groft er bedre??

fantastisk grund :) det er godt nok til mig hehe

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi købte vores opvasker fik vi af vide den brugte groft salt, så det bruger vi. Aner dog ikke helt hvad forskel det gør om et er det ene eller det andet...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER