Oprettet March 28, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Mia TERMIN: 28. november (NF), 30. november 2011 (TS), 1. dec. ifølge ÆT. FØDESTED: Hvidovre Hospital SCANNINGER: Terminsscanning 26. april / NF-scanning 27. maj / Kønsscanning 8. juni / MD-scanning 7. juli / 3D-scanning 16. september / 3D-scanning 1. oktober / vægtscanning 4. november JM KONSULTATIONER: 3. juni / 9. september / 11. november AMMEKONSULTATION: 4. november VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: VI SKAL HAVE EN DRENG!! MULIGE NAVNE: Oscar, Oliver, Simon, Casper, Jonas. HAN SKAL HEDDE OSCAR :wub STØRRE SØSKENDE: Christina fra 5. november 2009 TAGET PÅ I KILO: Stadig ingen, 0,5 kg, 0,7 kg, 1,5 kg, 3 kg, 4,5 kg, 8,5 kg, 11 kg, 11,3 kg GENER: Halsbrand, ømme bryster, træthed, fordøjelsesbesvær, mulig blærebetændelse 25+2, halsbrand er kommet igen SÅDAN VIL JEG FØDE: Med så få smertestillende præparater som muligt, men nu må vi se. Sidst endte det med lattergas og en epidural :P HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Far ANDET: Jeg er 4+4 ved 1. status opdatering, 9+0 ved 2. opdatering, 12+0 ved 3. opdatering, 15+3 ved 4. opdatering, 18+1 ved 5. opdatering, 19+3 ved 6. opdatering, 25+2 ved 7. opdatering, 31+0 ved 8. opdatering og 39+0 ved 9. opdatering :) Min graviditetstest: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2011 Nå, jeg hopper ud i det... MIT RIGTIGE NAVN: Holder jeg lige for mig selv, indtil jeg ved om spiren bliver der. Jeg har et lidt specielt navn og ønsker ikke min arbejdsgiver skal vide noget, hvis graviditeten ikke skulle ende med den baby. TERMIN: 3. december 2011 FØDESTED: Hjemme eller Silkeborg SCANNINGER: Tidlig scanning 11. april JM KONSULTATIONER: VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: MULIGE NAVNE: STØRRE SØSKENDE: Pige fra 1996, pige fra 1998 og dreng fra 2006 (sidstnævnte med min nuværende mand - pigerne med min ex-mand) TAGET PÅ I KILO: Ingen endnu GENER: Halsbrand, ømme bryster, træthed - og udpræget irritation over mange ting! SÅDAN VIL JEG FØDE: Hjemme, hvis jeg kan mærke at babyen vender rigtigt - med så meget hjælp som muligt, hvis den vender forkert HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand ANDET: Jeg har aborteret en del gange her mens vi har forsøgt at lave en 4´er. Jeg er derfor ret nervøs og håber bare, at den første tid går hurtigt, så jeg ved, om graviditeten udvikler sig, som den skal. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Holder det lige hemmeligt endnu TERMIN: 3 dec til andet er sagt FØDESTED: Viborg SCANNINGER: Den 20 april JM KONSULTATIONER: VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: MULIGE NAVNE: STØRRE SØSKENDE: Caroline fra 08 TAGET PÅ I KILO: GENER:(fx. kvalme, smerter, sover dårligt)ømme bryster, en smule kvamle, oppe og tisse om natten.. har let til tåre SÅDAN VIL JEG FØDE: i vand HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: min dejlig kæreste ANDET: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Susanne TERMIN:26. december 2011 (egen beregning) 28. december 2011 (tidlig scanning) 24. december 2011 (NF) FØDESTED: Hvidovre Hospital SCANNINGER: 1. tidlig scanning hos gynækolog d. 9. maj / kønsscanning 11. juli JM KONSULTATIONER: 27. juni / 27. september / 22. november NF-SCANNING: 17. juni MD-SCANNING: 8. august ANDRE UNDERSØGELSER: Glykosebelastningstest d. 4. oktober VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Vi skal have en lille pige :loveshower MULIGE NAVNE: Jeg gemmer højst ret sandsynligt på en lille Anna STØRRE SØSKENDE: Nej, det er vores første :wub TAGET PÅ I KILO: Ingen endnu +0,8 kg +1,2 kg +2,3 kg +3,9 kg GENER: Ømme brystvorter og markant større og fastere bryster, grådlabil, træthed, fordøjelsesbesvær træthed i perioder, har lyst til burger og fritter hele tiden :rolleyes Ingen! :yay SÅDAN VIL JEG FØDE: Håber på så få smertestillende præparater som muligt.... HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min søde mand, Søren ANDET: Jeg er 4+5 ved 1. opdatering, 6+5 ved 2.opdatering, 9+5 ved 3.opdatering, 12+6 ved 4. opdatering (efter ny termin) 16+2 ved 5. opdatering 20+2 ved 6. opdatering :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Stine TERMIN: 4.december ifølge nakkefoldscanning den 26.maj 2011 FØDESTED: pga af min sukkersyge bliver det nok på Rigshospitalet... Det bliver på Riget, jeg går til kontrol derinde nu og har været til 2 scanninger, diatistbesøg, snakket med fødselslæge og diabeteslæge flere gange allerede. Jeg er startet på insulin og er på skrap diæt, selvom jeg ikke er overvægitg, men pga min sukkersyge. Lidt øv men det betyder at lillefisen har det godt. SCANNINGER: 4 ialt og nu er min terminsdato d.4.dec. Min nakkefold var perfekt på trods af min høje alder :-) JM KONSULTATIONER: start juni VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: MULIGE NAVNE: STØRRE SØSKENDE: nej TAGET PÅ I KILO: 1 kg... Har allerede købt de første vente-bukser, da min livmoder er vokset vildt meget GENER: en del kvalme, store ømme bryster, ufattelig træthed, svedeture, fedtet hår, øm lænd, humørsvingninger big time :-) tisser to gange i timen, det bliver man altså lidt øm af forneden, mistet sexlysten de første 8-10 uger men nu er ALLE gener pånær tissetrang og de ømme bryster væk, HELT væk og jeg har det fint SÅDAN VIL JEG FØDE: har ingen anelse... HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Faren :-) Mit livs kærlighed :-) ANDET: Jeg er jo en halvgammel kone ( 37 år) det er min første graviditet, jeg har haft lidt pletblødninger, har sukkersyge, så er lidt bekymret for om den lille reje bliver siddende som den skal og udvikler sig som den skal, men de fleste dage er jeg positiv og ved godt mod :-) Jeg er i superform eller dvs, det var jeg før jeg blev gravid :-) og passer godt på mig selv, så selvfølgelig går det godt. Og indtil videre ser det stadig sådan ud :-) Og jeg er i hvert fald i de bedste hænder på Riget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 29, 2011 (redigeret) MIT RIGTIGE NAVN: Susan Stephanie :) TERMIN: 27.december 2011 NF-scanning FØDESTED: På Herlev Hospital. SCANNINGER: MD-scanning d. 29 juli. 3D/4D-Scanning d. 14 sep. NF-SCANNING: 20. juni. JM KONSULTATIONER: 30. juni. 29. sep. VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER:Dreng :7himmel MULIGE NAVNE: Vi tænker. :rolleyes STØRRE SØSKENDE: Nej. TAGET PÅ I KILO: 1 kg. 3 kg. GENER: Lidt ømme brystvorter, større og fastere bryster. SÅDAN VIL JEG FØDE: Ved det ikke endnu. HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min dejlige og fantastiske Kæreste. ANDET: 9+0 ved 1. opdatering. 13+3 ved 2. opdatering18+3 ved 3. opdatering Redigeret July 29, 2011 af Step Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 9, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Susanne TERMIN: 28. december 2011 (flyttet fra 26. december efter scanning hos gyn) FØDESTED: Sandsynligvis Hvidovre Hospital SCANNINGER: 1. tidlige scanning hos gynækolog d. 9. maj - der var fint hjerteblink :loveshower JM KONSULTATIONER: NF-SCANNING: 17. juni VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: MULIGE NAVNE: Anna er rimelig sikkert... Drengenavne er et større problem :rolleyes STØRRE SØSKENDE: Nej, det er vores første :wub TAGET PÅ I KILO: Stadig ingen stigning i vægten GENER: Ømme brystvorter og markant større og fastere bryster, periodevis træthed SÅDAN VIL JEG FØDE: Håber på så få smertestillende præparater som muligt.... HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Far Søren ANDET: Jeg er 6+5 ved 2. status opdatering :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Anne TERMIN: 31.december FØDESTED: Kolding sygehus SCANNINGER: NF 21/6- gik rigtig fint. kønsscanning 1/8, MD 15/8 JM KONSULTATIONER: 14/7 VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: MULIGE NAVNE: Vi er ret sikre på Emil, pigenavne lige for tiden er favoritten Caroline TAGET PÅ I KILO: ingen endnu GENER: SÅDAN VIL JEG FØDE: Med så få smertestillende præparater som muligt. HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Far ANDET: Er 7+2 ved første opdatering, og har i dag fået graviditeten bekræftet hos lægen. Er 13+2 ved anden opdating Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: MissingLink/ML ;) TERMIN: 29. december 2011 i følge en meget usikker beregning Kommer til at skulle have PKS omkring den 15. december- ca. 14 dage før termin FØDESTED: Sygehus SCANNINGER: 1. meget tidlig scanning 3. maj, 2. scanning 16. maj, 3. scanning 23. maj. NF-scanning 1. juli; alt i orden, MD scanning 19. august JM KONSULTATIONER: Har underlig nok ikke hørt noget fra dem endnu :blink NF-SCANNING: 1. juli (late I know ;) ) Risikovurdering lav 1:426 VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Temmlig sikkert bare én panda- tror det er en pige panda MULIGE NAVNE: Karoline er en god mulighed... Drengenavne er sværere, men storebror synes Victor :) Overvejer også lidt Alberte. Ville så gerne have en Alexander, men manden har nedlagt veto <_< STØRRE SØSKENDE: Storebror på 8, og storesøster Isabella på 2 år TAGET PÅ I KILO: Ved ikke- har ikke tænkt mig at finde ud af det endnu :D +5 : blush GENER: Kvalme!, kvalme, kvalme, og :puke :puke :puke, ekstrem træthed, træthed, kvalme men ikke så meget som tidligere, begyndende BL SÅDAN VIL JEG FØDE: Bliver højst sandsynligt PKS, da jeg fik AKS sidste gang plus en masse andre årsager ;) HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Manden min ANDET: Jeg havde en meget svær graviditet med Isabella, og fik veer allerede i uge 29, og var stort set indlagt resten af tiden, indtil hun blev født ved AKS en måned før tid. Har meget forkortet livmoderhals, og bliver derfor fulgt tæt- også denne gang ;) Jeg er ved denne statusopdatering ca. 10+øhhh en dag senere end Susanne :D Edit: som så må være 10+3 kan jeg se i din ticker Susanne :D 15+0 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: MissingLink/ML ;) TERMIN: 29. december 2011 i følge en meget usikker beregning FØDESTED: Sygehus SCANNINGER: 1. meget tidlig scanning 3. maj, 2. scanning 16. maj, 3. scanning 23. maj. JM KONSULTATIONER: NF-SCANNING: VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Temmlig sikkert bare én panda MULIGE NAVNE: Karoline er en god muligvis... Drengenavne er sværere, men storebror synes Victor :) STØRRE SØSKENDE: Storebror på 8, og storesøster Isabella på snart 2 år TAGET PÅ I KILO: Ved ikke GENER: Kvalme!, træthed, ømme bryster/temmelig meget større bryster, ligamentsmerter, ædeflip, madlede osv. Men er stadig lykkelig for dette i forhold til generne sidste gang :rolleyes SÅDAN VIL JEG FØDE: Bliver højst sandsynligt PKS, da jeg fik AKS sidste gang plus en masse andre årsager ;) HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Manden min ANDET: Jeg havde en meget svær graviditet med Isabella, og fik veer allerede i uge 29, og var stort set indlagt resten af tiden, indtil hun blev født ved AKS en måned før tid. Har meget forkortet livmoderhals, og bliver derfor fulgt tæt- også denne gang ;) Jeg er ved denne statusopdatering ca. 7+øhhh en dag senere end Susanne :D Man kan godt mærke, at man ikke tænker så meget over PRÆCIS hvor langt man er henne 2. gang :D :D :D :D Du er 7+4 i dag, søde :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 23, 2011 Så må jeg vidst også med her: MIT RIGTIGE NAVN: Er en hemmelighed lidt endnu :blush TERMIN: Hmmm...den er lidt svær, fordi min cyklus ikke har været helt fast, så mellem 12. og 24. december 24. december - håber ikke, at jeg føder lige på dagen, det synes jeg ville være lidt synd for spunken :blink FØDESTED: Højst sansyligt Aalborg Sygehus SCANNINGER: NF-scanning d. 7/6 / Misdannelsesscanning d. 10/8 JM KONSULTATIONER: NF-SCANNING: 7. juni - glæder mig rigtig meget Nu veloverstået - fik rykket terminen ca. 14 dage - venter på svar på risikoberegning, for min blodprøve var taget for tidligt til, at den kunne bruges. VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: MULIGE NAVNE: Er helt vild med Pelle, men det er manden lodret imod - ellers måske Jacob og Ida til en pige - men vi har ikke snakket så meget navne endnu, så det er bare mine idéer ^_^ STØRRE SØSKENDE: Nej, det er vores første TAGET PÅ I KILO: Ingen endnu GENER: Kvalme (heldags - som godt snart må gå over!), træthed, tunge bryster, madlede, humørsvingninger + en blærebetændelse, som gerne snart skulle være overstået Kvalmen er heldigvis ikke så slem mere, men er blevet afløst af halsbrand....det kan jeg dog meget bedre holde ud :blush SÅDAN VIL JEG FØDE: Måske i vand? Jeg ved det ikke helt endnu, der er så mange muligheder og det hele er så nyt endnu HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand ANDET: 2. opdatering 11+2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 16, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Holder lidt endu ;) TERMIN: 20 december FØDESTED: Skejby Sygehus SCANNINGER: NF-csanning d. 15/6 ( min nakefold i går var som det helle skulle være :loveshower ) og Misdannelsesscanning er d. 28/7 JM KONSULTATIONER: Ingen endu VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Ved ikke endu MULIGE NAVNE: Ved heller ikke endu STØRRE SØSKENDE: nej TAGET PÅ I KILO: 2,5 GENER: kvalme, sover dårligt, madlede, ekstrem træthed, humørsvingerne SÅDAN VIL JEG FØDE: Ved ikke endu HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand ANDET: I dag er jeg 13+2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 27, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Tamara TERMIN: 09.12.11 (NF skanning) FØDESTED: OUH SCANNINGER: 1 tidligskanning 6+? JM KONSULTATIONER: 09.08.11 NF-SCANNING: 01.06.11 MD-SCANNING: 03.08.11 VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: PIGE :loveshower MULIGE NAVNE: Sine STØRRE SØSKENDE: Selin 07, Enes 09 :7himmel TAGET PÅ I KILO: 3,5 <_< GENER: Træthed og kvalme <_< SÅDAN VIL JEG FØDE: PKS denne gang, vag. ved de 2 andre graviditeter. HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min bedre halvdel ANDET: - Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Janni TERMIN: 3. december 2011 (Firmaet holder julefrokost den dag... mon jeg kan deltage?? :glad ) FØDESTED: Kolding sygehus SCANNINGER: 2 Tidlige scanninger pga. mindre blødning(fosteralder 6 uger + 7 uger). NF: 27. maj 2011 - alt så fint ud. MD: 19. juli 2011 - alt så fint ud, selvom den lille pige ikke var særlig flink til at samarbejde - så scanningen tog lidt tid, men det var vi jo kun glade for ;) JM KONSULTATIONER: 1. besøg 17. juni 2011 - indskrivning + vi fik en masse brochurer. 2. besøg 9. september 2011. VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Vi venter en lille pige :loveshower MULIGE NAVNE: STØRRE SØSKENDE: Ingen... hun er vores første. TAGET PÅ I KILO: Vægt inden graviditet 67 kg, vægt 15. august 2011 72 kg. Ved andet lægebesøg 25+2 havde jeg taget ca. 7 kg på. GENER: Har været enormt træt i starten, haft enkelte madvarer jeg i perioder ikke kunne klare, ingen kvalme af betydning, kun meget lidt ømhed i brysterne. SÅDAN VIL JEG FØDE: Det har jeg ikke gjort mig nogen forestillinger om endnu... HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min Supermand :lol ANDET: Sukkerbelastningstest 19. september 2011. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 23, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Louise TERMIN: 18. december FØDESTED: Næstved Hospital SCANNINGER: NF og MD: veloverstået i juni og august. Scanning af moderkagens placering: 25. okt. JM KONSULTATIONER: 5. okt. VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: En dreng MULIGE NAVNE: Benjamin eller Jamie indtil videre STØRRE SØSKENDE: Freya fra 19. januar 2007 TAGET PÅ I KILO: 5/8 kg. (tabte mig 3 kg. i starten) GENER: Pt. er det plukvesmerter, halsbrand og kvalme engang imellem SÅDAN VIL JEG FØDE: Med noget andet smertestillende end epidural. Fik en sidst og var glad for det, men vidste ikke så meget om risici dengang. HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand ANDET: Jeg er 26+3 ved status. Glukosebelastningstest d. 3. okt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 22, 2011 MIT RIGTIGE NAVN: Holder mig bare til "Solskin" TERMIN: 10. december FØDESTED: Hører til på Herlev/Gentofte, men får heldigvis lov at føde på Hvidovre. SCANNINGER: Mange, mange, mange - er blevet scannet ca. hver/hveranden uge gennem hele graviditeten fordi jeg blev smittet med Lussingesyge og efterfølgende fik en infektion der ikke reagerede på antibiotika. JM KONSULTATIONER: Går ikke til JM men i stedet hos speciallæge i Obstetrik pga komplikationer. VENTER PIGE/DRENG/TVILLINGER: Venter en dejlig dreng nr 2. MULIGE NAVNE: Vi overvejer Christian eller Ludvig. STØRRE SØSKENDE: Vi har en dreng fra maj '09. TAGET PÅ I KILO: Ca. 10 kg pt. SÅDAN VIL JEG FØDE: Er sat til PK 21/11 3 uger før termin. HVEM SKAL MED TIL FØDSLEN: Min mand. Del dette indlæg Link to post Share on other sites