Oprettet March 25, 2011 Uh . jeg må lige forhøre mig herinde . Vågnede i morges og skulle ud og sige farvel til manden , og så skete det pludseligt : Kunne ingenting se ( kun ane noget der minder om stjerner for øjnene)en summene lyd for ørene og kunne ikke bevæge mig , blev helt tung i kroppen, så kom jeg med nød og næppe ind på sofaen ved hjælp af min mand , så sad jeg der og rystede og sveden løb af mig selvom jeg frøs :S nu har jeg det egentlig okey har bare en svag hovedpine . Andre der har prøvet noget lign. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 Har ikke prøvet noget lignede, men det lyder da bestemt ikke rart :( Tror du ikke du skulle prøve at ringe til lægen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 Du skal ringe til lægen. Jeg er ikke læge, men ved en søgning på nettet står der lidt om blodpropper og sådan. Og det sker jo af og til når man er gravid. (vist nok i benene) Så det er en god idé at blive tjekket! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 Det bedste er at ringe til lægen.. Jeg vil berolige dig lidt og fortælle at jeg har oplevet præcis det samme i min sidste graviditet og det var møg hamrende ubehageligt.. Jeg fik rejst mig alt for hurtigt og kunne slet ikke fokuserer og skulle kaste op :( Hos mig skyldes det en kompination af væskemangel, for hurtigt blod fra hovedet og det kan man godt opleve som gravid.. Fik det også afvide den anden dag af min JM.. Nu ved jeg ikke hvor langt henne du er ??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 Hvis du er utryg så ring til lægen. Jeg er dog ret sikker på, det er fordi du har rejst dig for hurtigt og evt. har haft lidt lavt blodsukker, så du har været tæt på at besvime. Jeg oplevede det ofte i mine graviditet, og det var gerne når jeg ikke lige havde fået spist nok, gerne om morgenen, hvor kroppen skriger efter mad. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 Det lyder som sådan jeg har det lige inden jeg besvimer. Jeg kan ikke sige hvad det skyldes i dit tilfælde, men som de andre siger ville jeg lige hive fat i lægen og høre ad. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 Det har jeg også prøvet - 2 gange i denne graviditet. vildt ubehageligt. og jeg var så ikke hjemme de gange det skete. Den 1. gang var jeg ude og købe julegaver og pludselig fik jeg det sådan. jeg nåede lige over til en skraldespandm, hvor jeg så gik i brædderne. 2 min efter skulle jeg kaste op og nåede så op til skraldespanden - hyggeligt. Nå men jeg fik mig stablet ud til nogle trapper, hvor der så tilfældigt kom en falck mand forbi. han ringede efter en ambulance, som hentede mig (slet ikke pinligt). Jeg kom på sygehuset og blev undersøgt på kryds og tværs i 3 timer - deres konklution blev: graviditets ildebefindende. :blink Ildebefindende, ja tak.. det var det virkelig. men åbenbart ikke noget alvorligt. heldigvis. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 Har jeg også prøvet nogen gange.. Fik at vide det var pga. for lavt blodtryk.. men ja skide ubehageligt når ens sanser bliver taget fra en... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 jeg må indrømme, at jeg tænker også straks blodprop eller hjerneblødning, men jeg er også erhvervsskadet, fordi jeg arbejder med ældre og nu er elev på hammel neurocenter Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 På trods af jeg også har en sundhedsuddannelse bag mig vil jeg gå med på et graviditets ildebefindende Hvis du stadig er lidt bekymret og bange synes jeg du skal ringe til din læge, vagtlægen eller din jordemoder Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 25, 2011 Jeg har også prøvet det flere gange. Et par gange hvor jeg er besvimet, den værste gang hvor jeg lige var kommet på arbejde, dvs spist en time forinden, og fik det dårligere og dårligere. Pludselig faldt jeg om på gulvet og lå i kramper. Meget mærkeligt, det værste var næsten, at jeg var vågen, men slet ikke kunne styre min krop. JM sagde at jeg ikke skulle bekymre mig, det er noget med blodsukkeret der opfører sig mærkeligt under graviditet. Men det er dælme nogle skræmmende oplevesler man får! Del dette indlæg Link to post Share on other sites