kvinde21

Så det vidst tid (søger gerne råd)

7 indlæg i dette emne

hejsa i alle skønne kvinder på denne side.

jeg er ny herinde på siden. og nu syntes jeg at jeg vil dele min historie med jer og søger gerne også råd.

jeg er en kvinde på 21 år og min mand er 25 vi er forlovet og bor i kæmpe hus og alt er dejligt

min mand er uddannet maler og arbejder hverdag. jeg har en beauty salon derhjemme hvor jeg laver negle og fodpjele

vi har i alt været sammen i 2 år snart og vi er stadig lige så højt forelsket og ikke kan uden hinanden. vi har det dejligt og kan snakke sammen og er altid ærlig overfor hinnaden.

jeg har her på det sidste haft lyst til at være mor da vi nu er flyttet i hus og alt er faldet på plads. jeg tog snakken til min mand og han syntes på det tidspunkt at han ikke følte sig klar.

det er så 4-5 måneder siden.  så tog jeg snakken med ham igen her tirsdags aften til en go middag og et glas vin.  der sagde han at han syntes også at det er ved at være tid til det og at han syntes vi skulle vente til december måned af starten også evt prøve.  

nu er mit spørgesmål om. hvor længe kan der går før man bliver gravid?

jeg kender min cyklus og har også en app på min ipad hvor jeg kan se hvornår jeg få mens og æggeløsning og alt har jeg styr på.

men da det er første gang vi prøver så ved jeg ikke så meget om hvor mange gange det er nødvendigt at have sex osv og er det kun når man har ægløsning dag man skal gøre det?

ps mine mål er 165 høj og jeg vejer 50 kg. ps er det nødvendigt at tag  Babyplans Folsyre / Folinsyre dem har jeg til at lægge her hjemme nemlig :) 

håber virkelig at høre noget fra jer der ude. knus

Del dette indlæg

Jeg tror nok det anbefales at tage folsyre fra 3 mdr før man bliver gravid, så det kan du jo bare begynde på - det kan i hvert fald ikke skade.

Åh tja hvornår blir man gravid, de fleste blir det vist indenfor 12 mdr, det er i hvert fald ikke unormalt at der går nogle mdr før det lykkes, men for andre skal man jo bare være uforsigtig en enkelt gang før man blir gravid - sådan har det i hvert fald været for mig :blush Din frugtbare periode er fra ca 4-5 dage før ægløsning til 1-2 dage efter, så i det tidsrum kan sex føre til graviditet. Sædcellerne kan, hvis de er gode og forholdene er rigtige leve 4-5 døgn inde i dig, og ægget kan befrugtes i ca 24 timer fra det frigives. Det er vist det rent tekniske.

Held og lykke med at få babyønsket til at gå i opfyldelse :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

tak for svaret. :)

så må jeg vidst begynde at tag pillerne har dem her hjemme :) så begynder på dem her næste uge.

det har du ret i . hvor mange børn har du?

Del dette indlæg

Annonce ♥

11 hours ago, kvinde21 said:

tak for svaret. :)

så må jeg vidst begynde at tag pillerne har dem her hjemme :) så begynder på dem her næste uge.

det har du ret i . hvor mange børn har du?

Jeg venter mit 5 ;) Jeg var 21 da jeg fik mit første barn

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da vi smed pillerne første gang gik der 3-4 måneder før jeg testede positiv. Nu prøver vi igen. (Efter MANGE år...) Jeg har lige smidt pillerne for 4 uger siden og går allerede nu og føler jeg måske er gravid, så skal snart teste...:dance:

Jeg fik at vide af min læge at det kan komme an på hvor mange hormoner der er i ens p-piller. Denne gang var det nogle nye piller jeg ikke har taget før og der er stort set ingen hormoner i. Jeg kan ikke rigtigt tåle det. Det går ind og påvirker mig på en måde der ikke er særlig rar.:btopic

Men det er jo meget forskelligt fra kvinde til kvinde. Så op på hesten.  :hump

Det vigtigste råd jeg kan give dig, er at tage det som det kommer. Lad være med hele tiden at spekulerer på det, lad kroppen tage den tid det tager. :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi prøvede i 3 1/3 år på at få nr 2 og opgav men nu venter vi nr 2 ganske uventet.

De fleste bliver dog gravide inden for 12 mdr 

Del dette indlæg

Annonce ♥

her gik der længere tid end normalt, men mon ikke, det kommer til at gå rimeligt hurtigt for jer? :) Nogle multivitaminpiller har folsyre også. Livol multitotal har fx den dosis folsyre, man anbefaler, så jeg endte med at droppe fylsyrepiller, da jeg alligevel tog multivitamin :) Pøj pøj med det :bd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER