Besvaret January 3, 2017 4 hours ago, Maj 2014 said: Kl. 10. Var du ikke også i sidste uge? Vi skal altid samtidig Jo var i onsdags. Haha det er virkelig pudsigt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2017 Det self rart at de følger op Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 3, 2017 5 hours ago, januar2017 said: Jo var i onsdags. Haha det er virkelig pudsigt! Hvordan kan det så være du allerede skal igen? Så lige svaret på den forrige side. Det er så pudsigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2017 Jeg er så træt ! men jeg sover bare så dårligt! Det klør helt vildt, så jeg slet ikke kan få ro. Min 2-årig er i total trodsalder og da hun endelig falder i søvn til middagslur synes Ellie det er gymnastik tid. Mine øjne klør og er røde. Nu er der endelig ro på begge piger, men Amilia har sovet en time nu, så nu føler jeg det er for sent at sove selv Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2017 Læg dig! Selv 30 min. kan gøre underværker Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2017 41 minutes ago, januar2017 said: Læg dig! Selv 30 min. kan gøre underværker Jeg lå også, men søvnen indfandt sig ligesom ikke rigtigt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 4, 2017 Øv maj med den dårlige søvn... Men tror vidst de fleste er ramt på det her tidspunkt, og det er så det jeg faktisk lige synes er lidt hårdt med en tumling i huset man ikke bare kan smide sig når som helst.. hun sover heldigvis godt til middag, så jeg fik faktisk et par timer på sofaen. i morgen kommer hun tilbage i dagplejen, hun trænger til at komme ud blandt andre børn, men det bliver kortere dage for hende nu jeg er hjemme, og hun får flere fridage Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 9 hours ago, Kia... said: Øv maj med den dårlige søvn... Men tror vidst de fleste er ramt på det her tidspunkt, og det er så det jeg faktisk lige synes er lidt hårdt med en tumling i huset man ikke bare kan smide sig når som helst.. hun sover heldigvis godt til middag, så jeg fik faktisk et par timer på sofaen. i morgen kommer hun tilbage i dagplejen, hun trænger til at komme ud blandt andre børn, men det bliver kortere dage for hende nu jeg er hjemme, og hun får flere fridage Amilia er jo hjemmepasset og det er rigtig skønt! Men lige nu er det også bare maks hårdt. Også selvom min mand er hjemme. Hun tester mig helt vildt i øjeblikket. Den der 2-års alder er for alvor trådt ind og hendes højgravide mor er ikke særlig overskudsagtig til at deale med stædig små hysterisk tumling. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 5 hours ago, Maj 2014 said: Amilia er jo hjemmepasset og det er rigtig skønt! Men lige nu er det også bare maks hårdt. Også selvom min mand er hjemme. Hun tester mig helt vildt i øjeblikket. Den der 2-års alder er for alvor trådt ind og hendes højgravide mor er ikke særlig overskudsagtig til at deale med stædig små hysterisk tumling. Har du gået hjemme med hende eller hvordan? Der er lige noget jeg har misset der Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 2 hours ago, Kia... said: Har du gået hjemme med hende eller hvordan? Der er lige noget jeg har misset der Ja jeg studerer hjemmefra. Hun skal starte i børnehave til sommer. Højst sandsynlig til maj/juni, men indtil da skal hun fortsat være hjemme. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 Synes godt nok kroppen er blevet tung de sidste tre ugers tid. Har taget mig selv i at synes at ideen om en skraber til gulvet på toilettet der sad på en kost, er en rigtig god ide. Magter slet ikke at bøje mig ned. Det gør altså decideret ondt på mig. Og kan slet ikke ligge på ryggen om natten længere. For det første føles det som om blæren er konstant fyldt og så er det bare ubehageligt. Og det gør SÅ ondt i højre side lige ved ribbenene. Så kan ikke side i sofaen uden det gør ondt. Ja jeg klager meget! Kan godt forstå de kvinder, der klager når de er gået over tid! Puha kan da slet ikke overskue at jeg skal blive meget større end jeg er nu Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 Det er hårdt her til sidst! Jeg gider altså heller ikke bukke mig ned til gulvet hvis jeg kan undgå det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 Haha nej vel? D. 27/12 var jeg sidst til jordemoder og der sagde jeg til hende, at jeg havde det godt og sagtens stadig kunne have arbejdet. DET kan jeg ikke sige længere. Er der nogle af jer der har været ramt af vandet i nat? Vi bor 3 km fra stranden og 200 meter fra en stor å. Heldigvis er vores kælder tør! Det er virkelig min største frygt at den pludselig står under vand Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 1 hour ago, januar2017 said: Haha nej vel? D. 27/12 var jeg sidst til jordemoder og der sagde jeg til hende, at jeg havde det godt og sagtens stadig kunne have arbejdet. DET kan jeg ikke sige længere. Er der nogle af jer der har været ramt af vandet i nat? Vi bor 3 km fra stranden og 200 meter fra en stor å. Heldigvis er vores kælder tør! Det er virkelig min største frygt at den pludselig står under vand Det kommer meget pludseligt synes jeg. Jeg er ved at dø nu hvis vi går en tur og for få uger siden kunne jeg altså stadig bære Amilia og kaste rundt med hende. Godt i ikke fik vand i kælderen! Vi har ikke været ramt, vi bor jo i Vanløse, men det er godt at vores båd står på land. Den ligger i Vallensbæk. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 Hvis jeg ikke lige nu holdte 3 ugers ferie så havde jeg trukket en sygemelding denne gang... sidste gang tonsede jeg i konkurrence med hunden 3 uger før termin, Det gør jeg så ikke lige den her gang! Vi er nu stoppet til hundetræning, det bliver til lidt træning i haven i ny og næ, men ikke det store! Han må også drosle ned for en periode og falde til ro med det. Jeg sidder/bukker mig heller ikke unødigt, jeg kan ganske enkelt ikke være der for maven, hun begynder lige så stille at tynge nu! Jeg kan bære Laura, men vild leg mm er sluttet, hun må tumle med sin far lillesøster har røven ud til venstre så skal lige have en pude i den side til at støtte når jeg sidder i sofaen Andre hvis babyer hikker meget? Ingen vand her, foruden vi bor på en lergrund så her er sumpet når det regner, for vandet kan ikke trænge gennem leeret. Men vi har ingen vand der kan give oversvømmelse, eller dvs vi havde jo så det første år vi boede her oversvømmelse i stald og lade! Det viste sig at landmandens marker dræner igennem et rør der ligger under vores stald (ja så smart har man været at bygge stald hen oven på drænrør). Han var nu mega reel, hvis røret var kollapset vil han slå halv skade og grave det uden om stalden (vi har forpligtigelse til al vedligeholdelse af drænrør der går gennem vores grund). Han skaffede en rendegraver og vi fik fundet brødnene på grunden, fandt fejlen under stalden - vi betalte en slamsuger for et forsøg på at spule den om der kunne komme hul igennem - det gjorde der heldigvis! Og vi har ikke haft oversvømmelse siden Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 Min baby hikker vildt meget! Da jordemoderen scannede mig hikkede hun hvilket var Mega sjovt at høre på scanneren. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 4 minutes ago, januar2017 said: Min baby hikker vildt meget! Da jordemoderen scannede mig hikkede hun hvilket var Mega sjovt at høre på scanneren. Ej hvor fedt, de må have været en oplevelse! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2017 Ja det var det også! Virkelig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2017 Min baby hikker også helt vildt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2017 Jeg gider seriøst ikke være gravid mere! Måske skal jeg bare bestille et kejsersnit. Min hjerne kredser rundt 24/7 og jeg kan ikke finde ud af hvad jeg vil Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2017 Ej øv!! Hvad kredser dine tanker om? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2017 2 hours ago, januar2017 said: Ej øv!! Hvad kredser dine tanker om? Alt! Ej med Amilia fik jeg modningspiller i 3 døgn, så måtte jeg ikke få flere. Efter det kunne de stadig ikke tage vandet, så de ville prøve med Ballonkateter, det var så smertefuldt, at jeg ikke kunne a det end skrige. Min mand råbte så af dem, at de måtte tage det ud. Næste morgen var jeg stadig ikke mere moden, men de blev nødt til at tage vandet. Min livmoderhals var stadig 2 cm lang og lå opæd bagved, så jordmoderen måtte trække livmoderhalsen frem før hun kunne tage vandet. De dopede mig fuldstændig imens med lattergas. Da vi ankommer til fødegangen har jeg så sindsyge veer, så jeg troede jeg skulle dø. Jeg får lagt en epidural blokade, som ikke virker ordenligt, men dog tager noget af styrken fra veerne. Veerne virker slet ikke. Jeg åbner mig på ingen måde. Jeg får derfor vedrop. Da jeg endelig er i aktiv fødsel går det stærkt og hun kommer 2 timer og 3 kvarter senere. Jeg pressede i 3 kvarter. Efter jeg har født får jeg en allergisk reaktion, jeg tror selv det er modningspillerne. Det gør at jeg får et sindsygt rødt udslæt på hele maven, hele vejen op og ned af arme og ben. Udslættet begynder først at blive bedre efter en måned og det kløede helt åndssvagt. Jeg tog 10 kolde brusebade om dagen, fordi det var det eneste der lindrede lidt. De kunne intet gøre fordi jeg ammede og varme gjorde det værre, så jeg havde lyst til at kaste Amilia væk hver gang hun skulle spise. Ingen ved hvad reaktionen kom af, men jeg fik jo også nærmest alt den medicin de har til rådighed. jeg er sindsygt bange for en gentagelse. Jeg kan jo bare heller ikke vente på, at hun selv finder vejen ud pga. Hendes størrelse. 3 døgns igangsættelse kan jeg godt gøre igen, men udslættet var så handikappende og så frygteligt at jeg ikke ved hvordan jeg skal klare det som mor til to. Hvis det sker igen overvejer jeg at droppe amningen, bare for at de kan gøre noget, selvom jeg virkelig gerne vil amme. jeg har så mange tanker, at jeg føler jeg drukner. Samtidig sover jeg vildt dårligt om natten pga. Kløe. Jeg ved min lever er påvirket af graviditeten, men de tjekker jo kun galdesalte nu. hvis jeg får kejsersnit slipper jeg for alt det der, men samtidig er det jo så meget bedre for både mig og Ellie hvis hun kommer ud den rigtige vej. jeg må få vendt alle mine tanker med fødselslægen D. 16 og så tænker jeg, at vi må aftale at mig og Lauritz til en hver tid kan sige stop og så sadler vi om til kejsersnit. Det blev langt, men det føles egentlig meget godt at få det ud. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2017 Shit! Det lyder godt nok også meget voldsomt :-( jeg er ikke sikker på at jeg var gået så langt som dig. Du fandt dig i meget! Jeg ved godt at KS ikke er at foretrække men altså... kunne det ikke give dig noget ro at sige ja tak til det? De fleste der føder ved KS ammer jo fint bagefter uden komplikationer. Synes da hvert fald det er værd at overveje. Især ift den allergiske reaktion. Synes ikke du skal udsætte dig selv for de ting igen. Men kan også sagtens forstå hvad du skriver. Det er rigtigt svært. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2017 30 minutes ago, januar2017 said: Shit! Det lyder godt nok også meget voldsomt :-( jeg er ikke sikker på at jeg var gået så langt som dig. Du fandt dig i meget! Jeg ved godt at KS ikke er at foretrække men altså... kunne det ikke give dig noget ro at sige ja tak til det? De fleste der føder ved KS ammer jo fint bagefter uden komplikationer. Synes da hvert fald det er værd at overveje. Især ift den allergiske reaktion. Synes ikke du skal udsætte dig selv for de ting igen. Men kan også sagtens forstå hvad du skriver. Det er rigtigt svært. Jeg kan mærke at jo tættere vi kommer på jo mere hælder jeg til det kejsersnit. Det er så svært! Hvordan har man det bagefter? Kan jeg komme hurtigt hjem? Jeg har jo også Amilia at tænke på. Tankerne vælter rundt oven i hovedet på mig og jeg venter bare på at nogen tager mig i hånden og siger vi gør sådan her. jeg gik nok også for langt og skulle have bedt om efterfødselssamtale, men selvf fødslen gik jo fint så ingen tænkte over det. Hver gang jeg skulle have piller var det en ny jordmoder. Vi mødte nok 12-15 jordmødrene inden Amilia kom til verden, så ingen vidste jo i virkeligheden hvad jeg blev udsat for. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2017 Ej det lyder fuldstændig vildt! Tag en snak med Lauritz og sig at han skal sige stop i tide. Og jeg tænkte - da jeg læste din oplevelse - at du skal have kejsersnit. Hvis det er helt ukompliceret så er du lynhurtigt på benene. Det skal du ikke lade dig afskrække af. Del dette indlæg Link to post Share on other sites