Forunderligt

Jerntilskud - krauterblut?

4 indlæg i dette emne

Jeg har fået en mail i eboks fra sygehuset om at mine blodprøver viser jeg har for lavt jern niveau. Ikke blodmangel endnu, men lægen som har skrevet anbefaler 100 mg jern daglig. Jeg kan se at sundhedsstyrelsen anbefaler 40-50 mg daglig til gravide så det syns jeg jo er en del :chin:

 

Jeg har ikke taget jerntilskud de sidste 3 uger :badgirl fordi jeg simpelthen har så meget mas med maven, jeg har ofte mavepine og enten forstoppelse eller hurtig mave og er nu nødt til at spise 2 magnesia hver aften, ellers sker der nada = mere mavepine. Når jeg endelig tager jern blir det så Krauterblut som er ret dyrt ifht tabletterne, men som også optages rigtig godt, er min erfaring. Jeg kan se at daglig anbefalet dosis kun indeholder 20 mg jern men er det mon sammenligneligt med tabletterne, altså skal jeg virkelig tage 5 dobbelt dosis? Sidst jeg tog Krauterblut tog jeg 1½ dosis dagligt. 

 

Jeg kan formentlig får tjekket om det går den rigtige vej næste gang jeg får taget blodprøver om 1½ uge. Indtil da tænker jeg at jeg hellere må tage en ordentlig dram. Eller...?

:help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg læser stadig med, jeg har bare minus overskud i øjeblikket :kram2

 

jeg ville nok starte med den normale dosis, når du nu ikke har taget det i 3 uger. Jeg er altså også virkelig dårlig til det :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

14 hours ago, Maj 2014 said:

Jeg læser stadig med, jeg har bare minus overskud i øjeblikket :kram2

 

jeg ville nok starte med den normale dosis, når du nu ikke har taget det i 3 uger. Jeg er altså også virkelig dårlig til det :badgirl

Jeg tør faktisk ikke nøjes med alm dosis når lægen skriver jeg skal ta hvad der svarer til dobbelt anbefalet dosis.

 

i går lykkedes det dog ikke :( jeg havde så meget halsbrand om aftenen jeg ikke ku overskue andet end balancid. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også lavt jern niveau, men nøjes indtil videre med almindelig dosis - for jeg døjer også med maven:blush Jeg synes dog det hjælper at spise frøskaller fra HUSK.. måske kan det hjælpe dig også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER