Stella Nutella

Hydronefrose

2 indlæg i dette emne

Jeg er 22+6 og har begyndende bækkenløsning.

Dagen er lidt udfordrende grundet de mange smerter og jeg har også svært ved at forholde mig til at jeg ikke kan det jeg plejer. Det er lidt af en mundfuld :)

Jeg har de sidste 1-2 uger oplevet smerter bedst beskrevet som nyrestenssmerter. 

Vågnede op en nat forrige weekend med kraftige, jagende, turvise smerter i højre side ( flanken ). Jeg har haft nyresten før, i højre side, og var ikke i tvivl om at det var noget med urinleder/nyre at gøre. 

Ringede til vagtlægen og hun bad mig om at tage 2 panodil og ringe tilbage såfremt det ikke forsvandt og så self. søge læge om mandagen.

De aftog lidt men var der stadig. Jeg kunne dog falde i søvn ved at ligge på ryggen. 

Jeg var ved egen læge og fik tjekket urin. Ingen uvi. 

Jeg var også forbi min fys som sagde at det noge gange kunne stamme fra lænden ( som jeg jo i forvejen døjer med så alle behandlinger i det område er jo varmt velkommen :) ).

Jeg får ondt i flanken omkring urinleder/nyre når jeg står op / går i mere end 10-15 min. Når jeg ind imellem sidder ned. Når jeg ligger på højre side, indtager væske etc etc. Der skal ikke meget til før jeg har ondt. Jeg kan heldigvis tage det værste med panodil - men jeg har det elendigt med at tage det fast.

Derudover hjælper det også ved at jeg på ryggen. 

Min læge nævnte hydronefrose som mest sandsynligt og at man ikke gjorde noget ved det da det jo egenligt er harmløst omend kan være smertefuldt. De fleste gravide vil får det - men ikke alle får smerter og derved ikke bevidst omkring det. 

Det står primært på i ugerne 20-30 hvorefter det for de fleste vil aftage. 

Så, lige nu synes jeg godt nok at det har lange udsigter og jeg vil høre om der er andre der har oplevet det, haft stærke smerter og hvad de gjorde? 

Del dette indlæg

Har aldrig hørt om det før. Håber at det snart aftager ❤

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER