Oprettet March 18, 2011 Jeg har været trofast Woman-læser siden det første blad kom på gaden, og har abonneret på det siden nr. 2. Jeg synes dog efterhånden jeg er blevet for "gammel" til Woman. Men jeg mangler inspiration til hvilket blad jeg så kunne gå over til? Eurowoman har jeg tidligere prøvet at læse, og det fangede mig ikke lige. Det skal være en god blanding af vedkommende artikler, mode, skønhed og sundhed. Glæder mig til en masse gode forslag! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2011 uha læser lige med her, for har også læst woman meget, men synes også selv at jeg er røget lidt udenfor målgruppen, og alt for damerne og disse blade kan jeg heller ikke koncentrer mig om... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2011 Jeg får sjældent læse dameblade :rolleyes Sidst jeg købte et blad var for ca. 3 uger siden, hvor jeg købte Sirene- det har jeg nemlig læst før, ligesom jeg også har læst Woman. HOLD NU OP, hvor jeg følte mig gammel!! Det var FLERE ord jeg bare ikke forstod :blink Hvad fanden betyder up-street-look?? Hvad er en High street shop? Jeg følte mig ikke alene gammel, men også totalt kikset :numse Så for at føle mig ung og hip igen, købte jeg dagen efter et Ude & Hjemme, hvor man som bonus får en god lang kryds og tværs sektion :lol Jeg kan også finde på at købe BilledBladet, hvis jeg har lyst til at kigge på kjoler. Jeg har også fået Vores Børn ind af døren i en periode, men jeg synes bare der stod det samme og det samme i de blade :rolleyes Ved simpelthen ikke hvad jeg skulle vælge hvis det var- er åbenbart SLET ikke særlig "up-beat" mere ;) :D OMG jeg er gammel altså!! :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2011 uha læser lige med her, for har også læst woman meget, men synes også selv at jeg er røget lidt udenfor målgruppen, og alt for damerne og disse blade kan jeg heller ikke koncentrer mig om... Det er præcis sådan ejg har det... Synes ikke Alt for Damerne er specielt spændende... Men et eller andet sted må der da være et spændende blad til os... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2011 Hmm kan stemme med i koret der har læst Woman, Sirene, Costume mv. Nu køber jeg vidst mest Mad! og Isabellas ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2011 Jeg får sjældent læse dameblade :rolleyes Sidst jeg købte et blad var for ca. 3 uger siden, hvor jeg købte Sirene- det har jeg nemlig læst før, ligesom jeg også har læst Woman. HOLD NU OP, hvor jeg følte mig gammel!! Det var FLERE ord jeg bare ikke forstod :blink Hvad fanden betyder up-street-look?? Hvad er en High street shop? Jeg følte mig ikke alene gammel, men også totalt kikset :numse Så for at føle mig ung og hip igen, købte jeg dagen efter et Ude & Hjemme, hvor man som bonus får en god lang kryds og tværs sektion :lol Jeg kan også finde på at købe BilledBladet, hvis jeg har lyst til at kigge på kjoler. Jeg har også fået Vores Børn ind af døren i en periode, men jeg synes bare der stod det samme og det samme i de blade :rolleyes Ved simpelthen ikke hvad jeg skulle vælge hvis det var- er åbenbart SLET ikke særlig "up-beat" mere ;) :D OMG jeg er gammel altså!! :blush :lol :lol Kan godt forstå du føler dig gammel med et Sirene i hånden! Jeg ville heller ikke fatte mange af de ord... Sirene har dog i min verden også altid henvendt mig til en lidt yngre målgruppe end Woman... Ude og hjemme... så vil jeg til at føle mig gammel. Er det ikke meget mormor-journalistik? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2011 :lol :lol Kan godt forstå du føler dig gammel med et Sirene i hånden! Jeg ville heller ikke fatte mange af de ord... Sirene har dog i min verden også altid henvendt mig til en lidt yngre målgruppe end Woman... Ude og hjemme... så vil jeg til at føle mig gammel. Er det ikke meget mormor-journalistik? JOOW- det er sådan nogle "ih, vi har haft det svært, men nu har vi det godt og er glade- artikler" Men det er nu meget hyggeligt alligevel- og så kan man selv trække det fra der skal trækkes :rolleyes Til gengæld er der ORD og længere sætninger i bladet, og knap så mange reklamer som i de "hippe" og "up-beat" agtige blade :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2011 Jeg kan sagtens se, hvad du mener. Jeg synes også der mangler et blad til "min" målgruppe. Jeg er i et fast forhold, så jeg behøver altså ikke artikler om, hvor dan "man kan læse ham i byen" eller hvordan man får det bedste one night stand. Jeg kan godt lide mode og trends, men jeg bruger ikke voldsomt mange penge på det, og det er ikke det vigtigste i min verden og dagligdag. Jeg savner et blad, der tager relevante emne op, har en holdning til sundhed og miljø og ikke er så "snobbet" som mange modeblade er. Jeg har flere gange læst Femina i venteværelset hos min læge, og det kan jeg egentlig godt lide. Det lever op til mange af de ting, jeg gerne vil have i et dame/kvindeblad. Ikke dem alle sammen, men som min mor sagde da jeg var lille: "Vil ha' får ingenting" ;) Man kan jo ikke få alt det, man gerne vil have... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2011 Jeg er også for gammel til Sirene og Woman og jeg synes Eurowoman er alt for overfladisk. Til gengæld er Euroman et fedt blad! Jeg må desværre erkende, at jeg købte Alt for Damerne da vi fløj til Wien og jeg synes faktisk det var ganske udemærket. Der var et tillæg der hed Fit Living som jeg synes var helt fantastisk. Så jeg tror helt sikkert ikke det er sidste gang jeg køber Alt for Damerne... men nu er jeg jo altså også en gift kvinde på snart 30 år :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 18, 2011 Nu kan jeg godt lide royalt sladder så jeg køber Billedbladet, men jeg kan også godt lide at læse Alt for damerne eller Femina, synes at de tager mange gode temaer op og har mange gode interviews med forskellige kvinder... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 Åhhh jeg hader dameblade!! Alt fra Søndag til Ude og Hjemme, Hjemmet, osv....aiii :s Jeg forstår ikke folk har lyst til at læse om kræftsyge børn og mennesker i sorg - som de blade er fyldt med...det jo dybt tragisk! :( Måske er jeg bare sart, men det gør mig ONDT at læse om, jeg nyder det ikke som underholdning :( De dameblade med mode etc. aiii...det er heller ikke noget for mig... Gider ikke deres forvrængede kvinde-look og kvindesyn.... Ja hvad er der så snart tilbage? Anders And? :D Hehe.... Jeg køber heller aldrig Se og Hør...nægter at betale til deres snagen i folks privatliv....synes de går langt over stregen... SKULLE jeg købe et blad en sjælden sjælden gang, så bliver det billed bladet pga kjolerne og tv sektionen....eller hvis der følger en gratis dvd med jeg gerne vil se :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 Åhhh jeg hader dameblade!! Alt fra Søndag til Ude og Hjemme, Hjemmet, osv....aiii :s Jeg forstår ikke folk har lyst til at læse om kræftsyge børn og mennesker i sorg - som de blade er fyldt med...det jo dybt tragisk! :( Måske er jeg bare sart, men det gør mig ONDT at læse om, jeg nyder det ikke som underholdning :( De dameblade med mode etc. aiii...det er heller ikke noget for mig... Gider ikke deres forvrængede kvinde-look og kvindesyn.... Ja hvad er der så snart tilbage? Anders And? :D Hehe.... Jeg køber heller aldrig Se og Hør...nægter at betale til deres snagen i folks privatliv....synes de går langt over stregen... SKULLE jeg købe et blad en sjælden sjælden gang, så bliver det billed bladet pga kjolerne og tv sektionen....eller hvis der følger en gratis dvd med jeg gerne vil se :) jeg har det præsis på samme måde som dig, de der pensionistblade (undskyld mit fransk, men det er bare de blade jeg oplever flest på plejehjem læser) som ude og hjemme, søndag osv er bare slet ikke mig, de handler om så meget sorg og ulykke, eller hvordan vi klarede det hele... Woman og de andre teenager/lidt ældre end teenager blade, synes jeg heller ikke længere er mig, jeg synes som du også de giver et forkert billede af kvinder, og man bliver sådan lidt, alt det man ikke har råd til, men burde priotere.. Og sladderbladene synes jeg også er lidt usmagelig, fordi de snager for meget i folks private gemakker... Og så er der ikke meget tilbage... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 Jeg synes generelt at blade er ret dyre, så køber ikke så mange af dem. Men når jeg gør, så er det enten: Isabellas - har kun læst 2 blade, men syntes de var ret gode! Kunne jeg godt finde på at købe igen. I form - men gider kun læse et eller to om året - ellers bliver det for meget det samme. Alt i Haven - har haft abonnoment på det, men da jeg nu er flyttet i lejlighed, er det ikke super relevant længere. Tja, det må vist være det. Har tidligere købt Bazar, Woman, Sirene og hvad de nu ellers hedder - men det er faktisk ved at være ret mange år siden! Derudover har jeg lånt mig til en masse børn/baby/gravid blade - dem nyder jeg at læse, selvom de er 1-3 år gamle. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 Har kigget lidt på Bladguiden.dk, og kan bare ikke finde noget der tiltaler mig... Var jeg lidt ældre, var det nye LIV måske en mulighed, men målgruppen hedder 40+, så tænker der går lidt for meget "hvad skal vi bruge livet til når ungerne er fløjer fra reden" i det, og det gider jeg heller ikke. Er der nogen der kender bladet Q? Synes umiddelbart det ser lidt teen-agtigt ud, men min gynekolog har den liggende i massevis, og der kommer jo også en del "ældre" kvinder. Jeg ved jeg med Ude og Hjemme og andet i den dur vil komme til at savne et mode-indspark. Sladderblade er heller ikke lige mig <_< Femina er egentlig net meget godt bud... Men det kommer hver uge, så bliver vist lidt dyrt i længden. Når aldrig at få læst det, og kan egentlig meget godt lide at få det ind af døren ;) Nå, det var vist bare en masse rodede taner fra mig. Tak for alle gode ideer, og kom endelig med flere, hvis I falder over noget! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 Har kigget lidt på Bladguiden.dk, og kan bare ikke finde noget der tiltaler mig... Var jeg lidt ældre, var det nye LIV måske en mulighed, men målgruppen hedder 40+, så tænker der går lidt for meget "hvad skal vi bruge livet til når ungerne er fløjer fra reden" i det, og det gider jeg heller ikke. Er der nogen der kender bladet Q? Synes umiddelbart det ser lidt teen-agtigt ud, men min gynekolog har den liggende i massevis, og der kommer jo også en del "ældre" kvinder. Jeg ved jeg med Ude og Hjemme og andet i den dur vil komme til at savne et mode-indspark. Sladderblade er heller ikke lige mig <_< Femina er egentlig net meget godt bud... Men det kommer hver uge, så bliver vist lidt dyrt i længden. Når aldrig at få læst det, og kan egentlig meget godt lide at få det ind af døren ;) Nå, det var vist bare en masse rodede taner fra mig. Tak for alle gode ideer, og kom endelig med flere, hvis I falder over noget! Jeg har læst Q i mange år os... og Pernille Aalund der står bag er jo ikke en ung teenage pige ;) SÅ jeg syntes bestemt det er værd at læse.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 Nu kan jeg godt lide royalt sladder så jeg køber Billedbladet, men jeg kan også godt lide at læse Alt for damerne eller Femina, synes at de tager mange gode temaer op og har mange gode interviews med forskellige kvinder... her må jeg lige sige: :ditto Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 Jeg har læst Q i mange år os... og Pernille Aalund der står bag er jo ikke en ung teenage pige ;) SÅ jeg syntes bestemt det er værd at læse.. Det er jeg også glad for :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 Jeg læser også ude og hjemme. Jeg synes det er så hyggeligt. Og måske er jeg ikke målgruppen. er 25 år. men synes ikke at woman og disse blade lige fanger mig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 læser Mad!, engang imellem Boligliv og Woman, men syntes måske også at Women er ved at være det samme igen og igen... så når jeg sidder og mangler inspiration til tøj, sko, make-up osv. går jeg på nettet syntes der er en del gode sider (H&M f.eks) og bloggere der er gode til at inspirere:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 19, 2011 Jeg køber fast Ude og Hjemme, får leveret spisbedre og "arver" billedbladet fra svigermor. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2011 Hvis jeg køber et "billigt" blad er det Alt for Damerne eller Femina. hvis jeg skal købe et dyere blad køber jeg altid Q - syntes de har rigtig gode artikler og diverse tests :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2011 Jeg arver Ude og Hjemme fra min mor og går pænt ude om de sørgelige artikler, men jeg synes bladet indeholder en stor del andet godt, så som madopskrifter, gode råd, brevkasser, sundhed og helse osv :) Men jeg har også haft læst Q nogle gange og det kan jeg godt anbefale.. Synes det er et ret godt blad der henvender sig til alle og det kan jeg godt lide.. Men jeg synes blade generalt er alt for dyre. Et almindeligt ugeblad koster små 30 kroner og jeg låner mig derfor frem til dem, da jeg ikke vil give over 200 kroner om måneden på det.. Jeg prioterer lidt anderledes, for jeg giver glædeligt ret mange penge for mit Historieblad, som jeg har abonneret på meget længe.. Men det er jo på ingen måder et dameblad.. Der skal man selvfølgelig have en interesse i historie for at synes det er godt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2011 Sad på sygehuset i dag og ventede i rimelig lang tid, så jeg købte mit første Q blad. Jeg synes der er flere artikler, der allerede har fanget mig, så det er nok ikke sidste gang jeg køber det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2011 Tak for alle jeres input! Jeg har nu opsagt min Woman (det var godt nok lidt vemodigt *g*) og bestilt et abbonnement på 2 numre af Q + et Lovelink armbånd til 79 kr. Er spændt på at se om jeg bliver gladere for det :7: Del dette indlæg Link to post Share on other sites