TiaK

Væghængt puslebord

15 indlæg i dette emne

Vi bor i lejlighed og jeg kan vitterlig ikke finde ud af hvad vi skal gøre med hensyn til puslebord!

Vores muligheder:

I vores soveværelse er der plads til et, men det ligger længst væk fra toilettet (som jo godtnok ikke er flere km væk i vores "kæmpe" lejlighed, men stadigvæk)

På badeværelset er der plads til at hænge et puslebord over toilettet - men jeg kan ikke gennemskue om det er en god idé?

Jeg tænker at det kommer til at blive slået op og ned en million gange på en dag - og gider man det i så lang tid?

Hvad er jeres erfaringer? Er det ligemeget ikke at have vand i nærheden af puslepladsen - eller er det bedre at være på badeværelset, men at skulle slå det op og ned konstant?

Og hvad med dybden - jeg tænker om man får en dårlig arbejdsstilling, når toilettet er under - at der ikke er ordentlig plads til benene/fødderne?

Hilfe bitte!

Del dette indlæg

Tjaa ^_^

Til vores første havde vi puslebord på hans værelse, hvilket betød at vi skulle hente vand hver gang - træls, men ikke uoverskueligt og det fungerede fint.

Da nummer 2 kom havde vi ikke længere plads til puslebordet og måtte ty til et væghængt på badeværelset.

Vi var ret enige om at det skulle vi ha' gjort fra starten :)

Dog hang det ikke lige over toilettet så der var fin plads til at stå der.

For mit vedkommende ville toilettet ha' været i vejen og et kæmpe irritationsmoment hvis puslebordet havde hængt lige over det!

Vi vænnede os hurtigt til at sidde lidt skævt på toilettet frem for at slå puslebordet op hele tiden :rolleyes

Hvis jeg skulle vælge mellem dine alternativer ville jeg vælge puslebordet i soveværelset, hvis altså I ikke har mulighed for at hænge et andre steder end lige over toilettet.

Og det er udelukkende af hensyn til arbejdsstilling.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bor i lejlighed og jeg kan vitterlig ikke finde ud af hvad vi skal gøre med hensyn til puslebord!

Vores muligheder:

I vores soveværelse er der plads til et, men det ligger længst væk fra toilettet (som jo godtnok ikke er flere km væk i vores "kæmpe" lejlighed, men stadigvæk)

På badeværelset er der plads til at hænge et puslebord over toilettet - men jeg kan ikke gennemskue om det er en god idé?

Jeg tænker at det kommer til at blive slået op og ned en million gange på en dag - og gider man det i så lang tid?

Hvad er jeres erfaringer? Er det ligemeget ikke at have vand i nærheden af puslepladsen - eller er det bedre at være på badeværelset, men at skulle slå det op og ned konstant?

Og hvad med dybden - jeg tænker om man får en dårlig arbejdsstilling, når toilettet er under - at der ikke er ordentlig plads til benene/fødderne?

Hilfe bitte!

Nu hænger vores på badeværelset, men vi bruger altså vådservietter ;) vi synes ikke det er et problem at slå op og ned :)

Du skal selvfølgelig være obs på hvordan du står FØR du hænger det op. Dårlige arb,stillinger er no go siger ergoen ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores hænger på badeværelset over toilettet og for mig er det det eneste rigtige sted.

Når baby har skidt sig selv i nakken og der er bæ overalt så er det rart med vask og bruser / badekar tæt på. Tænk hvis jeg skulle rende med en bæ-dryppende nøgen baby gennem hele huset?!!

Jeg kan sige der kan være meget bæ i en baby, og i den første tid så kommer det med raketfart når den lille får skiftet ble. Så bered dig på at der skal vaskes tøj og gulv flere gange (og at babybæ IKKE kan gå af trægulv eller gulvtæppe)

Vores er et Brio og kan klappes op og ned med en hånd :)

Det er dybere end toilettet så selv manden med str. 47 kan sagtens stå der uden fødderne har problemer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi er lige flyttet i rækkehus og det eneste sted vores puslebord kunne hænge var over toilettet. Og det er absolut ikke noget problem :) Ja det bliver da slået op og ned en del gange, men det er SÅ nemt at gøre, så det er ikke noget jeg tænker over :)

Ved selfølgelig ikk hvordan de andre væghængte pusleborde er at slå op og ned, men vi har det fra brio og det er meget nemt, det er hverken stramt eller noget og kan klare nemt med 1 hånd :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har et Brio væghængt i badeværelset og det fungerer så godt. Det kan slås op og ned med en hånd og så er det rart at have et sted at gøre af hende når hun bliver taget op af det lune bad.

Vi bruger kun vådservietter (øko eller neutral) til Emilie for vi kan ikke få det til at fungere med en balje vand der skal hentes etc.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar - jeg tror også vi hælder til puslebord på badeværelset.

He he Stikan - kunne ikke lade være med at grine over bemærkningen om bæ-dryppende baby! :lol

Hvad har I gjort med lys? Jeg har læst et sted, at når man skifter ble om natten, så skal det være så kedeligt som muligt for baby = ikke tænde så meget lys. Har I haft en ekstra (svag) lampe - eller er det ikke noget I har tænkt over?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tænder lys i gangen og lader døren til badeværelset stå åben, så er det fint nok at skifte i.. Vi har også væghængt over toilettet og det fungerer upåklageligt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi tænder lys i gangen og lader døren til badeværelset stå åben, så er det fint nok at skifte i.. Vi har også væghængt over toilettet og det fungerer upåklageligt!

Er det også et Brio I har?

For det virker stort set som det eneste rigtige..?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi overvejer væghængt eller et klappesammen på stativ inkl. badekar. Det der irriterer mig mest er, at Brios er metal, er det ikke ubehageligt og koldt?

Og, stor bekymring; er I aldrig bange for at få klappen ned i hovedet når i sidder på wc? (dem som har det hængende over toilettet)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi overvejer væghængt eller et klappesammen på stativ inkl. badekar. Det der irriterer mig mest er, at Brios er metal, er det ikke ubehageligt og koldt?

Og, stor bekymring; er I aldrig bange for at få klappen ned i hovedet når i sidder på wc? (dem som har det hængende over toilettet)

Prøv lige at kig på diverse webshops hvis du googler væghængt puslebord....de kommer i alle farver :) Og nej, der er sådan en sikkerhedsdims på så den slf ikke bonker ned i hovedet på nogen...

http://www.olille.dk/shop/reirei-57c1.html?gclid=CKiI9qiE5acCFUdP4QodFngV-A

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv lige at kig på diverse webshops hvis du googler væghængt puslebord....de kommer i alle farver :) Og nej, der er sådan en sikkerhedsdims på så den slf ikke bonker ned i hovedet på nogen...

http://www.olille.dk/shop/reirei-57c1.html?gclid=CKiI9qiE5acCFUdP4QodFngV-A

Hehe, ja jeg har jo aldrig hørt om nogen der fik klappen ned i hovedet så...

Med metal mente jeg materialet, ikke farven...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tjo selve metallet er jo nok koldt, men den lille ligger jo på en puslehynde og vi har så et håndklæde ovenpå, så her er det ikke koldt. Ida kommer slet ikk i kontakt med metallet andet end når hun ruller og rækker ud efter det...

Synes derimod at det er meget nemmere at gøre rent end jeg kan forestille mig med et træ-puslebord :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde et væg puslebord over wc'et i vores bittelille lejlighed - fungerede rigtig godt. Så flyttede vi i villa og fik aldrig sat det op og endte med at skifte ham på gulvet på en babydyne og bruge Neutral vådservietter. Fungerer super godt og man risikerer ikke at de falder ned fra puslebordet, så den løsning holder vi os til næste gang. Men vil man have et rigtigt puslebord, er det langt den bedste løsning synes jeg...

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har et Brio, som hænger på badeværelset, og det har fungeret perfekt. Da begge vores børn er renlige nu, bruger vi det ikke mere, men vi har ladet det hænge, da der er masser af småbørn i vores omgangskreds, også lidt som det fylder må det gerne blive der :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER