Guest

Norske aner??

31 indlæg i dette emne

Jeg er pæredansk men bor i Norge med min danske mand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bor i Stavanger :-)

Aa, Stavanger dialekten kan være svær som dansker har jeg forstået.. Hehe.. :P

Det er ca 2.t fra der jeg er fra.. :) Dejlige vestlandet! (jeg har lidt hjemlengsel nu mærker jeg)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i flyttet derop for arbejde? Og hvor længe har i boet der? Har i haft relativt nemt ved at få en omgangskreds?

 

Vi flyttede herop i 2014 for at arbejde, så ca. 2,5 år har vi boet her nu. Her er dejligt!

Men det er virkelig svært at få en omgangskreds når man er voksen. Man kan jo ikke bare gå hen til den første man ser og sige "Hei, skal vi være bedste veninder?" Der var det nemmere i børnehaven :-) :) 

 

Heldigvis er der nogle som min mand har læst med og som jeg har fået kontakt med gennem noget fodbold. Og så har vi virkelig gode kollegaer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aa, Stavanger dialekten kan være svær som dansker har jeg forstået.. Hehe.. :P

Det er ca 2.t fra der jeg er fra.. :) Dejlige vestlandet! (jeg har lidt hjemlengsel nu mærker jeg)

 

Haha, det er ikke så vanskeligt for mig, men min mand slider lidt. 

Det er lidt sjovt at de putter ååå på alting. 

 

Især børn siger sådan. "Neiååå", "jeg vil ikke spisååå", eller "badååå". "Jeg er fra Stavangååååå"  Det er virkelig sjovt!! 

 

Ja vestlandet er dejligt. 

 

Hvor er du fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi flyttede herop i 2014 for at arbejde, så ca. 2,5 år har vi boet her nu. Her er dejligt!

Men det er virkelig svært at få en omgangskreds når man er voksen. Man kan jo ikke bare gå hen til den første man ser og sige "Hei, skal vi være bedste veninder?" Der var det nemmere i børnehaven :-) :)

Heldigvis er der nogle som min mand har læst med og som jeg har fået kontakt med gennem noget fodbold. Og så har vi virkelig gode kollegaer.

Ok, nej det var det jeg tænkte at det var jo nok lidt svært det med omgangskredsen.... Men godt i har lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det er ikke så vanskeligt for mig, men min mand slider lidt.

Det er lidt sjovt at de putter ååå på alting.

Især børn siger sådan. "Neiååå", "jeg vil ikke spisååå", eller "badååå". "Jeg er fra Stavangååååå" Det er virkelig sjovt!!

Ja vestlandet er dejligt.

Hvor er du fra?

Haha! Min kæreste her mener jeg sætter o bag alt.. :lol

Vestlands fenomen måske.. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER