Guest baby2011

Genfrysning af Fondant ?

7 indlæg i dette emne

Jeg bagte jo min Barbiekage i går og der blev noget fondant tilbage som jeg har frosset ned :)

Nu er jeg kommer til at tænke på jeg kan tage det op igen og få lavet en masse blomster, border osv til de kager jeg vil lave til barnedåben.. Når de er lavet vil jeg så fryse dem ned, men må man det, når det har været frosset én gang ???

Eller er det bedre at tage den fondant der står uåbent i skabet og lave figurene af og så fryse ned :)

Håber i kan svare mig på det :)

Del dette indlæg

Jeg har mange gange genfrosset fondant og MMF så det skulle ikke være noget problem. Du kan jo også vælge at tage fondanten op, lave blomster og pynt og så bare opbevare det i en lufttæt beholder (og i mørke)...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har mange gange genfrosset fondant og MMF så det skulle ikke være noget problem. Du kan jo også vælge at tage fondanten op, lave blomster og pynt og så bare opbevare det i en lufttæt beholder (og i mørke)...

Tak for svaret :kram2

Men kan det godt holde sig i over to måneder, næsten tre i en beholder ???

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså det er jo primært sukker, så teoretisk burde det ikke være et problem. Men jeg ville nok ikke gøre det alligevel!blush.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan lige så godt få det lavet nu inden baby kommer, så i næste uge tager jeg det op og laver en masse figurer, blomster, border osv og så ryger det tilbage i fryseren :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan sagtens holde sig i flere måneder, så det er bare om at komme i gang med at få lavet lidt til gemmerne ..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan sagtens holde sig i flere måneder, så det er bare om at komme i gang med at få lavet lidt til gemmerne ..

Nu skal du ellers lige høre hvilket stunt jeg har lavet <_<

Jeg fik jo taget en god klump ud ad fryseren og lavet blomster og border i alle former og farver og lagt pænt tilbage i fryseren.. I dag skulle jeg hente noget kød til vores aftensmad og undrer mig over hvor æsken med al mit pynt er blevet af :blink :blink

Hvordan det er sket aner jeg ikke, men den lå nede på gulvet ved fryseren og hvor længe den har ligget der er mig en gåde .. Den må være faldet ud uden en af os har opdaget det..

Men så turde jeg ikke fryse det igen igen igen, så jeg smed hele baduljen ud :blush :blush :blush :blush Tænk man til dåben gør 50 mennesker syge af det.. Det har jo ligget der i god varme måske over en uge...

Så NU har jeg lavet næsten 100 blomster igen i hvide og rosa og en pokkers masse border og lagt det i vores lille fryser i køkkenet, der ved jeg det ikke kan falde ud :blush Så jeg fik lige pludselig travlt og godt jeg opdagede det nu og ikke om en måned..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER