Besvaret October 21, 2016 Årh.. Sådan havde vi det her hjemme med pigenavne! Og så er det bare sværere, lige at komme på nogen navne, end vi lige troede! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 21, 2016 Jeg var ret så klar på pigenavnet. Men ikke på en dreng. Der er vi bare ikke rigtig enige herhjemme Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2016 Her var det helt omvendt.. Vi havde ingen pigenavne overhovedet! Mon ikke, at i nok skal finde det perfekte navn, til den lille mand Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 22, 2016 Jo da. Jeg skal bare lige overbevise den anden part...hihi.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 23, 2016 Min ryg gør simpelthen så ondt for tiden. Jeg er svejrygget i forvejen, kan næsten ikke holde det ud. Og er dødtræt af folk siger det bare bliver værre. Idag spænder det hen over hele maven...skørt. Men ryggen er træls. Håber virkelig ikke det bliver værre. Tror hellere jeg må tale med jordemoderen om det på tirsdag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 23, 2016 55 minutes ago, Cathla said: Min ryg gør simpelthen så ondt for tiden. Jeg er svejrygget i forvejen, kan næsten ikke holde det ud. Og er dødtræt af folk siger det bare bliver værre. Idag spænder det hen over hele maven...skørt. Men ryggen er træls. Håber virkelig ikke det bliver værre. Tror hellere jeg må tale med jordemoderen om det på tirsdag Træls med ryggen, det lyder som en god ide at lige gende det med din jordemoder, måske hun har nogle brugbare fif eller ideer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 24, 2016 Nå, så kunne jeg heller ikke vente mere og vi fik at vide i weekenden at vi venter en lille pige. Dejlig at vide det med sikkerhed nu, selvom jeg var sikker på det ville blive en dreng Har I været til Jordemoder? Var det givende eller hvad fik I ud af det? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 24, 2016 Tillykke med at i skal have en pige glæder mig til det er vores tur til kønsscanning Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 24, 2016 Tillykke med pigen! Hvor er det bare dejligt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 24, 2016 Mindre panik. Jeg har sindsygt ondt i maven. Måtte tage hjem fra job og til læge. Hun så også bekymret ud. Det gjorde meget ondt da hun trykkede på mig, men prøven sagde ikke blærebetændelse. Min mave er stenhård, en lang plukve. Men det må jeg ikke have så tidligt. Jeg er nu beordret i seng til jeg skal til jordemoder i morgen. Lægen dyrker prøver imens. Så nu ligger jeg her og er ved at dø af bekymring for min lille mand og tuder lidt. Øv øv øv hvor må der ikke ske ham noget Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 24, 2016 5 hours ago, DOFR said: Nå, så kunne jeg heller ikke vente mere og vi fik at vide i weekenden at vi venter en lille pige. Dejlig at vide det med sikkerhed nu, selvom jeg var sikker på det ville blive en dreng Har I været til Jordemoder? Var det givende eller hvad fik I ud af det? Tillykke med i venter en lille prinsesse.. Ja det er simpelthen så rart, når man ved det! Så kan du også godt begynde, på lidt babyshopping ;-) Jeg var ved jordemoder i tirsdags, jeg synes at det var givende! Fik en hel masse brochurer med hjem, i mange af dem kunne jeg faktisk finde svar, på alle de bekymringer, som jeg havde gået rundt med.. Og så fik jeg selvfølgelig også snakket med jordemoderen, om alle de spørgsmål jeg nu havde, især også fordi det er den første, så der der ikke rigtig noget, man kan tage med fra tidligere graviditeter/fødsler og hun var bare super til at forklare! Og så hørte vi lillemandens hjerte slå, det er så stort og rørende! 15 minutes ago, Cathla said: Mindre panik. Jeg har sindsygt ondt i maven. Måtte tage hjem fra job og til læge. Hun så også bekymret ud. Det gjorde meget ondt da hun trykkede på mig, men prøven sagde ikke blærebetændelse. Min mave er stenhård, en lang plukve. Men det må jeg ikke have så tidligt. Jeg er nu beordret i seng til jeg skal til jordemoder i morgen. Lægen dyrker prøver imens. Så nu ligger jeg her og er ved at dø af bekymring for min lille mand og tuder lidt. Øv øv øv hvor må der ikke ske ham noget Årh hvor kan jeg godt forstå dig! Godt du kom til lægen.. Så er der ikke andet at gøre end at tage imod lægens ordre og blive i sengen! Godt, du skal til jordemoder i morgen, hvis du får den samme JM som mig, på Holbæk.. Så får du en super en! Og i situationer, som du står i nu, var man altid velkommen til at ringe og få svar eller ihvertfald blive beroliget lidt! Jeres lille gut, skal nok klare den! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 24, 2016 20 minutes ago, Jensen21 said: Tillykke med i venter en lille prinsesse.. Ja det er simpelthen så rart, når man ved det! Så kan du også godt begynde, på lidt babyshopping ;-) Jeg var ved jordemoder i tirsdags, jeg synes at det var givende! Fik en hel masse brochurer med hjem, i mange af dem kunne jeg faktisk finde svar, på alle de bekymringer, som jeg havde gået rundt med.. Og så fik jeg selvfølgelig også snakket med jordemoderen, om alle de spørgsmål jeg nu havde, især også fordi det er den første, så der der ikke rigtig noget, man kan tage med fra tidligere graviditeter/fødsler og hun var bare super til at forklare! Og så hørte vi lillemandens hjerte slå, det er så stort og rørende! Årh hvor kan jeg godt forstå dig! Godt du kom til lægen.. Så er der ikke andet at gøre end at tage imod lægens ordre og blive i sengen! Godt, du skal til jordemoder i morgen, hvis du får den samme JM som mig, på Holbæk.. Så får du en super en! Og i situationer, som du står i nu, var man altid velkommen til at ringe og få svar eller ihvertfald blive beroliget lidt! Jeres lille gut, skal nok klare den! Tak! Ja nu må vi se hvem det er. Glæder mig! Ligenu er det i al fald død frustrerende og jeg håber på hurtigt at få nogle svar. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 25, 2016 Hvordan går det i dag Cathla? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 25, 2016 Tak for at du spørger lægen sagde der muligvis var bakterier i min urin, så har fået penicillin. Men der kommer først svar på alle prøver sidst på ugen. Indtil da og indtil der kommer ro på plukveerne skal jeg være sygemeldt og i ro. Var til jordemoder som var enig. Men vi hørte den lille mands hjerte, og han har det fint...det hjalp på humøret så var jeg også i babysam og købe et støttebælte til at aflaste mave og ryg. Så jeg passer bare på mig og spiser noget drømmekage, jeg tænker det er kure sammen med medicinen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 25, 2016 Jeg tænker at en glad mor giver et glad barn så mon ikke medicin og drømmekage er en rigtig god ide Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 25, 2016 Ja. Og sådan må det være. Jeg kan jo heller ikke gøre mere. Syntes jeg er mindre spændt idag, så ro er nok godt har taget mit første mave billede idag. Nu er der noget at tage et billede af efterhånden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2016 Tænk på alt det der sker i kroppen mens man er gravid! Det er nok meget godt at tage den med ro en gang i mellem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2016 Øv... Jeg har gået rundt de sidste par dage, med underligt ondt i underlivet og en øget vandladning. Så måtte hellere tage til lægen i dag, det viser sig så, at jeg har fået en omgang blærebetændelse og kan først komme i behandling i morgen, fordi at prøven skal sendes videre til anden dyrkning, så jeg får den rigtige behandling for det! :-( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2016 Øv for pokker, men det er forhåbentlig hurtigt overstået med den rette medicin. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2016 Ja det håber jeg! Men det plejer jo gerne være hurtig overstået, når først man kommer i behandling! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2016 1 hour ago, Jensen21 said: Ja det håber jeg! Men det plejer jo gerne være hurtig overstået, når først man kommer i behandling! Jamen så er vi jo nok flere i den klub. Øv! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 26, 2016 3 hours ago, Cathla said: Jamen så er vi jo nok flere i den klub. Øv! Ja det tyder det på, desværre! Sikke bekymret man kan blive altså.. Øv! :-( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2016 Suk. Jeg er 19+3 idag og mærker stadig intet til baby. Ved godt det kan hænge sammen med at jeg både er høj og tyk.,,men alligevel, jeg håber håber det snart kommer! Jeg bliver altså bekymret. Godt det er MD i næste uge. idag sagde en af mine elever i vrede at han ville slå mig i maven så min baby dødede.... puha den sved. Jeg er normalt ret tykhudet og har hørt lidt af hvert på job, men det var bare ikke sjovt! Ved godt det kun var en trussel, og han nok ikke gør noget, men kunne lige mærke tårene presse på...det var hårdt at holde masken. Det er så snart noget handler om baby så rammer det. Var helt beskyttende omkring min mave i ikea fordi der var vildt mange og folk gik ind mig. Helt fjollet, men totalt på automatik. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2016 5 minutes ago, Cathla said: Suk. Jeg er 19+3 idag og mærker stadig intet til baby. Ved godt det kan hænge sammen med at jeg både er høj og tyk.,,men alligevel, jeg håber håber det snart kommer! Jeg bliver altså bekymret. Godt det er MD i næste uge. idag sagde en af mine elever i vrede at han ville slå mig i maven så min baby dødede.... puha den sved. Jeg er normalt ret tykhudet og har hørt lidt af hvert på job, men det var bare ikke sjovt! Ved godt det kun var en trussel, og han nok ikke gør noget, men kunne lige mærke tårene presse på...det var hårdt at holde masken. Det er så snart noget handler om baby så rammer det. Var helt beskyttende omkring min mave i ikea fordi der var vildt mange og folk gik ind mig. Helt fjollet, men totalt på automatik. Puha der lyder ikke rart når din elev kommer med trusler, kan godt forstår at det kan slå dig ud af kurs, selvom det jo er noget han siger i afmagt. I forhold til at mærke liv, fik jeg at vide af jordemoderen i sidste uge, at det først er fra uge 25 at man skal mærke liv hver dag. Og at det godt kunne komme før, men at der ikke er noget underligt/mærkeligt i at man ikke mærker det før eller at det kan få lang tid i mellem man mærker guldklumpen. men godt du skal til md scanning så du kan få at de at babyen har det godt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 7, 2016 Var til jordermoder i sidste uge, det var et fint besøg. Jeg skal til jordemoder igen i næste uge, da jeg skal have en snak med jordemoder omkring fødslen. Jeg fik akut kejsersnit sidste gang, og fik fortalt at jeg har et stort ønske om kejsersnit igen. Så det skal vi snakke om i næste uge. Og på fredag skal vi til kønsscanning, vores datter på snart 5 år skal med, glæder mig til at se om det bliver en lillesøster eller lillebror Del dette indlæg Link to post Share on other sites