Mama

Ubehag i uge 17?

13 indlæg i dette emne

Hej allesammen,

Jeg har de sidste par dage lidet af ubehag i kroppen. Jeg føler mig svimmel, får hovedpine og det hverken hjælper at spise eller at ligge ned. Har også ondt i lænden. :(

Hvad kan det skyldes? Har i prøvet det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har også haft ondt i lænden, men har ikke prøvet det andet så sent.

Ved desværre ikke om det skyldes graviditeten - eller måske "normal" sygdom?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får du jern nok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Får du jern nok?

Jeg springer et par dage over for ikke at få hård mave, og det har jordemoderen sagt er ok..

I nat da jeg var ude og tisse og skulle i seng igen måtte jeg gå foroverbøjet pga. en stikkende smerte nederst i venstre side. :( For lidt tid siden dukkede den smerte op igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den stikkende smerte er sikkert ligamenterne der udvider sig - det havde jeg også deromkring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den stikkende smerte er sikkert ligamenterne der udvider sig - det havde jeg også deromkring.

Var det på samme måde? En stikkende vedvarende smerte der pludselig kommer kun i den ene side? Og gør ondt når man går..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst, at kroppen pludselig har meget mere blod den skal pumpe rundt. Så kan man godt blive svimmel, få hjertebanken og blive forpustet.

Så måske er det sidestik, du har kunnet mærke? Det får jeg også nogen gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst, at kroppen pludselig har meget mere blod den skal pumpe rundt. Så kan man godt blive svimmel, få hjertebanken og blive forpustet.

Så måske er det sidestik, du har kunnet mærke? Det får jeg også nogen gange.

Nej, det kan ikke være sidestik da det er nederst ved underlivet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige ligament-smerter. Jeg havde dem rigtig meget, og faktisk kun i venstre side. De gjorde faktisk så nas, at man nærmest kunne få kvalme/blive svimmel af det.

Og så tænker jeg også på jern. Jeg fik nemlig taget sådan en jern-blodprøve, og selvom jeg fik ekstra jern, var jernindholdet meget lavt. Så skiftede jeg til Kräuterblut, og så fik jeg det lidt bedre plus, at maven ikke går i stå med dét :)

God bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige ligament-smerter. Jeg havde dem rigtig meget, og faktisk kun i venstre side. De gjorde faktisk så nas, at man nærmest kunne få kvalme/blive svimmel af det.

Og så tænker jeg også på jern. Jeg fik nemlig taget sådan en jern-blodprøve, og selvom jeg fik ekstra jern, var jernindholdet meget lavt. Så skiftede jeg til Kräuterblut, og så fik jeg det lidt bedre plus, at maven ikke går i stå med dét :)

God bedring :kram2

Kan godt være jeg skal have det tjekket hos lægen. Nu giver jeg det lige en dag eller to til. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var det på samme måde? En stikkende vedvarende smerte der pludselig kommer kun i den ene side? Og gør ondt når man går..

Ja, først troede jeg det var i min æggestok, men spurgte min jordemoder og hun sagde det var ligamenterne. Havde det også mest i venster side, men fik det senere i højre, dog slet ikke ligeså slemt.

synes specielt det gjorde ondt hvis jeg nøs eller lavede hurtige bevægelser. Det går heldigvis over igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min holdning er.

Er du selv usikker og nervøs så ring til lægen.

Vi kan komme med vores ideer om hvad det er (jeg tror også mest på ligamentsmerter), men hvis du selv er urolig kan hjertelyd hos lægen eller en ekstra scanning måske berolige dig.

God bedring, håber det snart forsvinder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd er også, at kontakte lægen, så er du på sikker grund :) Umildbart lyder det som ligamentsmerter.. Jeg har også oplevet dem, dog ikke ret meget denne gang, men ved min første graviditet og de kan virkelig gøre nas..

Jeg synes da også du skal høre din læge om du ikke kan få taget en blodprøve for, at se om du få jern nok.. Man får svar med det samme :) Det gjorde jeg ihvertfald, men det kræver nok din læge har et sted du kan få taget en blodprøve med det samme ...

Jeg håber snart det går i sig selv igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER