Little Miss

Undertøj til større børn - uld/silke

12 indlæg i dette emne

Jeg har idag haft en lille diskussion med min kære svigermor omkring undertøj - nærmere bestemt uld/silke undertøj.

Carl Emil er en tynd lille dreng der kun vejer 14 kg. Altså ret tynd :( Jeg har altid været glad for joha uld/silke undertøj til ham. Først bodyer og nu undertrøjer og boxershorts.

Problemet opstår så ved at jeg synes han altid skal have det på (bortset fra de rigtig varme dage) da når han sveder fjerner det sveden fra kroppen så han ikke bliver kold efterfølgende. Bomuld suger blot sveden synes jeg og gør han let bliver kold = forkølet og medfølgende hoste.

Farmor mener så han måske sveder fordi han har alt det uld på.

Vil lige sige at han har arvet min tendens til når han bliver lagt til at sove kampsveder han de første 2 timer hvorefter det stilner af. Derudover smider han altid dynen flere gange om natten. Har som sagt oplevet med bomuld at han så blot ligger hele natten og er fugtig i bomuld hvor med uld/silke forbliver han varm inden under.

Men er jeg gal på den at bruge uld/silke om sommeren? Hvad gør i andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke du er gal på den... Men jeg har ingen brugbare svar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

William har (næsten) altid uld/silke undertrøje UDEN ærmer (jeg har prøvet med t-shirt men det er for varmt), og så alm bomuldsboxere.

Han sover i varmen kun i undertrøje og boxershorts.

På de varmest varme dage har han ikke undertrøje på i løbet af dagen. Det optimale ville nok faktisk være at han havde undertrøje på i stedet for t-shirt, men jeg kan bedst lide at skuldrene er dækket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna har også to undertrøjer i ukd/silke (Joha og IoBio) og vi bruger dem både sommer og vinter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ungerne sover året rundt kun i underbukser eller ble. Jeg har ikke meget erfaring med uld eller silke, for jeg bruger det ikke, men lige det der med at sove uden nattøj har gjort deres søvn meget bedre, og også deres immunforsvar...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia bor i sine uld/silke undertrøjer (Iobio) året rundt. De rigtig varme dage har hun hellere sådan en på og så droppe t-shirten (herhjemme). Silke Elia sover i uld/silke nattøj (lange arme og ben) nu her, men de uger hvor det var meget varmt sov hun kun i undertøj.

Hun bruger også sine uld trusser her i sommervarmen. Faktisk vil hun hellere have dem på end alm bomuld, måske fordi de kommer til at føles fugtige når hun sveder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

V bruger tit bare en t-shirt uden noget under, men han har uld-silke undertrøjer som bruges året rundt. :)

Jeg tænker mere på: Hvorfor i alverden blander svigermor sig i, hvad for noget undertøj CE har på?! :rolleyes :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

V bruger tit bare en t-shirt uden noget under, men han har uld-silke undertrøjer som bruges året rundt. :)

Jeg tænker mere på: Hvorfor i alverden blander svigermor sig i, hvad for noget undertøj CE har på?! :rolleyes :kram

:ditto

Bare Edith og Albert (i body) i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger også uld/silke året rundt! På mega-varme dage (ala 28-30 grader) har hun kun det på eller måske en tynd T-shirt, netop for at dække skuldrene, som Stephie nævner.

Jeg har det akkurat ligesom dig, har hun det ikke på, er hun fugtig/klam, hvor uld/silke holder hende tør.

Her sover hun på varme nætter i bomulds-underbukser + uld/silke undertrøje. Køligere nætter har vi lange bukser og bluser i uld/silke :)

Og ja, det skal svigermor ikke blande sig i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Det bekræfter blot min egen følelse af at jeg gør det rigtige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen personlig erfaring (herhjemme er vi fan af bomuld ;)) Men jeg kender den huskeregel, der siger at i alle måneder, der indeholder et 'r' skal børn gå i uld. Dvs fra september til april, så den ligger jo op til det ikke skal bruges i sommermånederne.

Men gør da hvad du selv synes og bed svigermor blande sig udenom ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER