girly1988

Tøj forbrug...og sådan noget...

16 indlæg i dette emne

Ja piger kom lige til at tænke over hvor meget tøj i bruger sådan cirka på en uge ?

Er godt klar over det varierer efter vejr og vind og om man er hjemme på barsel...går på arbejde osv....

Men tænker sådan lidt skrifter i undertøj hver dag ? Fx..og hvad med andet tøj ? :-)

Og hvad med jeres børn ? Får de rent på i dagpleje/børnehave/skole ?

Her i hjemmet er det meget forskelligt generelt...

Når jeg går på arbejde skifter jeg fx undertøj både trusser og bh hver dag fordi jeg sveder meget da det er fysisk arbejde. Nu jeg går hjemme kan jeg godt bruge bh nogle dage i træk hvis det ikke er varmt eller jeg ikke laver det store. Trusser skiftes hver dag.

Når jeg arbejder bruger jeg et par bukser om ugen evt 2 hvis jeg er blevet meget beskidt eller lignende...og bruger 2/3 bluser/tshirts...

Har noget tøj der kun bruges til arbejde da jeg ikke vil slide for meget af mit tøj på det ;-)

Nu jeg går hjemme kan jeg godt bruge 3 par bukser på en uge og en del bluser og toppe...det svinger meget.

Tager dog altid helt rent på fra yderst til inderst hvis jeg skal besøge nogen ;-)

Går for det meste i bad hver anden dag nu jeg går hjemme med mindre vi skal noget...Når jeg går på arbejde er det hver dag...

Niklas får rent tøj på så snart han trænger og det samme med Tobias...men han kan godt bruge sit tøj et par dage såfremt det ikke er blevet beskidt :-)

Nå men lad mig høre hvordan det er hos jer ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skifter nok tøj 2x dagligt. Pigerne bruger ikke deres tøj i flere dage. Kun en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og nåå ja når jeg går på arbejde skifter jeg til et sæt slappe af tøj når jeg kommer hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det er forskelligt.

Bh'er kan jeg også godt bruge et par dage i træk hvis jeg ikke som sådan skal noget, og cowboybukser bruger jeg faktisk 2-3 gange før de bliver vasket. T-shirts/toppe /trusser/strømper skifter jeg hver dag.

Cardigans og småjakker bruger jeg til de er beskidte.

Nattøj bruger jeg 2 dage i træk medmindre jeg har svedt :D

Når jeg arbejder kan jeg godt bruge det samme sæt tøj i 2-3 dage, men det er også fordi vi jo har uniform på og så skifter jeg til nattøj når jeg kommer hjem -så tøjet er Max på 2-3 timer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger tøjet til det er beskidt undtagen underbukser. Det samme gør Amilia. Det bliver højst et par dage, det bliver hurtigt beskidt med en tumling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger tøjet til det er beskidt undtagen underbukser. Det samme gør Amilia. Det bliver højst et par dage, det bliver hurtigt beskidt med en tumling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har "hjemmetøj" og "pænt" tøj - as in tøj der ikke er hullet og mudret. Jeg er på barsel nu og let's be honest - der er altid mudder, gylp eller begge dele på mit tøj, så længe jeg bare er herhjemme. Jeg bruger mine bukser indtil jeg lige gider vaske - hvis jeg skulle skifte hver gang de blev beskidte, så kunne jeg ikke lave andet. Vi har en del dyr, bl.a. høns og grise, og så bliver man bare beskidt :rolleyes

Går i bad enten hver eller hver anden dag, skifter trusser hver dag/efter bad. Bh efter behov.

Jeg tager rent tøj på når vi skal nogle steder, og det kommer af igen når vi er hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger tøjet så længe det er rent. Trusser kan altså kun holde en enkelt dag synes jeg ;-) Bukser - især dem til arbejde kan sagtens holde både 3 og 4 dage og sådan noget, som trøjer man har andre trøjer inden under - f.eks. sweatere, cardigans eller andet - kan jeg sagtens bruge en dag og så hænge direkte i skabet igen. For mig gælder det om, at vaske den slags mindst muligt, så med mindre jeg decideret spilder på dem, bliver de meget sjældent vasket. Så vasker jeg den inderste tank top istedet. Det samme med kjoler.

 

Men nu sveder jeg stort set aldrig (heller ikke selvom det er varmt), og jeg har også "hjemmetøj" som jeg skifter til så snart jeg rammer matriklen. Det så det, det går ud over, når en tumling sviner, eller madlavningen sprøjter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har i øvrigt ofte kun bh når jeg er ude eller der kommer gæster. Er vi bare alene holder de altså fri, så så beskidte bliver de altså ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op man finder ud af der er stor forskel på hvad man gør rundt omkring :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger tøjet så længe det er rent. Trusser kan altså kun holde en enkelt dag synes jeg ;-) Bukser - især dem til arbejde kan sagtens holde både 3 og 4 dage og sådan noget, som trøjer man har andre trøjer inden under - f.eks. sweatere, cardigans eller andet - kan jeg sagtens bruge en dag og så hænge direkte i skabet igen. For mig gælder det om, at vaske den slags mindst muligt, så med mindre jeg decideret spilder på dem, bliver de meget sjældent vasket. Så vasker jeg den inderste tank top istedet. Det samme med kjoler.

Men nu sveder jeg stort set aldrig (heller ikke selvom det er varmt), og jeg har også "hjemmetøj" som jeg skifter til så snart jeg rammer matriklen. Det så det, det går ud over, når en tumling sviner, eller madlavningen sprøjter.

:ditto til det hele.

Anna (4,5 år) skifter trusser og strømpebukser hver dag, men resten kan hun godt bruge igen, hvis det ikke er beskidt. Det sker dog ikke så tit om sommeren :D

Pt. får Sofie (7,5 mdr) rent tøj på hver dag, da hun spiser meget selv og trækker sig hen over gulvet på maven = meget beskidt baby :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu jeg går hjemme bruger jeg et sæt tøj så længe jeg kan men oftest er det to dage, underbukser skifter jeg hver dag, BH når jeg synes det trænges... Når jeg går på arbejde, bruger jeg to sæt i ugen, har uniform på arbejdet.

Stinus bruger to sæt tøj om dagen.

Silas bruger som regel også et sæt tøj hver dag, fordi han er ekspert i at blive beskidt. Og får skifter underbukser hver dag også.

Manden bruger nok 3 sæt tøj på en uge+ arbejdstøj. Og skifter underbukser og sokker hver dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

faf6959c29443363e926a7c97002949c.jpg

 

:D :D :D

 

Karla skifter for det meste tøj hver dag, for det holder ikke ret længe. Undertrøjer kan som regel godt overleve mere end en dag, hvis det ikke har været varmt. 

 

Albert får ren overdel på hver dag, mens bukser og strømper godt kan holde et par dage. De bliver jo ikke beskidte som sådan. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

faf6959c29443363e926a7c97002949c.jpg

:D :D :D

Karla skifter for det meste tøj hver dag, for det holder ikke ret længe. Undertrøjer kan som regel godt overleve mere end en dag, hvis det ikke har været varmt.

Albert får ren overdel på hver dag, mens bukser og strømper godt kan holde et par dage. De bliver jo ikke beskidte som sådan.

Haha, den der passer fuldstændig på mig :rolleyes :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skifter underbukser, strømper, bluse/top hver dag. BH - når den trænger og cowboybukser når de bliver beskidte.

Har læst mig frem til at det ikke er særlig godt til cowboybukser at blive vasket tit.

Luna og Liff får rent tøj på hver dag.

Min mand har jeg ikke styr på :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smider tøj til vask, når det har behov.. T-shirts, bluser mm bruger jeg gerne flere gange og det samme med bukser!

Jeg kan ikke se en mening med at vaske tøj, som reelt ikke er beskidt..

Trusser skifter jeg altid ved bad og BH skifter jeg, hvis jeg har svedt meget eller de trænger til vask (bruger den gerne 4 dage i træk)..

Strømper bruger jeg gerne to dage, da de ryger af til fordel for hyggesokker, så snart jeg rammer matriklen - det samme gælder alt tøj, som strammer ved leg og tumlen rundt på gulvet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER