Oprettet June 12, 2016 Vi skal finde på et navn til lillesøster - men synes bare det er SÅ svært. Vi har en masse ting vi gerne vil have opfyldt, og modsat sidste gang har vi jo et navn det skal "passe til". Storebror hedder Alexander. Et "stærkt" navn, konge, bibelnavn og masser af historie i navnet. God navnebetydning. Det er et navn, der kan udtales i både øst og vest (altså både på engelsk og i Østeuropa), og det er et tydeligt "kristent" navn, som der ikke er problemer med at stave (vores børn har et meget atypisk, udenlandsk efternavn så det er vigtigt). Sidst men ikke mindst er det ikke et "modenavn" der er bundet til en enkelt generation. Og hvad gør vi så med lillesøster så det matcher?? Her er hvad vi har snakket om (sådan på løst brainstormagtigt niveau) - der er bare ingen af dem, der sådan føles 100% rigtigt: - Natalia - Maria - Angelina - Isabella (ved ikke hvorfor - falder lidt ved siden af) - Athena - Augusta (kan ikke udtales på engelsk og falder også lidt ved siden af) - Annastacia Hvad mangler vi søde piger? Input? Det skulle jo helst heller ikke blive FOR mærkeligt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Er det et krav at det skal ende på a? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Caroline Elisabeth Mathilda Anna Sophia Josephine (det opfylder da alle kriterier og er SÅ fint og passer med Alexander :wub) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Jeg kender et søskendepar der hedder Alexander og Viktoria :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Nej - det er hverken et krav at det skal begynde eller ende med A... Synes bare ofte det er pænt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Jeg kender et søskendepar der hedder Alexander og Viktoria :) Victoria er også smukt! Men det er storesøsters mellemnavn... Shit altså der er mange af de gode der er "taget"... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Jeg er jo mor til en Alexander ❤️ og hans søstre hedder Melissa, Mathilde og Lilly Luna. Så jeg foreslår: Mathilde/Mathilda Melissa Victoria Elisabeth (er jo den engelske version af spanske Isabella) Marie/Maria Kathrine/Catarina Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Jeg er jo mor til en Alexander ❤️ og hans søstre hedder Melissa, Mathilde og Lilly Luna. Så jeg foreslår: Mathilde/Mathilda Melissa Victoria Elisabeth (er jo den engelske version af spanske Isabella) Marie/Maria Kathrine/Catarina Og jeg glemte fuldstændigt at vi faktisk også har talt om Katarina. Manden er forelsket i Melina - men det synes jeg er for fladt historisk og lyder for amerikansk... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Jeg stemmer i Sarah -men med H :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Nej - det er hverken et krav at det skal begynde eller ende med A... Synes bare ofte det er pænt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Og jeg glemte fuldstændigt at vi faktisk også har talt om Katarina. Manden er forelsket i Melina - men det synes jeg er for fladt historisk og lyder for amerikansk... Det kunne også være Malina :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Leonora Helena Louisa/Louise Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Man kan da godt sige Augusta på engelsk? Men derudover - øh... Madeleine Louise Christa Christiane Christine/a Katharina Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Leonora Helena Louisa/Louise Må indrømme at jeg er imponeret over over jeres evne til at ramme plet stil-mæssigt. Leonora har også været nævnt, og ældste storesøster hedder Helena ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Ej venter I en lillesøster? :wub Det gør mig helt glad og rørt :blush (Undskyld jeg følger ikke så godt med herinde for tiden, men faldt lige over denne tråd og husker din historie :kiss) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Må indrømme at jeg er imponeret over over jeres evne til at ramme plet stil-mæssigt. Leonora har også været nævnt, og ældste storesøster hedder Helena ;-) Ahh, ja det skal åbenbart ikke være nemt. Jeg går i tænkeboks igen ;) Hvis ikke jeres søn hed Alexander, så ville jeg foreslå Alexandrine, men det er vist udelukket :p Dagmar er ellers også fint, men det er jo nok ikke så let at udtale på engelsk :chin: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Amalie Emilie Emily Charlotte/Charlotta Anne/Anna Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2016 Eleonora Valentina Ellinor Magrethe Filippa Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 13, 2016 Ahh, ja det skal åbenbart ikke være nemt. Jeg går i tænkeboks igen ;) Hvis ikke jeres søn hed Alexander, så ville jeg foreslå Alexandrine, men det er vist udelukket :p Dagmar er ellers også fint, men det er jo nok ikke så let at udtale på engelsk :chin: Dronning Dagmar, var jo gift med en russer og er relativt kendt udenfor Danmark, så det kan man sagtens. Det udtales bare med tydeligt g :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 13, 2016 Benedicte Caroline Gabrielle/Gabriella Natascha Magdalene/Madeleine Stephanie Vilhelmine/Vilhelmina Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 13, 2016 Dronning Dagmar, var jo gift med en russer og er relativt kendt udenfor Danmark, så det kan man sagtens. Det udtales bare med tydeligt g :) I know, men det blev det så ikke pænere af, in my opinion ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 13, 2016 I know, men det blev det så ikke pænere af, in my opinion ;)Heller ikke i min - det var en af hovedårsagerne til, at det blev streget fra vores liste ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites