Besvaret January 28, 2017 Just now, Maj 2014 said: Hvis vi når derud ville jeg pumpe ud og give hende indtil jeg løber tør for mælk, men det går allerede bedre. Både mig og Ellie er blevet bedre til det. Som jeg skrev til micka tror jeg bare det er sådan en hvor er det bare hårdt at være mor til to dag. Jeg vil jo gerne være der for dem begge to og det er svært med en nyfødt. Oveni er Amilia virkelig begyndt at reagerer i dag. Først vil hun kun snakke med far, så vil hun være tæt på mig og så bider hun mig i øret. Det er en adfærd der slet ikke er hende, men hun synes jo også at det er svært. Håber I stille finder rytmen sammen! Det forstår jeg udemærket er hårdt, ikke mindst at se hende reagere så voldsomt, kan du hjælpe hende med at sætte ord på sine frustrationer - som måske kan afhjælpe hende lidt? Hvordan går det med Ellies gulsot? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2017 4 minutes ago, Kia... said: Jeg snakkede lige med hende amme konsulenten omkring det fordi jeg havde præcis sådan et forløb sidst, men maraton amninger på op til 7 timer! Sad lænket i sofaen i 3 ugee og hver gang vi bevægede os uden for en dør måtte vi køre hjem ret hurtig og så forfra med maraton amning! Hun sagde vi var gået for langt sidst, og nu vil Laura heldigvis både tage bryst først og så flaske bagefter, og hvis jeg ikke sådan ret hurtig fik amningen til at fungere med lillesøster så mente hun at vi ret hurtig skulle se om lillesøster ikke kunne lære samme trick med begge dele - så var hun nemlig overhovedet ikke firkantet omkring amning, omend hun synes vi skulle give det et godt og grundigt forsøg den første uge til to - hun var bare helt på bølgelængde med mig i mine tanker, det har bare givet mig en helt anden ro på. Jeg tror roen betyder meget. Min amning går jo faktisk godt indtil videre og det gjorde den ikke med Amilia. De 5 dage jeg fuldammede da hun var helt ny tog hun ikke på, men Ellie har fra torsdag aften til fredag middag taget 60 g på, P trods af at hun blev vejet efter hun skød både en stråle tis og prut afsted med fuld fart efter sp'en. Og når man nu har fået er flaskebarn, så ved man jo at de bliver lækre uanset hvad de spiser Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2017 2 minutes ago, Kia... said: Håber I stille finder rytmen sammen! Det forstår jeg udemærket er hårdt, ikke mindst at se hende reagere så voldsomt, kan du hjælpe hende med at sætte ord på sine frustrationer - som måske kan afhjælpe hende lidt? Hvordan går det med Ellies gulsot? Vi snakker meget om at det er helt okay, at hun synes det er svært. Heldigvis synes hun lillesøster er sød og kysser og nusser hende spontant. Det er mere over for os og det er okay. Hun falder hurtigt til i sin nye rolle tror jeg. Hun siger at lillesøster skriger meget højt og så snakker vi om hvorfor hun gør det. Vi skulle have taget ny blodprøve i dag, men hun er mærkant mindre gul, så vi ringede derud for at høre om de stadig mente det var nødvendigt og det gjorde de heldigvis ikke. Så min mælkeproduktion og min sultne, stor pruttende baby klarede den uden lys. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2017 Jeg havde et "nervesammenbrud" i torsdags - og hold nu godt fast - på grund af mine katte. Den ene er syg og skal have medicin og den anden hvæser af ham. Det var et stort cirkus med medicin og uvenskab mellem dem. Jeg blev simpelthen så frustreret at jeg fik brug for at kaste støvsugerne ned i gulvet. Så det gjorde jeg. Og bagefter kom jeg til at rationalisere over mine følelser. Det er "bare" katte. Hvordan har man det så ikke med et barn. Kan godt forstå dine frustrationer , maj. Jeg håber virkelig det kommer til at fungere. Og husk på at der altid er en ny dag i morgen. Jeg har MANGE plukkeveer og jeg er intet værd. De gør så ondt. Jeg er træt sf det. Enten skal de gå væk eller også skal fødslen gå i gang. Kan ikke holde ud at have de her smerter i en uge. Det går slet slet slet ikke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 2 hours ago, Kia... said: Ja Laura tabte sig jo lidt for meget efter tre ugers forsøg på fuldamning - og ja flaskebørn bliver ligebså dejlige, og laura er jo vildt farsyg, og tænker da det har været med til at de to har knyttet så stærkt et bånd! Så fordele og ulemper Har du egentlig overvejet en slynge så du har hænderne mere fri til amalie, så kunne man læse en bog, lave puzzlespil og ligende? Frdt det går den rigtige vej med gulsot! Håber I får en rolig nat så det ser endnu mere lyst ud i morgen Amilia og Lauritz har også et meget stærkt bånd i dag og lige nu sidder han nærmest ikke med Ellie. Jeg har læst en del bøger for hende, men i morgen forsøger vi med strækviklen. Det er så godt! En indlæggelse magtede jeg simpelthen ikke. Vi er nu på nattens fleste amning. Mit bryst er taknemmeligt for, at hun vågnede Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 45 minutes ago, januar2017 said: Jeg havde et "nervesammenbrud" i torsdags - og hold nu godt fast - på grund af mine katte. Den ene er syg og skal have medicin og den anden hvæser af ham. Det var et stort cirkus med medicin og uvenskab mellem dem. Jeg blev simpelthen så frustreret at jeg fik brug for at kaste støvsugerne ned i gulvet. Så det gjorde jeg. Og bagefter kom jeg til at rationalisere over mine følelser. Det er "bare" katte. Hvordan har man det så ikke med et barn. Kan godt forstå dine frustrationer , maj. Jeg håber virkelig det kommer til at fungere. Og husk på at der altid er en ny dag i morgen. Jeg har MANGE plukkeveer og jeg er intet værd. De gør så ondt. Jeg er træt sf det. Enten skal de gå væk eller også skal fødslen gå i gang. Kan ikke holde ud at have de her smerter i en uge. Det går slet slet slet ikke Sammenbrud er helt okay. Jeg forstår da også godt, at det er en frustrerende situation med kattene. Det lyder som den måde jeg havde det på flere gange. Det er også så irriterende, når de ikke bliver til noget rigtig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Har slet ikke lukket et øje denne nat. Det gør så ondt :-O og har bare sådan brug for søvn. Puha.... det må ende op i noget Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Ca. 10 min. mellem sammentrækningerne der varer 1 minut. Ved ikke om det er rigtige veer eller ej. Men de gør crazy ondt hvert fald. Forsøger at slappe af og holde fokus mens de står på. Av!!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Og nu er der kun 5 min. mellem sammentrækningerne. Hmm. Det er ret underligt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Har du forsøgt med noget smertestillende januar? Og se om de kan tage toppen? Spændende at du kan time dem nu Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Just now, januar2017 said: Og nu er der kun 5 min. mellem sammentrækningerne. Hmm. Det er ret underligt Det lyder da til at de sætter sig godt og hurtig nu, håber da de varer ved! Tag evt et varmt bad! Ihh hvor spændende! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Jeg magter ikke at skulle have veer og føde nu men de er stadig ret uregelmæssige. Nogle går der fire min. imellem andre går der 8 min. mellem. Den forrige kom efter fire min. Og nu har jeg lige haft een som kom efter syv min. Kan ikke finde hoved og hale i det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 25 minutes ago, januar2017 said: Jeg magter ikke at skulle have veer og føde nu men de er stadig ret uregelmæssige. Nogle går der fire min. imellem andre går der 8 min. mellem. Den forrige kom efter fire min. Og nu har jeg lige haft een som kom efter syv min. Kan ikke finde hoved og hale i det. Det kan tage noget tid inden de bliver regelmæssige og kan times. Det bedste du kan gøre er lidt smertestillende, et varmt bad - og så måske lidt tv eller ligende som får tankerne lidt på noget andet? Det er ret spændende! Ikke mindst du har overskud til at opdatere os endnu! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 De er blevet regelmæssige nu. 7 min. mellem hver. Cirka. Er virkelig presset !! Står snart op og går i bad. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 2 minutes ago, januar2017 said: De er blevet regelmæssige nu. 7 min. mellem hver. Cirka. Er virkelig presset !! Står snart op og går i bad. Pøj pøj!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 58 minutes ago, januar2017 said: De er blevet regelmæssige nu. 7 min. mellem hver. Cirka. Er virkelig presset !! Står snart op og går i bad. Ej hvor spændende januar. Du skal være mor snart held og lykke. Du skal nok klare det. I har snart jeres lille pige i armene. Husk at du kan blive lindret på fg, hvis du får brug for det. Det er bare at bede om det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Åh ja det er så mærkeligt det her. Der går stadig præcis syv min. mellem. Og jeg er simpelthen så træt. Men kan under ingen omstændigheder sove fordi de gør så ondt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 17 minutes ago, januar2017 said: Åh ja det er så mærkeligt det her. Der går stadig præcis syv min. mellem. Og jeg er simpelthen så træt. Men kan under ingen omstændigheder sove fordi de gør så ondt Hvis man ikke kan holde det ud, må man jo altså gerne ringe til fg før der er 5 min i mellem. Hvordan tæller du? Det er jo fra start til start. På fg kan du få en cocktail, så du kan få hvilet hvis du ikke er åbnet så meget. Det skal bare lige køre en CTG først. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Jeg tæller fra det tidspunkt de starter. Og så igen til næste start. Stadig syv min imellem. De gør ondt. Men kan godt klare det. Tror slimproppen er gået. Der var hvert fald slim. Men det var klart slim så ved det ikke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 28 minutes ago, januar2017 said: Jeg tæller fra det tidspunkt de starter. Og så igen til næste start. Stadig syv min imellem. De gør ondt. Men kan godt klare det. Tror slimproppen er gået. Der var hvert fald slim. Men det var klart slim så ved det ikke. Tror de kan se ret forskellige ud. Min var både klar, hvid, gullig og med en smule blod i. Den er meget lang, så måske det kun er noget af den der er gået. Jeg troede hele min var, men fødselslægen der lagde ballonkateter kunne se at resten var på vej. Få slappet så meget af som muligt, pludselig er det nu. Jeg håber du får en god fødsel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Nå nu bløder jeg så nu er der ingen vej tilbage. Og slimproppen er uden tvivl gået. Og fire min mellem veerne Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 15 minutes ago, januar2017 said: Nå nu bløder jeg så nu er der ingen vej tilbage. Og slimproppen er uden tvivl gået. Og fire min mellem veerne Ih hvor er det spændende !! held og lykke ! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 27 minutes ago, januar2017 said: Nå nu bløder jeg så nu er der ingen vej tilbage. Og slimproppen er uden tvivl gået. Og fire min mellem veerne Yeah, nu sker det - held og lykke med fødslen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2017 Lyder godt med amningen maj, godt at du har fået lidt nyt mod på det Tænker også at følelserne rutsjer rundt, og i sær når man har barn nummer 1 man også gerne vil tage hensyn til Jeg er også meget spændt på hvordan storebror her vil reagere - han er jo trods alt 5,5, så tænker at han nogenlunde vil forstå det, men alligevel må man nok forvente en eller anden form for reaktion. Del dette indlæg Link to post Share on other sites