Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Natten har ikke givet os meget søvn. Ellie er en sulten sag, så jeg har ammet og suppleret i samarbejde med min søde mand det meste af natten. Vi har dog fået sovet. Efterveerne er så sindsyge, de gør så ondt! Så jeg ringer til lægen her kl. 8. De her smerter klare jeg ikke. 

Jeg ligger i sofaen nu med Ellie hud mod hud, så de andre to lige kan få de sidste timers ro. 

 

Hun er bare så smuk og helt fantastisk :wub i skal glæde jer :kuller 

 

jeg vil gerne fortælle om fødslen, måske senere i dag. Skal nok lige have sovet lidt mere først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Maj 2014 said:

Natten har ikke givet os meget søvn. Ellie er en sulten sag, så jeg har ammet og suppleret i samarbejde med min søde mand det meste af natten. Vi har dog fået sovet. Efterveerne er så sindsyge, de gør så ondt! Så jeg ringer til lægen her kl. 8. De her smerter klare jeg ikke. 

Jeg ligger i sofaen nu med Ellie hud mod hud, så de andre to lige kan få de sidste timers ro. 

 

Hun er bare så smuk og helt fantastisk :wub i skal glæde jer :kuller 

 

jeg vil gerne fortælle om fødslen, måske senere i dag. Skal nok lige have sovet lidt mere først.

 

Forhåbentlig skal hun bare lige have sat ordentlig gang i mælkeproduktionen og så udligner det sig :)

Lyder simpelthen så skønt med hud mod hud - jeg glæder mig til at det også snart er min tur :wub

 

For min skyld må du også gerne skrive om fødslen inden vi andre har født. Håber du kan få sovet lidt i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Just now, Micka said:

 

Forhåbentlig skal hun bare lige have sat ordentlig gang i mælkeproduktionen og så udligner det sig :)

Lyder simpelthen så skønt med hud mod hud - jeg glæder mig til at det også snart er min tur :wub

 

For min skyld må du også gerne skrive om fødslen inden vi andre har født. Håber du kan få sovet lidt i løbet af dagen.

Det tror jeg. Storesøster var præcis lige sådan indtil vi fik fyldt hende godt op. Mælken løber forhåbentlig hurtigt til. De kraftige efterveer besværlig gør det dog en del, 

 

hud mod hud er så skønt :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih det lyder altså dejligt. 

 

Lige på nær de efterveer. Der står jo overalt at de ikke burde gøre ondt! Så nok meget godt du lige ringer til lægen. Håber du kan få en middagslur. 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk du stadig har overskud til at skrive med os herinde! 

Har godt hørt efterveerne kan være noget mere stride anden gang, men det skal jo ikke være utåeligt, god idé med lægen, der kan jo sidde en rest der ikke kom med ud. 

 

Åhh hud mod hud og timers af kiggeri på sådan en str :kuller

jeg håber du husker at få hvilet så snart Ellie gør, du skal nok komme til at være der for Amalie igen, men det er vigtig du får hvilet! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det er altså bare så vildt at du har født!!! 

Glæder mig virkelig til selv at møde min baby. Det er helt mærkeligt at tænke på, at vi har færdige babyer i maven. 

 

Vågnede 04:30 og har ikke sovet siden. Argh. Skal til jordemoder i dag og så smutter jeg hjem til min mor og er i nogle timer og så mødes jeg med Thomas kl. 17:30 hvor vi skal spise på vores indiske stamrestaurant. Må hellere gøre det nu :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

9 minutes ago, januar2017 said:

Ih det lyder altså dejligt. 

 

Lige på nær de efterveer. Der står jo overalt at de ikke burde gøre ondt! Så nok meget godt du lige ringer til lægen. Håber du kan få en middagslur. 

 

 

De kan godt gøre ondt på flergangs, men læste at hvis fødslen gik meget hurtigt med ekstreme veer, kunne det resulterer i plukkeveer der føles ligesom veer og det er tilfældet her. Det magter jeg altså ikke hver gang jeg ammer uden at få noget ud af det. Savner lattergassen hver gang jeg ammer. 

 

Vi satser på en god middagslur for hele familien :kuller 

ej men det er så skønt! Hun ligger og snorker på min mave :wub 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

7 minutes ago, Kia... said:

Tænk du stadig har overskud til at skrive med os herinde! 

Har godt hørt efterveerne kan være noget mere stride anden gang, men det skal jo ikke være utåeligt, god idé med lægen, der kan jo sidde en rest der ikke kom med ud. 

 

Åhh hud mod hud og timers af kiggeri på sådan en str :kuller

jeg håber du husker at få hvilet så snart Ellie gør, du skal nok komme til at være der for Amalie igen, men det er vigtig du får hvilet! 

Vi hviler alle sammen når vi kan. Ellie har bare været meget vågen i nat, men nu er hun også gået kold. 

Ej men det er jo så fantastisk :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 minutes ago, januar2017 said:

Åh det er altså bare så vildt at du har født!!! 

Glæder mig virkelig til selv at møde min baby. Det er helt mærkeligt at tænke på, at vi har færdige babyer i maven. 

 

Vågnede 04:30 og har ikke sovet siden. Argh. Skal til jordemoder i dag og så smutter jeg hjem til min mor og er i nogle timer og så mødes jeg med Thomas kl. 17:30 hvor vi skal spise på vores indiske stamrestaurant. Må hellere gøre det nu :-D

Det lyder så dejligt med restaurant besøg! Lige om lidt har i andre også jeres babyer i armene :wub

 

der gik faktisk en del tid efter jeg havde født før jeg rigtig forstod at havde født, men det var pga. Den meget voldsomme afslutning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal Amilia så i børnehave i dag?  

 

Du skal ikke føle dig forpligtet til at svare når jeg/vi spørger. 

 

Det er bare så spændende at du har født. 

 

Thomas har lavet en aftale med SKAT om at han - i stedet for kun at have to ugers barsel- så strækker han den så han arbejder ca. 2 dage om ugen og så har jeg fire ugers "barsel". Dvs. han kan være hjemme det meste af ugerne. Synes jeg er en god ordning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh er så ked af du skulle opleve endnu en voldsom fødsel :( ser frem til at høre om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Skal Amilia så i børnehave i dag?  

 

Du skal ikke føle dig forpligtet til at svare når jeg/vi spørger. 

 

Det er bare så spændende at du har født. 

 

Thomas har lavet en aftale med SKAT om at han - i stedet for kun at have to ugers barsel- så strækker han den så han arbejder ca. 2 dage om ugen og så har jeg fire ugers "barsel". Dvs. han kan være hjemme det meste af ugerne. Synes jeg er en god ordning. 

Amilia skal først starte i børnehave til sommer, så hun er hjemme med os i dag.

Det lyder som en god ordning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåhh ja det har du for øvrigt også fortalt før. Det er bare dejligt for jer <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en rigtig god ordning Januar det tror jeg I bliver glade for :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fødslen: 

jeg skulle sættes igang 38+0 pga. Mistanke om stort barn. Jeg havde inden fået akupunktur to gange og en omgang hindeløsning hos en privat jordmoder. Jeg havde i flere dage inden haft en del modningsveer/plukkeveer. 

 

Vi møder ind på Herlev søndag morgen kl. 9 til igangsættelse. Jeg er i følge jordmoderen helt blød og en cm åben. Livmoderhalsen er lang og ligger langt oppe. Vandet vil være svært at tage, men det kunne godt lade sig gøre. Hun anbefaler piller, men efter en lang snak med min mand kan jeg mærke, at det vil jeg ikke. Jeg vil ikke risikerer en allergisk reaktion, som jeg fik med Amilia og pillerne havde første gang stort set inden effekt, hvilket jordmoderen sagde var tilfældet for nogen kvinder. Det var altså ikke chancen værd. Hun kom retur med en fødselslæge, som rigtig gerne ville lægge et ballonkateter. Det fik jeg lagt med A, men det var så traumatisk og som tortur for mig, så de tog den ud igen. Jeg græd og kunne godt mærke, at der var noget ubearbejdet der fra forløbet med Amilia. 

Jordmoderen og fødselslægen var så søde. De havde fuld forståelse for situationen og var meget med, at de gjorde de meget langsomt, trak tilbage og stoppede hvis jeg bad om det. De ville ikke fylde mere i end jeg kunne klare, de sagde at 10 ml også ville give noget, selvom man siger 80. Lægen ville gerne gøre det på denne måde, fordi det at tage vandet på ugunstige forhold ofte resulterer i vedrop og med stor risiko for kejsersnit. 

 

Jeg indvilliger og vi går ind på anden stue. Lægen får lagt kateteret meget langsomt og jeg ender på 40 i den øverste ballon og 30 i den nederste, så vurderede fødselslægen at det var nok. Jeg fik de ondeste plukkeveer af det. Vi går tilbage på den første stue, hvor jeg får smertestillende og varmepude, mens de kører en ny CTG. Da den er færdig køre vi hjem, med besked om, at komme retur 12 timer efter oplæggelsen dvs. 22.30. Vi køre hjem og hygger med mine forældre og Amilia inden vi kører retur til Herlev. 

 

Da vi kommer tilbage får jeg kørt endnu en CTG og efterfølgende får jeg taget vandet. Der var så meget fostervand, at der var vand overalt! Det stod ud i stråler. Jordmoderen fjerner vinderne fra Ellies hoved jeg er nu 4 cm.

 

vi afventer gode veer og jeg skal fortsat have kørt CTG, fordi Ellie sover.

der kommer heftige veer allerede efter en time og jeg vil gerne have noget smertestillende. Veerne tager voldsomt til og de kører mig på fødegangen uden jordmoderen når at undersøge mig igen. 

 

Ovre på fødegangen kommer jordmoderen Sophie. Jeg tror vi var der omkring kl. 00. Jeg får lattergas og Sophie får lagt venflon, fordi de så hurtigere vil kunne lave akut kejsersnit hvis Ellie viste sig at være for stor. De forberede alt på stort barn. Kl. 2 undersøger Sophie mig og jeg er nu 5 cm, men det hele ligger stadig langt oppe. 

Veerne tager til og jeg kan næsten ikke være i det længere. Jeg græder med lattergas masken under hver ve. Sophie spørger om jeg kan være med på en halv time mere, fordi hun så vil undersøge mig og se hvad der er sket på de sidste to timer. Så kan vi derfra vurderer smertestillende. En halv time er jeg klar på. Den halve time føles så lang! Sophie undersøger mig og der er slet ikke sket niget de sidste to timer. Hende og Lauritz aftaler at vi nu er på en epidural og spørger om jeg er med på den. Det er jeg! Jeg får målt blodtryk og får saltvandsdrop. Omkring kl. 5 er epi'en lagt. Den tager det værste af veerne, men den gør desværre også, at der kommer længere mellem veerne. Mig og Lauritz får lige halvsovet en times tid. Epi'en virker kun i højre side. 

 

Sophie undersøger mig igen et sted mellem 6.30 og 7.00. Der stadig intet sket, så nu hun mener vi nu er på vedrop. Det må ikke anlægges på flergangsfødende før det, som minimum er vendt med afdelingsjordmoderen. Hun er enig, så kl. 7 anlægger de drop. Sophie siger man skruer op hvert 20 min. Men hun ville give det 30 min. Veerne kommer meget hurtigt med samme smertestyrke, som dem før epi'en på trods af dens effekt. De kommer ofte og jeg kan igen næsten ikke være i det. Efter 30 min skruer Sophie op, jeg troede hun skruede ned. Der er vagtskifte og hun vil komme retur med den nye jordmoder og de vil tage en bonus med til epi'en (ekstra smertestillende). Så snart de er gået bliver veerne så kraftige, at jeg skriger og græder på en gang. Det føles som om Ellie er ved at flyve ud som en raket, samtidig med at alt inden i mig sprænges. Jeg skriger af Lauritz at han skal ringe efter dem og at de skal skrue ned for det drop. Sophie skruer ned på 30 ml i stedet for 40 ml og de går hurtigt igen. De sindsyge veer fortsætter og jeg skriger igen af Lauritz at han skal ringe efter dem. De kommer ind på stuen og jeg skriger af dem at Ellie er ved at flyve ud som en raket og at min krop slet ikke kan følge med, det går får hurtigt. Jeg skriger mig igennem veerne mens jeg forsøger at slappe af og trække vejret godt i masken med lattergas. Det er umuligt at slappe af og jeg glemmer flere gange at trække vejret. Jeg har presseveerne allerede da de kommer ind af døren, men de virker meget overrasket og tror ikke helt på det. De undersøger mig og jeg havde ret. Ellie er ved at flyve ud med raketfart og der er stort set ingen vepauser. Jeg tør ikke presse og skriger bare og skælder alle ud. De prøver at få mig til at fokusere min energi på, at presse, men det er så svært. Min krop køre fuldstændig sit eget show og jeg er hægtet af. Ellie bliver født 7.55. Kun 55 min efter anlæggelsen af vedrop hvor jeg kun var 5 cm og Ellie lå meget langt oppe. Hun kommer op på min mave. Ellie er meget chokeret, hun kunne heller ikke følge med, så de måtte gnubbe hende en del for at få hende igang. Jeg opfatter ikke rigtigt at hun er født før efter noget tid, mit hoved var slet ikke med.

 

mens Ellie ligger på min mave vælter blodet ud og moderkagen vil ikke slippe. De ringer efter hjælp og stuen er pludselig helt fyldt. Lige inden alle løber ind af døren slipper moderkagen og blødningen stopper. De afkalder alarmen. 

 

Jeg er nu tilstede igen og lettet over, at det er overstået. Det er en jordmoder studerende der tager imod Ellie.

 

jeg er mod min egen og alle andres forventning slet ikke gået i stykker. Jeg fik ikke et eneste sting. 

 

Jeg undskylder at jeg råbte sådan og alle på stuen slapper af igen. Stemningen under selve fødslen var rimelig presset, selvom de var gode til at forsøge, at få manet mig til ro. 

 

Der er 3 på stuen da Ellie skal ud. En jordmoder, en studerende og en sosu. Sophie var taget hjem, så da de møder mig og Lauritz første gang skriger jeg af alle. Det er fuldstændig imodsætning til Amilias fødsel hvor jeg var helt med i det hele og ikke sagde en lyd, men bare pressede. 

 

Efterfølgende virker mit højre ben ikke, så hjælper mig på wc. De vil gerne have os forbi barselshotellet, fordi jeg ikke kunne bruge mit ene ben og pga. Blødningen. 

Her møder Amilia Ellie for første gang. Det gik rigtig godt. Vi bliver et par timer og så tager vi hjem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

40 minutes ago, Kia... said:

Det lyder som en rigtig god ordning Januar det tror jeg I bliver glade for :) 

 

Jeg har det varmt og er sådan små skidt, og tung i hovedet.. Datteren var hjemme i går og igen i dag, hun snotter og hoster og der er ingen grund til at hun skal smittede andre eller sendes afsted med mindre overskud nu jeg bare er herhjemme. Jeg skal dog til JM på torsdag, og det er lige oven i lur tid, så håber at kunne sende hende afsted :) 

 

hun har faktisk ikke haft en fuld uge i dagplejen siden vi gik på juleferie i december! Det simpelthen så dejligt på den måde ikke at skulle jonglere mellem

familieliv og arbejde, men at vi bare helt har trukket stikket og tager en dag af gangen :) 

 

Maj synes du det er nemmere denne gang, eller er der bare nye udfordringer? 

Tænker sådan om der er mere ro på? 

 

Og nej du skal ikke føle dig forpligtet til at svare, bare fordi vi spørger, det er helt forståligt at man lige trækker sig for en stund :) 

Starten er hård med en sulten baby og hensyn til storesøster, men vi har som forældre meget mere ro på. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik godt nok stærkt, kan udemærket forstå du ikke kunne følge med, og imponerende du slet ikke fik bare lidt rifter, men hvor dejligt for dig når det nu skal være at du ikke skal sloges med det også! 

 

Dejligt du vil dele oplevelsen med os! Jeg håber I får den bearbejdet rigtig godt, forstår godt at det har været traumatisk! 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

10 minutes ago, Kia... said:

Det gik godt nok stærkt, kan udemærket forstå du ikke kunne følge med, og imponerende du slet ikke fik bare lidt rifter, men hvor dejligt for dig når det nu skal være at du ikke skal sloges med det også! 

 

Dejligt du vil dele oplevelsen med os! Jeg håber I får den bearbejdet rigtig godt, forstår godt at det har været traumatisk! 

 

 

Min krop har det overraskende godt ovenpå fødslen. Meget bedre end med Amilia. Det svier ikke når jeg tisser eller noget og jeg kunne sidde lænet forover med det samme. Det var jordmødrene ret imponeret over. 

 

Det var lige lidt for vildt! Tror i virkeligheden det er sværest for min mand, som stod der på sidelinjen og ikke kunne gøre noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold nu op hvor vildt!! Kan godt forstå du ikke kunne følge med! Men utroligt du ikke sprækkede. Men virkelig ikke rart at du skulle ligge og skrige. Godt det er overstået. Har du fået hvilet dig? 

 

Jeg har lige været hos jordemoderen. Alt så perfekt ud. Skønnes til at veje 3100 gram og har fået tid til hindeløsning d. 7/2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Hold nu op hvor vildt!! Kan godt forstå du ikke kunne følge med! Men utroligt du ikke sprækkede. Men virkelig ikke rart at du skulle ligge og skrige. Godt det er overstået. Har du fået hvilet dig? 

 

Jeg har lige været hos jordemoderen. Alt så perfekt ud. Skønnes til at veje 3100 gram og har fået tid til hindeløsning d. 7/2 

Jeg er lige vågnet efter jeg har sovet med Amilia. Jeg er helt groggy nu og alle mine muskler i kroppen gør ondt, ligesom hvis man har trænet for meget. 

 

Jeg tror måske at hindbærblad theen har hjulpet på det. Altså at jeg ikke gik i stykker, men generelt er jeg åbenbart god til at føde. 

 

Med Amilia gik det jo også pludselig stærkt, men altså ikke med den hastighed. Godt vi ikke var hjemme med den fart! 

 

Det var da en fin størrelse. Spændende om du når den hindeløsning. Jeg tror det ikke rigtig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej tror heller ikke jeg "når" det. 

Min kæreste har en afhøring i SKAT som han er delvist nødt til selv at stå for d. 7. Så håber ikke jeg skal have hindeløsning den dag for så kan han ikke komme med. Eller. Det kan han. Men det er måske ikke dødsensnødvendigt. 

 

Kunne være jeg skulle forsøge hindbærbladthe. Hvor købte du det henne?? 

 

Godt du har fået sovet lidt. Forstår godt du er så øm! Det var da også en vild præstation du har været igennem. Har du det bedre psykisk ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

33 minutes ago, januar2017 said:

Nej tror heller ikke jeg "når" det. 

Min kæreste har en afhøring i SKAT som han er delvist nødt til selv at stå for d. 7. Så håber ikke jeg skal have hindeløsning den dag for så kan han ikke komme med. Eller. Det kan han. Men det er måske ikke dødsensnødvendigt. 

 

Kunne være jeg skulle forsøge hindbærbladthe. Hvor købte du det henne?? 

 

Godt du har fået sovet lidt. Forstår godt du er så øm! Det var da også en vild præstation du har været igennem. Har du det bedre psykisk ?

Jeg klarede i hvert fald hindeløsningen alene, tænker at det kan du også. Bare sig stop, så jordmoderen kan holde pause hvis det bliver for meget. For nogen gør det ikke rigtig ondt. 

 

Jeg købte det i en helsebutik. 

 

Det kan både være fødslen, men det kan også være mælken der snart løber til. Med Amilia vågnede jeg pludselig og havde det som om, at jeg havde fået influenza og så løb mælken til kort efter. Det er vidst meget normalt. 

 

Ja det synes jeg faktisk jeg har. I går var jeg lidt i chok, i dag nyder jeg bare vores dejlige familie :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhh Maj altså sikke en fortælling.. æv da du skulle igennem den tur.

håber du har fået hvilket dig og er ok igen <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber mælken snart løber til så hun er lidt nemmere at mætte :) 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i gang med at drikke hindbærbladthe. Kan heldigvis godt lide det. Vil virkelig gerne undgå igangsætning og den slags. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER