Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

1 hour ago, januar2017 said:

Ej hvor vildt!! Jeg får også nogle ret voldsomme jag down there. Det må være kroppen der forbereder sig

Det tror jeg også det er. Det stikker godt en gang imellem. 

Hvis det nu bare ville blive til noget rigtigt indenfor de næste par uger, så ville jeg være verdens lykkeligste kvinde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej jeg har sidste gang i morgen. Det har helt sikkert givet mig meget mere ro på ift. at føde. Thomas var med sidste gang hvor undervisningen lidt var henvendt til mændene. De fik en masse fif til at lindre smerten og til at stimulere veerne hvis de går lidt i stå og sådan. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor dejligt at høre det har givet dig ro :) 

pøj pøj med sidste gang i morgen! Så håber jeg det er lige så meget værd som de andre gange :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke mere spændende end at hun nok bare driller ligesom hun har gjort de sidste par uger. Hun kommer nok først når hun skal, men forhåbentlig er jeg moden nok til, at det ikke bliver så besværligt. 

Øv at hun stadig er skidt :numse

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt at du har fået lidt mere ro på januar.

jeg glæder mig så meget til fødslen. Jeg er så klar! Veerne er så velkommen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vildt maj. Hvordan kan du sige sådan? Hvad gør dig så klar? 

Jeg skulle bare lige have en lille lur. Blev til to timer :-O 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Det var helt sikkert tiltrængt! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja for havde taget en 10 km cykeltur. Det er åbenbart nok til at få mig til at trænge til en to timers lur. Havde endda fået 8-9 timer i nat. 

Men læste et sted at på det her tidspunkt skal man sove når man kan for man ved aldrig hvornår fødslen går i gang og man måske skal være vågen i halvandet døgn. 

Pyha har spist alt for meget de sidste par uger!!! Slik, kage, god mad osv osv. Jeg skal så meget på diæt efter fødslen. Skal have min veltrænede krop tilbage!!!!!! Kan ikke holde ud at kigge på mig selv for tiden. Synes min mave ser så klam ud

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er også virkelig klar på den fødsel - glæder mig helt vildt til den oplevelse igen og til at møde lillesøster :kuller

Har i dag været på hospitalet og møde anæstesilægen og få talt omkring epiduralblokaden. Han var virkelig sød og meget informativ omkring processen.

Og han gjorde meget ud af at fortælle, at det jo ikke var obligatorisk at få en epiduralblokade, så jeg skulle bare vælge det til eller fra når fødslen var igang. Hvis ellers jeg ikke denne gang skal have veer i 31 timer, så tænker jeg at jeg godt vil prøve uden epidural, men jeg husker også at den var guld værd sidst da jeg var SÅ træt efter veer i 20 timer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor var det nu at du skulle tale med en anæstesilæge?

Del dette indlæg

Annonce ♥

21 minutes ago, januar2017 said:

Ja for havde taget en 10 km cykeltur. Det er åbenbart nok til at få mig til at trænge til en to timers lur. Havde endda fået 8-9 timer i nat. 

Men læste et sted at på det her tidspunkt skal man sove når man kan for man ved aldrig hvornår fødslen går i gang og man måske skal være vågen i halvandet døgn. 

Pyha har spist alt for meget de sidste par uger!!! Slik, kage, god mad osv osv. Jeg skal så meget på diæt efter fødslen. Skal have min veltrænede krop tilbage!!!!!! Kan ikke holde ud at kigge på mig selv for tiden. Synes min mave ser så klam ud

Sejt at du stadig kan cykle så langt - kan godt forstå at du havde brug for en god lur efter det.

Jeg elsker gravide maver, håber du også engang i mellem kan nyde oplevelsen af at have et liv der gror inde i dig og det fantastiske mirakel det er :)

Jeg kom i bedre form efter min sidste fødsel, altså efter han var fyldt et år. Så jeg ved at det kan lade sig gøre, og at det nok skal komme :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Just now, januar2017 said:

Hvorfor var det nu at du skulle tale med en anæstesilæge?

Det er bare normal procedure i Frankrig :) Så spørger de på forhånd til allergier og andre problemer, samt om man har været bedøvet før osv. Og så tjekkede han min rygsøjle for at se hvor han kunne stikke. Egentlig bare forberedelse i god tid. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ah okay! Det er da faktisk en ganske god service må man sige. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sejt du kan cykle 10km, og fedt du sådan kan holde dig i form..

puha 31 timer, jeg håber det går noget hurtigere for dig denne gang! Og at du kan få den fødsel du drømmer om! Det lyder som et godt møde, også at du kan få lov at sige det fra hvis du ønsker det :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

26 minutes ago, januar2017 said:

Ah okay! Det er da faktisk en ganske god service må man sige. 

Jeg var egentlig også positivt overrasket da vi gik derfra - havde tænkt inden at det var tidsspild, men synes egentlig at det var meget betryggende lige at møde lægen og få fortalt hvad der konkret skal ske, også selvom jeg har prøvet det før :)

2 minutes ago, Kia... said:

Sejt du kan cykle 10km, og fedt du sådan kan holde dig i form..

puha 31 timer, jeg håber det går noget hurtigere for dig denne gang! Og at du kan få den fødsel du drømmer om! Det lyder som et godt møde, også at du kan få lov at sige det fra hvis du ønsker det :) 

Det bliver super spændende denne gang, og ja, det må meget gerne tage lidt kortere tid ;) 

Under alle omstændigheder ved jeg jo hvad der kommer ud af det og det er fantastisk at vide hvad man har at glæde sig til :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

4 hours ago, januar2017 said:

Vildt maj. Hvordan kan du sige sådan? Hvad gør dig så klar? 

Jeg tror bare jeg virkelig er klar til at møde vores datter og begynde livet som en familie på 4. Jeg er så klar til ikke at være gravid længere! Veerne håndterede jeg rigtig godt sidst, da fødslen rigtig gik igang, så jeg er ikke bange eller utryg. Jeg føler mig klar til at omfavne dem, så vi kan få vores lille pige ud. Denne her gang ved jeg hvad jeg går ind til og hvad resultatetet er, så nu må de veer gerne bare snart komme. 

Fødslen er så vild en oplevelse, at jeg faktisk glæder mig. Kroppen er så fantastisk! Jeg vil bare gerne ligge med min lille pige i armene med min store pige ved siden af. 

Åhh hvem der bare kunne sove 2 timer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

3 hours ago, Kia... said:

Lillemusen er nu i bedring, dejligt at jeg går hjemme, så skal vi ikke bekymre os om hun skal afsted eller ikke, for hun får self bare en sygedag mere i morgen, helt uden vi skal slå sten, saks, papir om hvem der skal trække en dag ud af kalenderen :) 

Du må drikke noget mere te! Jeg har en fornemmelse af at det bare kommer til at forløbe nemt for dig den hergang og at din krop bare er så klar fordi den ved hvad den skal! 

Jeg er helt klar på en fødsel når vi kommer til den tid og glæder mig faktisk til nok en gang at få den oplevelse, vildt mærkeligt taget i betragtning at efter at have født sidst (nem fødsel) tænkte, nu har jeg prøvet det - næste gang tager vi en pks :D 

pt sparker benene ud i toppen af maven, jeg tror hun suser rundt derinde ;) 

I dag har jeg nærmest ikke drukket andet end det der hindbærblad te i stærk udgave og jeg synes det tyngede en del i skeden her til aften, så jeg håber stadig, men forventer hele cirkusset. Så bliver jeg jo i hvert fald ikke skuffet, forhåbentlig kan kroppen huske hvad den skal. 

Jeg har det lidt på samme måde med fødslen. Det er virkelig en vild oplevelse, på den fede måde. Altså selve fødslen ikke alt det der andet pjat jeg var ude i første gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

@januar2017 hvor er du vild at du lige cykler 10 km på det her tidspunkt. 

Vi skulle op til min svigermor som bor på anden sal, da vi er halvvejs oppe siger min datter, kom far det er den her vej, mamma ikke med, hun er kæmpe stor :haha hun mente simpelthen at mor var for tyk til at komme op.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad gjorde du af gode ting da veerne kom? Vil gerne vide det for måske kan jeg bruge nogle fif :-D 

mit største fokus er ikke at gå i panik. At tage det roligt og bare tænke at en ve bare er en muskelsammentrækning. Prøver i mental tilstand at negligere hvad kroppen har gang i i stedet for at blæse det op til noget helt vildt (selvom jeg jo godt ved at det er vildt!!). 

Håber bare så inderlidt at jeg kan føde normalt og der ikke skal ske nogle indgreb

Del dette indlæg

Annonce ♥

Cykling er jo altså ganske stille og roligt så jeg synes ikke det så vildt 

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 minute ago, januar2017 said:

Hvad gjorde du af gode ting da veerne kom? Vil gerne vide det for måske kan jeg bruge nogle fif :-D 

mit største fokus er ikke at gå i panik. At tage det roligt og bare tænke at en ve bare er en muskelsammentrækning. Prøver i mental tilstand at negligere hvad kroppen har gang i i stedet for at blæse det op til noget helt vildt (selvom jeg jo godt ved at det er vildt!!). 

Håber bare så inderlidt at jeg kan føde normalt og der ikke skal ske nogle indgreb

Det handler bare virkelig meget om, at slappe så meget af som muligt og trække vejret dybt ind gennem næsen og ud gennem munden. Jeg gik lidt i min egen verden og træk vejret dybt i en iltmaske. Så fik jeg slappet helt af. I starten panikkede jeg fuldstændig og tænkte fuck hvis det her er starten så dør jeg senere. Jeg åbnede mig slet ikke mens jeg var i panik og bange, men så kom der en gammel garvet jordmoder, som fik manet mig fuldstændig til ro og gav mig følelsen af, at det her kunne jeg godt klare. Da jeg slappede af og troede på mig selv, åbnede jeg mig rigtig hurtigt. Jeg var kun i skriv fødsel i 2 timer før jeg måtte presse. 

At gå i panik er det værste. Jeg tror man skal finde et sted i sig selv med en indre ro og tro på, at det her kan vi godt klare. Vi er skabt til det. Bliver det hele for meget tror jeg ikke man skal tøve med at ve om smertestillende eller gå i et varmt bad evt karbad. Panik og frygt er det værste. 

Håber det giver lidt mening :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er så træt af at være gravid. Jeg vil bare gerne føde nu! 

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER