Besvaret March 30, 2017 @januar2017 Nej er stoppet helt med at amme.. Efter bryst betændelse fik jeg lige svamp på brystvorterne og kææææft det brænder og svier... Det var lige prikken over i'et oveni søvnmangel, opgivelse og frustration.. Dog pumper jeg mælk ud (det der nu kommer) og giver hende det ved siden af. Skal til 5 ugers chek med bette på mandag og så satser jeg på at få de amme stop piller. Hold da op et sovehjerte hun har dejligt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2017 Vi har lige sovet en lur på 2,5 time :-O jeg er helt rundt på gulvet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 30, 2017 6 hours ago, BabyFebuar said: @januar2017 Nej er stoppet helt med at amme.. Efter bryst betændelse fik jeg lige svamp på brystvorterne og kææææft det brænder og svier... Det var lige prikken over i'et oveni søvnmangel, opgivelse og frustration.. Dog pumper jeg mælk ud (det der nu kommer) og giver hende det ved siden af. Skal til 5 ugers chek med bette på mandag og så satser jeg på at få de amme stop piller. Hold da op et sovehjerte hun har dejligt. Jeg har haft svamp, det er altså ikke for tøsedrenge, men det har jeg ladet mig fortælle at brystbetændelse heller ikke er :/ kan godt forstå du valgte det med flasken, og det er bare en lettelse når tingene så bare køre! Her har amningen kørt til ug den her gang (modsat sidst), havde den ikke det og med svamp oven i så havde jeg ret let opgivet.. Jeg har stadig timer om dagen hvor jeg sender flaskerne i skabet en venlig tanke... Hvis du pumper nu og gerne vil stoppe, så bare trap ud med færrer gange om dagen, så behøver du slet ammestop piller Ida sover ikke ret længe af gangen i gennem dagen - men hun tog 6 timer i streg i nat.. jah lidt modsat sin storesøster som jo bare var et sovebarn, håber hun lærer at tage lidt længere lure Nu hun gået i seng, ligeledes må jeg vidst havde begge piger selv i morges og igen her til aften inkl putning! (For første gang) Laura har bare haft en god dag og det mest forløb bare helt stille og roligt! Jeg var taktisk nok, Laura har lige fået gummistøvler i dag, så trods det overtøjet er i dagplejen gik vi ud og hoppede i vandpytter efter aftensmaden, så var hun fysisk godt brugt til at kunne sove, og lige bortset fra hun smed sin sut væk og at far skulle komme op da han kom ind af døren, så gik hun pænt i seng! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 @Kia... Jeg pumper ud 2 gange i døgnet så det er jo ikke meget. Fik dog ringet og bestilt de piller ved lægen idag som kæresten så henter senere. Pumpen fra Avent duer bare ikke længere til mine bryster. Den suger simpelhen hele vorten ind i hullet og kæææææft det gør ondt så kan kun klare 5 min på højre bryst hvilket er alt for lidt og brystet bliver ikke tømt. Og efter pumpning svier og brænder det endnu mere og er mega ømt efterfølgende. Så nu gider jeg ikke mere Synes virkelig jeg har kæmpet om at få det her amning op at køre og synes ikke jeg har opgivet hurtigt og taget den lette løsning. Molly har endelig fået en glad for der har overskuddet til hende og det er vigtigst og ja så sulter hun jo heller ik mere Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Nogen der har sove rutiner med bebs? Læste igår at de små gerne skal have 3 lure i løbet af dagen. Det synes jeg stadigvæk ikke sker hos os og jeg får dermed heller ikke søvn. Om aftnen er det ligeledes stadig svært at få hende til at sove så det er os en kamp. vi kan heller ikke blive ved med at vugge hende til hun sover.. gode råd tages med kys hånd og forresten når bebs har spist bøvser i dem så af i en halv time? Vi gør pga gylp men det resultere så os ofte i at hun er meeega vågen og klar til ballade.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Vi har haft rutiner fra dag 1 næsten. Dagen forløber således: karoline sover typisk fra 07:00-10:00. Er vågen fra 10:00-13:00. Sover igen fra 13:00-16:00. Er vågen igen fra 16:00-18:00. Vågen igen fra 18:30-23:00. Hvor vi så skal i seng. Aftenrutinen er således at jeg tænder et dæmpet lys i hendes værelse. Lægger hende på puslebordet og tænder for en børnesang. Er næsten altid "jungledyret Hugo" sangen (det er den eneste jeg kan :-D). Så pjatter vi lidt og synger. Eller jeg pjatter og synger. Og hun får skiftet ble og d dråber. Og så sætter jeg mig ind i sengen og ammer hende. Og så lægger jeg hende i liften og så sover hun til kl. 07:00 næste morgen. Hvor det hele så starter forfra. Hun bøvser altid af. Lægger hende på skulderen så hun kan hvile hovedet på min skulder så hun ikke vågner for meget. Hvis hun er meget urolig har jeg held med at lægge hånden på hendes mave og vukke hendes krop frem og tilbage. Giver hende aldrig sut til natten da hun ofte vågner af at tabe den. Jeg forsøger at skabe en rolig stemning til aftenen med roligt lys og rare omgivelser. Og så gøre det samme igen og igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Hmm vi har ingen rutiner men tror os det er fordi de første 4 uger var noget lort.. :-/ Ved ikke hvordan jeg ska starte på en rutine.. men vil så gerne have en Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Gør som mig? Skab en hyggerutine ved puslebordet. Jeg har fx hængt lysbolde op som jeg tænder som giver et mega hyggeligt eventyrlys. Og så lidt musik. Og lidt hygge ved bleskiftning. Og så mad inde i sengen. behøver ikke være det helt store Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Hvor lang tid pusler i så? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Jeg siger jo ikke, jeg har nøglen til hvordan det skal gøres. Tror man må finde sine egne metoder ift. hvad der passer til ens barn. Karoline er en pige der altid er glad og smiler meget så derfor er det oplagt at lave meget sjov med musik og pjat. Men det er jo ikke sikkert det ville virke på et meget sensitivt barn der måske mere har brug for ro og stilhed inden søvn Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Ellie sover en del mere end karoline kan jeg se. Vi har ikke ret meget rutine herhjemme. Vi følger Ellie. Virker hun træt får vi hende til at sove. Ellie sover i øjeblikket kun i bæreselen og dagen. Hun er vågen i meget kort tid før hun har brug for at sove igen. Måske mollie sover for lidt? Ellie falder ikke bare sådan lige i søvn, men i bæreselen gør hun og hun sover gerne 2-3 timer i træk i den. I dag f.eks. Forsøgte jeg at få hende til at sove i mine arme i sengen i formiddags. Det resulterede i en urolig og sur baby, der ikke fandt ordenligt i søvn, så røg hun i bæreselen og har på nuværende tidspunkt sovet 2 timer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Nej Karoline sover ikke specielt meget om dagen. Men jeg vil til enhver tid hellere have en vågen baby om dagen mod en sovende baby om natten. Hun sover jo nemt 7 timer i træk om natten. Og vi er så heldige at vi bare kan lægge hende og så sover hun. Det tager max 10 sekunder at putte hende. Hun gider desværre ikke rigtigt viklen. Men det er nok bare en tilvænningssag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 @BabyFebuar det var på ingen måde ment som at du gav hurtig op! 4 uger er lang tid og en kæmpe kamp når det ikke køre - hatten af for dit forsøg! Jeg havde bare aftalen med mig selv, og ammevejlederen at jeg ikke måtte køre det så vidt som sidst - og Sp skrev det i sine noter "vil gerne amme, men ikke for en hver pris" og derfor vil jeg hurtig have opgivet den her gang hvis det ikke fungerede! Det lyder i øvrigt til din svamp ikke er færdigbehandlet hvis det gør ondt med pumpe, det vil jeg tage med lægen, for det jo ikke værd at gå rundt med! Ida sover dårligt om dagen, vi har ingen faste rutiner - synes med Laura at det kom helt af sig selv - men det handler jo også om en selv, jeg er ikke et udviddet rutinepræget menneske - det keder mig i længden, og derfor jeg heller ikke får skabt faste rutiner førend baby selv begynder at finde ind i dem - så følger jeg bare stille trop Ida er heller ikke god til at falde i søvn selv (det var Laura nu heller ikke), med laura kørte jeg altid en tur med barnevognen for at hun sov, 3 min var nok, men trilles skulle den med Ida øver jeg om natten når hun har spist, så går vi op, jeg smider hende i sengen ved siden af mig, så hun lære at falde i søvn selv jeg skal begynde at have trænet med barnevognen i dagstimerne herhjemme også jeg bøvser hende af på min skulder, men kun til der er kommet en god bøvs, ikke i en halv time Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 6 hours ago, Maj 2014 said: Ellie sover en del mere end karoline kan jeg se. Vi har ikke ret meget rutine herhjemme. Vi følger Ellie. Virker hun træt får vi hende til at sove. Ellie sover i øjeblikket kun i bæreselen og dagen. Hun er vågen i meget kort tid før hun har brug for at sove igen. Måske mollie sover for lidt? Ellie falder ikke bare sådan lige i søvn, men i bæreselen gør hun og hun sover gerne 2-3 timer i træk i den. I dag f.eks. Forsøgte jeg at få hende til at sove i mine arme i sengen i formiddags. Det resulterede i en urolig og sur baby, der ikke fandt ordenligt i søvn, så røg hun i bæreselen og har på nuværende tidspunkt sovet 2 timer. Tror helt sikkert hun sover for lidt, men hun er ikke nem at få til at sove meeeeeeeed mindre det er på min skulder efter en flaske.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Nå fik sagt for tidligt hun var gået kold! Der gik en halv time, hun har små spist i løbet af aftenen, og vil slet ikke falde til ro... nu har far taget over for en stund så jeg lige kan få et bad, vi får fødselsdagsgæster i morgen - så venter vi egentlig bare på hun overgiver sig og så triller vi i seng Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 1 hour ago, BabyFebuar said: Tror helt sikkert hun sover for lidt, men hun er ikke nem at få til at sove meeeeeeeed mindre det er på min skulder efter en flaske.. Har du prøvet bæresele/vikle? Det giver en enorm tryghed for babyen og armene fri for mor. Når Ellie sover kan jeg godt sætte mig i sofaen med hende i bæreselen. Lige nu snorker hun mens jeg ser tv og spiser cookies i vores Fatboy Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2017 Jeg har fået invitation til unge mødregruppe, men har meldt mig ud på forhånd. Jeg kan ikke overskue det og det er ikke for mig. Godt nok er jeg kun 24, men jeg lever et liv som en på 30. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 1, 2017 Gad egentlig vide hvornår min mg starter op, der var 3 på listen for 4 uger siden.. Ida sover endelig igen - hun har rodet siden kl 4 i nat... Laura er stået op, hende og far gik nedenunder - nu kan jeg høre han støvsuger, måske jeg bare skal sove er par timer så har han gjort klar til alle gæsterne når jeg står op Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 1, 2017 @Maj 2014 lyder som en god aften :-D cookies er altid godt! Sjovt du som 24 årig lever som en 30 årig. Jeg levede som en 18 årig som 32 årig. Det er så ændrer nu :-) det var så angstprovokerende at jeg skulle sige farvel til vores liv med mange penge, restauranter, byture, dyrt tøj osv. Men at få Karoline har bare giver en helt ny dimension. Livet giver ikke mere mening - MEN det har fået et andet fokus. Jeg har det nok lidt som at jeg er faldet til ro. Var altid så meget i tvivl om jeg skulle have børn, hus osv. Men nu har jeg det og der er ingen vej tilbage. Det er egentlig rart. Vi havde gæster i går og der var larm og latter og uro. Altså på den gode måde. Karoline klarede det SÅ godt. Sov da vi spiste. Og var vågen resten af aftenen hvor hun bare chillede hos alle gæsterne. Sad hos dem. Smilede og lavede sjov. Mig bagefter sov hun for første gang i sin tremmeseng inde ved siden af os og sov til kl 08. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 1, 2017 @Micka hvordan er det så at være retur i danmark ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 1, 2017 11 hours ago, Maj 2014 said: Har du prøvet bæresele/vikle? Det giver en enorm tryghed for babyen og armene fri for mor. Når Ellie sover kan jeg godt sætte mig i sofaen med hende i bæreselen. Lige nu snorker hun mens jeg ser tv og spiser cookies i vores Fatboy Har lånt en bæresele men hun vil kun stå i den hehe kan ikke få hende til at sidde i den.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 1, 2017 2 hours ago, BabyFebuar said: Har lånt en bæresele men hun vil kun stå i den hehe kan ikke få hende til at sidde i den.. Hvad er det for en bæresele? Del dette indlæg Link to post Share on other sites