Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

@januar2017 Ellie har også fået nogle flasker mme den sidste uge. Jeg har ikke haft nok, tror det er stress over det skrigeri = ind cirkel. De få flasker hun har fået resulterede i ingen afføring i 3 dage. Da det så endelig kom græd hun rigtig meget og fyldte to bleer. Nu skal jeg have produktionen op. Lauritz er hjemme, så den her uge står på afslapning, pumpning og masser af væske. 

Del dette indlæg

Øv de får så ondt i maven af de flasker, det er altså også en af grundene til at jeg ikke rigtig tør supplere hende, hun har i forvejen tendens til mavekneb :/ 

men jeg begynder allerede at savne lidt frihed nu :) 

men det jo også fordi jeg slet ikke kan undværres bare en halv time til aften..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker bare: hvor godt kan mme være når de får så ondt i maven... jeg er stor fan af det. Men det kan vel ikke være så godt når det roder sådan med deres tarmsystem..... hmm.... 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi giver Molly Nan Sensalic og det får hun ikke ondt i maven af og hun har fin normal afføring hver eneste dag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh ja, så er vi i DK.

Lejligheden mangler maling af to rum, så vi kan ikke rigtig komme på plads med vores møbler. Derfor tog jeg lige en hurtig beslutning om at børnene og jeg flyttede ind hos min mor indtil det er færdigt - det nyttede jo ikke noget at vi knap kunne være der og ikke havde en seng.

Nu er min udfordring så at jeg skulle have været på borgerservice i dag for at melde vores indrejse, og vigtigst af alt få Chloé registreret i systemet så jeg kan tage hende til lægen. Men man skal medbringe fødselsattest og den ligger et eller andet sted i en flyttekasse :-S Ringer alligevel til en læge i morgen og ser om de vil se hende.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og for at det ikke skal være nemt, er jeg blevet syg med feber og monster ondt i halsen :( 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej @Micka  typisk med sygdom! Det er nok din krops måde at bede dig om at slappe af :biglove

mon ikke lægen går med til at se hende? Hvis I alligevel skal være patienter der. 

Karoline er så snottet. Jeg er bange for om der er noget galt med hendes næse for hun har været on off snottet siden hun blev født. 

Til gengæld har hun sovet fra 22-06. Jeg gik i seng kl. 23 og vågnede allerede kl. 05:30. Typisk. Men nu sover hun igen 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Laura havde aldrig problemer med maven på mme og det var bare alm nan :) 

hvis lillesøster skal suppleres eller køres over på mme bliver det også den der sencelic/sensetive 

det går lige op for mig vi faktisk ikke har modtaget en fødselsattest :/ 

@Micka vidste I der manglede maling af to værelser? Og hvem skal ordne det? 

Rigtig god bedring til dig, det da bare træls med sygdom! 

Ida sloges også med snot, hun toppede i sidste uge - en næsesuger er uundværlig. 

Laura har kørt noget der hedder mindst en gang i måneden de sidste par måneder, håber med det bedre vejr det får en pause nu! 

Nå nu vil Laura nedenunder, vi har ellers hygget med ipad i sengen = lidt ekstra hvile til mor :D 

Del dette indlæg

Annonce ♥

En fødselsattest. Hvor får man den?? Den har vi sgu heller ikke modtaget. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må anskaffe en næsesuger! Rigtig god ide

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vores læge vil ikke henvise os til en børnelæge og mener ikke, at man skal behandle refluks. Hun har dog givet os en tid i dag kl. 14.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvorfor mener hun ikke det skal behandles ?? 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Forstår jeg slet ikke. Ellie har lidt problemer med at tage på i vægt. Så det må irriterende hende så meget at hun måske har fået lift rifter i spiserøret af syren... tænker jeg!? Det skal da behandles 

Del dette indlæg

Annonce ♥

55 minutes ago, januar2017 said:

Forstår jeg slet ikke. Ellie har lidt problemer med at tage på i vægt. Så det må irriterende hende så meget at hun måske har fået lift rifter i spiserøret af syren... tænker jeg!? Det skal da behandles 

Hun mener at alle børn har refluks og at det er oppe i tiden. Hun siger at hun vokser fra det og det gør hun jo også, men hun behøver jo ikke skrige fordi hun har ondt indtil da. Hun siger at jeg nok har sultet Ellie og det er derfor hun ikke har taget på, men den køber jeg ikke. Jeg ved godt min produktion er faldet den seneste uge, men der har vi suppleret med erstatning. Jeg har ikke haft indtryk af, at Ellie var sulten og der har væltet mælk ud, i øvrigt har hun ikke ændret adfærd og til 5 ugers havde hun taget 1,4 på i forhold til fødselsvægten og hun startede med at tabe 300 g. Jeg havde vidst hvis hun sultede lige pludselig for det gjorde hun jo i hvert fald ikke i starten. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man skal ikke altid stole på hvad lægerne siger. Det er noget fis at fordi hun vokser fra det så skal der ikke gøres noget. 

Og måske er det oppe i tiden. Men det er da kun godt at der kommer fokus på det så de der har et problem, kan blive hjulpet. Jeg ville ringe til sp. hvis jeg var dig 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

3 minutes ago, januar2017 said:

Man skal ikke altid stole på hvad lægerne siger. Det er noget fis at fordi hun vokser fra det så skal der ikke gøres noget. 

Og måske er det oppe i tiden. Men det er da kun godt at der kommer fokus på det så de der har et problem, kan blive hjulpet. Jeg ville ringe til sp. hvis jeg var dig 

Jeg har ringet og lagt besked om, at jeg har brug for, at hun ringer tilbage, hun svare ikke. Det er virkelig skod det her, for vi er nornalt meget glad for vores læge. Jeg tror vi ser hvad hun har se sige, vi nægter en diskussion og så ringer vi bare 1813 en dag eller får hende tjekket næste gang vores læge holder fri. Sp må lige hjælpe os så. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi vidste godt det med de to værelser, men tænkte naivt at vi sagtens kunne bo der i mens, og så bare tage et værelse af gangen - men når alle ens ting bliver stablet op i flyttekasser, er det noget nær umuligt at få tingene på plads når man ikke kan bruge to af værelserne.

Vi fik Chloé's fødselsattest udleveret på rådhuset i Frankrig da vi skulle registrere hende - jeg kan faktisk ikke huske hvordan det var med Louie i sin tid og om han overhovedet har en fødselsattest eller om han bare fik en dåbsattest efter dåben.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har fået fødselsattesten med posten. 

Vores læge mener at Ellie har kolik, så vi har fået et kolikbarn. Hun vejer 5,8 så hun har taget 200 g på på 4 uger, det er lige i underkanten, men helt ok for en baby på Ellies størrelse, det var hun ikke bekymret for, men hun vil gerne se os igen om en uge. Fordi Ellie er vokset så meget i længden mener hun ikke at hun sulter eller mistrives som sådan, for så ville hun ikke vokse. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

@Kia...  tak for råder med næsesugeren! Der sad en kæmpe bussemand i hendes næse og nu er hun kureret!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt Januar! Sådan en er bare uundværlig! 

Maj det skal du ikke finde dig i! Kolik børn er fra en tid hvor man ikke kunne stille andre diagnoser! I dag ved man bedre, enten er de låst eller også er der noget de ikke kan tåle (mme / noget mor spsier) eller også har de refluks som gør ondt! 

Ja alle børn har refluks - det hedder det når de gylper, men ikke alle har problemer med mavesyre - og det kan behandles.

så synes du skal holde fast på du vil se en børnelæge, spørg evt din læge hvad det vil skade? 

Hvis ikke det lykkes så overvej seriøst at præve noget mme der kan afhjælpe og se om det gør en forskel! 

Eller overvej evt noget grød allerede som 4 mdr! 

Ja børn vokser fra det, nogle tidligere end andre! 

Åhh har haft en skrigebaby 1,5 time nu! 

Helt sikkert maven der driller, der kom en ordentlig ble - skudt ud med 120 i timen! så fandt hun ro til at spise, men så den galt igen! Jeg har intet unormalt spist - suk :/ 

ja mener også vi fik fødselsattest tilsendt med posten sidst, hun er navngivet over nettet (da hun ikke skal døbes) men ej heller navneattesten er kommet - heller ikke sygesikringsbeviset :/ 

Del dette indlæg

Annonce ♥

42 minutes ago, Kia... said:

Dejligt Januar! Sådan en er bare uundværlig! 

Maj det skal du ikke finde dig i! Kolik børn er fra en tid hvor man ikke kunne stille andre diagnoser! I dag ved man bedre, enten er de låst eller også er der noget de ikke kan tåle (mme / noget mor spsier) eller også har de refluks som gør ondt! 

Ja alle børn har refluks - det hedder det når de gylper, men ikke alle har problemer med mavesyre - og det kan behandles.

så synes du skal holde fast på du vil se en børnelæge, spørg evt din læge hvad det vil skade? 

Hvis ikke det lykkes så overvej seriøst at præve noget mme der kan afhjælpe og se om det gør en forskel! 

Eller overvej evt noget grød allerede som 4 mdr! 

Ja børn vokser fra det, nogle tidligere end andre! 

Åhh har haft en skrigebaby 1,5 time nu! 

Helt sikkert maven der driller, der kom en ordentlig ble - skudt ud med 120 i timen! så fandt hun ro til at spise, men så den galt igen! Jeg har intet unormalt spist - suk :/ 

ja mener også vi fik fødselsattest tilsendt med posten sidst, hun er navngivet over nettet (da hun ikke skal døbes) men ej heller navneattesten er kommet - heller ikke sygesikringsbeviset :/ 

Det er bare så svært når lægen ikke er enig! Jeg har ikke noget ønske om, at starte grød/mos og slet ikke tidligt. Åhh det er så svært! Måske kiropraktoren har haft lidt effekt, så når vi har været der nogle gange kan det være det bliver meget bedre. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

22 minutes ago, Maj 2014 said:

Det er bare så svært når lægen ikke er enig! Jeg har ikke noget ønske om, at starte grød/mos og slet ikke tidligt. Åhh det er så svært! Måske kiropraktoren har haft lidt effekt, så når vi har været der nogle gange kan det være det bliver meget bedre. 

Jeg ved godt det ikke er et ønske, men det kan jo blive et nødvendigt onde :/ 

jeg forstår det med lægen, se bare min kamp da jeg havde svamp, men du skal ikke lade dig spise af med det bare er kolik! 

A tog Ida lidt, fik mere ro på, så blev hun mere "nah" i gråden og så vil hun spise, wupti tilbage er glad baby! 

Jeg har igen glemt d-dråberne et par dage, det var ellers blevet bedre på de der med mælkesyrebakterier i, så nu skal jeg bare huske dem! De skal stå i køleskab så derfor jeg glemmer dem :/ 

og i dag havde jeg Laura hjemme, der var hysterik omkring sin middagslur i over 2 timer - vi endte begge vildt frustreret, til sidst blev der ro deroppe - det viste sig hun havde fundet ipaden og gået ind i vores seng, jeg lod hende ligge med den - og til sidst faldt hun faktisk også i søvn.. 

så her til aften gik vi ud alle 4 og brændte noget krudt af - det hjalp, for hun var nem at putte til aften! <3 

A køre til kbh i morgen, så jeg skal både aflevere og stå med dem begge til aften - håber Laura opfører sig pænt og Ida ikke får ondt i maven!! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okey Molly spiste hele 1140 ml mme igår

(fra midnat til midnat notere jeg)..  shit en appetit en på 4 kg har..:blink

Vi går i seng tidligt og Brian tager den første tjørn..kl 23:45 får hun den sidste flaske af Brian mens jeg snork sover... kl 00:10 kan jeg høre Molly græde ved siden af mig (i babynesten), ligeledes høre jeg et stort suk fra Brian der forgæves har forsøgt at få hende til at sove, men hver gang han har lagt hende ned græder hun...
Jeg tager Molly op og går ned i stuen.. og ja hun græder hver gang man står stille.. hun virker sulten og overtræt.. efter kort tid tænker jeg.. fint du for en flaske og så må du da gå kold.. da jeg har varmet vandet, taget pulver i, rystet og sat mig i sofaen (imens hun ligger i min arm) er pigebarnet squ gået kold.. :D

Jeg ligger hende op af mig ved brystet og smider mig i sofaen og tror i ikke lige hun sov til kl 05 mens hun puttede sig ind i mig???!?!?!? Wtf!!!
Kl 5:30 vågner hun, får ren numse og 120 ml og Wupti sover hun videre til 9... 

Tror vi er ude i noget tigerspring :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

@BabyFebuar det lyder da til du har fået lidt søvn så? Ammer du slet ikke ? Eller supplerer du ved siden af flasken? 

Karoline sov fra 22-06. Igen fra 06:30-10:00. Og igen fra 10:30-12:00. 

Fatter ikke hvordan hun kan sove så meget. 

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER