Besvaret March 26, 2017 Den er fin jeg ville bare synes at det var super irriterende, at skulle hive hele kjolen op. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 Ellie skal til kiropraktor i eftermiddag. Det bliver spændende. Min mor kommer også i eftermiddag, så hun kan tage Amilia imens vi tager derind med Ellie. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 1 hour ago, Maj 2014 said: Ellie skal til kiropraktor i eftermiddag. Det bliver spændende. Min mor kommer også i eftermiddag, så hun kan tage Amilia imens vi tager derind med Ellie. Det bliver rigtig spændende - håber det kan hjælpe hende Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 11 hours ago, Micka said: Det bliver rigtig spændende - håber det kan hjælpe hende Hele hendes højre side af rygsøjlen, så hun er spændt som et c når hun ligger på ryggen og så var der spænding mellem skulderbladende og højre side af nakken. Nakken var slem. Hun skreg helt vildt da hun rørte den, så et eller andet må det gøre at få løsnet op. Hun synes i øvrigt også, at det lød til at Ellie har refluks. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 26 minutes ago, Maj 2014 said: Hele hendes højre side af rygsøjlen, så hun er spændt som et c når hun ligger på ryggen og så var der spænding mellem skulderbladende og højre side af nakken. Nakken var slem. Hun skreg helt vildt da hun rørte den, så et eller andet må det gøre at få løsnet op. Hun synes i øvrigt også, at det lød til at Ellie har refluks. Det slog mig lige, spændningerne kan gå i maven af dem som kan give mere gylp end normalt - hende kranio-sakral som jeg har brugt, løsner nemlig også op i maven når hun har løsnet ryg/nakke og godt I er kommet afsted med hende -hvor mange gange skal hun afsted? Håber I hurtig kan mærke forskel! Hvordan med vægten? Mega fin kjole Januar!! Og nej når flasken fungere så fint for jer når I er ude så det da bestemt et godt valg! Åhh savner cola og chokolade!! Trøster mig med jeg nok hurtigere kan smide de sidste 10 kg jeg mangler! Er det i morgen i kommer til dk micka? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 Hvorfor kan du ikke drikke cola og spise chokolade? Tror lige jeg har misset noget håber det hjælper Ellie!!! Det ville være så godt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 Vi ved ikke hvor mange gange vi skal afsted endnu. Vi skal igen på onsdag i næste uge. Hun tjekkede også maven, men der var ikke umiddelbart noget. Hun reagerede kraftigt på nakken. Sp var ikke vildt bekymret over vægten, men hun skal selvfølgelig have taget på næste gang hun kommer. Hun kommer om 2 uger igen. Sp sagde at hun nok har brugt energien på at skrige og vokse i længden. Ellie er vokset 9,5 cm på to mdr. Hun er 62,5 cm lang nu, så hun vokser vanvittig hurtigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 2 minutes ago, januar2017 said: Hvorfor kan du ikke drikke cola og spise chokolade? Tror lige jeg har misset noget håber det hjælper Ellie!!! Det ville være så godt Jeg er helt overbevist om, at det i hvert fald vil hjælpe noget, der var helt tydeligt noget galt i nakken. Hun mente de voldsomme veer og den hurtige ankomst var synderen. Bare det var mig der ikke kunne spise sukker! Nu skal jeg tage mig sammen. Jeg vil gerne have tabt mindst 3-4 kg inden dåben og det er lettere sagt end gjort, jeg smider dem ikke så nemt. Jeg har taget 3 på i forhold til den vægt jeg røg ned på efter fødslen. Det er altså ikke godt nok! Det er der den lå stabilt inden jeg blev gravid, men det er for meget og jeg vil altså ikke have tyk slaske mave til dåben. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 36 minutes ago, januar2017 said: Hvorfor kan du ikke drikke cola og spise chokolade? Tror lige jeg har misset noget håber det hjælper Ellie!!! Det ville være så godt Lillesøster (ja det hedder hun altså mest herhjemme ) får mavekneb - lige som jordbær er no go!! men altså synes vægten er lidt stillestående, godt der er kommet god vejr så jeg begynder at få mig rørt og så skal jeg vidst til at træne lidt mavemuller!! Det lyder da til at være det helt rigtige med den kiopraktor! Ja Ida var jo 60 cm som 4 ugers, og synes allerede hun virker meget længere nu (5 uger og nogle dage)... jeg har jo lige skiftet tøj str og overvejer allerede om jeg skal op og finde 68 om lidt - fordi hun er så lang, hun er meget længere (og tykkere) end laura var på nuværende tidspunkt - og hun er ellers en høj pige! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 Lige et vikle billede fra i går Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 @Kia... hvordan får du det hovedstøtte? Hvad hedder den måde du har viklet?0 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 1 hour ago, Maj 2014 said: Hele hendes højre side af rygsøjlen, så hun er spændt som et c når hun ligger på ryggen og så var der spænding mellem skulderbladende og højre side af nakken. Nakken var slem. Hun skreg helt vildt da hun rørte den, så et eller andet må det gøre at få løsnet op. Hun synes i øvrigt også, at det lød til at Ellie har refluks. Årh altså, lille pus. Har læst om refluks, og har Chloé mistænkt for at have silent refluks, altså uden gylp. Hun virker ikke specielt veltilpas og ligger ofte i søvne og skærer ansigt som om at hun får noget klamt i munden. Desuden sover hun dårligt både dag og nat, ikke engang en tur i barnevognen kan få hende beroliget. Og at køre bil er bestemt heller ikke en succes. Så jeg synes egentlig at der er mange tegn derhen af, så tænker vi skal en tur forbi lægen med hende i løbet af ugen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 @Kia... det er nemlig i morgen vi lander i DK Glæder mig til at se vores nye hjem og til at få en rugbrødsmad Sejt med slyngen, gad godt at være god til det binderi, men synes bare alt det stof er så besværligt. Sikke nogle lange babyer I har jer - vi er stadig i str 56 (og en lille smule i str 50), så her vokser man i bredden Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 8 minutes ago, januar2017 said: @Kia... hvordan får du det hovedstøtte? Hvad hedder den måde du har viklet?0 Kan strækviklen ikke kun vikles på en måde ? Jeg har bare fulgt vejledningen der var med - jeg kan lige tage et billede af den i morgen @Micka det vil jeg klart få undersøgt hvis du har mistanke om det Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 1 minute ago, Kia... said: Kan strækviklen ikke kun vikles på en måde ? Jeg har bare fulgt vejledningen der var med - jeg kan lige tage et billede af den i morgen @Micka det vil jeg klart få undersøgt hvis du har mistanke om det Ja netop, heller få det undersøgt og eventuelt udelukket - desuden kunne det også være fint lige at få hende til en forsinket 5-ugers undersøgelse og få præsenteret os for den nye læge Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 1 minute ago, Micka said: @Kia... det er nemlig i morgen vi lander i DK Glæder mig til at se vores nye hjem og til at få en rugbrødsmad Sejt med slyngen, gad godt at være god til det binderi, men synes bare alt det stof er så besværligt. Sikke nogle lange babyer I har jer - vi er stadig i str 56 (og en lille smule i str 50), så her vokser man i bredden Jamen velkommen til DK i morgen! Det bliver dejligt for jer at komme hjem og få ro på!! Jeg synes den var rigtig træls at binde de første par gange, men nu glider det nemmere - bruger den langt fra hver dag, men vi øver os, tænker hvis jeg holder det ved lige at jeg får meget glæde af at kunne have hende med i vikler og bæreseler Laura var meget længere i 56 - hun vokser virkelig hurtig hende Ida! Men mon ikke det udligner sig senere Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 Just now, Micka said: Ja netop, heller få det undersøgt og eventuelt udelukket - desuden kunne det også være fint lige at få hende til en forsinket 5-ugers undersøgelse og få præsenteret os for den nye læge Lyder som en god idé! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 14 minutes ago, Micka said: Årh altså, lille pus. Har læst om refluks, og har Chloé mistænkt for at have silent refluks, altså uden gylp. Hun virker ikke specielt veltilpas og ligger ofte i søvne og skærer ansigt som om at hun får noget klamt i munden. Desuden sover hun dårligt både dag og nat, ikke engang en tur i barnevognen kan få hende beroliget. Og at køre bil er bestemt heller ikke en succes. Så jeg synes egentlig at der er mange tegn derhen af, så tænker vi skal en tur forbi lægen med hende i løbet af ugen. Ellie sover generelt uroligt medmindre hun er i bæresele/vikle. Jeg overvejer seriøst at sælge barnevognen og i autostolen flipper hun altid ud i starten. Det er ikke hyggeligt at køre med hende, så det er kun når det virkelig er nødvendigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 27, 2017 Hej herinde Så er Molly blevet 4 uger og 2 dage. Som Maj skrev så har jeg haft det rigtig hårdt. Har vidst været på spidsen af at give op. Har tænkt det pr gange at jeg håbede jeg faldt i søvn og ikke vågnede igen. Har på ingen måder nydt at være blevet mor, har grædt siden vi kom hjem fra sygehuset og tænkt mange gange at det var dumt vi fik et barn. Molly har på ingen måder ville sove og sovet maks 8 timer igennem hele døgnet. Hun har skreget som en sindsyg og hængt i mine patter konstant. Har både været ramt af brystvetændelse, svamp på brysterne og har ikke haft mælk nok... samt underskud af søvn :-/ Har ikke haft skrevet herinde for at skåne jer for alt det negativitet. I fredags tog vi så den beslutning at give mme. Bedste beslutning nogen sinde. Jeg har fået et nyt barn. Et barn der ikke skriger pga sult og et barn der sover. Hun kan nu ligge for sig selv uden at skulle holdes hvilket os er helt nyt for os. Hun er blevet så rolig, nem og endelig glad. Jeg har fået sovet og er et menneske igen. Overskuddet er retur og er klar på at være en god mor for Molly. Jeg pumper mælk ud så længe der er mælk og giver mme. Hun spiser rigtig meget og glæder mig til at få hende vejet igen for er sikker på hun har taget på Så endelig er jeg glad for titlen som mor <3 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2017 9 hours ago, BabyFebuar said: Hej herinde Så er Molly blevet 4 uger og 2 dage. Som Maj skrev så har jeg haft det rigtig hårdt. Har vidst været på spidsen af at give op. Har tænkt det pr gange at jeg håbede jeg faldt i søvn og ikke vågnede igen. Har på ingen måder nydt at være blevet mor, har grædt siden vi kom hjem fra sygehuset og tænkt mange gange at det var dumt vi fik et barn. Molly har på ingen måder ville sove og sovet maks 8 timer igennem hele døgnet. Hun har skreget som en sindsyg og hængt i mine patter konstant. Har både været ramt af brystvetændelse, svamp på brysterne og har ikke haft mælk nok... samt underskud af søvn :-/ Har ikke haft skrevet herinde for at skåne jer for alt det negativitet. I fredags tog vi så den beslutning at give mme. Bedste beslutning nogen sinde. Jeg har fået et nyt barn. Et barn der ikke skriger pga sult og et barn der sover. Hun kan nu ligge for sig selv uden at skulle holdes hvilket os er helt nyt for os. Hun er blevet så rolig, nem og endelig glad. Jeg har fået sovet og er et menneske igen. Overskuddet er retur og er klar på at være en god mor for Molly. Jeg pumper mælk ud så længe der er mælk og giver mme. Hun spiser rigtig meget og glæder mig til at få hende vejet igen for er sikker på hun har taget på Så endelig er jeg glad for titlen som mor <3 Ej hvor er det godt. God beslutning. Man skal ikke slide sig selv ned for amningens skyld. Det er også en ond spiral med ingen søvn og stress i forhold til mælkeproduktionen. Ellie skriger også en del og den seneste uge har Lauritz ikke været så meget hjemme, fordi han har skullet male vores båd. Jeg har derfor haft pigerne alene og det kan godt ses på min produktion af mælk, så Ellie har også fået et par flasker erstatning. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2017 @BabyFebuar godt at høre fra dig! Lyder som den helt rigtige beslutning. Der er ingen grund til at slide sig selv ned hvis det kan undgås. Lyder virkelig som en hård tid for jer. Jeg har intet imod at du skriver negativt herinde. Det skal der være plads til og det er jo blandt andet derfor man er med i sådan en gruppe her. Så go ahead. @Kia... nej nej en vikle kan bindes på en milliard måder :-D @Micka velkommen til hjem!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2017 @BabyFebuar hvor er det dejligt at høre fra dig, og hvor er det dejligt I har fundet en løsning! Sikken en omgang du har været igennem! Omend vores start med Laura slet ikke var lige så hård som jeres start med Molly, så kan jeg huske den befrielse det var pludselig at have en glad, tilpas og mæt baby! @januar2017 fastviklerne kan bindes på et utal af måder, men er ret sikker på at strækviklerne er en måde, man kan heller ikke bruge dem så længe, fordi baby bliver for tung til dem Her er den vejledning der fulgte med min Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2017 @Kia... ammer du heller ikke? ja jeg er så glad nu og lykkelig over at Molly virker til at have det meget bedre. Stakkels barn har sultet i 4 uger forstår squ godt hun har været trist.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2017 1 hour ago, BabyFebuar said: @Kia... ammer du heller ikke? ja jeg er så glad nu og lykkelig over at Molly virker til at have det meget bedre. Stakkels barn har sultet i 4 uger forstår squ godt hun har været trist.. Jo jeg ammer denne gang, men det lykkes ikke med Laura, og fandt jo ud af som dig at det var fordi hun havde været sulten at hun græd så meget. Hun blev bare en nem lille baby da hun fik flaske, og vores alles lykke var gjort! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 28, 2017 Gav Karoline mme i går to gange fordi vi var ude. I dag har hun så haft virkelig ondt i maven. Det resulterede i den vildeste afføring i dag. Alt var smurt ind og hun var så ked af det. Begyndte selv at græde fordi hun var så ulykkelig her til aften er min produktion så åbenbart i bund igen for hun bliver ikke mæt. Så må endnu engang give hende en flaske. Ih altså Del dette indlæg Link to post Share on other sites