Besvaret March 15, 2017 12 minutes ago, Kia... said: Vi har fået børnehaveplads til storesøster fra 1. August! Shit det er vildt! Vi har en aftale med dagplejen om at vi forsøger at smide bleen i påsken - uhh når jeg kigger på Ida så forstår jeg slet ikke at de så hurtig bliver store! Hun bliver 3 i august, så der jo kun lige så længe så skal hun starte i skole Hvilket også minder mig om jeg skal have Ida skrevet op til dagpleje! Tiden går så hurtigt! Vi regner med at Amilia får børnehaveplads i midten af maj eller juni det bliver så mærkeligt når vi har haft hende hjemme i 2,5 år. Skole shit! Det minder mig om at jeg skal få Ellie skrevet op og spurgt til hvad Amilias chance for at komme ind er. Ej men det er så crazy altså! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2017 @januar2017 hvordan gik det i mg? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2017 15 minutes ago, Maj 2014 said: Tiden går så hurtigt! Vi regner med at Amilia får børnehaveplads i midten af maj eller juni det bliver så mærkeligt når vi har haft hende hjemme i 2,5 år. Skole shit! Det minder mig om at jeg skal få Ellie skrevet op og spurgt til hvad Amilias chance for at komme ind er. Ej men det er så crazy altså! Skal de på privat skole? Starter de i børnehave når de er 2,5 hos jer? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2017 Dem der vil høre om min mødregruppe kan få en privatbesked. :-D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2017 23 minutes ago, Kia... said: Skal de på privat skole? Starter de i børnehave når de er 2,5 hos jer? Det skulle de helst ja. Vi håber meget de kommer ind. Amilia står nr 45 på pigelisten og de tager kun 10 ind. Men nu må vi se. Folk skriver tit deres børn op til flere skoler. Amilia skal, fordi hun skal i halvdagsbørnehave kan de starte fra 2,5 år, så hun er skrevet op fra 15 maj Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2017 Ahh, det jo fint så, at hun ikke først skal køres ind i dagpleje/vuggestue for så at skifte kort tid efter må man spørge hvilke tanker I har gjort jer i forhold til privatskole/folkeskole? Ja tak Januar, det lyder som om der er lidt at berette Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 15, 2017 4 minutes ago, Kia... said: Ahh, det jo fint så, at hun ikke først skal køres ind i dagpleje/vuggestue for så at skifte kort tid efter må man spørge hvilke tanker I har gjort jer i forhold til privatskole/folkeskole? Ja tak Januar, det lyder som om der er lidt at berette Vi kan sagtens have hende hjemme i længere tid, men hun trænger til at komme ud og lege lidt mere, vi venter til vi får en plads. Ellie skal også være hjemme indtil hun får børnehaveplads i samme børnehave. Vi vil ikke have vores børn i heldagsskole. Vi er forældrene, vi vil gerne stå for lektier og have større indflydelse. Vi føler lidt, at staten har frataget forældrene fra en stor del af ansvaret, men samtidig magter de ikke helt opgaven, fordi de ikke har ressourcer nok. Vores børn skal gå på en skole hvor de får tidligt fri, så kan de komme hjem og lave lektier med os uden at være helt færdige. Vi vil også gerne have dem i en lille skole hvor de ikke bare er et nummer der skal ekspederes videre og klare sig godt i tests. Vores børn skal være glade, have gode rammer og så synes vi at det er så godt og trygt med et sted hvor alle kender alle. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 Vi har en kæmpe udfordring med skolerne hvor vi bor. Den skole Vi hører til er slet ikke en mulighed at kone hende i. Jeg vil hellere miste en arm. Så vi skriver hende op til privatskole men søger samtidig en anden skole i distriktet. Den skole jeg gik på som barn ligger oppe i landsbyen men den er meget populær og der kan man kun gå hvis man bor deroppe af. Jeg er enig med dig @Maj 2014 omkring folkeskolen. Desværre må det jo bare være sådan da den skal tage hensyn til laveste fællesnævner. Og ikke alle forældre kan bære det ansvar Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 3 hours ago, januar2017 said: Vi har en kæmpe udfordring med skolerne hvor vi bor. Den skole Vi hører til er slet ikke en mulighed at kone hende i. Jeg vil hellere miste en arm. Så vi skriver hende op til privatskole men søger samtidig en anden skole i distriktet. Den skole jeg gik på som barn ligger oppe i landsbyen men den er meget populær og der kan man kun gå hvis man bor deroppe af. Jeg er enig med dig @Maj 2014 omkring folkeskolen. Desværre må det jo bare være sådan da den skal tage hensyn til laveste fællesnævner. Og ikke alle forældre kan bære det ansvar Jeg synes bare at samfundet er blevet meget sådan, forældrene kan ikke finde ud af det, vi må klare det for dem. Det er noget fis med laveste fællesnævner. Man burde bruge ressourcerne på dem, som har behovet i stedet for på mine børn, på den måde får de jo flest mulige børn ud på den bedste måde, fordi der vil være flere ressourcer til rådighed til dem der har behovet. I øvrigt er jeg helt overbevist om, at heldagsskolen vil være noget skidt, for mine sensitive børn. Det vil være for meget for dem, at skulle gå så mange timer i skole med så mande elever i klasserne. De skal bare i privatskole, det er penge der bare skal afsættes hver måned. Jeg går hellere med måsen bar end at sende dem i folkeskolen og vi bor altså i Vanløse og høre på nuværende tidspunkt til den bedste skole i Vanløse, som alle vil have deres børn i. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 Amilia er fra november og kommer derfor til at være en af de yngste i klassen, Ellie fra januar kommer til at være blandt de ældste. Det tror jeg giver Ellie et forspring i forhold til Amilia, så hvis Amilia kan komme ind i det skoleår hvor hun fylder 7, men ikke det hvor hun fylder 6, så tror jeg vi holder hende et år mere i børnehaven. Der er kun 2 år og 2 mdr mellem pigerne, men der kommer 3 klassetrin. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 @Maj 2014 det er rigtigt ift det med ressourcerne. Jeg har det bare lidt blandet ift det med privatskole. For jeg mener egentlig også at man skal støtte de offentlige institutioner. Vi har jo stadig vores lejlighed på Frederiksberg. Og en privatskole på Vestegnen er måske ligeså god som en offentlig skole på Frederiksberg. Så fejler alt så må vi jo flytte til Frederiksberg og lade hende gå derinde. Her koster privatskole 3000 kr. og det er alligevel en hel del penge. For noget der kan fås gratis. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 Her skal de langt for at komme i privatskole, og vil egentlig gerne have hun følges med de venner hun har fået og får via dagplejen og børnehaven! Det er også nemmere i forhold til fritidsaktiviteter mm at de kender hinanden! Det, og så det at der er langt til privatskolerne herude fra opvejer ulemperne for os Fungere hun ikke så må vi kigge hvad der er muligt i privat regi allerede i dag i nyhederne snakker man jo om at lade 50 skoler forsøge sig med kortere skoledage, så mon ikke skolesystemet ser anderledes ud om 3 år! Laura er fra August, så hun bliver 6 som hun skal i skole, Ida er jo så fra februar og vil være 6,5 Jeg forstår godt dine tanker Maj, og det lyder da til er det helt rette valg for jer Ida sov fra 20-04 i nat så sov hun fra 05-06 :/ og så rodede hun frem mod kl 7.30 hvor jeg trak hende over i sengen da hun var blevet sulten lidt træls hun sover dårligt i andet træk, håber det bliver bedre Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 Vores søn skal jo starte i skole i DK til sommer, og det har været skolen som har afgjort hvor vi har bosat os. Grundet hans sprogkundskaber (dansk, fransk og engelsk), har vi søgt om optagelse på europaskolen i København. Den er ikke som sådan privat, så vi skal ikke betale for den, men de har nogen særlige prioriteringslister på hvem som har fortrinsret til skolen. Han skal til screening om to uger, så vi er meget spændte på om han kommer ind. Vi er oprindeligt fra Vestegnen, og har begge gået i folkeskole på Vestegnen, alle vores venner bor stadig på Vestegnen. Hvis der bare havde været en folkeskole som vi havde tillid til kunne løfte opgaven, havde vi ret sikkert bosat os på Vestegnen igen. Jeg har intet imod lange skoledage, men det er vores søn også vant til hernede fra, han bliver afleveret mellem kl. 8 og kl. 8.30 og hentet igen mellem kl. 16 og 16.30. Nu i dag er de fx længe på legepladsen og har idræt samt matematik udenfor. Så længe man kombinere leg, bevægelse og undervisning, synes jeg at børnene reagere meget positivt på det. Men jeg er helt enig i den måde mange folkeskoler i DK har grebet det an på, slet ikke fungerer. De har ikke formået at få nok bevægelse ind i undervisningen. Jeg har en umulig baby i dag - mistænker tigerspring, selvom hun kun er 3 uger og 6 dage gammel i forhold til terminsdatoen. Skulle ned og handle, og inden vi var gået ind i butikken måtte jeg amme hende, og efter måske 5 min vågnede hun og begyndte at skrige, så jeg måtte haste ud med kun halvdelen af de varer jeg skulle have. Hjemme igen tog jeg tøjet af hende og jeg selv og så har vi ligget hud mod hud siden. Hvis jeg lægger hende fra mig begynder hun at skrige igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 1 hour ago, januar2017 said: @Maj 2014 det er rigtigt ift det med ressourcerne. Jeg har det bare lidt blandet ift det med privatskole. For jeg mener egentlig også at man skal støtte de offentlige institutioner. Vi har jo stadig vores lejlighed på Frederiksberg. Og en privatskole på Vestegnen er måske ligeså god som en offentlig skole på Frederiksberg. Så fejler alt så må vi jo flytte til Frederiksberg og lade hende gå derinde. Her koster privatskole 3000 kr. og det er alligevel en hel del penge. For noget der kan fås gratis. Jeg ville så gerne større op om folkeskolen, men ikke når det fungerer så dårligt. For mig er det så vanvittig vigtigt, at pigerne får en god oplevelse i skolen og er glade for, at komme hver dag og det frygter jeg de ikke vil i folkeskolen som den er nu. De er begge sensitive og har behov for ro. Amilia er lynende intelligent, hun opfanger de mindste detaljer på en måde der ikke er normalt for hendes alder, hun er sød og kærlig og de andre børn elsker at lege med hende, men netop fordi hun lukker alt ind vil en lang skoledag med 28 elever i klasse på en skole med 800 børn være for meget. Den Amilia er skrevet op til koster også omkring 3000. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 54 minutes ago, Kia... said: Her skal de langt for at komme i privatskole, og vil egentlig gerne have hun følges med de venner hun har fået og får via dagplejen og børnehaven! Det er også nemmere i forhold til fritidsaktiviteter mm at de kender hinanden! Det, og så det at der er langt til privatskolerne herude fra opvejer ulemperne for os Fungere hun ikke så må vi kigge hvad der er muligt i privat regi allerede i dag i nyhederne snakker man jo om at lade 50 skoler forsøge sig med kortere skoledage, så mon ikke skolesystemet ser anderledes ud om 3 år! Laura er fra August, så hun bliver 6 som hun skal i skole, Ida er jo så fra februar og vil være 6,5 Jeg forstår godt dine tanker Maj, og det lyder da til er det helt rette valg for jer Ida sov fra 20-04 i nat så sov hun fra 05-06 :/ og så rodede hun frem mod kl 7.30 hvor jeg trak hende over i sengen da hun var blevet sulten lidt træls hun sover dårligt i andet træk, håber det bliver bedre Her vil Amilia alligevel ikke skulle i skole med dem fra børnehaven. I Vanløse er der vidst nok 5-6 folkeskoler, de er kun 25 i børnehaven, så de bliver jo meget spredt. Tror der er større chance for, at de skal gå på samme skole på privatskolen, fordi det er forældre der har valgt halvdagsbørnehave, så de vil nok heller ikke gå ind for heldagsskole. Havde vi boet et sted med en skole, hvor man kender de fleste havde jeg set anderledes på det. Jeg tror den alder man har når man starter i skole betyder meget. Jeg har ikke travlt på mine børns vegne. De har hele livet foran sig og et år fra eller til betyder jo ingenting på længere sigt. Fedt hun sov så længe! Ellie rodede også helt vildt rundt i morges selvom hun sov. Til sidst tog jeg hende op og lagde hende til. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 34 minutes ago, Micka said: Vores søn skal jo starte i skole i DK til sommer, og det har været skolen som har afgjort hvor vi har bosat os. Grundet hans sprogkundskaber (dansk, fransk og engelsk), har vi søgt om optagelse på europaskolen i København. Den er ikke som sådan privat, så vi skal ikke betale for den, men de har nogen særlige prioriteringslister på hvem som har fortrinsret til skolen. Han skal til screening om to uger, så vi er meget spændte på om han kommer ind. Vi er oprindeligt fra Vestegnen, og har begge gået i folkeskole på Vestegnen, alle vores venner bor stadig på Vestegnen. Hvis der bare havde været en folkeskole som vi havde tillid til kunne løfte opgaven, havde vi ret sikkert bosat os på Vestegnen igen. Jeg har intet imod lange skoledage, men det er vores søn også vant til hernede fra, han bliver afleveret mellem kl. 8 og kl. 8.30 og hentet igen mellem kl. 16 og 16.30. Nu i dag er de fx længe på legepladsen og har idræt samt matematik udenfor. Så længe man kombinere leg, bevægelse og undervisning, synes jeg at børnene reagere meget positivt på det. Men jeg er helt enig i den måde mange folkeskoler i DK har grebet det an på, slet ikke fungerer. De har ikke formået at få nok bevægelse ind i undervisningen. Jeg har en umulig baby i dag - mistænker tigerspring, selvom hun kun er 3 uger og 6 dage gammel i forhold til terminsdatoen. Skulle ned og handle, og inden vi var gået ind i butikken måtte jeg amme hende, og efter måske 5 min vågnede hun og begyndte at skrige, så jeg måtte haste ud med kun halvdelen af de varer jeg skulle have. Hjemme igen tog jeg tøjet af hende og jeg selv og så har vi ligget hud mod hud siden. Hvis jeg lægger hende fra mig begynder hun at skrige igen. Skolen betyder så meget for, hvilken oplevelse de får og nok også hvad de ender ud med at kunne. vores piger ville ikke trives med en lang dag, heller ikke med meget bevægelse. Tigerbabyer er så sure! Ellie var i hvert fald. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 42 minutes ago, Maj 2014 said: Skolen betyder så meget for, hvilken oplevelse de får og nok også hvad de ender ud med at kunne. vores piger ville ikke trives med en lang dag, heller ikke med meget bevægelse. Tigerbabyer er så sure! Ellie var i hvert fald. Helt enig, og netop hvert sit behov efter personlighed. Min søn er overdrevet social og elsker når der er gang i den. Derfor har vi også valgt at han skal gå i børnehave inden han kan starte i SFO 1. juni, netop så han kan få opfyldt sit sociale behov Hun er møgsur, vågner op og er sur, er sur når vi kører bil og sur i barnevognen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 1 hour ago, Micka said: Helt enig, og netop hvert sit behov efter personlighed. Min søn er overdrevet social og elsker når der er gang i den. Derfor har vi også valgt at han skal gå i børnehave inden han kan starte i SFO 1. juni, netop så han kan få opfyldt sit sociale behov Hun er møgsur, vågner op og er sur, er sur når vi kører bil og sur i barnevognen Det lyder som tigerspring. Ellie var i hvert fald sådan der og fra den ene dag til anden blev hun glad igen. Der er nemlig så stor forskel på børnenes personlighed. Heldagsskolen tager bare ikke hensyn til dem hvor det bliver for meget. I øvrigt er der ofte meget støj hele dagen i sådan et klasselokale, jeg ville også blive bims. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 1 hour ago, Maj 2014 said: Det lyder som tigerspring. Ellie var i hvert fald sådan der og fra den ene dag til anden blev hun glad igen. Der er nemlig så stor forskel på børnenes personlighed. Heldagsskolen tager bare ikke hensyn til dem hvor det bliver for meget. I øvrigt er der ofte meget støj hele dagen i sådan et klasselokale, jeg ville også blive bims. Hvor længe varede det hos jer? Håber det er overstået hurtigt! Helt enig med støjen, det er også grundet de store klasser - det må være noget nær umuligt at få alle 28 elever til at være stille på samme tid. I min søns nuværende klasse er de kun 12 børn til en lære og en assistent. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 2 hours ago, Micka said: Hvor længe varede det hos jer? Håber det er overstået hurtigt! Helt enig med støjen, det er også grundet de store klasser - det må være noget nær umuligt at få alle 28 elever til at være stille på samme tid. I min søns nuværende klasse er de kun 12 børn til en lære og en assistent. 28 er også virkelig mange børn. Lærerne har jo ikke en chance. 5 dage eller deromkring mener jeg. Jeg træt så vi så småt har ramt nr 2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 26 minutes ago, Maj 2014 said: 28 er også virkelig mange børn. Lærerne har jo ikke en chance. 5 dage eller deromkring mener jeg. Jeg træt så vi så småt har ramt nr 2 Puha, var lige inde og læse om de forskellige trin, og hold nu op! Det er jo nærmest konstant Husker det heldigvis ikke så slemt fra vores søn. Jeg håber for jer at det næste overstås hurtigt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 1 hour ago, Micka said: Puha, var lige inde og læse om de forskellige trin, og hold nu op! Det er jo nærmest konstant Husker det heldigvis ikke så slemt fra vores søn. Jeg håber for jer at det næste overstås hurtigt. Ja det er hele tiden. Amilia var heller ikke så slem, men det er slemt her i starten. Ved 6 måneder er det helt åndssvagt med søvnen. Jeg håber også det er hurtigt overstået. Heldigvis er Ellie blevet vildt god til at amme liggende. Jeg sov mens jeg ammede to gange i eftermiddags. Ellie faldt også i søvn med babsen i munden. Så det må vi lige prøve i nat også. Jeg håber også det er hurtigt overstået for jer. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 Jeg elsker det her lille menneske der ligger i mine arme og snorker mens hun laver ansigter så meget jeg bliver fuldt helt op af kærlighed når jeg kigger på hende. Når Amilia siger min lillesøs og kysser hende, nusser eller giver hende legetøj smelter jeg fuldstændig mine piger Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 Åhhh @Maj 2014 hvor er det også sødt. Jeg forstår også først nu hvad folk mente når de sagde, at deres kærlighed vokser for hver dag. Jeg har lyst til at knuse kramme Karoline og spise hendes dejlige kinder. Kan slet ikke være i mig selv over hvor sød hun er. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 16, 2017 12 minutes ago, januar2017 said: Åhhh @Maj 2014 hvor er det også sødt. Jeg forstår også først nu hvad folk mente når de sagde, at deres kærlighed vokser for hver dag. Jeg har lyst til at knuse kramme Karoline og spise hendes dejlige kinder. Kan slet ikke være i mig selv over hvor sød hun er. Man forstår det ikke før man har prøvet det! Det er enormt Del dette indlæg Link to post Share on other sites