Besvaret March 7, 2017 Okey så kan ikke rigtig gøre andet end det jeg gør nu Januar? ja jeg massere osse hendes fusser og massere kroppen rundt omkring., reder hendes hår med den fineste børste med de blødeste hår på så det kun kan være godt for hende.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Gør det samme som @januar2017 - ikke så meget endnu. Vi er så småt begyndt med noget legetøj hun ligger og kigger på. Og ellers tager vi det lidt dag for dag og ser hvad hun gider og hvor vågen hun er Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 @BabyFebuar lad være med at stresse for meget over det. Bare gør hvad der føles naturligt. Hun er stadig meget lille og babyer kan nemt blive overstimuleret. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Karoline siger selv fra når hun ikke gider længere. Enten fjerner hun blikket eller også brokker hun sig verbalt. Men kan se det hurtigt hvis hun får for meget input. Dog "tvinger" jeg hende til at ligge på maven. DET gider hun slet ikke og virker som om det er verdens hårdeste opgave og bliver helt rød i hovedet. Men hun skal. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 1 hour ago, januar2017 said: Karoline siger selv fra når hun ikke gider længere. Enten fjerner hun blikket eller også brokker hun sig verbalt. Men kan se det hurtigt hvis hun får for meget input. Dog "tvinger" jeg hende til at ligge på maven. DET gider hun slet ikke og virker som om det er verdens hårdeste opgave og bliver helt rød i hovedet. Men hun skal. Ellie vil også kun meget kort tid, men hvis lægger hende på min mave vil hun gerne. Hun kan næsten holde hovedet selv nu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Ja Karoline kan næsten også holde sit hovede selv. Så sindsygt vildt så meget der sker på 5-6 uger :-O de er jo snart ikke nyfødte længere og vi har allerede haft fem ugers barsel. Plus minus. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Nu er Ida 2,5 uge, jeg har først fundet legetøjet frem i går, det medt spændende er en lamaze sommerfulg der er sort og hvid på bagsiden, for lige nu kan de kun se kontraster! Og det er kun 3-5 min af gangen! Ellers har jeg ikke gjort det store! Haft hende på mine ben, snakket, øjnkontakt! At ligge på mave ligger hun på maven på mit bryst, på den måde ligger hun skrå og det er meget nemmere (og nok mere naturligt, som at søge bryst), at løfte hovedet op! Laura kunne kigge mig i øjnene da hun var 5 uger ved at hun lå på den her måde - det andet gad Laura heller ikke, og Ida bliver også bare sur! Jeg har for første gang i dag haft gang i viklen, hele to gange faktisk, den skal vi nok blive gode venner med, hun falder i søvn med det samme - Laura blev helt glad! "Så er hun inde i maven igen" Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Vi er faktisk begyndt at bruge viklen en del. Ellie falder virkelig til ro i den og lige nu hvor hun er tigerramt er den guld værd! Ellie er virkelig sensitiv. Vi var hos min farmor i går, meget stille og roligt og da vi kom hjem skreg hun bare. Jeg måtte gå ind i værelset, slukke lyset, pakke hende ind i dynen og vugge hende mens jeg sang fød hun faldt bare nogenlunde til ro. Det giver så meget flashback til Amilia som baby. Lauritz sagde at vi var for dumme at vi ikke havde tænkt over det, så fra nu af bliver hun altså skærmet noget mere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Hun falder i søvn med det samme i den! Men den er jo tryk som dengang hun lå i maven! Laura havde aldrig brug for at blive skærmet, tvært imod har hun jo altid skulle følge med i ALT ellers blev hun stiktosset! Men lillesøster er jo helt anden natur, og det er altså noget nemmere at stå alene med to børn med hende i slyngen, for så skal man ikke lige ind og holde øje med hende hele tiden jeg tror jeg bliver fan Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Jeg har en ergobaby bæresele. Men når karoline ligger i den så er det nærmest umuligt at se over hendes hoved og umuligt at bruge sine arme næsten. Hvordan er slyngen ift. det? Kan man bruge sine hænder? Karoline vil også gerne følge med i alt og svøber man hende ind bliver hun stiktosset Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Maj du siger noget.. jeg tager det slow.. hun er os kun 10 dage gammel så har da lidt tid endnu Nå bette fisen har sovet siden kl 18 og sover stadig (kl er 20:35).. Juhuu ingen søvn til mig i nat... suk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Ligger jeres bebs under en dyne eller svøber i bebs ind i dyben? (Må man egentlig det?) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Vi har en strækvikle, men synes bare den er besværlig og alt for lang, så den bliver jeg nok heller ikke gode venner med denne gang. Men vi har også en Manduca, og den er et hit allerede @BabyFebuar vi kan godt finde på at svøbe i dynen for at få hende til at sove, men når hun først sover bliver den løsnet, da jeg ellers synes hun bliver for varm. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Både Ellie og Amilia følger også med, men de lukker alt ind og bliver overstimuleret uden vi opdager det, før det er for sent. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 @BabyFebuar husk det ikke behøver betyde minus i nat fordi søvn avler søvn. Har du overvejet at sove med hende i din arm? Her sover Ellie i arm ellers er der ingen søvn til os. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Jeg har to strækvikler og en ergobaby. Vi har bare ikke fået købt new born indsats til ergoen, så vi bruger viklerne. Jeg er så glad for strækviklen, men man skal altså lige være obs på, at den er stram nok. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Det er netop den der newborn indsats som gør at man er fuldstændig fyldt op foran af bæresele. Hmm skulle jeg købe en vikle. Tænke tænke. På den anden side er hun ret god til bare at ligge og det vil jeg egentlig gerne have hun fortsat bevarer. Skal også snart have kravlegården op så hun vænner sig til den @Maj 2014 har - siden du skrev hvordan I sov - tænkt meget på hvordan du kan holde ud af ligge med hende i din arm. Får du ikke ondt / lyst til at vende dig i løbet af natten? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 1 hour ago, Maj 2014 said: @BabyFebuar husk det ikke behøver betyde minus i nat fordi søvn avler søvn. Har du overvejet at sove med hende i din arm? Her sover Ellie i arm ellers er der ingen søvn til os. Tør ikke sove med hende ved siden af mig.. hun ligger i sin nessi miderst i sengen.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Forresten hvordan er vejrtrækningen hos jeres bebs? synes ofte Mollys vejrtrækningen virker besværet efter hun har ammet.. og så lyder hun lidt mærkelig når hun ligger og sover nogen gange.. er så bange for hun ikke kan få luft.. har lige haft mega tudetur på fordi jeg ikke føler jeg er god nok til det her og hva nu hvis hun ikke får luft... amen jøsses altså Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2017 Så fik jeg 1,5 times søvn.. haha det var dejligt <3 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2017 Jeg har sovet to gange tre timer i nat! Føler mig som et nyt menneske Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2017 @BabyFebuar du er nok nødt til at acceptere at det er sådan her i starten. Det er meget normalt. Det skal nok blive bedre. Thomas og jeg gør det sådan at han tager Karoline i weekenderne. Så pumper jeg ud eller han giver hende mme. På den måde får jeg hvert fald to dage om ugen hvor jeg sover igennem. (Kan dog godt finde på at stå op og amme hvis jeg alligevel vågner. Man er vel mor ). Karoline har sovet fra 23-06. Det er så vanvittigt med hende. Og nu sover hun igen men er stået op Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2017 @januar2017 jeg sover bare. Min krop ved Ellie ligger der, så den tænker ikke på at vende sig. Nu har jeg lige sovet to timer på ryggen med Ellie i den ene arm og Amilia i den anden. Hun hende brug for sin mor. @BabyFebuar da vi fik Amilia sov jeg ikkr i 14 dage af frygt for, at hun stoppede med at trække vejret og vi ikke opdagede det, så jeg forstår 100% hvordan du har det. Babyer har mange lyde og jeg tror ikke molly har problemer med at få luft. Babyer stopper ikke lige sådan med at trække vejret. Faktisk trækker de vejret aller bedst når de ligger hos deres mor. Msn skal bare passe på dyner og puder, for dem kan de naturligvis blive kvalt i. Jeg læste en artikel en engelsk forsker havde udgivet. Han havde forsket i vuggedød og hans resultater var, at babyer ikke lider vuggedøden ved at ligge hos mor, men derimod hvis der blev røget, var giftige dampe og den slags. Tværtimod havde babyerne der sov hos mor det aller bedst, de havde den roligste vejrtrækning, hjerterytme og den mindste udskillelse af stresshormoner. Jeg siger ikke, at du skal sove med hende, men det lyder som om, at det ville give alle mere søvn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2017 Pyha var så træt i eftermiddags. Forsøgte at sove men Karoline var så urolig og vågnede konstant. Så lagde hende på min mave Og så faldt hun til ro. Vågnede fandme 2,5 time senere hvor hun stadig sov. En Mega god lur. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 8, 2017 Det er bare skønt, vi fik også en time Ida og jeg med hende på maven! I morgen skal hun til Kranio sakral hun har været lidt urolig her i eftermiddag aften, men nu blev hun lige toppet op med mad for 3 gang inden for et par timer! Nu er hun slået ud, så burde vi gå i seng... meen! Del dette indlæg Link to post Share on other sites