Besvaret March 5, 2017 1 hour ago, januar2017 said: Jeg har stadig lidt blod fra fødslen. Ikke decideret blod egentlig men der kommer stadig noget ud. Men er godt nok også spændt på hvornår jeg får menstruation. Det har jo været så lækkert at slippe for i 9 måneder Mit har været helt væk et par uger nu, men nu får jeg jo nok mens. Jeg læste godt nok, at der var en del der fik en blødning omkring 6 uger fordi såret i livmoderen skulle slippe der og så ikke fik det igen i lang tid. De fleste der fuldammer slipper jo i lang tid og det ville jeg da også gerne! Har også mens murren, så den er nok desværre god nok. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 Åh mens er noget værre skidt men tjener selvfølgelig et godt formål. Men hvis man har fået de børn man skal, så er det virkelig træls. Håber du slipper lidt endnu. Jeg bruger jo menstruations koppen. Har ikke brugt bind eller tamponer i flere år nu. Det er så genialt. Og jeg skifter den kun 1 gang om dagen. Men mange synes det er meget ulækkert. Men altså. Jeg har ikke købt tamponer og bind i hvad... 3 år. Har sparet virkelig mange penge og man føler sig renere når man har den i da man slipper for bind. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 30 minutes ago, januar2017 said: Åh mens er noget værre skidt men tjener selvfølgelig et godt formål. Men hvis man har fået de børn man skal, så er det virkelig træls. Håber du slipper lidt endnu. Jeg bruger jo menstruations koppen. Har ikke brugt bind eller tamponer i flere år nu. Det er så genialt. Og jeg skifter den kun 1 gang om dagen. Men mange synes det er meget ulækkert. Men altså. Jeg har ikke købt tamponer og bind i hvad... 3 år. Har sparet virkelig mange penge og man føler sig renere når man har den i da man slipper for bind. Lige nu skal jeg i hvert fald ikke bruge den til noget og måske skal jeg aldrig bruge den igen, så den er velkommen til at blive væk i meget lang tid! Måske jeg skulle prøve den. Har tænkt på det flere gange. Jeg bruger faktisk stofbind, så man ligesom kan ånde. Jeg synes almindelige bind gør at man er fugtig hele tiden, ellers bruger jeg tamponer, men det føler jeg mig altså ikke klar til endnu, det gjorde jeg heller ikke så tidligt efter A. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 Min mødregruppe kommer her på tirsdag. Kan jeg godt bare serverer frisk bagte boller med smør, almindelig ost og så en brie? Vi har selvfølgelig også kaffe og the, Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 Menstruationskoppen er så meget GO!!!! Men det er ikke alle der kan med den. Js det lyder da mega overskudsagtigt med bagte boller. Kan du sagtens servere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 5 minutes ago, Maj 2014 said: Min mødregruppe kommer her på tirsdag. Kan jeg godt bare serverer frisk bagte boller med smør, almindelig ost og så en brie? Vi har selvfølgelig også kaffe og the, Sagtens - det er da lækkert med friskbagte boller Kan ikke finde ud af om jeg dels skal tage i mod sundhedsplejerske besøg når vi flytter retur, og om jeg skal forsøge at komme med i en mødregruppe Hvad ville I gøre når man først kan være med når barnet er 6 uger? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 Hvad mener du med seks uger?? Hvad er det for en regel? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 1 minute ago, januar2017 said: Hvad mener du med seks uger?? Hvad er det for en regel? Hov sorry, forklaringen bag mangler. Vi bor pt. i Frankrig, men flytter retur til DK i slutningen af denne måned Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 Ja ved det :-D men så forstår jeg ikke spørgsmålet. Altså spørger du , om du skal starte i mødregruppe i Frankrig inden I flytter retur? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 13 minutes ago, Micka said: Sagtens - det er da lækkert med friskbagte boller Kan ikke finde ud af om jeg dels skal tage i mod sundhedsplejerske besøg når vi flytter retur, og om jeg skal forsøge at komme med i en mødregruppe Hvad ville I gøre når man først kan være med når barnet er 6 uger? Jeg ville sige ja tror jeg. Min mødregruppe startede tidligt denne her gang, men Amilia var 2 mdr før vi startede, så måske de slet ikke er startet endnu. sp besøg synes jeg altid er rart, så ved man at det hele går som det skal. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 @januar2017 og @Micka så bliver det boller med ost og smør. Det var mere om jeg skulle serverer mere pålæg. Min mand er vildt god til at bage boller, så det bliver hans tjans så tror de jeg har mega overskud, hvilket på ingen måde er tilfældet ej siger selvfølgelig at manden har bagt. Han bagte lige 25 boller sidste søndag, fordi vi skulle til fastalavn med nogen fra legestuen Amilia kommer i. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 8 minutes ago, januar2017 said: Ja ved det :-D men så forstår jeg ikke spørgsmålet. Altså spørger du , om du skal starte i mødregruppe i Frankrig inden I flytter retur? Nej nej, tænker bare at Chloé vil være 6 uger til den tid Så vi kommer lidt sent igang med både sp og mødregruppe. @Maj 2014 det kan selvfølgelig godt være at de starter grupperne lidt sent, så jeg ikke kommer ind i en total fasttømret gruppe - må ringe og tale med dem hos sundhedsplejersken Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 1 minute ago, Micka said: Nej nej, tænker bare at Chloé vil være 6 uger til den tid Så vi kommer lidt sent igang med både sp og mødregruppe. @Maj 2014 det kan selvfølgelig godt være at de starter grupperne lidt sent, så jeg ikke kommer ind i en total fasttømret gruppe - må ringe og tale med dem hos sundhedsplejersken Du kommer i hvert fald ikke i en fasttømret gruppe. Jeg var med første gang i den her uge og de andre startede i sidste uge. Ellie er den yngste. Jeg tænker når chloe er 6 uger, vil de maks have mødt hinanden 2 gange. Du kan jo kontakte Sp inden i flytter og sige, at du gerne vil være med i en gruppe, så kan du være med fra start. Måske det er meget rart med mødregruppe når i lige er flyttet til dk. Hvor skal i bo henne i dk? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 5, 2017 42 minutes ago, Maj 2014 said: Du kommer i hvert fald ikke i en fasttømret gruppe. Jeg var med første gang i den her uge og de andre startede i sidste uge. Ellie er den yngste. Jeg tænker når chloe er 6 uger, vil de maks have mødt hinanden 2 gange. Du kan jo kontakte Sp inden i flytter og sige, at du gerne vil være med i en gruppe, så kan du være med fra start. Måske det er meget rart med mødregruppe når i lige er flyttet til dk. Hvor skal i bo henne i dk? Ja du har ret - det kan jo være en god måde at møde nogle nye mennesker på og få en omgangskreds i ens nærmiljø Vi skal bo i Sydhavnen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2017 Jeg elsker min lille baby så meget! Det er så skønt at ligge med hende i armene mens hun snorker jeg elsker at hun ligger lige her helt tæt, så jeg kan mærke hun trækker vejret hele natten. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2017 Årh hvor sødt jeg elsker at høre min baby trække vejret fra liften Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2017 Jeg har hende nærmest på armen det meste af dagen! kan jo slet ikke lade være - og de bliver tids nok store og gider ikke ligge der længere! Og med det kedelige vejr, så det perfekt at bruge dagene indendøre sammen - så ser vi Matador Om natten er hun blevet god til at sove i liften, så sover jeg meget bedre når jeg ikke har hende ved siden af mig, hun plejer dog efter nat amning at då lov at falde i søvn i vores seng inden jeg ligger hende over - det er SÅ hyggeligt! Jeg håber vi snart får en lille solskinsdag, så skal vi en tur ud med barnevognen og gå i går var vi hos mine svigerforældre, hun er bare (7-9-13) dejlig nem at have med!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2017 Idag er Molly 9 dage og har taget 200g på siden torsdag så vægten siger 3240.. hendes fødselsvmgt var 3180.. så dejligt hun tager på.. hvornår bliver ens hverdag nogen lunde overskuelig igen? Jeg kan slet ikke klare tanken om at manden skal på job igen fra på mandag igen.. jeg laver ik andet end at amme.. en ko på 2 ben... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2017 11 minutes ago, BabyFebuar said: Idag er Molly 9 dage og har taget 200g på siden torsdag så vægten siger 3240.. hendes fødselsvmgt var 3180.. så dejligt hun tager på.. hvornår bliver ens hverdag nogen lunde overskuelig igen? Jeg kan slet ikke klare tanken om at manden skal på job igen fra på mandag igen.. jeg laver ik andet end at amme.. en ko på 2 ben... Det bliver snart bedre. Jeg tror det gik bedre med Ellie fra 3 uger ca. I dag har hun kun ammet 2-5 min af gangen de fleste gange. I formiddags ammede hun i 20-30 min en enkelt gang, men der hyggede hun bare fordi hun faldte i søvn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2017 Jeg kom ud på den anden side efter ca. 17 dage , tror jeg. Havde mega krise de første to uger, som du også kan læse om i brokketråden @BabyFebuar Det bliver bedre. Bare rolig. :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2017 Sæt nogle gode serier på tv'et og se om du kan nyde det! Det bliver hurtig bedre! Sørg for evt at have smurt mad i køleskabet! Jeg kan huske hvor hurtig Laura blev stor og fik rutine, selv om jeg der havde mega meget brug for at kunne alt det jeg kunne inden - og synes det var frygtelligt at sidde der! Den her gang kan jeg næsten ikke have hun bliver størrer og vokser, har begravet mig i sofaen med hende på armen næsten hele dagen, bare nyder hun falder i søvn i min favn! Det er næsten godt med så dårligt vejr, så har vi en lovlig undskylding for ikke at lave dagens gode gerning! Har næsten set alle afsnit af matador på 4 dage Men altså prøv at læn dig tilbage, om mindre end en måned skulle det gerne blive anderledes - men det tager tid! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 6, 2017 2 minutes ago, Kia... said: Sæt nogle gode serier på tv'et og se om du kan nyde det! Det bliver hurtig bedre! Sørg for evt at have smurt mad i køleskabet! Jeg kan huske hvor hurtig Laura blev stor og fik rutine, selv om jeg der havde mega meget brug for at kunne alt det jeg kunne inden - og synes det var frygtelligt at sidde der! Den her gang kan jeg næsten ikke have hun bliver størrer og vokser, har begravet mig i sofaen med hende på armen næsten hele dagen, bare nyder hun falder i søvn i min favn! Det er næsten godt med så dårligt vejr, så har vi en lovlig undskylding for ikke at lave dagens gode gerning! Har næsten set alle afsnit af matador på 4 dage Men altså prøv at læn dig tilbage, om mindre end en måned skulle det gerne blive anderledes - men det tager tid! Her hjemme er Ellie altid på arm. Hun ligger ikke for sig selv en time om dagen. Jeg tror maks 30 min i døgnet. Jeg synes dog alligevel vi får udrettet en del, men vi er jo også to ellers havde jeg helt klart lavet ingenting. Jeg vil også sige serier og lav dig et lækkert ammehjørne i sofaen med alt hvad du skal bruge indenfor rækkevidde, så man kun skal rejse sig for at tisse og så nyd det. Det er overstået lige om lidt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Ida kan godt blive puttet i kravlegården og sove en time eller to, medt når jeg ikke kan holde rodet ud herhjemme huset lider af at jeg har begravet mig i et hjørne i sofaen med tøsen <3 men nej ellers er hun også mest på arm endnu, jeg tænker da det ændres itakt med hun er mere vågen, ogbliver stærkere i ryg og nak, så kommer hun mere med rundt i skråstolen til de daglige gøremål! Pt ligger hun i min arm, noget genere hende, så hun vågner hvis jeg ligger hende... vi køre på snart på 2 time siden vi stod op.. godt kæresten selv tager den store når de står op, håber på bare lidt søvn! Jeg var jodum nok til at gå i sengen time efter lillesøster igår aftes, skulle lige se et afsnit matador færdig!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 Hvordan underholder i baby? altså når Molly ligger ned så snakker jeg med hende, nusser hende i håret og fortæller hende røverhistorier... Er begyndt at træne nakken på hende os.. når hun ammer nusser jeg os hendes hår og aer hende på ryggen... hvad kan man ellers gøre ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 7, 2017 I starten var det nok for Karoline med kontakt til Thomas og jeg. Jeg gør også meget ud af at røre hendes krop og massere hendes fødder og hænder så hun bliver bevidst om sin krop. Nu er hun jo lidt over fem uger nu. Så hun ligger under en uro som larmer lidt og på et legetæppe med knitrelyde. Og så danser jeg tit rundt med hende til enten klassisk musik eller børnesange hvor jeg selv synger med. Og så laver vi bare generel sjov med hende ved at gemme os bag en stofble. Kilde hende. Røre hendes næse og den slags. Jeg tænker meget i at stimulere hendes sanser. Del dette indlæg Link to post Share on other sites