Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Jeg har været oppe siden kl 3.30 -Zzzzz

jeg skulle selv sende Laura i dagpleje i dag fordi A er kørt til kbh, så har hun self lagt sig syg, så er hjemme alene med begge børn! Ret grænseoverskridende, ida er jo kun 13 dage! 

Om lidt går de forhåbentlig begge kolde så kan jeg stene lidt til badehotellet :) 

Del dette indlæg

1 hour ago, Kia... said:

Jeg har været oppe siden kl 3.30 -Zzzzz

jeg skulle selv sende Laura i dagpleje i dag fordi A er kørt til kbh, så har hun self lagt sig syg, så er hjemme alene med begge børn! Ret grænseoverskridende, ida er jo kun 13 dage! 

Om lidt går de forhåbentlig begge kolde så kan jeg stene lidt til badehotellet :) 

Åhh hvor hårdt! God bedring med Laura :kiss 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har vi været til 5 ugers med Ellie. Hun vejer 5,6 kilo og er 60 cm lang.

hun er vokset 7 cm og taget 1,4 kilo på siden fødslen og hun var 2 uger om, at indhente fødselsvægten. Det er ret vildt! Til sammenligning var Amilia 59 cm og vejede 6,4 kilo til i ugers af Sp, så Ellie er vildt lang. Amilia er jo ret høj i dag, så måske får vi to meget høje piger. 

Der er i hvert fald fin næring i min mælk, så nu kan min mand godt pakke alle tanker væk om, at min mælk ikke mætter godt nok eller giver nok næring. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op! Det er Da fuldstændig vildt!! Hvor høje er I, du og Lauritz? 

Thomas er 186 og jeg er 172. Min far var 2 meter og vi er generelt høje så er spændt på hvor høj Karoline bliver. 

Vi skal til fem ugers undersøgelse i morgen. 

Og så har jeg talt med sp. Hun sagde det var helt fint at hun ikke har haft afføring endnu da hun primært ernæres via min mælk. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

38 minutes ago, Maj 2014 said:

Åhh hvor hårdt! God bedring med Laura :kiss 

Tak :) 

pigerne opfører sig pænt, og mine forældre kommer til aftensmad! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

25 minutes ago, januar2017 said:

Hold da op! Det er Da fuldstændig vildt!! Hvor høje er I, du og Lauritz? 

Thomas er 186 og jeg er 172. Min far var 2 meter og vi er generelt høje så er spændt på hvor høj Karoline bliver. 

Vi skal til fem ugers undersøgelse i morgen. 

Og så har jeg talt med sp. Hun sagde det var helt fint at hun ikke har haft afføring endnu da hun primært ernæres via min mælk. 

Det er virkelig vildt. Lauritz er 186 og jeg er kun 163, så jeg er lav men Lauritz er rimelig høj. Måske Ellie ligner Lauritz lidt mere end Amilia, for hun er jo rimelig slank for en baby at være, Amilia er mere tæt. 

Ellie brokker sig mere end Amilia, så måske har kun vokseværk? 

Spæbdende hvor stor karoline er i morgen. 

Jeg tænkte nok at det ikke var et problem med afføringen. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

20 minutes ago, Kia... said:

Tak :) 

pigerne opfører sig pænt, og mine forældre kommer til aftensmad! 

Hvor dejligt! Måske de ved de skal være eksemplariske i dag :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 hours ago, Maj 2014 said:

Hvor dejligt! Måske de ved de skal være eksemplariske i dag :D

Ja de kan jo begge nok godt mærke der er begrænset med ressourser! 

Laura tog lige 3,5 time til frokost!

jeg har nået at se alle afsnit af badehotellet sæson 1, sætte vasketøj over, fylde opvaskemaskinen og rydde op - jo jo ;) 

men så håber jeg altså også lillesøster sover godt til nat, og Laura er helt på toppen i morgen, de skal holde fastelavnsfest i legestuen. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er hårdt med to børn :-O 

håber hun sover i nat, @Kia...  det er bare sååå vigtigt. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

3 hours ago, januar2017 said:

Det er hårdt med to børn :-O 

håber hun sover i nat, @Kia...  det er bare sååå vigtigt. 

Hun har faktisk sovet rigtig fint, hun vågnede bare første gang kl 3.30 og da hun så var klar til sengetid igen kl 5, så vågnede den store og kunne ikke finde ro - nok grundet sygdom... 

Ida sov pænt 3 timer mere :) men der var jeg jo så oppe med den store 

fordi A skulle til kbh var han nødt til at smutte kl 5.30 - det er heldigvis kun en gang hver 4 uge! 

Det jo kun mens de er så små det lige er lidt ekstra hårdt! Det jo fordelen med barsel, så har vi brugt dagen på sofaen! :) 

Men nej, hvis hun ikke skulle spise nu her on off resten af aftenen for at lade til nat så var jeg hoppet op i seng nu! 

Men nu hun vågen de næste 2-3 timer og spiser alt det hun kan, så tager hun formentlig en 3-4 timer i rap igen (forhåbentlig!) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

8 minutes ago, Kia... said:

Hun har faktisk sovet rigtig fint, hun vågnede bare første gang kl 3.30 og da hun så var klar til sengetid igen kl 5, så vågnede den store og kunne ikke finde ro - nok grundet sygdom... 

Ida sov pænt 3 timer mere :) men der var jeg jo så oppe med den store 

fordi A skulle til kbh var han nødt til at smutte kl 5.30 - det er heldigvis kun en gang hver 4 uge! 

Det jo kun mens de er så små det lige er lidt ekstra hårdt! Det jo fordelen med barsel, så har vi brugt dagen på sofaen! :) 

Men nej, hvis hun ikke skulle spise nu her on off resten af aftenen for at lade til nat så var jeg hoppet op i seng nu! 

Men nu hun vågen de næste 2-3 timer og spiser alt det hun kan, så tager hun formentlig en 3-4 timer i rap igen (forhåbentlig!) 

Vi kører flaske i nat, jeg er ved at blive bims af at amme konstant! Jeg tror Ellie er i tigerspring, hun er vildt sur og vil amme konstant, men så alligevel ikke, så mælken flyver allevegne. De sidste to nætter har jeg ammet 5 gange fra 00-8. Nu trænger jeg til lidt mere søvn, så satser på flasken giver maks 2 opvågninger. Hun hygger for meget med babsen, så hun falder for hurtigt i søvn, så hun er små sulten igen med det samme. Jeg kan ikke holde hende vågen. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror helt sikkert også at Karoline er inde i det første tigerspring. Hun fylder jo fem uger på søndag og fik lige en mail om at det første spring kommer der. Cirka. 

Hun vågner om morgenen og er så glad. Men bliver hen ad dagen svær at gøre tilfreds. Hun græder nemt. Hun har heldigvis leget nogle tid her til aften indtil hun begyndte at græde. Og sover nu. 

For os virker det godt at holde hende vågen nogle timer inden vi går i seng så hun er træt. Så hun skal snart vågne. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

10 minutes ago, januar2017 said:

Tror helt sikkert også at Karoline er inde i det første tigerspring. Hun fylder jo fem uger på søndag og fik lige en mail om at det første spring kommer der. Cirka. 

Hun vågner om morgenen og er så glad. Men bliver hen ad dagen svær at gøre tilfreds. Hun græder nemt. Hun har heldigvis leget nogle tid her til aften indtil hun begyndte at græde. Og sover nu. 

For os virker det godt at holde hende vågen nogle timer inden vi går i seng så hun er træt. Så hun skal snart vågne. 

Ej men seriøst Ellie kan gå fra at smile til mig til at skulle fuldstændig ud hvis jeg taler til hende :blink godt det er et kort spring, for jeg er allerede vanvittig. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ikke turde finde flaskerne frem endnu... for mig er det som at åbne en slikpose og kun må tage et stykke - det er umuligt! 

Meen lige på det punkt savner jeg friheden, så var jeg også gået i seng nu! 

A har taget hende, har smidt mig på sofaen, er jeg heldig så kunne jeg lige nå en halv time nu (det var sofaen eller et bad - elle bælle! Sofaen og måske en lille lur vandt i dag!). 

Del dette indlæg

Annonce ♥

4 minutes ago, Kia... said:

Har ikke turde finde flaskerne frem endnu... for mig er det som at åbne en slikpose og kun må tage et stykke - det er umuligt! 

Meen lige på det punkt savner jeg friheden, så var jeg også gået i seng nu! 

A har taget hende, har smidt mig på sofaen, er jeg heldig så kunne jeg lige nå en halv time nu (det var sofaen eller et bad - elle bælle! Sofaen og måske en lille lur vandt i dag!). 

Det er vildt ærgerligt at du har det sådan Kia, men på den anden side måske godt du ikke har fundet dem frem når det ikke er alle børn der kan begge dele. 

Lur vinder også tit her. Desværre er det meget sjældent en mulighed. Til gengæld sparker jeg Lauritz og Amilia ud af sengen om morgenen, så får jeg lige 1-2 timer mere med Ellie. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 hours ago, Maj 2014 said:

Det er vildt ærgerligt at du har det sådan Kia, men på den anden side måske godt du ikke har fundet dem frem når det ikke er alle børn der kan begge dele. 

Lur vinder også tit her. Desværre er det meget sjældent en mulighed. Til gengæld sparker jeg Lauritz og Amilia ud af sengen om morgenen, så får jeg lige 1-2 timer mere med Ellie. 

Jeg tænker det kommer til at tage tid når jeg nu, forhåbentlig om lidt slipper af med de her smerter, inden jeg lærer at falde til ro det, fordi det har været træls så længe..

og ja hvem ved om hun kan begge dele.. men nej jeg har jo aldrig med laura set det besværlige i en flaske, ej heller på tur - det tog os aldrig ret lang tid at blande en flaske op! Og varme klarede vi jo blot med kogt vand i en lille smart termoflaske :)

A plejer jo også bare selv at stå op med Laura om morgen og sende hende afsted, så kunne jeg have sovet igen, det var kun grundet kbh tur at jeg stod alene, og så var hun lettere slatten og havde lav feber oven i, så jeg endte med at måtte beholde hende hjemme! 

Omend jeg nu har ligget lidt forkert og har ondt i nakken, så jeg endt med et par timers søvn på sofaen! 

Nu føler jeg mig endnu mere træt end tidligere, men tænker det er godt givet ud til den næste lur lige at have tyvstartet! :D 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er da helt sikkert godt givet ud! Ellie har sovet fra 21.45 til nu :blink gav hende 60 ml i flaske 23.30 mens hun sov da vi gik i seng. Nu satser jeg på hun lige tager 4 timer mere efter en flaske og tør numse. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wow! Sikken en nats søvn! 

Ida tog 4 timer, fik lige 45 min ekstra på sofaen!

laura er frisk og skal til fastelavnsfest, så vil lige være med til at sende hende ud af døren! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kia jeg har vidst lige misset det dilemma med flasken? Hvorfor er du nervøs for at give hende flaske? 

Karoline har sovet fra kl. 23:30-07:00. Jeg var virkelig også træt i går aftes så det var tiltrængt. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

38 minutes ago, januar2017 said:

Kia jeg har vidst lige misset det dilemma med flasken? Hvorfor er du nervøs for at give hende flaske? 

Fordi jeg stadig er på grænsen til at droppe det her amning, så det er lidt som ikke at må spise slik, tager man først et stk så det svært at stoppe igen.. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nåhh ja det er rigtigt. 

Altså Karoline kan sagtens begge dele. Man kan fx få en sutteflaske som er sværere at sutte fra så den minder mere om brystet så babyen skal kæmpe mere for det. Tror den er fra Avent. Så den på apoteket. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 minutes ago, januar2017 said:

Nåhh ja det er rigtigt. 

Altså Karoline kan sagtens begge dele. Man kan fx få en sutteflaske som er sværere at sutte fra så den minder mere om brystet så babyen skal kæmpe mere for det. Tror den er fra Avent. Så den på apoteket. 

Laura kunne også begge dele, det er ikke hende jeg er så bange for, det er mig jeg tror falder i med begge ben, lige pt er det bare (i mit hovede i hvert fald) så meget nemmere at stikke hende en flaske end at skulle amme hende.

min produktion er jo i top, den er jeg også lidt bange for at ødelægge! 

Har jo en tid ved lægen her igen kl 9.15 - er spændt på hvad hun siger den her gang, her til morgen kunne jeg næsten ikke have en trøje på! Av, og øv! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

@januar2017 what hvor vildt! Det var virkelig lang tid hun sov. Ammede du til nat? 

@Kia... dejligt at Laura har det godt igen.

spændende hvad lægen siger. Jeg tror nu stadig på svamp. Så giver det jo i hvert fald mening at det bliver værre. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

@Maj 2014 jeg havde ammet en milliard gange til natten så jeg gik ud fra hun havde fået det hun skulle have. Men bleen var helt tør til morgen. Der var ikke engang tis i. Og det betyder vel hun ikke har fået nok! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

14 minutes ago, Maj 2014 said:

@januar2017 what hvor vildt! Det var virkelig lang tid hun sov. Ammede du til nat? 

@Kia... dejligt at Laura har det godt igen.

spændende hvad lægen siger. Jeg tror nu stadig på svamp. Så giver det jo i hvert fald mening at det bliver værre. 

Jeg håber sådan de vil prøve en behandling i mod det, men de har vel næsten ikke flere valg nu, jeg er scannet, jeg har ammet i 14 dage (de burde være hærdet), der er ikke flere brystspændinger mm... 

såeh... ;) 

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER