Besvaret February 26, 2017 kæmpe tillykke babyfebruar Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 26, 2017 Stort tillykke med lille Molly Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 26, 2017 Tak alle samme. vi tager hjem imorgen formiddag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 26, 2017 Karoline har grædt rigtigt meget i dag. Og jeg har ikke kunne forstå hvorfor. Så nu her har hun lavet kæmpe stort i bleen og fortsatte da jeg skiftede hende. Har ikke haft noget i bleen siden fredag, så tror helt sikkert hun har haft ondt i maven. Hun er blevet helt rolig nu. Pyha. Lige inden natten. Men ok.. det er Oscar show i nat... @BabyFebuar er spændt på at høre mere!! :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 Og vågner op nu her , helt forvirret, til en storsmilende baby som har sovet fra 23:30-07:00 :-O Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 Stort tillykke med hende babyferuar! Da vandet gik på mog den her gsng blev veerne virkelig ulidelide, jeg har aldrig prøvet noget ligende, shit det er umuligt at være i sin krop! Jeg mistede næsten fokus, og var så glad for vandet gik så relativ kort føren hun kom, så forstår dig til fulde! Men dejligt det er overstået! Og endnu en gang kæmpe tillykke!! Åhh hun har da virkelig haft noget at skulle af med, bemærk at erstatning kan give forstoppelse, man siger at børn der får mme skal lave en ble pr dag, hvor i mod rene ammebørn må gå op til en uge i mellem! Men skøønt med nattesøvnen!! Her får vi ikke sove så meget det bliver til 2,5-3 timer i første stræk, så vi oppe 2 timer og så 2 timer i anden stræk! Min hjerne fungere ikke, så det er godt jeg har barsel Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 Ja hun fik jo mme næsten hele lørdagen fordi vi var ude. Thomas' farbror (som er ret ung) så at jeg lavede en flaske til hende og spurgte "nå du ammer ikke?" Sagde at jeg ikke brød mig om at amme når jeg var ude og så gav han sin mening til kende at han synes det er upassende at amme ude og al den slags. Jeg har det ret svært ved dem som ikke synes det er ok at amme ude. Seriøst??? Jeg giver mit barn mad!!! Slap dog af. Jeg synes at så længe man gør det smagfuldt så skal man da bare klappe i. Og enig med veerne! Havde jo kun veer i 2-3 timer. Vi har et videokamera sidende i thomas' fars bil som optager vejen foran os hvis der sker ulykker osv. så vi har det på video. Men den optager også lyd. Og optog lyden på vej på hospitalet. Og den har Thomas hentet ned. Jeg husker kun brudstykker af den tur. Thomas har hørt lydfilen og jeg har hørt lidt af den men er ikke helt klar til at høre den hele endnu. Men det lød sindsygt. Skreg jo af smerte. Ville seriøst ikke kunne overskue at have veer i 12 timer. Nej nej nej Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 Jeg har det svært med at skulle amme offentligt og er en af dem der trækker mig væk i en lænestol eller måske et andet værelse, så glæder mig til hun kan spises af på 20-30 min! Det har SP lovet at hun nok skal komme til! Men nej, hallo mand, ungen skal jo have mad! Min svoger kan ikke være i rum med det (har min søster sagt, da han har en søster der ammer lige nu), men det betyder bare at han trækker sig. Han siger ikke noget, han lister bare ud i mens. Nå hvad siger I til allerede at være gravide igen, evt med tvillinger http://www.udeoghjemme.dk/skaebner/utrolige-historier/gravid-med-tvillinger-6-uger-efter-foedslen Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 2 hours ago, Kia... said: Jeg har det svært med at skulle amme offentligt og er en af dem der trækker mig væk i en lænestol eller måske et andet værelse, så glæder mig til hun kan spises af på 20-30 min! Det har SP lovet at hun nok skal komme til! Men nej, hallo mand, ungen skal jo have mad! Min svoger kan ikke være i rum med det (har min søster sagt, da han har en søster der ammer lige nu), men det betyder bare at han trækker sig. Han siger ikke noget, han lister bare ud i mens. Nå hvad siger I til allerede at være gravide igen, evt med tvillinger http://www.udeoghjemme.dk/skaebner/utrolige-historier/gravid-med-tvillinger-6-uger-efter-foedslen Jeg ville seriøst hvis jeg var gravid igen nu. Det ville jeg slet ikke kunne overskue. Vi bruger kondom indtil anden prævention. To børn er rigeligt lige nu og 2 børn under 1 år, i det tilfælde der 3 ville være helt skørt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 Jeg har det lidt underligt med at amme ude eller foran mænd, men ikke så underligt som jeg havde med Amilia. Nu går jeg i en form for panik når Ellie er sulten, lidt mindre nu end i starten og så tænker jeg ikke så meget over det. Jeg kan godt amme ude, men dækker mig til når hun lige har fået fat. Foran mandlige familiemedlemmer jeg er lige glad. Vores mandlige venner har jeg det meget mærkeligt med. i øvrigt forstår jeg ikke dem der ikke vil have, at man ammer offentligt. Nu må de sku lige slappe af altså, de kan da kigge væk hvis de har et problem, det er jo ikke fordi ammende kvinder smider brysterne op i hovedet på dem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 Hold nu op. Det magtede jeg godt nok heller ikke lidt det der skete for min veninde der fik tvillinger fra reagensglas og et år efter blev naturlig gravid. Så nu har de tre meget jævnaldrende børn. Det har været meget hårdt for dem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 45 minutes ago, januar2017 said: Hold nu op. Det magtede jeg godt nok heller ikke lidt det der skete for min veninde der fik tvillinger fra reagensglas og et år efter blev naturlig gravid. Så nu har de tre meget jævnaldrende børn. Det har været meget hårdt for dem. Jeg synes det er vanvittig hårdt med en baby og en 2-årig. Jeg brokker mig ikke og ville ikke gøre det om hvis jeg kunne, men det er hårdt, så det der magtede jeg slet ikke! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 8 minutes ago, Maj 2014 said: Jeg synes det er vanvittig hårdt med en baby og en 2-årig. Jeg brokker mig ikke og ville ikke gøre det om hvis jeg kunne, men det er hårdt, så det der magtede jeg slet ikke! Jeg var jo megett i tvivl om jeg skulle tage Laura hjem og gå! Og selv om Ida virkelig er dejlig nem (7-9-13), så jeg rigtig glad for mit valg om at lade hende blive i dagplejen! Det giver mig et pusterum! Havde i øvrigt selv begge børn med på apotektet og i rema i dag! Laura endte ret frustrert i gråd, shit hun er brugt i dag, men ellers gik det overraskende godt! Ida sov heldigvis fra det hele! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 27, 2017 2 minutes ago, Kia... said: Jeg var jo megett i tvivl om jeg skulle tage Laura hjem og gå! Og selv om Ida virkelig er dejlig nem (7-9-13), så jeg rigtig glad for mit valg om at lade hende blive i dagplejen! Det giver mig et pusterum! Havde i øvrigt selv begge børn med på apotektet og i rema i dag! Laura endte ret frustrert i gråd, shit hun er brugt i dag, men ellers gik det overraskende godt! Ida sov heldigvis fra det hele! Amilia er jo hjemme og det gør det ekstra hårdt! Men vi er jo begge hjemme. De få gange jeg har været alene med pigerne i en del timer har virkelig været hårdt. Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal gøre hvis de hyler samtidig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2017 Ellie sked sig selv helt op af ryggen midt i morgen amningen, så hun blev vildt gal, så vågner Amilia og vi står tidligere op end mor lige drømmer om. Jeg sætter Amilia i sofaen og tænker vi kan putte til ramasjang. Da jeg så kommer ind i stuen efter jeg har givet Ellie tøj på, synes jeg Amilia lugter af prut. Jeg får lagt hende på gulvet og så opdager jeg at hun har bæ på foden og i knæhasen, det viser sig så, at der er lort i hele sofaen nu er stoffet fra sofaen i vaskemaskinen og begge unger prutfri, men seriøst hvorfor sker så noget når Lauritz ikke er hjemme. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2017 Eeejjjj!!! What. Godt du kan vaske stoffet. Vi har altid vores sofa dækket til med tæpper. Mest fordi jeg altid formår at spilde kaffe ud over det hele. Men nu endnu mere pga. den baby. Karoline fik mme hele lørdag. Og fik to flasker i går. Dvs. mandag. Har kun haft een stor afføring natten til mandag. Burde der ikke komme mere? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2017 1 hour ago, januar2017 said: Eeejjjj!!! What. Godt du kan vaske stoffet. Vi har altid vores sofa dækket til med tæpper. Mest fordi jeg altid formår at spilde kaffe ud over det hele. Men nu endnu mere pga. den baby. Karoline fik mme hele lørdag. Og fik to flasker i går. Dvs. mandag. Har kun haft een stor afføring natten til mandag. Burde der ikke komme mere? Ej men det var så ulækkert, men nu når det er væk er det alligevel meget sjovt det burde hun, men mme stopper tit de små maver. Jeg ville tage det helt roligt og ikke gøre noget, med mindre karoline virker generet af det. Man siger at flaskebørn skal have afføring mindst en gang om dagen. Det havde Amilia ikke, men hun havde ikke ondt og var ikke generet og kom fint af med det, bare ikke hver dag, så jeg ville ikke proppe en velfungerende baby med afføringsmidler, bare fordi nogen synes hun skulle gøre det hver dag. Ammebabyer må gå flere uger uden afføring. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2017 Jeg ammer hende jo 97 procent af tiden sådan cirka. Og i går da jeg gav mme fik hun kun 60 ml. ad gangen. Hun har grædt meget både i går og i dag. Men mistænker lidt at jeg ikke har produceret nok mælk. Tror produktionen gik lidt i stå fordi jeg slet ikke ammede lørdag. Eller ammede til natten men ellers ikke. Så måske er hun bare sulten. Og det er så derfor jeg har giver flaske Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2017 Børn græder meget hvis de er sulten og det kan minde om kolikligende symptomer. Det kan også være mme'en der driller hende - hvordan er hendes afføring? Er den tynd med gryn i eller er den mere modelervoks agtig? Jeg vil ikke give afføringsmiddel så længe hun selv kan komme af med det, men du kan overveje at give bio gaia dråber, eller evt bruge grøn allomin eller nan sensetive som erstatning Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2017 Stadig ingen afføring. Sidste afføring natten til mandag. Har fået NAN mme hver dag men ikke så meget. Er blevet ammet 95 procent af tiden. Kan ikke læse noget om afføring når man supplerer lidt med mme og hvor tit den skal komme Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2017 3 hours ago, januar2017 said: Stadig ingen afføring. Sidste afføring natten til mandag. Har fået NAN mme hver dag men ikke så meget. Er blevet ammet 95 procent af tiden. Kan ikke læse noget om afføring når man supplerer lidt med mme og hvor tit den skal komme Virker hun generet? For hvis hun ikke gør ville jeg ikke tænke så meget over det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2017 Altså hingst grædt en del de sidste dage men det har måske været fordi hun har været sulten. Hun har været meget glad i dag og smilet og hygget sig. Vi skal til fem ugers undersøgelse på fredag og så må vi tale med lægen hvis ikke der er kommet noget Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 1, 2017 Da jeg supplerede laura skulle der være afføring hver dag. Prøv at cykle godt med benene på hende! Hvordan var hendes sidste afføring, det er et godt peljemærke på om hun kan værr lidt forstoppeg, var den tynd med gryn eller mere modelervoks agtig! Ida havde lige sådan en helt op i nakken ble i dag - tak for lort! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 2, 2017 Cykler løs faktisk :-/ sidst var den nemlig mere fast og ikke tynd og grynet. Ringer til sp i morgen hvis der i løbet af formiddagen ikke har været noget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 2, 2017 1 hour ago, januar2017 said: Cykler løs faktisk :-/ sidst var den nemlig mere fast og ikke tynd og grynet. Ringer til sp i morgen hvis der i løbet af formiddagen ikke har været noget. Jamen så gør du hvad du kan lauras var altid modelervoks agtig, og kom af med det hver dag, så det i sig selv er ikke alarmerende, men kan være et prej til let forstoppelse god idé med SP! Del dette indlæg Link to post Share on other sites