Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Jeg er nødt til lige at høre jeres meninger. Selvfølgelig skal et spædbarn ikke ligge alene i en lift og græde. Men hvad hvis hun ligger med åbne øjne og kigger lidt og jeg sidder ved siden af ? Er det så ok at de engang imellem ligger lidt alene? Selvfølgelig under forudsætning af at hun ellers bliver stimuleret som hun skal

Del dette indlæg

1 hour ago, januar2017 said:

Jeg er nødt til lige at høre jeres meninger. Selvfølgelig skal et spædbarn ikke ligge alene i en lift og græde. Men hvad hvis hun ligger med åbne øjne og kigger lidt og jeg sidder ved siden af ? Er det så ok at de engang imellem ligger lidt alene? Selvfølgelig under forudsætning af at hun ellers bliver stimuleret som hun skal

Ja det vil jeg sige det er. Jeg bruger dog Ellies meget korte helt vågne øjeblikke til at snakke med hende eller lægge hende på maven, men hun er virkelig heller ikke meget vågen. Hun har kun åbne øjne i samme lagt 1-2 timer i døgnet hvor en del af det ligger i nattetimerne hvor vi altså ikke snakker men forsøger at få til at sove. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

3 hours ago, januar2017 said:

Helt ok - hun kan også blive overstimuleret, og særligt når hun stadig er så ny. Lidt efter lidt kan de klare flere og flere stimuli.

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 14/2/2017 at 3:58 PM, januar2017 said:

Sagtens :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det mærkeligt at tænke jeg snart har en bebs i armene :)

Håber hun snart vil ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver vanvittig. Har stort set ikke sovet. Hun vågner hver gang jeg lægger hende. Hvad simpelthen ikke hvad hendes problem er. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver vanvittig. Har stort set ikke sovet. Hun vågner hver gang jeg lægger hende. Hvad simpelthen ikke hvad hendes problem er. 

Det er helt sikkert tryghed. Ellie gør det samme, det er derfor jeg sover med hende i armene. I nat ammede jeg liggende mens jeg sov. Du kan evt vente 20-30 min så hun sover tungt, så burde du kunne rykke hende uden hun opdager det. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Desværre ikke :( hun vågner. Jeg har sovet ca. 30 min Sammenlagt. Til sidst lod jeg hende ligge og græde i liften fordi jeg bare var så desperate. Så faldt hun i søvn og jeg kunne sove tyve min. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad hvis hun ligger i mellem jer i sengen, vil hun ikke sove så? 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej hun nægter at ligge ved siden af. Har prøvet alt. Så frustrerende. Og hun kan sove tungt for så at være lysvågen ligeså snart jeg rykker hende. Fatter det ikke. 

Blev virkelig irriteret på hende i nat og set går jo ikke. Hun er jo bare en baby

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja jeg har godt overvejet det! Det mærkelige er at hun sover godt om

dagen. 

Vi var på restaurant i går og hun sov fra vi tog afsted helt ind til vi kom hjem. Men det er rigtigt. Måske skulle hun tjekkes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Men hun græder egentlig ikke særligt meget hun er bare vågen. Måske fordi hun sov sådan en lang lur i går aftes at hun var så meget vågen i nat. Ej jeg ved det ikke

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men hun græder egentlig ikke særligt meget hun er bare vågen. Måske fordi hun sov sådan en lang lur i går aftes at hun var så meget vågen i nat. Ej jeg ved det ikke

Vi forsøger at holde Ellie vågen om aftenen, fordi hun ellers først sover for natten ved 1-2-tiden. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Bum bum, havde ikke troet jeg denne gang skulle nå at ringe ind på fødegangen til kontrol, men det tror jeg sørme jeg kommer til! Skal ringe på fredag, hende lillesøster sørger da for jeg udnytter min barsel maks! 

(Og vi har prøvet alverden tips og tricks, intet synes at sætte skub i hende :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

18 minutes ago, Kia... said:

Bum bum, havde ikke troet jeg denne gang skulle nå at ringe ind på fødegangen til kontrol, men det tror jeg sørme jeg kommer til! Skal ringe på fredag, hende lillesøster sørger da for jeg udnytter min barsel maks! 

(Og vi har prøvet alverden tips og tricks, intet synes at sætte skub i hende :P

Der er stort legeland i arenaen her i byen de næste par dage, og da Laura er under 3 år er hun sørme gratis, så der trisser vi ned i morgen og kvæler et par timer :) 

farmoren havde hende i dag, og så havde hun lige køletaskerne med, fyldt med mad, da hun afleverede hende, det være sig lassange, boller i karry, hvidopbagt sovs og boller lige til fryseren! 

A lavede forrige weekend mørbradgryde, frekadeller og høns i tarteletter til fryseren.

Jeg bagte i går pølsehorn og pizzasnegle og i dag bananmuffins (der var 15 overmodne bananer i pose for 5 kr ved rema det måtte udnyttes). 

Det er virkelig lækkert med så meget mad i fryseren til de dage hvor A er sent hjemme at jeg bare kan varme en ret op frem for at stå at lave mad - sammen med to små børn i ulvetimen! 

Du havde jo også sagt at du ville nå at holde barsel. Man skal passe på hvad man siger :P 

Amilia skal også ud på den fedeste legeplads i morgen, den er bemandet. Vil gerne med, men det kommer an på hvornår vi står op. Sp kommer nemlig kl. 12 og hvis jeg skal med skal vi gå og der er er godt stykke derop, 

lækkert med en masse mad i fryseren. Vi har sparet en del på madbudgettet, fordi vi handler mindre simpelthen fordi vi ikke orker. Vi får selvfølgelig stadig den mad vi har brug for, men når man ikke handler så tit bruger man bare færre penge. Synes aldrig jeg kun ender med det jeg rent faktisk skulle have. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har jeg da så bestemt også nået! Jeg gik af den 21. december, så det er snart 2 mdr :D 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kun vågnet to gange i nat. Halleluja

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har Sp været her. Ellie vejer nu 4740 og er 57 cm lang. Hun har taget 500 g på og vokset 4 cm i forhold til ved fødslen. Hun var meget tilfreds med hende og synes hun trives rigtig godt. Hun har mistanke om, at Ellie har refluks fordi hun spiser konstant og ikke vil ligge ned, så det må vi tale med lægen om til 5 ugers undersøgelsen og vurderer om vi vil teste medicin mod det. 

Ellies numse er blevet mere rød, hun synes også at det lignede svamp men hvis det ikke var bedre i morgen skulle vi til lægen igen. Nu ligger Ellie i mine arme i bar mås, så den kan få luft. Vi må lige teste nogle andre bleer, men det er udslæt og ikke den klassiske røde numse. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellie har smiley bevist til mig to gange i dag. Altså sådan et rigtigt stort smil fordi jeg sagde fjollede lyde til hende, til gengæld er hun også vildt sur/pylret og meget mere vågen end hun plejer. Jeg tænker det er første tigerspring, men det er faldet meget tidligt hvis det er tilfældet. Dog var Sp også imponeret over hvor vågen og opmærksom hun var og over hvor god hun var til at holde øjenkontakt når hun ikke er ældre. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Flot! Håbet udslættet går væk :(

vi har også haft sp. i dag og Karoline har taget 500 gram på på halvanden uge :-O 

det er ret meget så nu er jeg slet ikke nervøs for om jeg give hende nok mad - det gør jeg. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

11 minutes ago, januar2017 said:

Flot! Håbet udslættet går væk :(

vi har også haft sp. i dag og Karoline har taget 500 gram på på halvanden uge :-O 

det er ret meget så nu er jeg slet ikke nervøs for om jeg give hende nok mad - det gør jeg. 

Det håber jeg virkelig også. Det ser ud som om det gør ondt. 

Ej hvor godt :yay så kan vi slippe alle bekymringerne om det. Sidst Sp var her vejede Ellie 4160, det er en vægtøgning på 580 g på 13 dage. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Seje tøser med de vægtøgninger :)

Her havde Chloé (hun er navngivet nu, skal gøres indenfor 3 dage efter fødslen), tabt sig fra de 2940 gram ved fødslen til 2860 gram på 2. dagen og i går på 3. dagen havde hun taget 20 gram på - så vi synes også at vægtøgningen er rigtig fin :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

6 minutes ago, Micka said:

Seje tøser med de vægtøgninger :)

Her havde Chloé (hun er navngivet nu, skal gøres indenfor 3 dage efter fødslen), tabt sig fra de 2940 gram ved fødslen til 2860 gram på 2. dagen og i går på 3. dagen havde hun taget 20 gram på - så vi synes også at vægtøgningen er rigtig fin :)

Ej hvor godt :yay Ellie er 3,5 uger nu og for 2 uger siden var hun stadig 90 g fra fødselvægten, men hun tabte også 300 g. Hun havde lidt mere at tage af :P

chloe :kuller 

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER