Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

"Tænkte på dig da jeg lå hele natten foran kummen" Hahahah hvor er du sød.. elsker når folk tænker på mig sådan et sted :ba

Jeg synes heller ikke jeg har nogen tegn på at kroppen gør sig klar til fødsel.. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 hour ago, BabyFebuar said:

"Tænkte på dig da jeg lå hele natten foran kummen" Hahahah hvor er du sød.. elsker når folk tænker på mig sådan et sted :ba

:D 

Men min medlidenhed med dig var virkelig oprigtig lige der! 

Jeg tør slet ikke tænke på hvordan det er at have det sådan hvert eneste dag!  

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv med sygdom @Kia... håber i er ved at være ovenpå igen.

i nat gav min mand Ellie flaske med min udpumpede mælk mens jeg gik i sofaen og pumpede. Hun tog seriøst 4,5 timer i streg den ene gang, der plejer hun at vågne efter en halv time og spise igen. Vi var vågne maks 3 kvarter to gange med bleskift. Føler mig som et nyt menneske. Måske gør vi det sådan fremover indtil Ellie sutter mere effektivt, så hun kan blive ammet på den samme tid. Nu har jeg ammet en time og hun spiser stadig.

i nat har hun spist 130-150 ml pr måltid, det er hvad jeg kan malke ud i alt på begge bryster, så jeg producerer altså kun lige nok. Håber jeg kan få øget produktionen. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Shit @Maj 2014 hun er da en lille grovæder :D har I overvejet pepticade erstatning?  Måske bare til et enkelt måltid? Jeg er altså ret kold overfor det for når jeg giver Karoline modermælk i 90 procent af måltiderne så synes jeg det er fint med et enkelt mælkeerstatnings måltid i ny og næ. 

Hvordan fik I hende vænnet til sut? Og hvilke sutter har I købt ?

karoline er altså også svær at mætte. Vi gik i seng kl. 21 i går (I know - super nederen). Hun vågende desværre kl. 22 og sov først igen kl. 01. Jeg ammede Big time men hun ville ikke sove. Så blandede noget mælkeerstatning og gav hende 40 ml. og så faldt hun til ro. Jeg ved, jeg har mælk til hende for hendes mund er altid fuld fan mælk når hun slipper så ved ikke helt hvorfor hun ikke kunne mættes. Og så vågnede hun igen kl. 03 og så kl. 06. Og så vågnede vi da Thomas stod op. Fik dog sovet fra 9-11! Det var så dejligt. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

15 minutes ago, januar2017 said:

Shit @Maj 2014 hun er da en lille grovæder :D har I overvejet pepticade erstatning?  Måske bare til et enkelt måltid? Jeg er altså ret kold overfor det for når jeg giver Karoline modermælk i 90 procent af måltiderne så synes jeg det er fint med et enkelt mælkeerstatnings måltid i ny og næ. 

Hvordan fik I hende vænnet til sut? Og hvilke sutter har I købt ?

karoline er altså også svær at mætte. Vi gik i seng kl. 21 i går (I know - super nederen). Hun vågende desværre kl. 22 og sov først igen kl. 01. Jeg ammede Big time men hun ville ikke sove. Så blandede noget mælkeerstatning og gav hende 40 ml. og så faldt hun til ro. Jeg ved, jeg har mælk til hende for hendes mund er altid fuld fan mælk når hun slipper så ved ikke helt hvorfor hun ikke kunne mættes. Og så vågnede hun igen kl. 03 og så kl. 06. Og så vågnede vi da Thomas stod op. Fik dog sovet fra 9-11! Det var så dejligt. 

Pepticade er det ikke for dem hvor der er allergi i familien? 

Hun er en total grovheder, jeg er virkelig spændt på hvor meget hun har taget på på fredag. Det er ligesom hendes storesøster. Amilia vejede 12 kg og var 84 cm høj da hun blev 1 år. Som 2 årig vejede hun 14 kg og var 92 cm ca. Vi får bare nogle store piger. 

Vi har Arlas baby and me i skabet. Den er øko og forholdsvis mild ved maven. Den fik storesøster. Problemet med erstatning midt i aptitspring er jo bare at min produktion ikke bliver øget. 

Nu sover hun efter 1,5 timers amning måske 2 timer faktisk, så nu skal der pumpes. 

Vi købte vores runde sutter i Føtex. Vores sp sagde at nogle babyer ikke kan finde ud af dem med flad sut. Min mand har været insisterende omkring at hun skulle tage sutten og han lugter jo ikke af mælk. Hun tager den ok nu, men vi bruger den ikke vildt meget. Nu skal hun jo helst sutte så meget på brystet som muligt, for at stimulerer, men i nat efter 150 ml hvor hun fortsat ville sutte sagde vi stop og indristede på, at hun kun fik sutten. Hun kunne umuligt have brug for mere mad. 

Ellie er også vågen i det tidsrum. Hun er en natteravn! 

Jeg tror det er fordi de skal bruge flere kræfter ved brystet når de er så små, så det tager dem længere tid at blive mætte og så er de nærmest blevet sultne igen. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved ikke med pepticade? Det var det de sagde, hun skulle have, da jeg ringede til ammelinjen på Herlev efter hun ikke havde tisset i fire timer. Og hun kan godt lide det. Men har ikke sat mig særligt meget ind i det faktisk. Vores sp. ved også hun har fået det. Hun ville vel sige noget hvis hun var uenig. Går jeg ud fra :-D 

jeg øver også med sut. Hun brokkede sig lige før men ville ikke sutte og have mad. Så har lagt hende på sofaen og givet sut og det er hun faldet en smule til ro på. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

6 minutes ago, januar2017 said:

Ved ikke med pepticade? Det var det de sagde, hun skulle have, da jeg ringede til ammelinjen på Herlev efter hun ikke havde tisset i fire timer. Og hun kan godt lide det. Men har ikke sat mig særligt meget ind i det faktisk. Vores sp. ved også hun har fået det. Hun ville vel sige noget hvis hun var uenig. Går jeg ud fra :-D 

jeg øver også med sut. Hun brokkede sig lige før men ville ikke sutte og have mad. Så har lagt hende på sofaen og givet sut og det er hun faldet en smule til ro på. 

Har i købt det på apoteket? Tror det er hvis der er allergi i familien. 

Troede seriøst ikke det var så svært med den skide sut. Amilia tog den bare første gang vi gav hende den. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellie ligger og laver prut mens hun sover. Hader det for så vågner hun når jeg skal skifte hende. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er fra apoteket. 

Haha Karoline har også et aktivt tarmsystem. Man skal virkelig lægge bleskiftene strategisk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skulle vi lave en ammetråd hvor vi kan dele gode råd og udfordringer ? 

Tænkte det også kunne komme os andre til gavn når vores rollinger vil se dagens lys :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 minutes ago, januar2017 said:

Ja det er fra apoteket. 

Haha Karoline har også et aktivt tarmsystem. Man skal virkelig lægge bleskiftene strategisk

Ej men altså hun giver den virkelig gas med de prutter. Man skal lige lade hende prutte af, ellers kan man skifte flere havde i træk :D

så er det allergi venligt. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 minute ago, Kia... said:

Tænkte det også kunne komme os andre til gavn når vores rollinger vil se dagens lys :) 

Det var en god ide ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

4 minutes ago, Kia... said:

Ja helt sikkert!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

3 minutes ago, Maj 2014 said:

Ej men altså hun giver den virkelig gas med de prutter. Man skal lige lade hende prutte af, ellers kan man skifte flere havde i træk :D

så er det allergi venligt. 

Egenligt sjovt de så anbefalede det?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er nødt til at tage make up på i dag. Føler mig så nederen uden og dagene kan godt blive for zombie agtige. Må også ud at gå

Del dette indlæg

Annonce ♥

4 minutes ago, januar2017 said:

Er nødt til at tage make up på i dag. Føler mig så nederen uden og dagene kan godt blive for zombie agtige. Må også ud at gå

Haha et bad her ville gøre underværker, jeg lugter af en kombinationen mellem mælk, gylp og sved. Virkelig ulækkert! Mine hormoner er gået amok efter fødslen, så lugter mega hurtigt af sved. Det plejer jeg altså ikke. Håber det stopper igen. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

49 minutes ago, januar2017 said:

Man kan blive et helt nyt menneske af at komme i ordentligt tøj, makeup og gåtur, så det synes jeg lyder som en rigtig god idé lige at få et energiboost på den konto :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så oprent termin, intet optræk til noget, men det er vidst også godt det samme ;) 

Datteren var vågen fra kl 3-6 i nat efter et hosteanfald og kunne ikke finde ro igen, så sov vi et par timer fra kl 6-8, forsøgte at putte hende kl 13.30 til middag, men kl 14.30 opgav jeg. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv med al den sygdom Kia. Det er godt nok et uheldigt tidspunkt du bliver syg på. Rigtig god bedring! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv øv @Kia... :( 

Det er da så kedeligt med al den sygdom - håber du snart bliver rask :kiss

Jeg forsøger at mærke alle små ting i min krop, i håb om at finde tegn på en snarlig fødsel - men reelt er der ikke rigtig nogle tegn.

Jeg kan stadig ikke rigtig mærke plukveer, har absolut ingen modningsveer, havde en lille bitte smule udflåd med blod i i går, men der har ikke været noget siden, i nat vågnede jeg badet i sved.

Det er egentlig lidt åndssvagt, når jeg bare burde nyde min barsel, roen og afslapningen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

@Micka jeg håber du finder lidt ro i bare at holde barsel, synes det tog mig lidt tid at komme ned i gear og slappe af da jeg gik fra :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh altså håber du kan slappe @Micka  jeg havde også svært ved det men omkring juleaften der kunne jeg og så var det bare Mega lækkert med al den fritid. Har virkelig nydt det. 

Karoline er kun vågnet een gang i nat. Hold nu kæft mand. Det er lækkert. 

Hun har desværre øjenbetændelse så hun skal have dryppet øjne. :icon_crybad: og hun græder. Og vil ikke åbne øjnene så skal tvinge dem op. Det gør sååå ondt i ens moderhjerte. Hold nu op :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

44 minutes ago, januar2017 said:

Åh altså håber du kan slappe @Micka  jeg havde også svært ved det men omkring juleaften der kunne jeg og så var det bare Mega lækkert med al den fritid. Har virkelig nydt det. 

Karoline er kun vågnet een gang i nat. Hold nu kæft mand. Det er lækkert. 

Hun har desværre øjenbetændelse så hun skal have dryppet øjne. :icon_crybad: og hun græder. Og vil ikke åbne øjnene så skal tvinge dem op. Det gør sååå ondt i ens moderhjerte. Hold nu op :wub

En gang hvor vildt! Du må føle dig som et nyt menneske. Jeg sov allerede kl. 22 i går, men Ellie vågnede omkring midnat og var vågen til kl. 2. Det gør hun hver dag. Så irriterende! 

Åhh lille pus det forstår jeg godt du ikke synes er rart. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er simpelthen så lækkert. Men typisk at hun sover som en sten når Thomas har hende. Men ja det giver et kæmpe overskud. Thomas er hjemme i de her dage så det er rart. Kan godt blive lidt kedeligt at være alene hjemme, synes jeg 

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER