Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

8 hours ago, BabyFebuar said:

Ville ønske jeg kunne ringe efter nogen, men nej det er der ikke.. 

Håber natten er gået okay, og du har mærket lidt mere til Molly.

Del dette indlæg

Jeg kunne mærke at i slutningen af graviditeten, bevægede hun sig anderledes. Det var mere rumsteren end egentlige spark fordi pladsen var trang. Kan du være nået til det stadie? Men helt klart få det tjekket, såfremt du er nervøs. Det er det eneste rigtige 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du snakket med fødegangen babyfebruar? 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er kun 1,8 kg fra den vægt jeg havde da jeg blev gravid med Amilia. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Var forbi Skejby idag.

Og alt så jo fint ud (gudskelov), men da de 45 min var gået regnede vi jo med at kunne komme hjem, men så ville Molly ikke slappe af så vi skulle vente yderlige 1,5 time for at se om hendes puls ikke lige kom ned under de 150.. men ja den var ikke helt stabil, men vi fik lov til at gå..

men kæft hun var aktiv.. omg

Så typisk.. haha

Del dette indlæg

Annonce ♥

@Maj 2014 Wow hvor er du sej :gp Håber at gøre dig kunsten efter :)

@BabyFebuar dejligt at Molly ville vise sig fra sin vilde side på hospitalet :D Det er typisk, men altid godt at få det tjekket når man begynder at blive bekymret.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh hvor godt at hun har det godt derinde. Hvor langt er det du er @BabyFebuar

Thomas har været så god i nat. Han tog hende fra kl. 23-05. Måtte lige give hende mad i nat fordi det jeg havde udpumpet ikke havde givet så mange ml. Men har fået sovet. 

Men forstår ikke helt. Min bluse er gennemblødt når jeg vågner om morgenen men når jeg pumper mælk ud med maskinen så kommer der måske 50 ml. MAX på 30 min. Det er jo forsvindende lidt. Ved nogen hvordan det kan være? For hvis jeg kun giver så lidt mælk på 30 min. så får hun hvert fald ikke nok at spise

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idag er jeg 37+5 :)

Januar

hvor dejligt Thomas hjælper godt til derhjemme. Hvor lang tid barsel har han?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen to uger nu. Og fordi vi begge er Ansat i Staten så har han syv uger når mine 14 uger er overstået. Det ser således ud: 

faren får syv uger

moren får seks uger

og så får man seks uger som man kan dele som man vil, som jeg så tager. Og så har jeg seks ugers ferie. Alt i alt giver det mig 32 ugers barsel. Så skal starte job igen i starten af oktober. Thomas har dog sagt at jeg skal overveje om jeg vil tage en måned eller to på dagpenge. Mister bare en del penge på det. Men vi kan jo spare op til det. 

Hvad gør I? Du er jo studerende så der er vel andre regler eller hvordan?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Eller Thomas starter faktisk på job i morgen. Til gengæld gemmer han så nogle fridage så han kun arbejde halv tid de næste tre uger i stedet for at have to ugers fri. Så han skal arbejde mandag tirsdag og torsdag i næste uge

Del dette indlæg

Annonce ♥

Januar det er ikke alle der kan pumpe med pumpe, f.eks. hvis nedløbsrefleksen ikke aktiveres. 

Hvordan er hun i løbet af dagen? Bliver hun mæt og sover, eller er hun trist og vil spise konstant? Det kan sige lidt om der er mælk nok :) 

Det bedste tidspunkt at booste ens mælkeproduktion er faktisk ved amning om natten. 

Jeg kommer til at tage barsel nogle måneder på barselsdagpenge, gjorde jeg også sidst og de måneder fra guld værd og godt givet ud for os! :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidder og malker ud nu og det går nogenlunde ok. 

Nej hun er meget eksemplarisk. Græder ikke så meget og fx i nat hvor jeg lagde hende til, lukkede hun demonstrativt munden i og ville under ingen omstændigheder spise. Så tror hun får nok. Skal til sundhedsplejerske i morgen så er spændt på vægten :) 

ja vi vil også spare op så jeg kan tage en måned på dagpenge. Især fordi hun i forvejen skal starte i vuggestue så tidligt. Så det ville være rart at jeg kunne være hjemme i indkøringsperioden. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg pumper også nu mens Ellie sover. Jeg producerer ikke længere mælk nok. Ellies forbrug er øget så meget, at jeg ikke kan følge med. Satser på 3x 20 min på hvert bryst i dag og håber det kan øge produktionen. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Haha hvor vildt @Maj 2014  altså ikke at det er sjovt sjovt. Bare vildt. 

Glæder mig til alle har født så vi rigtigt kan obsesse over vores afkom 

Del dette indlæg

Annonce ♥

12 minutes ago, januar2017 said:

Haha hvor vildt @Maj 2014  altså ikke at det er sjovt sjovt. Bare vildt. 

Glæder mig til alle har født så vi rigtigt kan obsesse over vores afkom 

Ej men seriøst det lille madøre tømte en flaske med 130 ml i går og ville have mere bagefter :o

det er spændende hvornår alle har født. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen jeg har taget 1 års barsel og manden min tager kun 2 uger..

vi mister alt indkomst hvis han skal have barsel så det har vi ikke råd til..

Del dette indlæg

Annonce ♥

On 2/4/2017 at 9:57 PM, BabyFebuar said:

Var forbi Skejby idag.

Og alt så jo fint ud (gudskelov), men da de 45 min var gået regnede vi jo med at kunne komme hjem, men så ville Molly ikke slappe af så vi skulle vente yderlige 1,5 time for at se om hendes puls ikke lige kom ned under de 150.. men ja den var ikke helt stabil, men vi fik lov til at gå..

men kæft hun var aktiv.. omg

Så typisk.. haha

Lige præcis dét oplevede jeg op til fødslen :) 

3 dage med mindre aktivitet. Var så inde til tjek hvor de kørte kurve i 4 timer da hun pludselig var enormt aktiv og pulsen ville ikke ned under 150. 

Under det begyndte der at komme småveer og jeg fødte dagen dagen efter :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 hour ago, Stella Nutella said:

Lige præcis dét oplevede jeg op til fødslen :) 

3 dage med mindre aktivitet. Var så inde til tjek hvor de kørte kurve i 4 timer da hun pludselig var enormt aktiv og pulsen ville ikke ned under 150. 

Under det begyndte der at komme småveer og jeg fødte dagen dagen efter

Uha Stealla :D jeg har ikke haft nogle veer endnu.. og hun har været almindelig godt aktiv idag :) 

Hun må dog gerne lige vente en uge mere så jeg lige kan komme med til en prøve på skolen der ligger den 13 feb :D indtil da er døren lukket høhøhø

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kun vågen tre gange i nat. Synes jeg er godt klaret. Desværre skulle jeg se Netflix til kl. midnat men kunne jeg jo bare have ladet være med. 

Og besøg hos sundhedsplejersken i dag. Hun har taget 80 gram på siden i torsdags og er nu over fødselsvægten. Og er vokset en hel cm. Så hun nu er 53. Så hun vokser godt. fik lov at gå ned til 8 amninger i døgnet. Mod tidligere 12

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg magter det slet slet ikke! Vi er virkelig ramt af sygedom herhjemme! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej @Kia... føler virkelig med dig :( håber I kommer jer meget snart 

Del dette indlæg

Annonce ♥

"Du skal nyde at være gravid" har jeg hørt en del sige nu, men nej det gør jeg bare ikke.. 

Jeg glæder mig til hun kommer ud og jeg får min krop igen uden alle de smerter, halsbrand og bræk der holder mig vågen hele natten. 

Hvis det var lovligt ville jeg finde lige en rugemor til mit næste barn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

@Kia... åh nej - sådan en omgang kan man bare ikke overskue lige op til terminen - som om det ikke er hårdt nok at være højgravid.

Mam siger jo, at fødslen ikke går i gang hvis man er syg, da kroppen netop ikke har kræfter til både at bekæmpe en sygdom og føde et barn. Rigtig god bedring :kiss

@BabyFebuar her har jeg også udfordringer med søvnen for tiden, så håber også snart at lillesøster melder sin ankomst.

Men jeg har ikke rigtig nogen tegn på en snarlig fødsel, så tænker at der desværre kan gå længe endnu :chin:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhh babyfebruar jeg tænkte sådan på dig da jeg lå hele natten foran kummen :( 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh altså - øv med hindeløsningen. Krydser fingre for et mirakel inden, og ellers må du få en ny tid til næste uge.

Havde faktisk godt hørt om det med løget - fantastisk at det gav hende en rolig nat :)

Det er bare nemmere at blive rask, hvis man får sin søvn.

Vi har haft en af Louie's venner på overnatning i nat - de vågnede lidt i 5!!!! Og var ikke til at få dem til at sove igen. Jeg var så alligevel vågen, vågnede kl. 3.30 og kunne ikke finde ro igen.

Savner at sove på maven :icon_crybad:

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER