Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Lige en Update. 

Har valgt ikke at ringe til Skejby da bette har været sindsyg aktiv siden jeg spiste is nr 1 og 2 :D dejligt 

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 minute ago, BabyFebuar said:

Lige en Update. 

Har valgt ikke at ringe til Skejby da bette har været sindsyg aktiv siden jeg spiste is nr 1 og 2 :D dejligt 

Dejligt lidt is kunne vække hende! :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

21 minutes ago, BabyFebuar said:

Lige en Update. 

Så må du bare spise en masse is :D dejligt at hun vågnede op. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

20 minutes ago, Kia... said:

Ja det faktisk hårdt med den dårlige søvn, men planlægger så lidt som muligt aftaler og siger det er okay at sove om dagen - det må være fordelen ved hun er i dagpleje! 

Ja det er ikke nemt når han ikke bare er alm lønmodtager, men han gør hvad han kan for så få lidt dage hjemme, jeg kunne bare bestemt godt drømme det var anderledes! 

Jeg fik bare slet ikke sovet om dagen fordi Amilia jo er hjemme og det samme gælder nu. Nu sover begge piger endelig, kryds lige fingre for at eller fortsætter når jeg rykker hende, så nu vil mor også sove. Forhåbentlig 3 timer før næste amning.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg talte med sp i dag. Hun spurgte mig direkte hvad jeg havde tænkt mig ang. amning. Sagde jeg ville gøre det hundrede procent naturligt. Og det vil jeg også. 

Så tænker jeg skal have anskaffet mig en brystpumpe så Thomas kan tage over. 

Gik i seng kl. 21 her til aften og så har Thomas givet erstatning indtil nu. Så fik lige sovet tre timers tid. Og nu er hun ammet og så går Thomas ind i et andet rum og sover med hende og når hun vågner i nat får hun erstatning. På den måde kan jeg forhåbentligt blive aflastet lidt. 

Kender I til en god brystpumpe?

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Jeg talte med sp i dag. Hun spurgte mig direkte hvad jeg havde tænkt mig ang. amning. Sagde jeg ville gøre det hundrede procent naturligt. Og det vil jeg også. 

Så tænker jeg skal have anskaffet mig en brystpumpe så Thomas kan tage over. 

Gik i seng kl. 21 her til aften og så har Thomas givet erstatning indtil nu. Så fik lige sovet tre timers tid. Og nu er hun ammet og så går Thomas ind i et andet rum og sover med hende og når hun vågner i nat får hun erstatning. På den måde kan jeg forhåbentligt blive aflastet lidt. 

Kender I til en god brystpumpe?

Medela er rigtig godt 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå skal da love for at mælken er løbet til. Man er da slet ikke i tvivl. Fik lige ammet hende fordi jeg alligevel var vågen og nu har Thomas taget hende igen. Så skal der soves. (Forhåbentlig). 

Madela. Tjek

Del dette indlæg

Annonce ♥

3 hours ago, januar2017 said:

Nå skal da love for at mælken er løbet til. Man er da slet ikke i tvivl. Fik lige ammet hende fordi jeg alligevel var vågen og nu har Thomas taget hende igen. Så skal der soves. (Forhåbentlig). 

Madela. Tjek

Nej man er virkelig ikke i tvivl :D faktisk håber man nogen gange at babyen vågner, så man kan få lettet trykket. Jeg lagde Ellie til selvom hun sov fordi de var ved at springe. 

Fedt det er løbet til nu. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jer der allerede har børn. Hvornår kan man mon begynde at se fremgang ift hvor længe de sover om natten? Jeg synes det er fint nat vågne hver tredje time. Men karoline vågner nok 4-5 gange og skal have mad. Det holder jeg ikke til i længden. En veninde sagde meget opløftende "bare vent. Det bliver værre". Worst comment ever! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jer der allerede har børn. Hvornår kan man mon begynde at se fremgang ift hvor længe de sover om natten? Jeg synes det er fint nat vågne hver tredje time. Men karoline vågner nok 4-5 gange og skal have mad. Det holder jeg ikke til i længden. En veninde sagde meget opløftende "bare vent. Det bliver værre". Worst comment ever! 

Det er jo meget forskelligt fra barn til barn. Amilia var meget hurtigt nede på to spisninger pr nat og hun spiste og sov igen med det samme. Hvis bleen skulle skiftes var vi vågne en halv time. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh kroppen er bare fantastisk efter man har født. 

Jeg kommer gående med karoline og så siger Thomas "hov hun gylper"... Nå nej det var bare mig der ikke havde fået bh på. (Tegn på mælken er løbet til ) :super

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt mælken er løbet til :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh kroppen er bare fantastisk efter man har født. 

Jeg kommer gående med karoline og så siger Thomas "hov hun gylper"... Nå nej det var bare mig der ikke havde fået bh på. (Tegn på mælken er løbet til ) :super

Ej jeg har altså også mælk overalt tit. Når Ellie spiser er vi tit begge to smurt ind i mælk. Stinker seriøst af gammel mælk og gylp konstant. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

Dejligt mælken er løbet til :) 

Det er meget forskelligt hvordan børn sover om natten, Laura var hurtig til at sove igennem, 2 uger så sov hun 5 timer og efter flasken kom på mellem 7-9 timer om natten - en i min mødregruppe var hver anden time til han var langt over et halvt år... 

Laura har altid sovet læænge når hun først faldt rigtig i søvn, og var over halvandet før hun kunne nøjes med en lur og hun tager stadig 2,5-3 timer til middag :) 

Jeg håber virkelig lillesøster bare ligner storesøster en smule på det punkt :) 

Amilia har også været ret god med søvnen, specielt som baby, så vi håber Ellie ligner søster snart! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sundhedsplejersken har været her i dag. Hun er rigtig sød! Vi er fans. Ellie vejer nu 4160 g, så hun har taget 160 g på siden fredag. Hun mente at vi skulle all in på den sut. Hun sagde at vi godt ville kunne lærer hende at bruge sut, men det kunne blive hårdt og det var nok far der skulle lærer hende det. Lauritz kører ud og køber en rund sut nu, hun sagde at nogen børn ikke kunne finde ud af de flade. Hun er vokset 2 cm siden fødslen. Hun kommer igen på fredag og tjekker om Ellie fortsat tager på som hun skal, fordi jeg har været bekymret over det. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Utålmodigheden begynder at blive stor nu :P 

Del dette indlæg

Annonce ♥

17 minutes ago, Kia... said:

Jeg spiser ananas til den store guldmedalje og drikker ananas jucie (sådan en rigtig en der ikke er lavet på koncentrat) - åhh jeg er spændt på JM på torsdag! 

Så rammer jeg termin på onsdag! På den ene side går jeg og beundre maven konstant for om lidt er den "væk", på den anden side så det bare så besværligt at rejse sig mm! 

Laura har haft fri i dag, far kom, for ham, tidligt hjem, de er kørt ud og handle!

Og vi har en hel weekend sammen uden arbejde, uden planer, bare os 3 hele weekenden!! 

Har I overvejet en natursut maj? 

Det lyder så dejligt med en weekend uden planer. Hvor dejligt! 

Du skulle prøve hindbærbladthe. Jeg er sikker på det er derfor jeg ikke gik i stykker under fødslen. 

Ja det har vi, men vi starter nok lige med nogen i samme facon, for hvis hun ikke vil tage den er det er en dyr sut at have liggende. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

45 minutes ago, Maj 2014 said:

Det lyder så dejligt med en weekend uden planer. Hvor dejligt! 

Du skulle prøve hindbærbladthe. Jeg er sikker på det er derfor jeg ikke gik i stykker under fødslen. 

Ja det har vi, men vi starter nok lige med nogen i samme facon, for hvis hun ikke vil tage den er det er en dyr sut at have liggende. 

Ja det har jeg overvejet omend jeg ikke bryder mig om the - så derfor prøver jeg lige med ananas ☺️

Ja de er desværre ikke billige, og ret dyre i brug da de har kort holdbarshedsdato geundet naturmaterialet.. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har holdt afslutning på jobbet i dag - dels går jeg jo på barsel, men jeg kommer jo heller ikke tilbage til den arbejdsplads igen, grundet ophør af min udstationering, så det var meget mærkeligt og svært at forholde sig til. Når flytningen kommer tættere på og det bliver mere virkeligt at vi rent faktisk skal flytte fra det her paradis, så ved jeg at det bliver en kæmpe tudetur for mig. Men samtidig kommer der jo til at ske så meget andet godt og spændende, så det bliver mega ambivalent.

Del dette indlæg

Annonce ♥

34 minutes ago, Kia... said:

Ja det har jeg overvejet omend jeg ikke bryder mig om the - så derfor prøver jeg lige med ananas ☺️

Ja de er desværre ikke billige, og ret dyre i brug da de har kort holdbarshedsdato geundet naturmaterialet.. 

Føtex havde nogen og hun har suttet på den i 10 min :yay hun er lige ved at falde i søvn. Anti jinx. 

Den Lauritz fandt er også naturgummi, men noget billigere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

27 minutes ago, Micka said:

Jeg har holdt afslutning på jobbet i dag - dels går jeg jo på barsel, men jeg kommer jo heller ikke tilbage til den arbejdsplads igen, grundet ophør af min udstationering, så det var meget mærkeligt og svært at forholde sig til. Når flytningen kommer tættere på og det bliver mere virkeligt at vi rent faktisk skal flytte fra det her paradis, så ved jeg at det bliver en kæmpe tudetur for mig. Men samtidig kommer der jo til at ske så meget andet godt og spændende, så det bliver mega ambivalent.

Dejligt med barsel, men forstår godt at det er svært. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellie sover med sut :yay ej men det er så godt. Tak til vores Sp om forslaget omkring sut. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

16 minutes ago, Maj 2014 said:

Ellie sover med sut :yay ej men det er så godt. Tak til vores Sp om forslaget omkring sut. 

Ej hvor skønt - så kan det være at du også får lidt længere tids fred :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 hours ago, Kia... said:

Jeg spiser ananas til den store guldmedalje og drikker ananas jucie (sådan en rigtig en der ikke er lavet på koncentrat) - åhh jeg er spændt på JM på torsdag! 

Så rammer jeg termin på onsdag! På den ene side går jeg og beundre maven konstant for om lidt er den "væk", på den anden side så det bare så besværligt at rejse sig mm! 

Laura har haft fri i dag, far kom, for ham, tidligt hjem, de er kørt ud og handle!

Og vi har en hel weekend sammen uden arbejde, uden planer, bare os 3 hele weekenden!! 

Har I overvejet en natursut maj? 

Uh ja, utålmodighed.... Jeg gad helt vildt godt at møde hende NU, men samtidig håber jeg også at jeg får bare 1 uges barsel, så jeg også lige får slappet af og pustet ud inden hun melder sin ankomst. I bund og grund er hun bare mere end velkommen, lige gyldigt hvornår på måneden det bliver :)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER