Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

1 hour ago, januar2017 said:

Nå har været i kontakt med ammelinjen. Vi skiftede ble på hende kl. 14 og igen kl. 19. Men der har ikke været urin imellem der. Så Thomas hentede noget modermælkserstatning der hedder pepticade. Og det gav vi hende og hun drak det ekstremt hurtigt. Har forsøgt at presse mælk ud af mine bryster og der kommer mælk men måske hun bare ikke
Kan få det. Men håber der kan falde lidt ro på hende. Tror måske hun har været sulten,  derfor hun græder. 

Jeg håber i har fået lidt ro på. Det er hårdt indtil mælken løber til. 

Del dette indlæg

Håber jeg virkelig også!! Skriver ned hver gang jeg ammer med tidspunkt og hvor længe jeg ammer. 

Gjorde jeg også i nat. Tror jeg har været så dopet Af træthed at jeg ikke har været opmærksom på at jeg ammede fra 03:00-04:00. 

Igen fra 04:14-05:00. 

Igen fra 06-07:00 

det er jo nærmest tre timer i træk. Så er der jo noget der burde have sagt mig at selvom hun sutter fint så får hun ikke nok mad. Og at hun så græd hver gang jeg lagde hende ned. Nu må vi se om erstatningen giver noget ro i nat

Del dette indlæg

Annonce ♥

30 minutes ago, januar2017 said:

Håber jeg virkelig også!! Skriver ned hver gang jeg ammer med tidspunkt og hvor længe jeg ammer. 

Gjorde jeg også i nat. Tror jeg har været så dopet Af træthed at jeg ikke har været opmærksom på at jeg ammede fra 03:00-04:00. 

Igen fra 04:14-05:00. 

Igen fra 06-07:00 

det er jo nærmest tre timer i træk. Så er der jo noget der burde have sagt mig at selvom hun sutter fint så får hun ikke nok mad. Og at hun så græd hver gang jeg lagde hende ned. Nu må vi se om erstatningen giver noget ro i nat

Ellie gjorde fuldstændig det samme. Vi troede hun var kommet til skade under fødslen og alt muligt. Vi gik lidt i panik begge to og vi har jo altså en i forvejen. Da vi stak hende en flaske fik vi ro. Det burde give lidt ro nu. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad giver I hende i flasken?

Del dette indlæg

Annonce ♥

55 minutes ago, januar2017 said:

Hvad giver I hende i flasken?

Modermælkserstatning eller min udpumpede mælk. 

De første par dage gav vi hende en smule sukkervand med en sprøjte, fordi det beroliger de små. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var det helt rigtige valgt at give hende erstatning. Der er kommet godt gang i hendes maven. Afføringen har skiftet farve , hun græd næsten ikke i nat - omend hun stadig vågner tit for at spise. Men det er jo fint. 

Hvad med jer gravide? Glæder I jer? :-D

Del dette indlæg

Annonce ♥

11 minutes ago, januar2017 said:

Det var det helt rigtige valgt at give hende erstatning. Der er kommet godt gang i hendes maven. Afføringen har skiftet farve , hun græd næsten ikke i nat - omend hun stadig vågner tit for at spise. Men det er jo fint. 

Hvad med jer gravide? Glæder I jer? :-D

Åhh hvor godt. Det var godt i fik givet hende noget mad. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja! Sundhedsplejersken har lige været her og hun vejede 3200. Dvs kun tabt sig 100 g. siden fødlsen hvilket jo er fint. Og er vokset 1 cm. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja glæder mig godt nok.. 

idag er mavsen dog ret stille :( så har fået manden til at købe nogle pind is med hjem.. måske det lige kan vække hende.. og lige nu ligger jeg i sengen og prøver at trykke på maven i håb om at hun sparker igen.. men hun var godt aktiv kl 2 i nat så satser dog på hun er ok :)

døjer mega meget med det sureopstød så ja det holder mig vågen om natten pænt irriterende.. 

hun måtte gerne komme ud nu :D dog hun veer og smerter høhøhø

og dejligt at høre at det går den rigtige vej Januar :D 

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 minutes ago, januar2017 said:

Ja! Sundhedsplejersken har lige været her og hun vejede 3200. Dvs kun tabt sig 100 g. siden fødlsen hvilket jo er fint. Og er vokset 1 cm. 

100 g er jo helt fint. Ellie tabte sig 300 g. 

Vi får Sp igen i morgen. 

Jeg ligger her i sofaen med en nøgen Ellie på maven :wub det er virkelig dejligt. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 minutes ago, BabyFebuar said:

Ja glæder mig godt nok.. 

idag er mavsen dog ret stille :( så har fået manden til at købe nogle pind is med hjem.. måske det lige kan vække hende.. og lige nu ligger jeg i sengen og prøver at trykke på maven i håb om at hun sparker igen.. men hun var godt aktiv kl 2 i nat så satser dog på hun er ok :)

døjer mega meget med det sureopstød så ja det holder mig vågen om natten pænt irriterende.. 

hun måtte gerne komme ud nu :D dog hun veer og smerter høhøhø

og dejligt at høre at det går den rigtige vej Januar :D 

Jeg synes et glas mælk inden sengetid var effektivt mod halsbrand :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

@januar2017 fantastisk at hun har haft en roligere nat med mindre gråd. Og vægten lyder da ganske fin :)

Glæder mig helt vildt til at møde hende :kuller

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er oppe på tolv gange amning siden kl. midnat. Mine brystvorter er fuldstændig ødelagte. Det gør så ondt

Del dette indlæg

Annonce ♥

13 minutes ago, januar2017 said:

Er oppe på tolv gange amning siden kl. midnat. Mine brystvorter er fuldstændig ødelagte. Det gør så ondt

Jeg kan godt huske fra Amilia hvor ondt det gjorde. Har du smurt dem med brystvortesalve? Det lindre lidt synes jeg. Ellers kan du prøve med ammebrik lidt, så de lige kan få lidt pause. Det bliver bedre snart det lover jeg, de skal bare lige hærdes lidt først. 

Jeg tror også jeg har ammet deromkring selvom jeg har masser af mælk.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uha det håber jeg sørme. 

Ja må have fat i de ammebrikker. Har store sår. Av!!! 

Hvordan er natten hos jer? Hvor mange timer får du sovet?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmmm hun er godt nok stille idag. Hun har puffet et pr gange men ikke lige voldsomt som hun plejer.

tænker i det er godt nok eller skal jeg lige ringe til JM? (Fødegangen eller hvad det hedder)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er svært at rådgive om. Men jeg ville ringe til fødegangen. Men så vil de helt sikkert have dig ind til scanning/hjertelyd

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har lige spist en is til.. hun puffer lige en enkelt gang men ja langt fra det normale :-/ hmm den er svær 

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 minutes ago, BabyFebuar said:

Har lige spist en is til.. hun puffer lige en enkelt gang men ja langt fra det normale :-/ hmm den er svær 

Jeg ville ringe. Det kan være tegn på at moderkagen ikke virker helt som den skal. Man skal reagerer på mindre liv og ikke kun hvis der ikke er liv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 hours ago, januar2017 said:

Uha det håber jeg sørme. 

Ja må have fat i de ammebrikker. Har store sår. Av!!! 

Hvordan er natten hos jer? Hvor mange timer får du sovet?

5-6 timer vil jeg tro maks 7. Natten er hård, hun spiser måske 20-30 min. Så falder hun i søvn, så lægger jeg hende lige ved siden af mig og så starter vi forfra og det gør jeg ofte 3 gange før hun sover. Det er hårdt! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vil sige hun faktisk lige har givet mig en del puf de sidste 5 min.. burde det ik være ok så?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er seriøst ved at dø af træthed. Får maks 4 timer om natten og kan ikke sove om dagen fordi jeg spekulerer så meget. Og om natten - når jeg har chance for at sove, så går der måske 30 min. før jeg falder i søvn fordi jeg farer sammen ved hver lyd , hun laver i frygt for at hun nu vågner. Det er skrækkeligt. Håber virkelig jeg falder mere til ro i det her. Eller at hun bare græder mindre. 

Ej det er bare så hårdt. Er ved at droppe amningen og gå fuldstændig over til flaske så Thomas også kan deltage. Men det er jo bare heller ikke det bedste ikke at få den rene modermælk. 

Nå håber natten i nat bliver bedre. 

Babyfebruar: jeg synes det er svært at rådgive om. Prøv at ring derud og se hvad de siger. Hellere en gang for meget end en gang for lidt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Jeg er seriøst ved at dø af træthed. Får maks 4 timer om natten og kan ikke sove om dagen fordi jeg spekulerer så meget. Og om natten - når jeg har chance for at sove, så går der måske 30 min. før jeg falder i søvn fordi jeg farer sammen ved hver lyd , hun laver i frygt for at hun nu vågner. Det er skrækkeligt. Håber virkelig jeg falder mere til ro i det her. Eller at hun bare græder mindre. 

Ej det er bare så hårdt. Er ved at droppe amningen og gå fuldstændig over til flaske så Thomas også kan deltage. Men det er jo bare heller ikke det bedste ikke at få den rene modermælk. 

Nå håber natten i nat bliver bedre. 

Babyfebruar: jeg synes det er svært at rådgive om. Prøv at ring derud og se hvad de siger. Hellere en gang for meget end en gang for lidt

Jeg har overvejet flaske af samme årsag. Vi tager en nat i morgen hvor Lauritz giver flaske og jeg pumper ud imens, i håb om at hun hurtiger får spist færdig. Det er mega hårdt.

jeg er i øvrigt enig med Kia. Snak med din Sp. Ellers få Thomas til at give flaske i nat, så du kan få sovet. Mælken kommer alligevel ikke så længe du er så træt og en enkelt nat ødelægger nok ikke amningen. 

Hvad er det du spekulerer over i løbet af dagen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

@januar2017 jeg synes du skal ringe til din SP i morgen tirdlig og vende dine tanker med hende - at være så presset skal man tage seriøst! Sammen finder i den bedste løsning, om det er amning, flaske eller en kombi! Men det er vigtig du er ærlig over for hende med alle de tanker og følelser du har! 

Selv om lillesøster pt er i maven er min nattesøvn helt splittet ad! I nat blev det til sølle 4,5 time usammenlagt søvn :/ 

mindes ikke jeg sov SÅ dårligt da jeg var gravid med Laura! 

Det stresser mig lidt vi ikke ved hvornår hun kommer, fordi kæresten har svært ved at planlægge sit job, så det ender nok med han ikke rigtig har noget barsel igen denne gang, øv lige det synes jeg er røv hårdt! 

Jeg sov også så dårligt til sidst den her gang. Sådan havde jeg det heller ikke første gang. Det er ret skidt, fordi man starter træt ud som mor til to. 

Hvor irriterende at din mand ikke kan holde barsel. 

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER