Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

44 minutes ago, januar2017 said:

Det var meget voldsomt. Han forsøgte at kvæle mig men kom heldigvis fri. Men måtte opgive min drøm om at blive politibetjent fordi ryggen bare var smadret. Skal i gang med rolig genoptræning efter fødslen. Og så åbner vores svømmehal igen til marts efter den er blevet istandsat. Så kan jeg også svømme. Hader ikke at røre mig. Men kan simpelthen ikke nu :( 

hvordan går det med plukveerne?

Det må have krævet noget at få det bearbejdet bagefter. Puha. Godt du kom fri! Desværre er der jo nogen i den branche det ikke lykkes for. 

Svømning er godt! Jeg glæder mig til at vi alle 4 skal i svømmehallen. 

Jeg har stadig mange der bider godt, men der har været flere end der er nu. Jeg ville bare ønske det snart blev til noget. Det er så spændende hvor stor scanningen siger hun er på mandag. Hvis den siger større end Amilia håber jeg lægen vil sætte igang i løbet af ugen, så det begynder virkelig at være spændende. Jeg tror godt hun kunne være lidt større faktisk og jordmoderen sagde at nr 2 statistisk set ofte var større end den første. Min lillesøster vejede 400 g mere end mig og Lauritz vejede 400 g mere end sin storesøster. Hvis det er rigtigt og hun kommer omkring 38+3 så vil hun veje omkring 5200 :blink

jeg har lige ramt 10 kilo øv! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov i øvrigt - skøøønt vejr, og kan lige se de lover frost den næste uges tid! I love it, jeg var træt af regnvejr og en våd og beskidt hund, det er hårdt ved huset med alt den mudder alle steder, selv om han blev tørret godt af med et håndklæde hver gang han havde været ude! Så frosten er SÅ velkommen! Og så giver det jo bare lidt ekstra til med sådan nogle frostklaree dage!! 

IMG_3008.PNG

Del dette indlæg

Annonce ♥

7 minutes ago, Kia... said:

Det lyder som et voldsomt overfald, hvor mange år siden er det at det er sket? 

Jeg måtte altså også erkende at det der malen køkken nok bare var en duuum idé! 

Jeg er kommet oven på igen, men det tog en halv uge! 

Min vaksetøjskurv er i bund, lillesøsters skuffer fyldt med babytøj, tilgengæld trænger her både til en støvklud, støvsugning og gulvklud - godt jeg får gæster i morgen, så jeg tvungen til at gøre det i dag :D 

jeg havde første barselsdag i går efter ferie, jeg slapper af på sofaen disse dag, holder lidt opryddet og laver ellers så lidt som muligt! Nyder virkelig nu nogle rolige dage mens Laura er ude og brænde krudt af i dagplejen! Vi nyder hun først skal afleveres mellem 8.30-9.00, det giver hende og jeg nogle rigtig hyggelige morgner herhjemme - og hun stortrives med den nye rytme! :) så lillesøster vent endelig en månedstid endnu med at komme! 

Spændende med scanning på tirsdag! Uanset synes jeg du skal få en vurdering af hvor moden du er, det kan måske give dig noget ro i forhold til beslutningen om igangsættelse eller pks? 

Håber de plukveer giver dig noget! 

Jeg har ingen plukveer, lidt jag ned foran ind i mellem når jeg bevæger mig, men det kommer mest enkeltvis :) 

Jeg skal til scanning mandag og jordmoder tirsdag. Mandag skal planen lægges med lægen. Det er næsten for spændende! Vil bare virkelig gerne undgå at føde på svigermors fødselsdag D. 24 og jeg er 38+0 D. 22, så hvis en igangsættelse stater D. 22 tænker jeg vi næsten 100% rammer D. 24. Svigermor ville synes det var fantastisk, men jeg vil gerne have at Ellie får sin egen fødselsdag. Det er sikkert noget værre pjat :D 

jeg ændre mening hele tiden om hvad jeg gerne vil. Jeg vil gerne føde og så hjem med det samme. Jeg vil også gerne kunne gå ture og være der for Amilia og det udelukker jo kejsersnit. Det er så svært! 

Jeg tror de giver lidt. Jeg synes jeg kan mærke at det livmoderhalsen bliver blødere. Manden må lige tage en for holdet i aften :haha det skulle være det eneste med reel effekt. 

Du er altså også for vild at du lige malede det køkken! Man bliver bare straffet hårdt bagefter synes jeg.

det må være skønt med hyggelige morgener og korte dage for Laura. 

Min familie er kørt med svigermor i IKEA. Jeg savner dem og føler der er så tomt! Men de ville ikke have mig med. Min mand mente at jeg ville blive sur og utålmodig fordi jeg ville få ondt og så ville jeg stresse på hans mor og det er for hendes skyld, at han kørte hende derud. Han har fundstændig ret, så jeg blev hjemme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Frost er så meget bedre end regn ! Det ser skønt ud.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg må høre dem om de lige vil tjekke på mandag. Kan en læge godt lave hindeløsning? Ellers må jordmoderen tirsdag hvis hun kan. 

Haha det virker for nogen og ikke for andre, så nu må vi se. Vi gjorde det for 3 dage siden og der fik jeg så kraftige plukkeveer at det gjorde ondt helt ned i lysten og i lårene. Jeg vågnede flere gange af det om natten og drømte at jeg var gået i fødsel. Nu må vi se. Det er da et forsøg værd. Mine forældre kommer over overnatter i morgen, fordi min svigermor holder fødselsdag, så det skal være i dag.

det er sådan vores november ser ud med fødselsdage. Sjovt som alle lige rammer oveni hinanden :lol 

jeg prøver at nyde det og glæder mig til at de er hjemme igen. 

Laura synes jo det er dejligt at komme afsted og mor er alligevel også lidt kedelig nu. Sådan er det i hvert fald her.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

2 minutes ago, Kia... said:

Er det ikke en JM der klare selve scanningen? Ellets må du da prøve at spørge, og ja hør evt din JM tirsdag :) 

Ja Laura synes hendes mor er mega kedelig, så jeg er slet ikke i tvivl det er godt for hende at være afsted og specielt når det er korte dage, så når vi at hygge herhjemme, og hun får brændt krudt af derovre :) 

Måske. Det er vidst ikke helt sikkert. Jeg ved ikke hvem der skal scanne. Det er de samme som til nf og md. 

Det giver lidt mere energi og overskud til senere når man har slappet af. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

4 hours ago, Maj 2014 said:

Måske. Det er vidst ikke helt sikkert. Jeg ved ikke hvem der skal scanne. Det er de samme som til nf og md. 

Det giver lidt mere energi og overskud til senere når man har slappet af. 

Det er JMs hos os der scanner til nf og md, men ved ikke om det er sådan alle steder :) 

præcis :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så går jeg ind i 39. uge i dag. Forstår det slet ikke

Del dette indlæg

Annonce ♥

50 minutes ago, januar2017 said:

Og jeg er indenfor normal fødselsperiode :yay det er vildt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fedt!!! Tillykke :-D 

Del dette indlæg

Annonce ♥

43 minutes ago, januar2017 said:

Fedt!!! Tillykke :-D 

Tak haha. Jeg håber hun kommer indenfor den næste uge. Det er altså vildt at hun er her lige om lidt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg krydser for dig at hun snart er her!! Jeg har ingen plukveer. Hvert fald ikke nogle jeg kan mærke. Lidt mærkeligt er det ikke?

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 hour ago, januar2017 said:

Jeg krydser for dig at hun snart er her!! Jeg har ingen plukveer. Hvert fald ikke nogle jeg kan mærke. Lidt mærkeligt er det ikke?

Tak :kiss

det er vidst meget normalt, at man ikke mærker dem som førstegangs. Du har dem helt sikkert.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Haha det troede jeg også selv i går :prik føler mig så snydt! Men mon ikke det show i går får det hele til at gå lidt nemmere. Ej men jeg var seriøst sikker på, at det var nu og så forsvandt er åndssvage veer efter 4 timer, så strengt! Men så nåede vi at være med til svigermors 70-års fødselsdag. Jeg var så træt bagefter. Jeg havde været oppe siden kl. 4.

Del dette indlæg

Annonce ♥

7 hours ago, januar2017 said:

Yeah :glad

Så nærmer det sig med hastige skridt.

Jeg mærker heller ikke mine plukveer og heller ikke i første graviditet :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 minute ago, Maj 2014 said:

Haha det troede jeg også selv i går :prik føler mig så snydt! Men mon ikke det show i går får det hele til at gå lidt nemmere. Ej men jeg var seriøst sikker på, at det var nu og så forsvandt er åndssvage veer efter 4 timer, så strengt! Men så nåede vi at være med til svigermors 70-års fødselsdag. Jeg var så træt bagefter. Jeg havde været oppe siden kl. 4.

Ej der er da noget jeg har misset - fedt hvis kroppen så småt er i gang med at forberede sig, jeg krydser for at hun vil ud i den kommende uge :biglove

Del dette indlæg

Annonce ♥

1 minute ago, Micka said:

Ej der er da noget jeg har misset - fedt hvis kroppen så småt er i gang med at forberede sig, jeg krydser for at hun vil ud i den kommende uge :biglove

Jeg vågnede kl. 4 i går morges fordi det gjorde helt vildt ondt. Det må have været modningsveer. De kom med et interval på 5 min og varighed på 1-1,5 min. Jeg gik ind i sofaen og sagde at min mand skulle få sovet. De gjorde ret ondt, så jeg skulle koncentrere mig om at trække vejret. Efter nogle timer gik jeg i bad for, at lindre lidt af smerten. Efter der dampede noget af styrken og efter 4 timer forsvandt de. Jeg har haft en del plukkeveer der har gjort ondt siden, men slet ikke med samme styrke. Så jeg føler mig snydt! 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

1 hour ago, Kia... said:

Wow vildt snydt! 

Du skal da som minimum have jm til at mærke på dig tirsdag, og hvis de kan så allerede i morgen, håber virkelig det er gode tegn! 

Ikke en gang gåturen i dag på to timer sætter gang i noget som helst her. Jeg er øm i bækkenet, bevares men det så også det! :P 

men har jo også sagt der går en måned inden hun kommer :D 

Ej men altså hun snød mig da så meget. Jeg gik faktisk i panik, fordi min svigermor bor rundt om hjørnet, men hun skulle jo holde stor fødselsdag, så hun kunne lige præcis den ene dag ikke passe Amilia. Mine forældre bor på Fyn og skulle med til fødselsdag, men skulle til samtale på min søsters efterskole kl. 9, så de kunne først komme derefter. Det endte med at min far tog samtalen og min mor tog toget over, så vi havde pasning til Amilia. Så vi endte med en hyggelig formiddag med mormor. Alle mine bedste forældre bor også på Sjælland, men Amilia er ikke blevet passet ret meget og det er altså kun hendes bedsteforældre der kan passe. 

Jeg tror faktisk jeg er ved at være ret moden til fødsel. Min egen fornemmelse er, at Ellie er større end Amilia, hvis scanningen siger større end Amilia i morgen regner vi med igangsættelse i den her uge, så tænker at jordmoderen gerne vil tjekke tirsdag. 

Vildt det slet ikke sætter gang i noget. Hvornår har du termin? Måske en måned så passer meget godt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er så vildt!! Tænk hvis der kommer en baby til verdenen den næste uge :-D jeg håber vi alle har overskud til at skrive når det hele er gået i gang. Altså selvf. sindene veerne bliver slemme. Meget sjovt at vide, at nu sker der noget

Del dette indlæg

Annonce ♥

8 minutes ago, januar2017 said:

Det er så vildt!! Tænk hvis der kommer en baby til verdenen den næste uge :-D jeg håber vi alle har overskud til at skrive når det hele er gået i gang. Altså selvf. sindene veerne bliver slemme. Meget sjovt at vide, at nu sker der noget

Det er virkelig vildt. Jeg glæder mig så vanvittig meget til, at jeg får vores lille pige i armene :wub 

Amilia har sagt at lillesøster skal komme ud så hun kan kramme hende :kuller 

jeg skal nok skrive ;)

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER