Besvaret December 27, 2016 Jeg tager ikke ipren men Pinex når behovet har været der for det, men Har vidst taget dem max 5 gange under graviditeten.. der står i index sedlen at man godt må spise strepsils når man er gravid så tænker ikke det kan skade ? mht ingefær spiser jeg ikke ingefæren men propper det ned i teen.. så får det lidt smag.. burde vel ik skade? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 27, 2016 Tænker ingefær er ok når nu Sundhedsstyrelsen siger Ok for det i teen og madlavning jeg synes ikke jeg kan se nogen steder at strepsils ligefrem frarådes der står dog inde på medin.dk af det kan med nødvendighed anvendes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2016 Jeg kan jo også blot sige hvad jeg har fået af vide af både læge og på apoteket Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2016 Mht ingefær kommer det MEGET an på hvor meget du tager! Hvis du bruger det i teen tre gange om dagen i en uge er det for meget. Men lidt må man gerne. Jeg er svært begejstret for ingefær og kan spise det råt på alle tider. Men det kan altså være farligt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2016 Synes det er så synd at man får så meget forskelligt at vide.. lige til at blive rundtosset af Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2016 Forresten.. jeg er nu 32+1 idag. Jeg har ikke haft ondt forneden som folk beskriver det når barnet sætter sig fast.. gør det altid ondt eller kan nogen være heldige at de ik mærker noget til det?? sidst til JM lå hun stadig lidt på tværs.. skal til JM igen sidst i januar.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2016 Kia åh du må lige fortælle imorgen hvordan det ser ud så nå ja så må jeg se hvad det ender ud med Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2016 Shit efter den undersøgelse har jeg haft de værste plukveer. Mega ubehageligt. Skulle have været til koncert i jazzhouse med min kæreste men er på vej hjem nu for kan ikke klare at stå op. Var på et tidspunkt bange for at det var rigtige veer for smerten tog til og der var nogle minutter imellem. Men det er faldet lidt til ro nu. Og hvis en plukve kun gør 5 procent ondt ift en rigtig ve så ved jeg sgu ikke rigtigt om jeg har lyst til at få rigtige veer :-O Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2016 42 minutes ago, januar2017 said: Shit efter den undersøgelse har jeg haft de værste plukveer. Mega ubehageligt. Skulle have været til koncert i jazzhouse med min kæreste men er på vej hjem nu for kan ikke klare at stå op. Var på et tidspunkt bange for at det var rigtige veer for smerten tog til og der var nogle minutter imellem. Men det er faldet lidt til ro nu. Og hvis en plukve kun gør 5 procent ondt ift en rigtig ve så ved jeg sgu ikke rigtigt om jeg har lyst til at få rigtige veer :-O Jeg har også haft en del de sidste dage der gør ondt. Godt du tog hjem! De skal jo helst lige vente lidt endnu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2016 Ja! En måned til termin så hun må gerne blive derinde to uger endnu hvert fald! Men for satan de gjorde ondt!!! Er dårlig til smerte Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 28, 2016 Jeg ringede til Herlev fordi det gjorde så ekstremt ondt. Og de sagde det var helt normalt efter sådan en undersøgelse. Har så læst mange steder på nettet, at en plukkeve IKKE må gøre ondt og ikke komme regelmæssigt. Det gjorde mine. De gjorde crazy ondt og kom med 5-10 min. mellemrum. Det gør stadig ondt men slet ikke i samme målestok. Håber virkelig ikke det er noget Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 Jeg har også haft regelmæssige der gjorde ondt, men de gik i sig selv igen efter flere timers afslapning. Hvordan har du det nu? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 Jeg har det bedre nu. Tak. Men kan mærke jeg skal tage den helt med ro. Godt vi ikie skal stå for nytårsaften. Jeg skal dog lave kransekage. Men må se om jeg overhovedet orker at tage afsted. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 1 hour ago, januar2017 said: Jeg har det bedre nu. Tak. Men kan mærke jeg skal tage den helt med ro. Godt vi ikie skal stå for nytårsaften. Jeg skal dog lave kransekage. Men må se om jeg overhovedet orker at tage afsted. Hvis du ikke orker er det helt okay at sige nej. Jeg havde ikke orket. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 De sidste 2-3 dage har jeg haft vanvittig mange plukkeveer der gør ondt, i går aftes fik jeg sådan nogle stikkende smerter helt nede i skeden, som gjorde så ondt at jeg ikke kunne gå og måtte stå foroverbøjet. Det varede faktisk i ret lang tid. Nu har jeg fået diare uden egentlig at have det dårligt, hele mit system er tomt. Jeg vågnede tidligt i morges med sådan en følelse af ubehag, som er svar at beskrive. Hvis termin var tættere på ville jeg tro der var noget i gærde. Ellie er også mere aktiv end hun plejer at være. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 Ja sådan havde jeg det også i går. Var nødt til at stå foroverbøjet flere gange for st kunne klare det. Og lukkede mig inde i mig selv og magtede ikke omgivelserne. Kunne slet ikke tale imens. Det kan da ikke være rigtigt at det er normalt? hvor langt er du præcist ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 32 minutes ago, januar2017 said: Ja sådan havde jeg det også i går. Var nødt til at stå foroverbøjet flere gange for st kunne klare det. Og lukkede mig inde i mig selv og magtede ikke omgivelserne. Kunne slet ikke tale imens. Det kan da ikke være rigtigt at det er normalt? hvor langt er du præcist ? Præcis en uge mindre end dig. Jeg havde det altså heller ikke sådan med den første. Jeg havde stik i skeden, men slet ikke på den måde. Jeg tror jeg har fået mavevirus. Det kan altså ikke anbefales som højgravid med aktiv baby. Puh jeg har det dårligt nu! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 I know!!! Fik selv noget juleaften og havde det sååå stramt d. 25. Puha håber du får det bedre meget hurtigt!!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 8 minutes ago, januar2017 said: I know!!! Fik selv noget juleaften og havde det sååå stramt d. 25. Puha håber du får det bedre meget hurtigt!!!! Det håber jeg virkelig også. Jeg ligger i sengen med dobbelt dyne på og fryser! Det er virkelig forfærdeligt. Jeg venter bare på hvornår jeg begynder at kaste op. Jeg er virkelig afkræftet. Hvis jeg drikker en tår vand løber det lige ud igen. Hvor længe kan man egentlig tåle ikke at kunne holde noget i sig, når man er så langt i graviditeten? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 Ja rigtigt godt spørgsmål! Jeg ved intet konkret men tænker at du skal have væske osv. regelmæssigt. Også derfor nogle bliver indlagt under graviditeten hvis de kaster meget op under kvalmeperioderne. Hvad med noget cola eller danskvand? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 29, 2016 14 minutes ago, januar2017 said: Ja rigtigt godt spørgsmål! Jeg ved intet konkret men tænker at du skal have væske osv. regelmæssigt. Også derfor nogle bliver indlagt under graviditeten hvis de kaster meget op under kvalmeperioderne. Hvad med noget cola eller danskvand? Jeg har bare slet ikke lyst til noget og hver gang jeg tager en lille tår at drikke, går min mave amok i kramper. Har drukket en smule saftevand. Er obs på det med væsken, men det er ikke nemt når kroppen ikke vil samarbejde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites