Besvaret November 16, 2016 Nu er vi jo flyttet til Vestegnen. Og det betyder, at der er mange nationaliteter i daginstitutionerne. Jeg vil gerne have vores barn hos en dagplejer men den dagplejer der ligger tæt på hvor vi bor, er placeret i et belastet område. Så det er helt udelukket. Vores hus ligger måske 100 meter fra skole, vuggestue og børnehave og rent praktisk i hverdagen ville det være nemmere at have hende gående der. Men kommer helt an på hvor store problemer de har med belastede familier. Men jeg tænker helt sikkert at dagpleje er det bedste. Jeg har en (naiv?)Forestilling om at der er bedre tid til det enkelte barn og tænker at antallet af børn er lavere hvilket er en god ting Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 16, 2016 Hvis jeg skulle vælge ville jeg vælge dagpleje. Det er mere hjemligt og der er mere ro på, hvilket jeg mener de helt små virkelig har brug for. De får et tæt forhold til deres dagplejemor på en anden måde end de ville få til en pædagog i en vuggestue. Det bliver jo lige så tæt, som hvis det var deres bedstemor. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 16, 2016 Januar2017 når du har aftenvagt og har mange fridage, vil i måske også kunne undgå at bruge gæstedagpleje ret meget. Hvis du har fri og hun ville skulle i gæstedagpleje, kan du jo give hende en fridag den dag. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 16, 2016 Ja jeg er bare ikke super vild med at den eneste dagpleje i vores by, ligger i et belastet område. Men det kan være det bliver løsningen alligevel. Kan godt lide konceptet. Mht. hus. Så synes jeg det værste er, at man ikke ved hvor stor skade det gør, at man venter med at lave tingene. Fx. har vi en lille revne i cementet ude på gæstetoilettet. Den kan næsten ikke ses. Men der er risiko for at vandet gennemsiver. Måske gør det, måske gør det ikke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 16, 2016 Tror jeg skal lære ordet "pyt!"....... og lære at tro på det når jeg siger det. Der er mænd altså meget bedre!!! Faktisk er det bedre for min ryg at være på job. Når jeg er hjemme knokler jeg rundt. Men alle vores ting er jo også pakket ned så kæmper med at få pakket ud Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 16, 2016 2 minutes ago, Kia... said: Min egen dagplejemor er gode venner med min farmor, så ser hende satdig ind i mellem og bliver helt varm om hjertet, hun ligner i øvrigt total sig selv, og virker som hun var den gang snyd nogen ikke forandre sig på 27 år januar2017, hvis I både har skole og vuggestue i byen kan det så passe hun er den eneste dagpleje? Det synes jeg virker mærkeligt? Et alternativ kunne jo være en privat dagplejer? Jeg kan bestemt også lide det hjemmelige, hun kan smide ungerne på sofaen i ro og mag hvis de er blevet syge, for der går jo lidt inden vi kan være fremme Hmm ja en privat ?? Det havde jeg slet ikke tænkt over. Det var da en rigtig god ide. Jeg tror bare at en dagpleje er mere fleksibel. Men ved det selvf. ikkesikke Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 17, 2016 Jeg er ret nervøs. Synes ikke jeg har mærket hende sparke i dag. Hun plejer at være så aktiv men i dag har jeg intet mærket. Orker bare ikke at tage ud til Herlev og tænker at hvis hun er død kan de alligevel ikke gøre det store.... andre der har prøvet det? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 17, 2016 Jeg har nærmest rykket op og ned i maven 50'gange. Slået til den. Larmet. Drukket koldt vand. Ingen reaktion. Plejer at mærke hende konstant. Så de vil se mig på Herlev nu :-| Mega belastende Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 17, 2016 1 minute ago, januar2017 said: Jeg har nærmest rykket op og ned i maven 50'gange. Slået til den. Larmet. Drukket koldt vand. Ingen reaktion. Plejer at mærke hende konstant. Så de vil se mig på Herlev nu :-| Mega belastende Håber hun bare tager en rolig dag, og at alt er som det skal være, pøj pøj! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 17, 2016 Tak. Det håber jeg også ! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 17, 2016 Alt var fint!!! Heldigvis. Og de var så søde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 17, 2016 21 minutes ago, januar2017 said: Alt var fint!!! Heldigvis. Og de var så søde. Ej hvor godt at høre og godt du tog afsted! Nogen gange hvis de ikke bevæger sig som de plejer, kan det jo være fordi de ikke trives i maven med stadig er i live, så der kan de jo rede dem. Hellere tage afsted en gang for meget end en for lidt. Heldigvis sker det jo meget sjændent at der er noget galt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 17, 2016 22 minutes ago, januar2017 said: Alt var fint!!! Heldigvis. Og de var så søde. Dejlig opdatering!! Skønt alt var som det skulle være, hun har bare sovet lidt ekstra godt i dag! Godt du kom afsted, fik en god oplevelse og noget ro Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 18, 2016 Hmm har ikke rigtig mærket til baby M idag. hun har puffet til maven et pr gange men ellers været ret stille.. skal jeg være nervøs? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 18, 2016 32 minutes ago, BabyFebuar said: Hmm har ikke rigtig mærket til baby M idag. hun har puffet til maven et pr gange men ellers været ret stille.. skal jeg være nervøs? Prøv at lægge dig ned, drik noget koldt og sukkerrigt, hvis det ikke hjælper ville jeg ikke være bleg for at ringe til fødegangen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 18, 2016 De sagde til mig på fødegangen i går, at det er ret normalt at babyen ændrer bevægemønster jo ældre den bliver. Da den ikke har ligeså meget plads at gøre godt med vil de sparke mindre. Men er du nervøs så ring!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 19, 2016 Hvad så babyfebruar? Er du ok? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 19, 2016 Fik ik ringet til fødegangen.. kunne ikke få mig selv til det når jeg nu kunne mærke hende en smugle.. Idag har hun været lidt mere aktiv men stadig rolig.. så længe jeg bare lige kunne mærke et pr puf tænker jeg det er ok det med at drikke koldt vand synes jeg bare aldrig virker :-p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 19, 2016 4 minutes ago, BabyFebuar said: Fik ik ringet til fødegangen.. kunne ikke få mig selv til det når jeg nu kunne mærke hende en smugle.. Idag har hun været lidt mere aktiv men stadig rolig.. så længe jeg bare lige kunne mærke et pr puf tænker jeg det er ok det med at drikke koldt vand synes jeg bare aldrig virker :-p Godt at du har mærket lidt mere til hende. Det kan være at hun er ved at vænne sig til en mere trang plads Vandet virker heller ikke her, men hvis det er sodavand eller saftevand er den næsten sikker - hun bliver en sukkergris ligesom sin mor Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 19, 2016 Micka det vil jeg lige prøve med det sodavand Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2016 Jordemoderen sagde at det var ligeså vigtigt at ringe hvis der var mindre liv end normalt "så de kunne sætte noget i gang hvis babyen ikke havde det godt", som hun sagde. Men åh det er altså svært!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2016 2 hours ago, januar2017 said: Jordemoderen sagde at det var ligeså vigtigt at ringe hvis der var mindre liv end normalt "så de kunne sætte noget i gang hvis babyen ikke havde det godt", som hun sagde. Men åh det er altså svært!! Præcis. Det med ingen liv er en skrøne. hvordan går det babyfebruar? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 20, 2016 Nå idag valgte jeg at ringe til akut tlf til baby afdelingen. De bad os om at kigge forbi. Og hvor er jeg glad for at vi gjort det Alt var i den skønneste orden og der var ikke noget at være nervøs for. Hun mente at baby M måske havde lagt sig på en måde som gjort at jeg ikke kunne mærke hende så meget som for nogle uger siden. Sikke en fin puls hun havde og ja alt er godt. Hun skønnede hende til at være omkring 1 kg. Jeg fik fred på sjælen og kan atter slappe af Del dette indlæg Link to post Share on other sites