Maj 2014

Smalltalk

3,057 indlæg i dette emne

Tillykke med bestået!!

det er kun lige nu karakteren betyder noget, om lidt er den glemt og ingen firmaer kigger karakter, så må man godt ærge sig et øjeblik, men indet lange læb betyder det heldigvis intet! :) 

har du barsel nu så? 

Del dette indlæg

Sandt nok men ja var lidt bitter men skidt pyt :)

nej jeg tager lige er modul mere med :) så stopper 6 feb

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde regelmæssige plukkeveer i nat, havde nok 20 over et par timer, som gjorde lidt ondt. Var godt nok tæt på, at ringe til Herlev.

Del dette indlæg

Annonce ♥

12 minutes ago, Maj 2014 said:

Jeg havde regelmæssige plukkeveer i nat, havde nok 20 over et par timer, som gjorde lidt ondt. Var godt nok tæt på, at ringe til Herlev.

Tænker de vil ha dig tjekket for blærebetændelse ...

Jeg har det ofte, de gør ondt men føles alligevel ikke som rigtige veer. JM har rådet mig til at hvile og se an et par timer om det tiltager eller aftager. Men du kan jo altid ringe hvis du blir urolig :kram2 

Del dette indlæg

Annonce ♥

33 minutes ago, Saga74 said:

Tænker de vil ha dig tjekket for blærebetændelse ...

Jeg har det ofte, de gør ondt men føles alligevel ikke som rigtige veer. JM har rådet mig til at hvile og se an et par timer om det tiltager eller aftager. Men du kan jo altid ringe hvis du blir urolig :kram2 

Jeg har bare ikke blærebetændelse. Har lige været til jordmoder i tirsdags. De gjorde sådan okay ondt, men ikke uudholdeligt. Jeg kunne tydeligt mærke de kom og de trykkede godt mod udgangen. Hun var også mere aktiv end hun plejer, sådan helt nede ved skambenet, satser på det ikke sker igen. De startede mens jeg lå i sengen, det var midt om natten, så at slappe mere af ville have været svært. Nu tager jeg den lige med ro så meget som muligt i dag, men vi skal holde Amilias fødselsdag og får gæster kl. 15, så det er lidt svært. 

De gjorde i øvrigt også ondt i lænden, så blev alligevel lidt bekymret. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okey så kommer dagens 2 dumme spørgsmål... hvaaaaa hvordan mærkes de plukveer? 

Og hvis man har ondt i bækkenbunden hvordan føles det? :-p 

Del dette indlæg

Annonce ♥

4 hours ago, Maj 2014 said:

Jeg har bare ikke blærebetændelse. Har lige været til jordmoder i tirsdags. De gjorde sådan okay ondt, men ikke uudholdeligt. Jeg kunne tydeligt mærke de kom og de trykkede godt mod udgangen. Hun var også mere aktiv end hun plejer, sådan helt nede ved skambenet, satser på det ikke sker igen. De startede mens jeg lå i sengen, det var midt om natten, så at slappe mere af ville have været svært. Nu tager jeg den lige med ro så meget som muligt i dag, men vi skal holde Amilias fødselsdag og får gæster kl. 15, så det er lidt svært. 

De gjorde i øvrigt også ondt i lænden, så blev alligevel lidt bekymret. 

Ja du beskriver jo alle de ting det helst ikke skal mærkes som. Syns bestemt du skal kontakte fødegangen hvis det tiltager. Forhåbentlig betyder det ikke noget men det kan de bedst vurdere.

:kram2 

Del dette indlæg

Annonce ♥

33 minutes ago, BabyFebuar said:

Okey så kommer dagens 2 dumme spørgsmål... hvaaaaa hvordan mærkes de plukveer? 

Og hvis man har ondt i bækkenbunden hvordan føles det? :-p 

Plukveer er egentlig bare når livmoderen blir hård og spændt, ofte kun i nogle minutter ad gangen men det kan også være i længere tid, ofte gør det slet ikke ondt, men for nogen mærkes de som ubehagelige eller smertefulde, dog slet ikke så kraftigt som rigtige veer. Jeg får ondt i den nederest del af maven, af og til som en stikkende fornemmelse nedad mod skeden, andre gange syns jeg bare hele maven gør ondt, sådan mere diffust end ve smerter i hvert fald, og slet ikke så kraftigt. 

Jeg syns jordemoderforeningen beskriver det meget godt hvis du vil læse mere: http://www.jordemoderforeningen.dk/nyhedsbreve/nyhedsbreve/nyhedsbrev-for-gravide/singlevisning/artikel/plukkeveer/

Jeg ved ikke med bækkenbunden, det er jo de muskler der holder livmoderen oppe og som man kniber med når man skal af med det ene og andet :chin: Jeg har problemer med bækkenet/bækkenløsning og det har ikke rigtig med bækkenbunden at gøre. Bækkenet er de knogler hvor hofterne sidder, det er en slags ring med 3 led, et led fortil ved symfysen lige ved skambenet og to bagtil på hver side af korsbenet, der hvor nogle har smilehuller ca. Jeg får mest ondt i leddene bagpå når jeg går og står, eller hvis jeg kommer til at lave en assymetrisk bevægelse, andre mærker det fortil som en brændende fornemmelse ved skambenet. Jeg ved ikke om det besvarer dine spørgsmål? :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

3 hours ago, Saga74 said:

Ja du beskriver jo alle de ting det helst ikke skal mærkes som. Syns bestemt du skal kontakte fødegangen hvis det tiltager. Forhåbentlig betyder det ikke noget men det kan de bedst vurdere.

:kram2 

Hvis det sker igen kontakter jeg helt klart også fødegangen. Alle faresignaler var der jo, men tidspunktet var bare så upassende! Hvilket jo så er verdens dårligste undskyldning i know, næste gang gør jeg det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej ja Maj du skal da klart ringe til jordemoder. Vi er så langt i vores graviditeter at vi virkelig skal passe på. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

2 minutes ago, januar2017 said:

Ej ja Maj du skal da klart ringe til jordemoder. Vi er så langt i vores graviditeter at vi virkelig skal passe på. 

Du har helt ret. Jeg ved det godt, det ville virkelig ikke være fedt at føde nu, fordi jeg ignorerede min krop. Jeg satser på det ikke sker igen og passer lidt mere på mig selv. Sker det igen ringer jeg til fødegangen. 

Lige i nat var det bare så kaotisk, tænker egentlig det er derfor jeg fik alle de plukkeveer. Amilia skulle prøve at sove hos farmor for første gang. Hun har aldrig sovet uden os. Hun vågnede og var vel utrøstelig, så vi måtte hente hende 00.30 om natten, da vi kom hjem gjorde hun alt for ikke at falde i søvn, fordi hun var bange for at vi forsvandt mens hun sov, så hun sov først kl. 3 og vi skulle have gæster og holde hendes fødselsdag i dag. Fra kl. 1-3 ca havde jeg i hvert fald 20 plukkeveer der gjorde ondt selvom jeg lå i sengen. Overvejede at ringe til Herlev, men så skulle Amilia og far være alene og hun var jo i forvejen umulig, så ville være blevet dybt ulykkelig. Der blev lillesøster lidt nedprioriteret og så orkede jeg ikke en nat på fødemodtagelsen når vi skulle have gæster i dag. Lige nu er plukkeveerne få, men min mave har så også været hård hele dagen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay ej det forstår jeg virkelig godt :-| er godt nok heller ikke optimalt! Men bare du tager den med ro og lytter til din krop :) håber I har Haft en god dag?

Del dette indlæg

Annonce ♥

12 minutes ago, januar2017 said:

Okay ej det forstår jeg virkelig godt :-| er godt nok heller ikke optimalt! Men bare du tager den med ro og lytter til din krop :) håber I har Haft en god dag?

Nej det hele var bare lidt crazy i nat. 

Det har vi helt sikkert. Det har været rigtig hyggeligt og den lille bavian har leget hele eftermiddagen med sin fætter. Hun sover ikke endnu, seriøst de her putninger driver mig til vanvid! Jeg ved ikke hvad der sker i 2-års alderen med den søvn, men puha hun er snart tæt på en parkering på gangen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Øv kl er 00:23 og jeg kan ikke tænke på andet end æbleskiver :( mine mave knurrer efter dem... omg...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan har jeg det altid med æbleskiver. De er så awsome

Del dette indlæg

Annonce ♥

11 hours ago, Kia... said:

Du skal passe på dig og lillesøster! Jeg forstår kaoset, men det hjælper ikke hvis det var endt i en reel fødsel, så pas på dig selv!

laura er 2 år og 3 mdr, shit for pokker da den sidste uge har hendes natten søvn og nu senest putninger været helt vildt træls! Hun er jo en pige med et kæmpe sove hjerte, hun sover promte til middag, 2,5-3 timer, har altid været lidt svær at putte til nat, men sovet 12 timer! 

Nu har det taget 1,5 time at putte hende de seneste par aftener og 3 nætter forinden det har hun været vågen, enten ked eller bare vågen som i at hun vil have morgenmad mm.  O.o 

og 12 timers nattesøvn forget it! 9-10 timer max! 

så min nattesøvn der i forvejen ikke er alt for god har bare været minimal den sidste uges tid, shit min lunte er kort! 

Det er lidt synd for kæresten, der intet kan gøre rigtig :D

jeg ved alt kommer i perioder, og hun er meget opmærksom på sin krop pt, og har fundet ud af man kan råbe ord, så tænker det er et udviklingsspring der sker lige nu, men wtf en lille djævel! 

Du har så ret! Jeg ved det godt. Havde de fortsat havde jeg også ringet. Hvis det sker igen gør jeg med det samme.

jeg læste en artikel om søvn, der skulle ligge noget i 2-års alderen der skulle lave fis med søvnen. Amilia har også et kæmpe sovehjerte og kan finde på, selv at lægge sig til at sove om formiddagen. 

Jeg synes det virker til at normaliserer sig igen (7-9-13 og antijinx) :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja tror lidt folk glemmer hvor stressede børn også kan blive af at gå i vuggestue m.m. Tænk en mental belastning det er hver dag. Man skal forholde sig til så mange mennesker og der er fart på hele tiden. Kan godt forstå nogle børn er umulige når de så først er hjemme

Del dette indlæg

Annonce ♥

10 hours ago, januar2017 said:

Ja tror lidt folk glemmer hvor stressede børn også kan blive af at gå i vuggestue m.m. Tænk en mental belastning det er hver dag. Man skal forholde sig til så mange mennesker og der er fart på hele tiden. Kan godt forstå nogle børn er umulige når de så først er hjemme

Det synes jeg i hvert fald også giver mening. Jeg havde fået pip, hvis jeg skulle tilbringe så mange timer hver dag i en vuggestue.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Så lige for at høre... i tænker at i vil have jeres børn i dagpleje frem for vugge?

må indrømme jeg slet ikke har overvejer dagplejer før nogen begynde at snakke om det på fb.. 

dagplejer skulle være billigere en vugge.. det kan jeg godt lide :D

men hvad er godt og skidt ved en dagplejer?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER