Guest

Jul, jul, jul ❤️

18 indlæg i dette emne

I år vil jeg for én gangs skyld være hurtigere ude end BBM og oprette juletråden :lolhit

Spøg til side. Denne tråd er ikke tænkt som julesmalltalk (endnu), men eftersom at jeg er kommet til at love at lave en pakkekalender til hvert af mine søskendes børn samt til en venindes børn føler jeg mig efterhånden lidt i tidsnød. :blush Så jeg kan have fundet idéer til hvad der skal inden i hver af de i alt 144 pakker.  :rolleyes

Pige 2 mdr: maks beløb 1200 kr inkl. stor julegave (250-300 kr)

Pige 2 år: maks beløb 500 kr

Dreng 3 år: maks beløb 1200 kr inkl. stor julegave (250-300 kr)

Pige 4 år: maks beløb 500 kr

Dreng 6 år: maks beløb 1200 kr inkl. stor julegave (250-300 kr)

Pige 11 år: maks beløb 1200 kr inkl. stor julegave (250-300 kr)

Grundholdningen er ligesom alle andre år. Julegaven den 24. december er inkluderet og ungerne får den som en del af pakkekalenderen. De får alle så vel rigeligt juleaften, så derfor har aftalen været at jeg splittede gaverne op til at vare hele december.

Umiddelbart tænker jeg at pakkerne til den mindste skal være en blanding af ting til hende og til mor, men derudover har jeg ikke mange clues til hvad der skal i; højst sandsynligt en blanding af slik, legetøj og noget mere brugbart. De første 10 pakker er indkøbt og det er små surpriseposer med Minions, som drengene i hvert fald får.

Kan I komme med idéer?  :kiss

Del dette indlæg

Umiddelbart nej, jeg er ikke rigtig i pakkekalender humør endnu  :)

Men rigtig god moster/faster karma til dig søde :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg grifler lige ned hvilke småting der hitter hos Noah på 2,9 år. Noget har de måske i forvejen, så må du bare springe det over. Nogen ting kan du jo dele ud i flere pakker:

Klistermærker

Modellervoks

Totte og Lotte bøger

Sæbebobler

Schleich-dyr

Duplo

Tusser/farver/malebog

Fingermaling

Biler

Træ-puslespil

Vendespil (Netto har tit børnespil til 30-50 kr)

Ting jeg selv ønsker mig til ham:

Hama maxi-perler og plader

Lægesæt (kan deles i flere gaver)

Måske der også kan være lidt praktiske gaver? Ny tandbørste, undertøj, strømper og lign?

Del dette indlæg

Annonce ♥

David 3 år og 8 mdr er vild med: Små figurer af riddere, drager, Ninja turtles, spiderman og diverse disneykarakterer. Derudover er hoppebolde og tøj med seje figurer også højt på ønskelisten.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart nej, jeg er ikke rigtig i pakkekalender humør endnu  :)

Men rigtig god moster/faster karma til dig søde :loveshower

Sidste år gik jeg i gang med at købe de 72 gaver jeg skulle, kun to måneder før. Har aldrig været så stresset over gaveindkøb. Så i år må det gøres i god tid :lol 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg grifler lige ned hvilke småting der hitter hos Noah på 2,9 år. Noget har de måske i forvejen, så må du bare springe det over. Nogen ting kan du jo dele ud i flere pakker:

Klistermærker

Modellervoks

Totte og Lotte bøger

Sæbebobler

Schleich-dyr

Duplo

Tusser/farver/malebog

Fingermaling

Biler

Træ-puslespil

Vendespil (Netto har tit børnespil til 30-50 kr)

Ting jeg selv ønsker mig til ham:

Hama maxi-perler og plader

Lægesæt (kan deles i flere gaver)

Måske der også kan være lidt praktiske gaver? Ny tandbørste, undertøj, strømper og lign?

Uh, det er rigtig gode forslag. Sidste år kom jeg også tandbørste/tandpasta, strømper, undertøj osv i nevøen på knapt tre års pakker og det gik lige ind. De store ved jeg bare vil blive fornærmede hvis jeg forsøger mig med den slags :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke om den 11 årige pige må bruge makeup, men hos min Mathilde som er 11 ville det være et kæmpe hit. Lidt neglelak, evt falske negle, en begynder-mascara. Ellers flotte hårbånd/elastikker, et lille spejl, makeup taske, læbepomade gerne med farve/duft. Glitter smykker el lignende. Hun kan også altid bruge nye headphones og gode tusser, gerne med glitter eller metallic farver.

Lilly ville blive stjerne glad for en ny tandbørste (det gør hun hver gang!) så syns også det var et godt forslag

Del dette indlæg

Annonce ♥

David 3 år og 8 mdr er vild med: Små figurer af riddere, drager, Ninja turtles, spiderman og diverse disneykarakterer. Derudover er hoppebolde og tøj med seje figurer også højt på ønskelisten.

Rigtig gode idéer! :D Hmm, hvor filen var det så lige jeg så at de havde riddere og Ninja Turtles på tilbud? Og små legetøjsbiler er de også glade for. Tak! :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke om den 11 årige pige må bruge makeup, men hos min Mathilde som er 11 ville det være et kæmpe hit. Lidt neglelak, evt falske negle, en begynder-mascara. Ellers flotte hårbånd/elastikker, et lille spejl, makeup taske, læbepomade gerne med farve/duft. Glitter smykker el lignende. Hun kan også altid bruge nye headphones og gode tusser, gerne med glitter eller metallic farver.

Lilly ville blive stjerne glad for en ny tandbørste (det gør hun hver gang!) så syns også det var et godt forslag

Hun er der slet ikke endnu, men meget kan selvfølgelig nå at ændre sig inden december. Sidste år havde jeg særligt svært ved at finde gaver til hende, fordi hun var for stor til legetøj og for lille til makeup og deslige. Men hvis ikke hun når til makeup-stadiet inden er de andre foreslag med neglelak, læbepomade osv virkelig gode. Hun interesserer sig rigtig meget for heste, men der synes jeg generelt at prisniveauet lige er et tak højere end jeg kan være med. :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil bare lige sige, at jeg faktisk HAVDE tænkt på idag, at oprette en julesmalltalk :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pige på 2 mdr/mor: Fodpleje (Matas har en god serie med salt, creme, pimpsten osv), hagesmække/savlesmække, hvis det bliver en pige med meget hår så evt sløjfer fra Bows By Stær eller små silikone elastikker, der ikke river i håret (nok ikke brugbart ved 2 mdr, men E brugte dem fra hun var 6 mdr).

Dreng 3 år: Superheltefigurer (V har spiderman, Hulk, stormtrooper, Ironman, superman og batman i samme højde - lidt større end Barbie - og han ELSKER dem! Fås i BR og Bilka og ofte på tilbud til tæt ved 100 kr), klistermærker, glas og tallerken med figurer på, tøj med figurer (H&M), udrykningskøretøjer, sæbebobler, en lille skattekiste til små hemmelige dimser, lommelygte, forstørrelsesglas...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun kan også altid bruge nye headphones og gode tusser, gerne med glitter eller metallic farver.

Jeg læste det som trusser! :lolhit

Tiger og søstrene grene er din ven!

Her kan man få en god blanding af alt muligt helt billigt.

Kopper med bogstaver, hårpynt, DIY bamse ud af strømpe, perler, ler, maling, små figurer, tegnebøger, små læsebøger, sjove viskelæder, snotklatter (det grønne stads der), hoppebolde, sjippetov, hulahopringe, børnespil.. Åh ja de har altså mange gode ting :p

Og billigt slik...

Bor du i nærheden af en dollarstore? De har billige Disney ting og slik (og meget andet i øvrigt) ..

Ellers så har bog og idé ofte tilbud hvor man kan købe mapper og skrivehæfter med hestemotiv.. Bilka laver også nogle tilbud omkring skolestart på sådan noget.. Her kan du også finde luksusting til skoletasken - her var jeg vild med ting der duftede :biglove særligt viskelæder og tuscher med duft :wub

Del dette indlæg

Annonce ♥

God idé at starte nu, når der er så mange. Jeg ville nok holde øje med tilbudskurve samt i Grene og Tiger butikkerne de næste par måneder. Og Netto har nogle gange nogle sjove ting. 

Pige 2 mdr/mor: engangsansigtsmasker fra Matas, ske/bestik, lidt tøj, bidering.

Pige 2 år: maxi-perler, lille dukke med tøj (tøj kan så fordeles ud i flere gaver tænker jeg), legetøjsbil, evt et Lego Duplo sæt som så deles ud i flere gaver, klistermærker, farveblyanter, malebøger, pixi-bøger, Minions, undertøj, strømper

Dreng 3 år: meget det samme som pigen på 2 år tænker jeg, men med lidt mere biler, superhelte og dinosaurer ;)

Pige 4 år: igen noget af det samme, men måske suppleret med lidt hår-elastikker og nogle aktivitetsbøger der kan begynde at kræve lidt 

Dreng 6 år: her begynder jeg at få det svært, så ikke så mange bud. Men måske et Anders And blad, lidt Lego, aktivitetsbøger og sådan noget. 

Pige 11 år: Aktivitetsbøger, kryds og tværs for børn, hår-elastikker, små spil, måske nogle bøger?, strømper, strømpebukser

Hvis de har DVD afspiller så kan man også tit finde films til de forskellige aldersgrupper til billige penge. Ellers tænker jeg sådan noget som at købe et sæt af noget der interesserer dem til lidt dyrere penge, og så fordele det ud i flere gaver er en god måde. Vi købte f.eks. for noget tid siden et sæt med dinosaurer i Netto til 100 kr, og der mener jeg der var 6 figurer i, som er et kæmpehit her med en dreng på 2½. Tandbørster og strømper og sådanne praktiske ting er også et hit her :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

De store drenge i min børnehave er helt pjattede med Bionicle, Hero Factory og Ninjago! :) Det kan alt sammen splittes ud i flere små gaver....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Følger lige med her for skal os muligvis lave pakkekalender i år..

Men havde tænkt lidt i strømper...tandpasta med spiderman eller postmand per...

Måske et vendespil...nogle magneter...farver..en malebog og sådan lidt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad med børnevenlig julepynt man kan lave sammen? F.eks. som gaver i weekenden. Så kunne der følge en lille vejledning med. Materialerne kunne sagtens være det samme til aldersgrupperne.

Det kunne være krympeplader med skabeloner, selvtørrende ler og forme, kogler med maling og glimmer, træpynt der kan males/tegnes på, kort med stempler og klistermærker osv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad ville i komme i pakke kalenderen til en pige på 1 år og 9 mdr?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Duplo (evt delt i flere pakker)

Tandbørste

Farver

En lille bold

Rosinpakke

Fignestænger

Strømper

Modellervoks

Sæbebobler

Totte/Lotte bøger