Forunderligt

Hvor var du for 5 år siden - hvor er du om 5 år?

49 indlæg i dette emne

For fem år siden gik jeg på højskole, som forberedelse til at komme ind på Journalisthøjskolen i Aarhus. Her var vi i gang med at gøre klar til en tur til Egypten og Israel. Jeg havde været kærester med L i tre år. 

 

I mellemtiden frem til i dag har jeg gået på Journalisthøjskolen i tre år, inklusiv tre praktiksteder, men stoppede og søgte i stedet ind på socialrådgiveruddannelsen. Jeg nåede at læse her i et år, inden jeg gik på barsel. Derudover er jeg flyttet hjemmefra og sammen med min (dengang) kæreste, blev forlovet og gift. Og så har jeg boet i henholdsvis København, Skive og Haderslev i forbindelse med praktikken. Min mand er også blevet færdiguddannet, og er nu i et vikariat.

 

Om fem år går Adrian i børnehave og er forhåbentlig blevet storebror. Min mand har fået fast arbejde, og jeg er blevet færdiguddannet - og har måske også arbejde? Vi bor forhåbentlig et større sted, måske endda i vores eget hus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For 5 år siden var jeg lige blevet fastansat, (samme sted, hvor jeg er nu), efter et år med vikariater.

Vi var midt i bryllupsplanlægningen og havde lige booket bryllupsrejse til Maldiverne og London. Vi blev gift i juli.

Vi havde også 10 års kærestedag i slutningen af april og det var sidste gang vi "fejrede" den - nu er det bryllupsdagen i stedet..

Vi snakkede så småt om børn, men det blev ikke besluttet før senere på året og vi gik først i gang i 2012.

Om 5 år :chin:

Tror jeg, at vi er (på vej til at blive) en familie på 5. Det er i hvert fald ikke udelukket endnu.

Og næsten med 2 skolebørn :o

Vi har fået bygget om, så kælderen er færdigrenoveret, køkkenet er flyttet ud i havestuen og der er kontor/lille værelse, hvor køkkenet er nu.

Haven er ved at være færdiganlagt og der er kommet æbler på æbletræerne :)

Arbejdsmæssigt, håber jeg på mere ansvar/ledelse, hvis jeg bliver i min branche. Alternativt er jeg måske startet ud i noget selvstændigt. Men det afhænger af det der barn nr 3 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, for fem år siden:

Var jeg single og boede på kollegie, arbejdede som lærervikar på fuldtid og gik og overvejede hvilken uddannelse jeg skulle tage (var i efteråret droppet ud af læreruddannelsen på Frederiksberg). Jeg havde helt kort, rødt hår og piercinger i det meste af hovedet og fik midt i april en brystforstørrende operation.

Nu er jeg gift, mor til Adam, næsten færdiguddannet som lærer, bor i hus (og har langt, brunt hår og ingen synlige piercinger :P er stadig mega glad for at jeg valgte den operation).

Om fem år har jeg et skolebarn og forhåbentlig også et børnehavebarn. Jeg er i fast job som udskolingslærer, i et job hvor jeg forhåbentlig synes at jeg gør det godt. Vi bor i et 'rigtigt' hus, måske på Amager, måske har vi brudt op og rykket væk fra øen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For fem år siden havde jeg boet sammen med D i lige knap et år. Vi var dybt insolvente fordi han havde et usælgeligt hus med sin eks, som han stadig betalte ½ af alle udgifter til. Det var ca. belånt for en mio. mere end det var værd. Så vi (ham, jeg og hans to børn) levede af min indtægt og boede i et lille, lejet rækkehus. Det var meget, meget stramt - og den netop overståede jul, havde bestået af meget alternative gaver til børnene. Samtidigt var vi ansat i samme virksomhed og vores chefer var mildest talt ikke glade for vores forhold, og dét kombineret med nogle store fyringsrunder gjorde, at vi hele tiden frygtede en fyreseddel. En fyreseddel på det tidspunkt havde sandsynligvis betydet en tvangsauktion. Jeg husker det som en tid med søvnløse nætter, og det kaos, ovenpå en skilsmisse, to følsomme børn, et skrøbeligt nyt parforhold, en omvæltning fra singlepige til bonusmor og en mand, der nok af flere omgange var på randen af en depression, gør, at jeg husker det som en dybt kaotisk tid.

 

Jeg var igang med sidste år af min HD ved siden af mit job - så det åd aftener og weekender.

 

I dag, 5 år senere er huset overdraget til eksen sammen med en ordentlig pose penge. Gælden er betalt, vi har købt vores eget hus og fået betalt hele banklånet i det af også. De to store tøser er nu teenagere og er i mellemtiden blevet storesøstre til Alexander og har en lillesøster på vej også. Vi har beholdt vores gode job (det blev cheferne, der blev skiftet ud i stedet :bunny ), og jeg er endda blevet forfremmet med en ok lønstigning også. Min mand har startet en virksomhed, som supplerer vores indkomst rigtig fint. Og så er vi jo blevet gift og jeg er færdig med overbygningen til min uddannelse :loveshower Vi er i det hele taget gået fra totalt kaos til totalt ro og sikkerhed!

 

Om 5 år - tjaa.. Så håber jeg at vi er færdige den store ombygning vi går igang med til næste forår og er færdige med de store investeringer, vi regner med at lave i vores bolig hen over de næste par år med et godt resultat. Jeg håber, at jeg stadig er lige så lykkeligt gift og vores parforhold er kommet helskindet gennem byggerod og stress. Jeg håber Alexander kommer i en god skole og så har vi på det tidspunkt besluttet os for, om vi skal have en 3er også. I det hele taget bare mere af alt det gode, jeg føler vi har lige nu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden stod jeg i et af mit (og mit forholds) store kriser. Jeg havde fået konstateret PCO i dec. 2010 og var startet i behandling i 2011 - lige oveni indførelse af egenbetaling <_< Vi var ude i at snakke om, hvad vi gjorde, hvis vi ikke kunne blive gravide selv og det er altså ikke specielt sjovt!

Heldigvis endte det jo godt og i dag, er det faktisk PRÆCIS 5 år siden jeg blev gravid med Anna :wub

Vi var stadig i vores første år som nygifte, boede i ejerlejlighed på Amagerbro, Søren var lige blevet færdiguddannet i oktober 2010 og jeg havde været færdig i 3 år og var i fuldtidsjob.

 

Senere i 2011 købte vi hus og Anna kom til. Så nu bor vi i Virum og er siden blevet en familie på 4. Jeg har også skiftet job i de 5 år der er gået.

 

Om 5 år, har jeg en pige der går i 3. klasse og en der skal til at starte :o Vi bor sandsynligvis stadig her i det gule hus i Virum (som Anna siger ;)), men det har forhåbentlig fået et nyt køkken og et ekstra værelse. Måske er jeg også så småt begyndt at arbejde fuld tid igen. Måske det samme sted, måske et andet. Det er uvist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For fem år siden var jeg i mit livs til nu bedste periode :7himmel Jeg var gravid, havde fået drømmejobbet (både mht indhold og fysisk placering) jeg var nygift og i gang med at købe hus. Hold op hvor det hele bare kørte på skinner og hvor jeg bare GLÆDEDE mig til at leve mit liv! :loveshower

 

Nu har jeg endelig fået barn nummer to - det gik desværre slet ikke så nemt som med den første. Vi bor stadig i huset (som er blevet godt og grundig renoveret) jeg har det samme arbejde og jeg er rigtig glad for det. Vi trives og har det godt :)

 

Om fem år skulle vi meget gerne stadig bo i huset - forhåbentlig er kælderen også blevet renoveret og haven er også ved at være færdig. Jeg sidder nok i en lederstilling i det samme firma, måske ikke med personaleledelse, men så i hvert fald med faglig ledelse. Manden har sikkert skiftet arbejde, men jeg tror jeg er i samme firma. Om fem år vil jeg stadig skulle aflevere et barn i den samme børnehave (!) og storesøster vil være godt i gang med sin skolegang - på hvilken skole aner vi stadig ikke. Det vil overraske mig, hvis familien tæller fem personer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden stod jeg i et af mit (og mit forholds) store kriser. Jeg havde fået konstateret PCO i dec. 2010 og var startet i behandling i 2011 - lige oveni indførelse af egenbetaling <_< Vi var ude i at snakke om, hvad vi gjorde, hvis vi ikke kunne blive gravide selv og det er altså ikke specielt sjovt!

Heldigvis endte det jo godt og i dag, er det faktisk PRÆCIS 5 år siden jeg blev gravid med Anna :wub

Vi var stadig i vores første år som nygifte, boede i ejerlejlighed på Amagerbro, Søren var lige blevet færdiguddannet i oktober 2010 og jeg havde været færdig i 3 år og var i fuldtidsjob.

 

Senere i 2011 købte vi hus og Anna kom til. Så nu bor vi i Virum og er siden blevet en familie på 4. Jeg har også skiftet job i de 5 år der er gået.

 

Om 5 år, har jeg en pige der går i 3. klasse og en der skal til at starte :o Vi bor sandsynligvis stadig her i det gule hus i Virum (som Anna siger ;)), men det har forhåbentlig fået et nyt køkken og et ekstra værelse. Måske er jeg også så småt begyndt at arbejde fuld tid igen. Måske det samme sted, måske et andet. Det er uvist.

 

Ej, nu får jeg det helt dårligt over at have beskrevet mit liv for fem år siden :( Hvor er det godt at det endte med dejlige Anna og i ikke nåede at skulle tage yderligere beslutninger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette er en super god tråd! :yay

 

Hvem tager ansvaret for at huske den om fem år så vi kan se om vi har gættet rigtigt :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden var vi lige startet i behandling og jeg havde lige fået konstateret PCOS. Men 2011 var også året hvor jeg blev gravid.

Idag har jeg fået mine 2 ønske børn. Vi bor i vores dejlige hus som vi har haft siden 2007 (eller er det 2008, kan ikke følge med mere). Jeg har det samme arbejde som jeg snart har haft i 8 år :o

Om 5 år bor vi formentlig stadig nede af bakken, som Marius siger ;) Han går i skole og Julius går i førskole gruppe i børnehaven :o Forhåbentlig har jeg fundet drømmejobbet, men jeg skal lige finde ud af hvad jeg gerne vil lave...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette er en super god tråd! :yay

Hvem tager ansvaret for at huske den om fem år så vi kan se om vi har gættet rigtigt :D :D

Det har jeg også tænkt :o Men hvis jeg befinder mig på forummet om 5 år, har jeg 10 års jubilæum (sammen med en masse andre) Lidt vildt at tænke på :o :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst litteraturvidenskab :) det var faktisk mega spændende at lave speciale :) og det blev skiiide godt - når jeg nu selv skal sige det ;)

Ok, jeg læser dansk og er ret begejstret for Herman Bang :D

Må jeg evt læse dit speciale? Det kunne være spændende. Jeg skal igang med bachelorprojekt når jeg er færdig med barsel. Jeg skal læse en tofaglig kandidat :O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er sket virkelig meget de sidste fem år. Dengang var jeg 17 og var i kæmpe teenagekrise over mit liv :D fik arbejde hos min tante og onkel der har et hestestutteri og fik styr på mit liv ;)

Jeg begyndte på HF sommeren 2012 (boede stadig hos min tante og onkel) og fik en kæreste. Synes dog han var vildt irriterende og i vinteren 2012/2013 blev han skiftet ud med naboen ;) vi flyttede sammen sommeren 2013. Jeg færdiggjorde min Hf og startede på danskstudiet på universitetet i 2014. I juli friede min kæreste til mig :biglove

December 2014 tog jeg den sidste p-pille, og i juni 2015 stod jeg med en positiv test.

Blev sygemeldt fra studie oktober 2015, og 16. februar 2016 blev vi forældre til lille Arthur :biglove

Det var lige meget kort ridset op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden gik meget af tiden med at planlægge bryllup. Jeg var på mit første år på jurastudiet og C arbejdede på en tankstation. Børn lå en gang ude i fremtiden, men intet var planlagt. Vi drømte om at flytte til Amager, hvor jeg er vokset op, og så på andelslejeligheder på Bryggen, hvilket dog aldrig blev til noget. 

 

I dag har vi været gift i 4,5 år, har en datter på 3,5 år og en søn, der kan komme til verden når som helst. Jeg har lige færdiggjort jurastudiet og er nu ledig på barsel, mens C er begyndt at læse softwareteknologi. Vi bor i et lille bitte rækkehus på et familiekollegie.

 

Om 5 år har vi en pige i skole og en dreng i børnehave. C er færdig med sin uddannelse og vi har forhåbentligt begge stabile jobs, som vi er glade for. Jeg håber på, at vi har et hus med en smule plads omkring os. Jeg regner ikke med, at vi har flere børn - men måske en hund :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, jeg læser dansk og er ret begejstret for Herman Bang :D

Må jeg evt læse dit speciale? Det kunne være spændende. Jeg skal igang med bachelorprojekt når jeg er færdig med barsel. Jeg skal læse en tofaglig kandidat :O

Hvor fedt! Jeg havde dansk som tilvalg!

Du må meget gerne læse det, men jeg bliver helt i tvivl om, hvorvidt jeg egentlig har en elektronisk udgave :chin: min computer er nemlig brudt sammen, men vil tro at jeg har det på min mail. Skal nok lige se efter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden havde K og jeg været gift i 1/2 år. Vi var igang med projekt baby nr 1. Boede i en lejet lejlighed i Esbjerg, men havde ved siden af 2 lejligheder til salg. Jeg var under uddannelse og K arbejdede i Holstebro.

Nu bor vi i eget hus i Esbjerg og har fået solgt vores 2 lejligheder. Vi har fået 2 skønne piger og er næsten halvvejs med nummer 3 baby. Jeg fik færdiggjort min uddannelse og har siden haft 3 jobs. K har også fået en ekstra uddannelse og nyt job.

Om 5 år.. Puha. Håber at vi er en lykkelig familie på 5. Vi vil til den tid have to skolebørn og et i børnehave.

Jeg tror at K har fået en chef stilling, jeg har ingen anelse om hvad jeg laver til den tid :)

Jeg tror at vi stadig bor hvor vi bor nu og nok har udvidet familien med en hund og nogle fugle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden var jeg lige præcis blevet mor for første gang :wub Hold nu op en omvæltning!!! Og starten på en rejse hvor jeg måtte helt ind og finde min egen kerne, og gudskelov for det, jeg kan meget bedre lide mig selv i dag ;)

Om 5 år er jeg forhåbentlig i mit første job som sygeplejerske, og så har jeg ellers travlt med min familie, min søde mand og vores 3-4 børn :P Marlon går i 4. Klasse, Charlie i 3. Klasse og Taylor starter i skolen til sommer :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor fedt! Jeg havde dansk som tilvalg!

Du må meget gerne læse det, men jeg bliver helt i tvivl om, hvorvidt jeg egentlig har en elektronisk udgave :chin: min computer er nemlig brudt sammen, men vil tro at jeg har det på min mail. Skal nok lige se efter!

Sender dig lige en besked så vi ikke spammer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden var jeg nyuddannet sygeplejerske på vej til Norge for at arbejde, med en ide om at jeg om 5 år vil arbejde for læger uden grænser, børn og mand ville jeg da gerne have men først om mange mange mange år når jeg var færdig med læger uden grænser.

I dag er jeg gift, har 2 skønne drenge og lige startet nyt arbejde i psykiatrien, læger uden grænser er stadig en drøm, som enten må forblive en drøm eller som må udleves når drengene er flyttet hjemmefra.

Om 5 år håber jeg vi forsat bor på Vesterbro, men måske med et ekstra værelse, min mand har et fast arbejde, Henry skal starte skole efter sommerferien og Israel er faldet godt til i DK og trives i skolen. Der er forhåbentlig kommet en baby mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden var jeg 18 år, boede i egen lejlighed og havde en anden kæreste end ham jeg er gift med i dag. Jeg gik på assistent uddannelsen og havde en depression.

Jeg droppede ud af assistent uddannelsen om sommeren og startede på hf. Året efter flyttede jeg til Kbh med min daværende kæreste og fortsætte min hf der. I oktober 2012 gik jeg fra min kæreste og var enig med mig selv om, at nu skulle jeg altså være single. I december dukkede Lauritz op, han accepterede ikke, at jeg ikke ville have en kæreste og han sagde at så ventede han bare til jeg ville. I januar 2013 rejste vi til Østrig og tog på ski, i lufthavnen mødte vi nogen som er blandt vores bedste venner i dag og Amilias gudmor. Vi boede hos Lauritz mor i hendes 3-værelses i Vanløse, i august købte vi andel i Vanløse og i november blev vi forlovet. I januar 2014 smed jeg P-pillerne, i marts fandt vi ud af, at jeg var gravid, i maj blev vi gift og i november kom vores elskede lille pige til verden. Nu nærmer vi os 2 års bryllupsdag, amilia er snart halvandet år og vi kæmper med at lave nummer 2. Vi har lige solgt vores andel med et stort overskud og er flyttet i lejet lejlighed.

Om 5 år er jeg stadig gift med manden i mit liv, vi har 3 børn, er stadig i gang med uddannelse eller har fået et fedt job på 25 timer om ugen. Måske startet egen virksomhed. Vi bor stsdig i Vanløse. Måske i en større lejebolig i samme blok som nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For fem år siden var jeg på 3. år på læreruddannelsen, boede på kollegie og levede det vilde singleliv. Jeg gik i byen min. 3 gange om ugen, og jeg elskede det! Jeg brugte vildt meget tid på håndbold, og sås rigtig meget med venner og veninder.

Jeg har i mellemtiden mødt H, blevet gift, købt hus (og campingvogn :D), fået min lækre A, taget en beslutning om ny uddannelse, og fundet mig ret godt til rette i rollen som mor og kone.

Om fem år har vi to børn, som går i hhv skole og børnehave. Jeg er ved at være færdig som jordemoder (eller er i hvert fald gået i gang med studiet!), H er nok blevet forfremmet endnu engang, og måske er vi i gang med at kigge efter nyt hus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden var jeg på nuværende tidspunkt sygemeldt med stress og depression, kunne slet ikke kende mig selv og var i et job der sugede alt ud af mig. Jeg er i samme branche bare et andet firma, og kan mærke det kræver alt ikke at blive suget ind i stressen igen. Og drømte om at finde ud af hvad jeg ville med mit liv og få et job der gjorde mig lykkelig - der er jeg så stadigvæk.

 

Jeg boede i samme leje lejlighed som vi fortsat bor i, og drømte også den gang om at få eget hus. Jeg var kæreste med A som jeg sidenhen er blevet gift med og har fået vores dejlige datter med.

 

WOW det er deprimerende at tænke på :unsure

 

Nåh om 5 år er jeg forhåbentlig et lykkeligere menneske. Gerne med et job som jeg kan se mig selv være i og som jeg er glad for. Jeg håber virkelig ikke jeg stadigvæk bor her men i et hus og at jeg har fået 1 barn til og muligvis venter endnu en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden var jeg på nuværende tidspunkt sygemeldt med stress og depression, kunne slet ikke kende mig selv og var i et job der sugede alt ud af mig. Jeg er i samme branche bare et andet firma, og kan mærke det kræver alt ikke at blive suget ind i stressen igen. Og drømte om at finde ud af hvad jeg ville med mit liv og få et job der gjorde mig lykkelig - der er jeg så stadigvæk.

Jeg boede i samme leje lejlighed som vi fortsat bor i, og drømte også den gang om at få eget hus. Jeg var kæreste med A som jeg sidenhen er blevet gift med og har fået vores dejlige datter med.

WOW det er deprimerende at tænke på :unsure

Nåh om 5 år er jeg forhåbentlig et lykkeligere menneske. Gerne med et job som jeg kan se mig selv være i og som jeg er glad for. Jeg håber virkelig ikke jeg stadigvæk bor her men i et hus og at jeg har fået 1 barn til og muligvis venter endnu en.

Søde der sker meget på 5 år. Jeg tror på i har to børn ihvertfald til den tid og at du på den ene eller anden måde er blevet mere glad og lykkelig end du lyder til at være pt...skriv på Facebook til mig hvis du har brug for en snak søde.

Kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden var jeg 22 år, gik på tredje år på læreruddannelsen, boede sammen med Rasmus i et lejet hus(vi var dog begyndt at kigge på huse, men intet faldt i vores smag - HELDIGVIS)

Vi havde ingen planer om at skulle have børn før om 3-5 år(meget kan ændre sig) :P

 

Idag bor vi på den skønneste gård, har to dejlige børn, jeg er færdiguddannet, nyder livet på landet, arbejder som lærer

 

Om 5 år, så er jeg forhåbenlig gravid med nummer 3 og så kommer nummer 4 et par år efter ;) vi bor stadigvæk på landet, har en ko(det er vores 2020 plan :P :haha ), er mere eller mindre selvforsynende i hvert fald på høns, æg, grøntsager og ande området. Vi lejer ikke længere vores mark ud, men den bruger vi selv til koen og evt heste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 5 år siden boede jeg alene med Freja og Liva i Herning. Jeg havde været kærester med K i knap et år, havde lige fået min hund og var ved at kæmpe mig ud af en depression, som havde været længe undervejs. Jeg gik på angst skole og på et hold for folk med stress.

Jeg var sygemeldt med angst og depression.

Her 5 år efter bor jeg i Randers med K, som jeg snart har været sammen med i 6 år og boet sammen med i 4,5 år. Vi har fået 2 børn sammen, Pixie på 3 år og Sirius på 1 mdr.

Jeg har lært meget om mig selv og hvordan angsten påvirker mig, men kæmper stadig hver dag med den.

Om 5 år håber jeg at jeg enten har fået et arbejde indenfor min kontor uddannelse eller er blevet færdig med en ny uddannelse og fået job.

Freja vil da være 18 år og i gang med en uddannelse forhåbentlig. Liva vil være 14 og gå i 8. Klasse.

Pixie vil være 8 år og gå i indskolingen :) Sirius vil være 5 år :)

Jeg håber at K har et job som radiograf, og gerne indenfor rimelig afstand.

Drømmen er at vi enten har et hus vi ejer eller snart får det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER