Alura

Se lige denne inspirerende mor!

4 indlæg i dette emne

Jeg tabte mig jo 20+ kilo i 2014 - og tog så næsten det hele på igen.

 

I 2015 tabte jeg mig igen 20+ kilo (og det var ikke mindre hårdt arbejde anden gang) og var meget obs. på ikke at ville begå samme fejl som første gang og ende med at tage det på igen. Denne gang skulle det være en varig livsstil!

 

Det kom der så en graviditet "i vejen" for. Eller rettere to. Den første endte med en SA i 8. uge og jeg var så heldig, at jeg blev gravid igen med det samme bagefter. Jeg har dog i begge graviditeter været plaget af såvel ekstrem sult som ekstrem træthed - hvilket har været en rigtig dårlig kombination rent vægtmæssigt :rolleyes Jeg har tillige i denne graviditet været plaget af mange og nærmest konstante smerter, så jeg har nu været mere eller mindre komplet inaktiv lige siden.

 

I skrivende stund har jeg nu taget over 35 kilo på, siden starten på første graviditet - og jeg nærmer mig hastigt de +40 kilo :( Og jeg har altså stadig lidt over ni uger til termin endnu. Jeg er vildt bange for hvad det skal ende med og hvor hvor meget jeg skal kæmpe, for at få tabt det igen bagefter.

 

Jeg er ikke så meget ked af det af forfængelige årsager (selvom det da også er træls), men jeg begræder lidt tabet af den sunde, stærke og energiske krop, som jeg lige syntes at jeg havde fået, havde arbejdet hårdt for og følte mig så godt tilpas i. I disse dage føler jeg mig som en diametral modsætning til alt det.

 

Jeg har meget svært ved at magte tanken om, at skulle starte forfra. Igen, igen. Og at jeg denne gang ikke "bare" skal tabe 20 kilo - men nærmere det dobbelte. Det synes rigtig uoverskueligt nogle gange, at skulle til det for tredje år i træk. Omvendt føler jeg ikke rigtig at jeg har noget valg. Men det var hårdt før, selv uden baby, så hvordan kommer det mon til at gå nu med? :unsure

 

Og så faldt jeg lige over en super sej kvinde på YouTube i går. Hun var godt nok ikke lige så overvægtig som jeg, men havde stadig en del at skulle tabe. Hun var otte måneder henne og havde fra start sat sig det mål, at hun ville deltage i en fitness-model konkurrence omkring ni måneder efter fødslen af deres andet barn og havde tilmeldt sig denne konkurrence.

 

Hun har både en tumling og en nyfødt og undervejs bliver hendes mand også alvorligt syg (måske dødeligt, er de bange for på det tidspunkt) og kan på ingen måde hjælpe eller aflaste hende med noget. Hvis nogen havde haft en legal undskyldning for at udskyde sit slankeprojekt, så var det da hende i den situation, tænkte jeg. Men det gjorde hun ikke! Hun holdt ved og nåede hele vejen til konkurrencen - og hold kæft hvor jeg bare synes at det var al ære og respekt værd :respekt

 

Hun gav helt sikkert lige mig et skub i den rigtige retning og motivation til, at det nok skal lykkedes igen, når fødslen er overstået og smerterne (forhåbentlig) aftaget. Tænker at der sikkert var andre herinde, som kunne finde hende inspirerende (og finde noget genkendelighed i hendes hverdag, hvor hun også samtidig skal jonglere med pasning af børn), så jeg ville lige dele linket til dokumentaren med jer:

 

Beyond Expectations

 

God vind til alle jer der pt. kæmper med vægten :glad Glæder mig selv helt til at komme i gang igen nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes ikke, at linket virker? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, at linket virker? :help

 

Mærkeligt, det virker for mig :chin: Jeg har lige prøvet at opdatere det, ellers er adressen her, så man lige kan copy-paste :)

 

https://youtu.be/NkMJdytTSXU

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu virker det :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER