Besvaret April 3, 2016 Her er opskriften jeg lærte retten ud fra. Nu er det auf gefühl ;) Italienske kødboller: 300 g hakket oksekød 1-2 fed hvidløg 1 æggeblomme 1spsk rasp 5-6 blade basilikum Salt og peber Mix ingredienserne sammen til dine kødboller og steg dem i olie. (Jeg tager også fint hakket løg og bruger et helt æg og fint snitter basilikum og gerne flere blade - og lader farsen hvile inden jeg steger det. Og ofte bruger jeg 400-500 gram kød) Tomatcreme: 1 dåse flåede tomater (jeg bruger som regel hakkede eller mosede/pure) 1 lille løg (jeg tilsætter også presset hvidløg) Olivenolie ca 1 spsk 2 dk fløde max 13% (jeg bruger kaffefløde og ca 250 ml) 50 g reven parmesan ost. Hak løget fin og svits det i oliven olie. Når gennemsigtige kommes de flåede tomater ved og lad det koge i 10 minutter, mos det sammen med en gaffel (stavblender FTW ;) )- det skal være en ensartet og jævn konsistens. Tilsæt fløde og parmesanost kog sagen op og smag til med salt og peber vend kødbollerne i saucen og server på pasta. Jeg putter dog først parmesanosten i til sidst og så mere ost og basilikum på toppen. :mam :tak Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 3, 2016 Vi fik kyllingebryst fyldt med ricotta, løg, mozzarella, krydderier. Dertil risotto med spinat og peberfrugt og pestoflutes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2016 Hev en omgang af de famøse kødboller op til mig og Mie :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2016 Frikadeller, ovnstegte kartoffeltern og bagt blomkål, en vinterslaw-rest og pandesovs. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 6, 2016 Forloren hare med kogte kartofler, brun sovs og dampede rodfrugter :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 7, 2016 I går fik vi stegt flæsk... I dag skal vi have tortillas Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 7, 2016 En rest boller i karry fra fryseren :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 7, 2016 En rest hjemmelavet pizza fra tirsdag, en rugbrød med de sidste frikadeller fra i går og risengrød :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 7, 2016 Wok med grøntsager og kylling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 7, 2016 Butterchicken med blomkålsris og masser af koriander :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 7, 2016 Kyllingefrikadeller, fritter af bagekartofler og gnavegrøntsager :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 7, 2016 Broccoli/bacontærte og salat Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2016 Tomatsuppe med hjemmebagt ciabatta :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 8, 2016 Store tykstegsbøffer, blomkålsbearnaise, bønnesalat og ovnkartofler. Og rødvin! Del dette indlæg Link to post Share on other sites